TV-tip Ned 3 20:25, de waarheid omtrent benzine
- Joy
TV-tip Ned 3 20:25, de waarheid omtrent benzine
Voor de liefhebbers, vanavond om 20:25 op Nederland 3 een onderzoek naar de kwaliteit van de verschillende 'luxe' brandstoffen die tegenwoordig bij de pomp te vinden zijn. Is het pure oplichting of is het de moeite waard ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W1FscLyk ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=W1FscLyk ... r_embedded[/youtube]
-
- Joy
Re: TV-tip Ned 3 20:25, de waarheid omtrent benzine
Ja onder andere. Ook Super Plus.

- Arthur
- Auto: Nr.51
Is dat onderzoek gesponsord?
-
OnlineMartijn_bmw
en V-powerJoy schreef:Ja onder andere. Ook Super Plus.

door shell denk ikArthur schreef:Is dat onderzoek gesponsord?

- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat dacht ik 

- MartijnGizmo
Wij van WC-Eend...
-
Jezus wat een flauwe reportage.
Alsof het voor kinderen gemaakt is..
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Nou idd. ga het dus ook echt niet af kijkenTom schreef:Jezus wat een flauwe reportage.

- Joy
Ok ik was niet de enige die dat dacht
. Revisiebedrijf die zegt dat doortrekken vervuilend werkt... uhu.

- Niels v D
Ik heb het niet gezien, maar begrijp dat ik er ook geen moeite voor hoef te doen?
Bij ons op school zijn pas testen uitgevoerd en opnames gemaakt voor Kassa, dat gaat waarschijnlijk wat dieper op de materie in. Resultaten zijn bij mij niet bekend.
http://www.han.nl/gebied/techniek/nieuw ... est-zuini/
Bij ons op school zijn pas testen uitgevoerd en opnames gemaakt voor Kassa, dat gaat waarschijnlijk wat dieper op de materie in. Resultaten zijn bij mij niet bekend.
http://www.han.nl/gebied/techniek/nieuw ... est-zuini/
-

- ErikMartijn
Ze hadden het ook alleen maar over het schoonmaken van de motor, waarom kwam het octaangetal niet aan bod? Dat vind ik namelijk wel een doorslaggevende factor in de beslissing tussen 95 of ultimate bijvoorbeeld.
Het is hier terug te zien trouwens:
http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... 32-benzine
Het is hier terug te zien trouwens:
http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... 32-benzine
- wjn
Nou ja zeg, dat is juist andersom. Door deellast vervuilt de motor juist.Joy schreef:Ok ik was niet de enige die dat dacht. Revisiebedrijf die zegt dat doortrekken vervuilend werkt... uhu.
- Ravin ///M
Zwakke aflevering, zo veel leken aan het woord en zo weinig inhoudelijk op de materie ingegaan.
- Snipe
...terwijl het normaal gesproken een goed programma is.Ravin ///M schreef:Zwakke aflevering, zo veel leken aan het woord en zo weinig inhoudelijk op de materie ingegaan.
-
Is dat zo??Snipe schreef:...terwijl het normaal gesproken een goed programma is.Ravin ///M schreef:Zwakke aflevering, zo veel leken aan het woord en zo weinig inhoudelijk op de materie ingegaan.
Heb het programma ook 1 x gezien, onderwerp was toen de gepasteuriseerde ongelofelijk lang houdbare melk vd Lidl.
20 min lang info/vaktaal gebazel/onderzoek door experts dat de lange houdbaarheid niet mogelijk was bij gepasteuriseerd, alle opties onderzocht hoe dit dan toch (door mogelijk illegale bewerkingen) kon.
Conclusie:
Extreem lange houdbaarheid was echt waar, maar nog steeds voor alle deskundigen onduidelijk hoe dit dan kon, lekker zinvolle info...............

Laatst gewijzigd door NSXRS op 05 nov 2010, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Snipe
Ik zie het ook niet altijd, maar in de afgelopen periode heb ik het een paar keer gezien en toen was het wel de moeite waard. Wel moet je wat geduld hebben en moet de stijl je aanspreken (dat gebazel wat je noemt is ook een van de dingen die ze volgens mij juist willen laten zien).
http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... van-waarde" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder meer Goudse kaas, rozijn, boter en wol waren wel de moeite waard (wol staat er niet tussen op uitzendinggemist maar kun je wel terugvinden via http://www.kvw.tv" onclick="window.open(this.href);return false;)
http://beta.uitzendinggemist.nl/program ... van-waarde" onclick="window.open(this.href);return false;
Onder meer Goudse kaas, rozijn, boter en wol waren wel de moeite waard (wol staat er niet tussen op uitzendinggemist maar kun je wel terugvinden via http://www.kvw.tv" onclick="window.open(this.href);return false;)
- Ravin ///M
Over het algemeen vind ik het ook een goed programma hoor, al was de aflevering over melk
wat betreft de conclusie inderdaad teleurstellend. Maar deze benzineaflevering vind ik gewoon
niet op niveau. Wie zegt dat dat verhaal van die vrouw achter de kassa klopt, en dan is ze zó lang
aan het woord. Dat soort pratajes hou ik ook altijd met de kassier van de pomp, maar dat hoef ik
op tv niet te zien. Hadden ze die Shell-neuroot nou maar met wat feiten en cijfers gebombardeerd,
dat had ik wel willen zien.
wat betreft de conclusie inderdaad teleurstellend. Maar deze benzineaflevering vind ik gewoon
niet op niveau. Wie zegt dat dat verhaal van die vrouw achter de kassa klopt, en dan is ze zó lang
aan het woord. Dat soort pratajes hou ik ook altijd met de kassier van de pomp, maar dat hoef ik
op tv niet te zien. Hadden ze die Shell-neuroot nou maar met wat feiten en cijfers gebombardeerd,
dat had ik wel willen zien.
-
Snipe schreef:Ik zie het ook niet altijd, maar in de afgelopen periode heb ik het een paar keer gezien en toen was het wel de moeite waard. Wel moet je wat geduld hebben en moet de stijl je aanspreken (dat gebazel wat je noemt is ook een van de dingen die ze volgens mij juist willen laten zien).
aflevering van olijven is echt goed! hahaha tot op de bodem wordt het uitgezocht en de conclusie is:
we worden niet genaaid, maar de nederlandse consument is gierig! hhahahahaha
en diezelfde conclusie kan getrokken worden bij de kaas! ahahahah
ps een quote van een reactie op hun website:
vind ik een goed punt!Beste Benzine?
Geachte Keuringsdienst van Waarde,
Als trouwe kijker van uw programma wilde ik dit keer graag reageren op uw aflevering over Premium Brandstoffen.
Mijn ouders zijn in het bezit van een pomp die ook Premium brandstoffen verkoopt. Naast de pomp hebben ze ook een auto garage. Wij waren dan ook erg benieuwd naar de ervaringen van de keuringsdienst omtrent dit product.
Nu valt het me op in uw aflevering dat er alleen wordt gekeken naar het effect van aanslag op de zuiger, maar is het niet zo dat brandstof langs meerdere facetten van de motor komt waaronder injecties, mis-fires als meerdere ander? Helaas wordt het milieu aspect ondergesneeuwd in uw aflevering waar wij toch ook wel benieuwd naar waren naast de andere aspecten die niet genoemd worden.
Helaas is shell niet toegekomen aan het demonstreren van de v-power in bestaande motoren. Het is natuurlijk ook wel erg kort door de bocht om Ferrari zo af te schilderen, mede omdat deze bekend staat door zijn innovatieve onderzoeken dit in tegenstelling tot Lada.
Nu wil ik wel aannemen dat de brandstof niet direct veel zuiniger is maar dat is zeker niet de enige wat deze brandstof wil bewerkstelligen.
Verder is het natuurlijk de vraag of 1 revisie bedrijf als representatief kan worden beschouwd. Natuurlijk is het zo dat er aanslag op de zuigers zal plaatsvinden door onder andere koolstof, maar uit de uitzending blijkt niet of deze nu afnemen danwel gelijk blijven. Dit soort onderzoeken kan niet aan de hand van 1 revisie bedrijf worden vastgesteld.
Deze revisie monteur gaat wel erg makkelijk uit van een aanname dat de klanten deze premium brandstof tanken.
Zelf had ik graag ook een keer een aflevering gezien over het verschil tussen witte pompen/onbemande pompen als Tango/TinQ etc. aangezien hier meer interessante verhalen over bestaan.
Maar natuurlijk wederom bedankt voor deze verhelderende uitzending omtrent premium benzine.
- Petrolhead Tom
Ik vond het ook geen bijster sterke aflevering, ik werk zelf bij een Shell pomp en het effect van V-power op de motor is van best veel facetten afhankelijk.
- Staat van de motor.
- Hoevaak is er V-power getankt? Wij melden de klanten dat je na drie tanks pas echt verschil gaat merken wat ook door veel klanten beaamt wordt.
- Rijd de klant lange of korte afstanden?
- Betreft het een grote of kleine motor.
Allerlei zaken die van invloed zijn op het effect. Het stukje over de reinigende werking vond ik ook erg zwak, maar dat werd al uitgelegd in de quote die Metchu plaatste.
- Staat van de motor.
- Hoevaak is er V-power getankt? Wij melden de klanten dat je na drie tanks pas echt verschil gaat merken wat ook door veel klanten beaamt wordt.
- Rijd de klant lange of korte afstanden?
- Betreft het een grote of kleine motor.
Allerlei zaken die van invloed zijn op het effect. Het stukje over de reinigende werking vond ik ook erg zwak, maar dat werd al uitgelegd in de quote die Metchu plaatste.
- jaydee
Jongens, jullie nemen het onderwerp allemaal veel te serieus
Zal wel komen omdat er op dit forum al bovengemiddeld veel kennis aanwezig is.
Als aflevering van KvW past deze prima tussen de rest, met van die acties "met een vette knipoog" (ANWB bellen met praatpaal, gesprek met de kassajuffrouw). Volgens mij komt er uit dit programma prima naar voren dat de premium brandstoffen niks meer zijn dan een knap staaltje marketing. En dat wordt dan begrijpelijk gemaakt voor de grote massa, die helemaal niks van motoren weet, laat staan van de eigenschappen van benzine.

Als aflevering van KvW past deze prima tussen de rest, met van die acties "met een vette knipoog" (ANWB bellen met praatpaal, gesprek met de kassajuffrouw). Volgens mij komt er uit dit programma prima naar voren dat de premium brandstoffen niks meer zijn dan een knap staaltje marketing. En dat wordt dan begrijpelijk gemaakt voor de grote massa, die helemaal niks van motoren weet, laat staan van de eigenschappen van benzine.
- JoostSchouten
Precies, het programma Keuringsdienst van Waarde moet je niet zien als een serieuze documentaire.
Er zijn genoeg afleveringen waarin ze wel hele duidelijke resultaten hebben kunnen aantonen en dit alles inderdaad met een knipoog.
Erg leuk programma moet ik zeggen, is geen aflevering die ik niet gezien heb.
Er zijn genoeg afleveringen waarin ze wel hele duidelijke resultaten hebben kunnen aantonen en dit alles inderdaad met een knipoog.
Erg leuk programma moet ik zeggen, is geen aflevering die ik niet gezien heb.

-
KvW over kaas gaat ook weer nergens over.......
Tuurlijk zit er ergens een kern van de waarheid, maar ze belichten alles verkeerd naar mijn mening.
Tuurlijk zit er ergens een kern van de waarheid, maar ze belichten alles verkeerd naar mijn mening.
-
Ik vind het knap waardeloos dat niemand een opmerking over V-Power en Ferrari maakte, ook dat revisiebedrijf niet. In een Ferrari moet toch 98 lijkt me, zeker de modellen die over de 8000rpm gaan..?