Auto bij de buren halen. Loont dat nog wel??

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Martin van der Zwaard

Re: Auto bij de buren halen. Loont dat nog wel??

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 nov 2010, 08:22

Ook in Dld krijg je de roest er gratis bij :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 04 nov 2010, 09:13

Je bent volgend jaar meer kwijt omdat (zoals het er nu voor staat) de oude rekenmethode 2009 niet meer wordt geaccepteerd. Je zou nu met de 2010 methode ook al een fractie duurder uit zijn.

In 2011 is het helemaal dramatisch...je CO2 heffingen gaan flink omhoog, en daar krijg je geen afbouw of korting op.

steve smith

Bericht door steve smith » 04 nov 2010, 13:40

Knot schreef:Alleen staan ze wel vaak rond of over de 2 ton.. voor de 6 in lijn modellen dan. In DLD vind je ze nog met 100-150k op de klok.
Mag het een tonnetje meer zijn :lol: LB, roesten doet zo'n ding toch wel. En of er nou 150, 2 ton of 3 ton op staat: draagarmen en voordempers kun je alvast bestellen en de bak zal gespoeld moeten worden omdat de dealer dat om de 60k ff "vergeet". De mijne is absoluut geen schoonheid, maar rijdt na een paar kleine ingrepen eigenlijk best prima, en voor minder geld dan die '96er 518iT hier op DF op moest brengen vermaak ik me prima! Ding is totaal niet sportief maar is op 80% best vlot en laat zich zeer vlot over B-wegen jagen als je een beetje om terminal understeer heen rijdt. Begin er wel aan te wennen :mrgreen:

Roy

Bericht door Roy » 04 nov 2010, 17:11

Harrie schreef:Je bent volgend jaar meer kwijt omdat (zoals het er nu voor staat) de oude rekenmethode 2009 niet meer wordt geaccepteerd. Je zou nu met de 2010 methode ook al een fractie duurder uit zijn.

In 2011 is het helemaal dramatisch...je CO2 heffingen gaan flink omhoog, en daar krijg je geen afbouw of korting op.
Klopt ja, heb met de Belastingdienst gebelt. Geld overigens alleen voor auto's.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 17:49

Idd wel mee eens. Echter is het tegenwoordig zo dat bv de BMW dealers zelf auto's bij BMW Duitsland halen en hier te koop aanbieden. Voor NL prijzen. Mag ik dan ook aannemen dat deze auto's ook NL geld opbrengen bij inruil bij deze zelfde dealers?
Fabian schreef:
Chris van S. schreef:Martin, net zo goed dat jij de voordelen bekijkt van duitse import zijn er mensen die de voordelen niet willen zien. Het blijkt daardoor toch altijd interessant genoeg om in advertentie's te vermelden dat het om een "originele nederlandse" auto gaat. En dus word er gelijk meer voor gevraagd.... Dat is het verschil.
Verbaasd met trouwens wel dat ik jou dat moet uitleggen.
+1.

Het is helaas niet anders. Wat je verdient bij de aankoop moet je gedeeltelijk reserveren voor "verlies" bij de verkoop. Of je moet een liefhebber vinden die een volledig geducmenteerde auto welke ingevoerd is wel op het juiste geld inschat. Bij inruil lukt je dat in de basis niet of het autobedrijf moet er echt belang bij hebben de je auto is echt 100% gedocumenteerd.

Origineel Nederlands is gewoon meer waard, of andersom gezien: een import is minder waard.

Maar de vraag of het loont: afentoe wel, maar lang niet meer zovaak en met zoveel voordeel als vroeger. Ik verkoop inmiddels een groot deel van de wekelijkse handel juist naar Duitsland (en Europa)....gaan jullie ze er weer ophalen :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 04 nov 2010, 19:31

Arthur schreef:Idd wel mee eens. Echter is het tegenwoordig zo dat bv de BMW dealers zelf auto's bij BMW Duitsland halen en hier te koop aanbieden. Voor NL prijzen. Mag ik dan ook aannemen dat deze auto's ook NL geld opbrengen bij inruil bij deze zelfde dealers?

Nee, maar dat vertellen ze je pas als je hem komt inruilen ;) :mrgreen:

naast de bekende smoesjes, net het verkeerde kleurtje en net niet de juiste uitvoering komt er dan ook nog bij dat het een importbak is :mrgreen:

Arthur

Bericht door Arthur » 04 nov 2010, 19:48

Dat dacht ik :P

Louis

Bericht door Louis » 05 nov 2010, 17:39

Qua kosten loonde het voor mij ook niet echt, maar ik wilde bijvoorbeeld perse een 535d met en touring en creme leer en witte body en M-pakket enz. enz.

Die vind je dus niet in Nederland.

Vorige A3 sportback, had ik ook zoveel eisen, die vond ik niet in Nederland, aanbod in Dld is zoveel groter dus in zekere zin goedkoper.

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 05 nov 2010, 21:36

Dat is ook wat ik zeg tegen mensen w.b.t. auto's uit Duitsland.
Goedkoper is het niet altijd, maar leuker in de opties, lagere kilometerstand en over het algemeen zijn de eigenaren zuiniger op de auto geweest. Veel meer mensen in Dld hebben een garage waarin ze auto ook daadwerkelijk parkeren.

Marktgebied is gewoon wat groter.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 06 nov 2010, 05:38

Ik heb geen idee waarom de Nederlandse auto beter in de markt ligt, ik verbaas mij er altijd over dat al die Polen/Russen/Bulgaren en weet ik wat door Duitsland heen rijden om hier een auto te halen. Ik heb wel een gevraagd waarom , verhaal was toen dat Nederlandse auto's beter onderhouden werden minder te lijden hebben door de snelheidsbeperkingen en het goed onderhouden wegdek.

Maar ik denk dat het net als met buitenlandse mensen is, wat hier rondloopt is allemaal tuig. Anders zou men geen reden hebben om hier te komen.

Dat is niet mijn mening, maar de mening die leeft bij veel mensen, ik denk dat diezelfde mening opgaat ook voor auto's.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 nov 2010, 09:17

Het 1e stuk kon ik nog wel volgen maar hier ben ik je kwijt... Leg eens uit?
Jeroen Bosman schreef:Maar ik denk dat het net als met buitenlandse mensen is, wat hier rondloopt is allemaal tuig. Anders zou men geen reden hebben om hier te komen.

Dat is niet mijn mening, maar de mening die leeft bij veel mensen, ik denk dat diezelfde mening opgaat ook voor auto's.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 06 nov 2010, 15:40

Dat alle Duitse auto's met 200 over de autobaan razen en met schade geïmporteerd worden.

Dus minder gewild op de tweedehands markt, puur op vooroordelen. Net zoals hele bevolkingsgroepen uitsluiten op vooroordelen. OK, geef toe dat het niet zo helder was, maar dat bedoel ik ermee.

Arthur

Bericht door Arthur » 06 nov 2010, 18:50

:lol: Okay, snap 't.

Plaats reactie