Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Macboy » 25 okt 2010, 23:07

Kengetal Rotterdam is 010 :roflol:

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 11:23

Hehe :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 okt 2010, 16:10

Ajax zn zure puntverlies tegen excelsior weer wat weggepoetst. Zat me gister af te vragen of Jol het lef zou hebben Suarez te wisselen als hij weer zon dramatische wedstrijd speelt en wat dan de gevolgen zouden zijn.

Ben voor een keertje blij voor Feyenoord, maar das vooral omdat ik het Been even gun ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 01 nov 2010, 20:43

Je kunt natuurlijk ook doorschieten: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8091 ... ten__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 03 nov 2010, 08:50

Werder - Twente was een heerlijke open wedstijd, had ook makelijk een 3-5 als uitslag kunnen hebben, super positiespel en team effort, geweldig hoe je jonge vervangers moeiteloos mee konden in het spel.

En ook Totteham - Inter was een super pot. Met helaas alleen de eerste helft Van der Vaart, wat is die daar op zijn plek in een vrije rol. En dan die jonge Bale, wat een kracht en snelheid, hoelang kunnen ze die nog vast houden. Maicon, toch niet de eerste de beste back werd wederom compleet voor schut gezet. Super.

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 03 nov 2010, 17:16

omg die Bale! dat was echt genieten! hahahaha die inter verdedigers stonden er echt lullig bij!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 nov 2010, 17:19

Ik ben gisteren in Bremen geweest. Ik was VIP! Wat gaaf! Echt zo ongelooflijk gave wedstrijd! Super spannend! En wat een Sfeertje ik heb echt genoten :D

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 nov 2010, 19:32

Macboy schreef:Kengetal Rotterdam is 010 :roflol:

Heb je die Fyenoorder met zijn nieuwe scheurijzer al zien rijden? Eigenlijk wil ie hem al weer inruilen............

Kenteken;

10-PSV-0

:roflol:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2010, 09:19

Je kan zeggen wat je wil van die Mido, maar hij stond wel met regelmaat op de juiste plek gisteren. Dan isie maar traag en dik, maar zijn functie heeftie wel. Iets wat Ajax momenteel kei en keihard mist -> mannetjes op de juiste plek. Veel aanvallen stranden gewoon wat Stam in de rust pijnlijk duidelijk maakte, puur door het gebrek aan positie.

Ben benieuwd wat Derksen er vanavond over te zeggen heeft :D

Michel P

Bericht door Michel P » 12 nov 2010, 09:59

Ajax gaat het nieuwe Feyenoord worden.... topclub down the drain...... uitgerangeerde dure spelers, maarliefst 72 dure contract spelers, allemaal voor de breedte..... bestuurd door bobo's zonder enige afiniteit met de roemruchte club...........

Gaan mooie tijden worden voor clubs zoals Twente.

Michel

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 nov 2010, 13:05

Michel P schreef:Ajax gaat het nieuwe Feyenoord worden.... topclub down the drain...... uitgerangeerde dure spelers, maarliefst 72 dure contract spelers, allemaal voor de breedte..... bestuurd door bobo's zonder enige afiniteit met de roemruchte club...........

Michel
Verschil met Feyenoord is dat Ajax wél Europees blijft spelen en Feyenoord moet vechten om de middenmoot.
Maar je mag hopen Michel. In'90 werd Feyenoord 11e en vier jaar later waren ze kampioen...

Michel P

Bericht door Michel P » 12 nov 2010, 13:08

indobesar schreef:
Michel P schreef:Ajax gaat het nieuwe Feyenoord worden.... topclub down the drain...... uitgerangeerde dure spelers, maarliefst 72 dure contract spelers, allemaal voor de breedte..... bestuurd door bobo's zonder enige afiniteit met de roemruchte club...........

Michel
Verschil met Feyenoord is dat Ajax wél Europees blijft spelen en Feyenoord moet vechten om de middenmoot.
Maar je mag hopen Michel. In'90 werd Feyenoord 11e en vier jaar later waren ze kampioen...
Heeft niets met afgunst te maken richting Ajax maar puur het slechte beleid, de prestaties zijn niet in verhouding met de begroting..

O, en welke club heeft het laatste een prijs gewonnen in europa?.................... :jenna:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2010, 13:33

Deelname aan de CL levert opzich al bijna 8 miljoen euro op. Kan je flink wat spelers van betalen. Suarez wordt momenteel helaas steeds minder waard, maar als het zo blijft kan Ajax flink cashen op bijv. vertonghen en stekelenburg. Nu wil ik niet zeggen dat Ajax dan ineens uit de problemen is, maar de waarde van de selectie van Feyenoord staat volgens mij in geen verhouding tot die van Ajax.

Dat gezegd hebbende, de problemen bij Ajax zijn wel duidelijk. Bijna het hele middenveld is gewoon klote. Eno kan geen enkele bal bij zich houden en geeft nauwelijks een fatsoenlijke pass. De Zeeuw is wat dat betreft momenteel ook een prutser eersteklas, het feit dat hij in de basis meedraait geeft wel aan hoe groot de problemen zijn.

Ajax heeft vrijwel altijd in de top 5 meegedraaid sinds het bestaan van de Eredivise, Feyenoord alles behalve (en dat is geen afgunst naar Feyenoord maar zijn gewoon harde cijfers :mrgreen: )

RutgerK

Bericht door RutgerK » 12 nov 2010, 13:40

Het aantal contractspelers is inmiddels gereduceerd tot ongeveer 50.
Spelers in de A1 krijgen vaak al een contract aangeboden om iets meer te krijgen dan alleen een vergoeding voor de jeugdopleiding. Daarom zie je Engels clubs ook steeds jonger scouten. Wil je als modale club in Nederland zo nu en dan eens een talent scouten dan zal je die al op 15/16 jarige leeftijd naar je club moeten halen. Christiaan Eriksen is zo'n broekie die op 17 jarige leedtijd naar Ajax is gehaald. Wil je zo'n talent tot wasdom laten komen heb je een werkvergunning nodig waarin de nodige eisen worden gesteld aan het inkomen van zo'n speler.

Mike S.
Auto: M135i

Bericht door Mike S. » 12 nov 2010, 13:44

Maus dat is juist het probleem met veel clubs...
Zoals jij het al noemt : CL doet wel 8 miljoen, dan kan stekelenburg en vertongen nog verkocht worden want die zijn nog wel wat waard.

Daar gaan hun vanuit ja maar stel je voor dat ze geen CL halen of dat er 1 speler geblesseerd raakt en de ander toevalligerwijs niet verkocht word.
Dan loop je WEER tegen een groot negatief saldo aan.

Dit soort dingen kan je niet meerekenen in je begroting wanneer het allesbehalve structureel is.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 nov 2010, 14:10

Mike, het ligt gewoon allemaal vrij moeilijk. Nederland krijgt veel te weinig sponsor/tv inkomsten om uberhaupt te kunnen concurreren met buitenlandse clubs als het om salaris gaat. Dat in combinatie met het bosmanarrest (na je contract transfervrij weglopen) zorgt er voor dat zo'n kikkerlandje als Nederland terugvalt naar een matig voetballand.

Je moet risico's nemen om uberhaupt mee te kunnen blijven draaien in de Europese subtop. Ter illustratie: in Engeland krijgt een premier league club gemiddeld 40 miljoen pond aan TV rechten, terwijl een Erevisie club iets van 3 miljoen euro per jaar krijgt (kan daar even geen uitsluitsel van vinden).

Edit: lees net dat Real Madrid 160 miljoen euro heeft verdiend aan TV rechten. Tsja... :)

HansD

Bericht door HansD » 12 nov 2010, 14:58

Tsja, dat verschil in (TV) inkomsten is bekend. Je kunt je bedrijfsvoering daar ook op inrichten ipv mee te willen doen met de 'grote jongens' die dus veel meer kunnen betalen. Zeker als je CL inkomsten structureel in je begroting opneemt (zoals Ajax) terwijl het nog maar de vraag is of je uberhaupt CL haalt is gewoon een groot bedrijfsrisico.
Twente doet het prima, CL inkomsten staan niet in de begroting en zijn dus extra en spelers staan niet op de balans.

Accepteer nu maar gewoon dat onze Mickey Mouse competitie de strijd verloren heeft in Europa en richt je op wat nog wel mogelijk is. Een spannende (niet noodzakelijkerwijs kwalitatief goede) competitie, opleiden en doorverkopen van talenten en zo nu en dan even leuk meedoen in de Europaleague.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 12 nov 2010, 23:30

http://www.vi.nl/Nieuws-item/189841/Bar ... leggen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maus335i

Bericht door Maus335i » 17 nov 2010, 21:01

Speelt Nederland uit of thuis? Waarom fluit het voltallige publiek elke keer als Nederland aan de bal is en juicht als Turkije dat is? Irritant om te kijken zo!

m@rco

Bericht door m@rco » 17 nov 2010, 21:10

+1000

Met dezelfde gedachte zit ik de match ook te kijken.
Neem aan dat dit allemaal nederlanders zijn die in het stadion zitten.
Je gaat je toch afvragen wat de "turkse" supporters denken als ze hun landgenoten uitfluiten. :-s
Ik snap er niks van iig.

Michel P

Bericht door Michel P » 17 nov 2010, 21:58

Maus335i schreef:Speelt Nederland uit of thuis? Waarom fluit het voltallige publiek elke keer als Nederland aan de bal is en juicht als Turkije dat is? Irritant om te kijken zo!
Dan weet je hoe de gemiddelde turk over NL denkt............

Nu 1-0 laan NL maar winnen dan blijft het rustig, gaan ze niet de stad door jakkeren met de hand op de toeter.......

Michel

Metchu

Bericht door Metchu » 18 nov 2010, 10:51

hahahahahaha ik was in het stadion. Grootste gedeelte in het stadion was Turks. Was een mooie sfeer, jammer van die paar eikels die fakkels gingen gooien. Die werden dan ook goed aangepakt door de rest van de Turkse supporters. Stewards kwamen en met wat hulp van wat andere Turken zijn die raddraaiers er uiteindelijk uitgetrapt. De sfeer was top, gezellig feest gevierd met z'n allen. Ik heb zelfs nog na de wedstrijd shirtje geruild! hahahaha Heb nu een echte oranje shirt, had ik nog niet :P

Turkije heeft gewoon heel veel fans 8) Overal spandoeken ook met de slogan: "Overal is voor ons Turkije".

Daarmee wordt gedoeld dat Turkije bijna overal in Europa wel thuis speelt :mrgreen: :banaan:

voor de rest was Nederland wel een maatje te groot. Op het moment dat Nederland even 100% ging spelen in de 2e helft zag je de klasse ervanaf druipen... half uurtje hebben ze dat gedaan, daarna mochten de turken weer. Die absoluut kracht bij de goal missen. Hopen dat hiddink het snel voorelkaar krijgt met die talenten.

en niet zo zeuren over Nederlander zijn, ik ben gewoon voor Turkije met het voetballen dat zegt voor de rest niets over mijn instelling. Er werd bij de opstelling trouwens wel gejuichd bij Affelay en toen Royston Drenthe werd opgenoemd. hahahaha dat was wel grappig. En van Persie werd ook toegejuichd toen hij erin kwam.

m@rco

Bericht door m@rco » 18 nov 2010, 12:44

De manier waarop er door de supporters werd gereageerd op bal bezit was net of er tegen een grote vijand werd gespeeld.

Uiteraard heb je bij elke club/land wel mensen die er niet zitten voor het voetbal maar iets anders willen uiten (de vuuwerkgooiers zeg maar)

BrianV

Bericht door BrianV » 18 nov 2010, 13:02

kut Turken :jenna: :roflol:
(knip oog mode )

Jinx

Bericht door Jinx » 18 nov 2010, 22:07

Metchu schreef:hahahahahaha ik was in het stadion. Grootste gedeelte in het stadion was Turks. Was een mooie sfeer, jammer van die paar eikels die fakkels gingen gooien. Die werden dan ook goed aangepakt door de rest van de Turkse supporters. Stewards kwamen en met wat hulp van wat andere Turken zijn die raddraaiers er uiteindelijk uitgetrapt. De sfeer was top, gezellig feest gevierd met z'n allen. Ik heb zelfs nog na de wedstrijd shirtje geruild! hahahaha Heb nu een echte oranje shirt, had ik nog niet :P

Turkije heeft gewoon heel veel fans 8) Overal spandoeken ook met de slogan: "Overal is voor ons Turkije".

Daarmee wordt gedoeld dat Turkije bijna overal in Europa wel thuis speelt :mrgreen: :banaan:

voor de rest was Nederland wel een maatje te groot. Op het moment dat Nederland even 100% ging spelen in de 2e helft zag je de klasse ervanaf druipen... half uurtje hebben ze dat gedaan, daarna mochten de turken weer. Die absoluut kracht bij de goal missen. Hopen dat hiddink het snel voorelkaar krijgt met die talenten.

en niet zo zeuren over Nederlander zijn, ik ben gewoon voor Turkije met het voetballen dat zegt voor de rest niets over mijn instelling. Er werd bij de opstelling trouwens wel gejuichd bij Affelay en toen Royston Drenthe werd opgenoemd. hahahaha dat was wel grappig. En van Persie werd ook toegejuichd toen hij erin kwam.

Nee joh! En ook niks zeggen he, ik zat ook in de arena gisteren tussen de NEDERLANDERS. :jenna:

Was een prachtig moment toen die turken die fakkels op het veld bleven gooien, iedereen floot op zn vingers en ik dacht dat kabaal gaat nog wel even door. Dus ik zet mn bier neer, leg mn telefoon weg, sta op, haal diep adem, en roep HOMOOOOOOOOOOOOOOOOOOOS!!!!!!!!! toen het net helemaal stil was................................................... :sealed: :roflol:

Plaats reactie