Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 17:42

ze zullen wellicht eerst wat regels aan moeten passen in de EU en of andere meer bruikbaar maken voor bepaalde groepen en of extremen...
nu nog teveel "mazen" in de regels/wetten waar bepaalde groepen misbruik van maken die ooit bedoeld waren als iets goeds voor de mens.

en het woord Godsdienstvrijheid een andere lading meegeven...

aanpassen aan het land en 1 paspoort, sowieso vanuit Moslim/Islam landen komende of connectie naar... dat helpt vast ook al wat, immers zo breek je de link iets meer met Mekka :wink:

wellicht de Koran op de lijst ongewenst plaatsen en volgers van die oude uitvoering als ongewenst beschouwen?

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 18:09

Vandaag werd in de Tweede Kamer gestemd over Irakese vluchtelingen. Er was een motie om ze nog niet uit te zetten, omdat er nog over gedebatteerd wordt. Die motie werd nipt verworpen (73-70).

....en wat gebeurt er? Geroffel op de bankjes bij de PVV. Het ontbreekt er nog maar aan dat ze in zang, dans en polonaise uitbarsten. Zelfs als je blij bent met de uitkomst kun je toch wel enige ingetogenheid opbrengen bij zo'n onderwerp? Of laat de PVV nu zijn ware aard zien?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 18:19

mogen zij ook een keer, die andere partijen laten hun ware aard ook al zo vaak zien :mrgreen:

dit schept tenminste duidelijkheid.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 nov 2010, 18:57

De multiculti is niet mislukt, het toevoegen hierin van de intolerante moslimcultuur is mislukt, alle normale culturen kunnen prima parallel samenleven.

illuvatar | 02-11-10
Dit is een reactie op het nieuwsbericht op de vorige pagina. Ik vraag me af waarom er wordt gedaan alsof de moslimcultuur de enige is in Nederland.

Hielke

Bericht door Hielke » 02 nov 2010, 18:58

Snipe schreef:Vandaag werd in de Tweede Kamer gestemd over Irakese vluchtelingen. Er was een motie om ze nog niet uit te zetten, omdat er nog over gedebatteerd wordt. Die motie werd nipt verworpen (73-70).

....en wat gebeurt er? Geroffel op de bankjes bij de PVV. Het ontbreekt er nog maar aan dat ze in zang, dans en polonaise uitbarsten. Zelfs als je blij bent met de uitkomst kun je toch wel enige ingetogenheid opbrengen bij zo'n onderwerp? Of laat de PVV nu zijn ware aard zien?
Misschien wel. Ingetogenheid was inderdaad meer op z'n plaats geweest. Als ze zo doorgaan schieten ze zichzelf in de voet.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 19:12

Ravin ///M schreef:
De multiculti is niet mislukt, het toevoegen hierin van de intolerante moslimcultuur is mislukt, alle normale culturen kunnen prima parallel samenleven.

illuvatar | 02-11-10
Dit is een reactie op het nieuwsbericht op de vorige pagina. Ik vraag me af waarom er wordt gedaan alsof de moslimcultuur de enige is in Nederland.
Het zal waarschijnlijk de grootste zijn, daarbij een heel aanwezige in NL anderen zien we bijna niet of vallen niet zo op, uitzonderingen daargelaten maar die zijn weer klein in verhouding en niet willen overheersen? althans zo zou ik me dat kunnen voorstellen.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2010, 19:31

Zat gisteren een stukje te kijken op Ned2 ofzo over vluchtelingen.
Het is allemaal makkelijk praten vanaf je luie stoel, maar als je daar met je gezin in de kou staat zonder geld en zonder toekomst.. is toch andere koek.

Ik heb het ermee te doen.
Ondanks dat je soms met oogkleppen op naar je eigen situatie kijkt, en wat beter zo zijn voor Nederland, zijn dit dingen die je gewoon niet weg kan denken en waar wat mij betreft gewoon hulp en steun voor moet blijven komen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 02 nov 2010, 19:37

Beschaving wordt gekenmerkt door dat wat je doet voor diegene waar je niets voor hoeft te doen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 nov 2010, 20:31

dvh schreef:Zat gisteren een stukje te kijken op Ned2 ofzo over vluchtelingen.
Het is allemaal makkelijk praten vanaf je luie stoel, maar als je daar met je gezin in de kou staat zonder geld en zonder toekomst.. is toch andere koek.

Ondanks dat je soms met oogkleppen op naar je eigen situatie kijkt, en wat beter zo zijn voor Nederland, zijn dit dingen die je gewoon niet weg kan denken en waar wat mij betreft gewoon hulp en steun voor moet blijven komen.
Maar goed, hoe is het mogelijk dat 16 miljoen mensen in een landje dat voor een flink deel onder zeeniveau ligt de ellende van 3 miljard anderen op zich neemt?

Michel P

Bericht door Michel P » 02 nov 2010, 20:34

SteV6 schreef:

Maar goed, hoe is het mogelijk dat 16 miljoen mensen in een landje dat voor een flink deel onder zeeniveau ligt de ellende van 3 miljard anderen op zich neemt?
+1 hulp op locatie is goedkoper en efficienter. Of nemen de Femke's, Job's en Pechtold's van deze wereld ze allemaal in huis op hun kosten....... je moet wat over hebben voor toekomstige stemmers, je kunt ze dan lekker kneden........

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 nov 2010, 20:37

Daarbij komt dat waarschijnlijk een flink aantal van die gelukszoekers geld betaald hebben om daar (Italie, Griekenland, Zuid-Spanje) zonder geld of iets te eindigen ...

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 20:47

SteV6 schreef:Maar goed, hoe is het mogelijk dat 16 miljoen mensen in een landje dat voor een flink deel onder zeeniveau ligt de ellende van 3 miljard anderen op zich neemt?
Er zijn natuurlijk ook genoeg andere landen die vluchtelingen opnemen. Maar daar ging het me niet om, want je kunt inderdaad best een keer besluiten om die hulp aan anderen over te laten. Het ging me nu om de lompe barbaarsheid om bij zo'n besluit in applaus uit te barsten. Ongeacht of je ze nou helpt of niet, het gaat nog steeds over mensen.

SteV6

Bericht door SteV6 » 02 nov 2010, 20:49

Snipe, dat trommelen heb ik (nog) niet gezien. En ik denk dat ik het ook zal afkeuren. Mijn opmerking gaat over dat item over het immigrantenprobleem in die docu die dvh aanhaalt.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2010, 21:14

SteV6 schreef:

De EU , waar wij nu toe behoren kan dit deel voor zich nemen. Niet NL alleen natuurlijk.
Geld voor hulp moet er altijd blijven. Zowel binnenlands als buitenlands...

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 21:30

dat gebeurt ook wel...en zal ook altijd zo blijven...echter niet meer zo vanzelfsprekend.

net zag ik dat van die iraakse vluchtelingen die terug moesten..zij hebben of althans die vrouw geloof ik, voor de amerikanen werk gedaan...waarom dan niet naar Amerika...?

en ow, bv in Irak of soedan of noem maar een land gaan dagelijks mensen dood door enge lui...met andere woorden de meesten lopen gevaar...het land zou leeg lopen.

beter is om het daar op te lossen en of in hoeken van die landen vrijheidszones te maken in het 'eigen" land totdat de rust of wat ook wederkeert.
in elk geval daar met buitenlandse hulp desnoods, of gooi de foute leiders der uit en neem het land voor ff over :mrgreen: stuur al die overbodige politici die hier zitten e.d. daar naar toe, doen ze wat nuttigs voor de wereld :forum:

Michel P

Bericht door Michel P » 02 nov 2010, 21:31

Snipe schreef:Vandaag werd in de Tweede Kamer gestemd over Irakese vluchtelingen. Er was een motie om ze nog niet uit te zetten, omdat er nog over gedebatteerd wordt. Die motie werd nipt verworpen (73-70).

Generaal pardon vergeten Perry hoe triomfantelijk gedroeg de linkse kliek zich............ Maar dat is uiteraard politiek correct........

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 22:04

Michel P schreef:Generaal pardon vergeten Perry hoe triomfantelijk gedroeg de linkse kliek zich............ Maar dat is uiteraard politiek correct........
Ik snap wat je bedoelt, maar toch vind ik het niet vergelijkbaar. Even los van het feit dat ik het daar ook niet op z'n plaats zou vinden, zo'n generaal pardon gaat over mensen die je wél helpt. Dat lijkt me wat anders dan "we sturen je vrolijk lachend terug naar een land waar vandaag nog 100 mensen zijn opgeblazen (insert applaus)", denk je niet?

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 22:12

als je als land duidelijk wilt zijn voor de buitenwereld moet je ook duidelijk optreden...

anders wordt over je heen gelopen en is er geen plaats meer voor de echte vluchtelingen.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 nov 2010, 22:14

Als je nou iets minder "obvious" anti PVV-posts zou maken, zou het a: een leukere discussie worden en b: je m.i. ook iets serieuzer genomen worden :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 22:18

GTRene schreef:als je als land duidelijk wilt zijn voor de buitenwereld moet je ook duidelijk optreden...

anders wordt over je heen gelopen en is er geen plaats meer voor de echte vluchtelingen.
Dat duidelijk optreden zit toch niet in zo'n misselijkmakend leedvermaak-applausje?

@Maus: Dat ik niet zo veel op heb met de ideeën van de PVV lijkt me helder, maar dat maakt niet uit. Er zijn wel meer partijen waar ik het niet mee eens ben. Dat die Irakezen het land uit moeten is met een meerderheid besloten, dus zelfs daar hoor je me niet over. Het ging me nu alleen even om dat applaus, waarvan ik echt verbaasd ben dat ik kennelijk de enige ben die dat om te kotsen vindt.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 22:29

ik heb dat niet gezien, van dat applaus...was vast niet mensonwaardig bedoelt

was vast meer voor dat het er door kwam en die kant de meerderheid kreeg.

ongepast? weet ik niet...

dat vind ik meer de miljoenen die hulporganisaties krijgen en daar maar een paar procent bij de echt hulpbenodigden aankomt...dat vind ik schandalig.

deze groep leek anders, daar was de meerderheid het over eens, en in gezonde staat.

dvh

Bericht door dvh » 02 nov 2010, 22:40

Even voor de duidelijkheid.
Iedere Irakees die Irak ontvlucht is ( en dat zijn geen economische vluchtelingen ) wil ( nog ) niet terug naar Irak.
Can u blame them ?..

Daarbij als het over een onderwerp als dit gaat hoeft er zowiezo niet geapplaudisseerd te worden.
Waarom applause ? Hoera we krijgen ons zin en deze mensen kunnen terug de teringzooi in ? Zijn wij er mooi vanaf.

Ik denk dat de Nederlandse regering zich eens wat selectiever op moet gaan stellen wat uitzettingen betreft.
En dan meer over de , al veelbesproken, onderwerpen, zoals bij illegalen die crimineel zijn, veelvoudig overlast allechtonen, ect.

Dit soort mensen ( Irakeese vluchtelingen ) mogen van mij van harte blijven.En dat ze niet terug willen kan ik heel goed begrijpen.

Snipe

Bericht door Snipe » 02 nov 2010, 22:58

http://nos.nl/tekst/195575-toch-geen-ui ... -irak.html" onclick="window.open(this.href);return false;
*roffelt op de tafel*

GTRene

Bericht door GTRene » 02 nov 2010, 23:05

lekker duidelijk zo :hmmm:

wanneer wordt het wel veilig in de hoodsteden? der zijn toch ook wel rustige plekken of meer veilige plekken? Irak is zo groot...of anders een buurland Turkije of Kuweit oid, bij de Arabische emiraten? hebben ze nog heel veel leegstand en geld zat en mooi in de buurt toch? :forum:

Tom

Bericht door Tom » 02 nov 2010, 23:07

Ik heb weinig problemen met asielzoekers, zolang ze geen rare streken uithalen als ze hier te gast zijn. Anders direct terug.
Voor de rest gewoon basic onderdak en voedsel geven. In zo'n asielzoekerscentrum hier in de regio zag ik pas wat van die gasten met een mobieltje (al bellend) lopen... ik weet niet hoor.. maar dat vind ik dan weer raar. Pleur een telefoon op het terrein en laat ze elke week een kwartiertje bellen naar het thuisfront, lijkt mij genoeg.

Plaats reactie