BMW 318-IS: Tijdelijk als Daily

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: BMW 318-IS

Bericht door siegerdehaan89 » 10 mei 2010, 23:35

Ahh kijk heel goed Remmie!!

Misschien heb je het gevolgt maar inmiddels ben ik erachter dat een iS echt de auto voor mij is. Binnekort staat er bij mij dus ook een op de stoep weer............. :banaan: :banaan:

Heerlijke auto's. Vroeg me daarom af wat het gewicht van interieur is enzo. enerzijds is het zonde om alles eruit te slopen maar denk niet dat ik me kan beheersen.. :bag: :bag:

Blauwe blokken van HAWK ken ik niet. Heb destijds HT-10 van HAWK onder de iS gehad, geweldig, echt fantastisch spul! Onder de 325i had ik Carbon Lorraine RC7, ook uber. Remde als een dolle, beide ook goed met koud weer of als de remmen koud waren, op straat............. :)


Tot op een meeting, zal tegen de tijd dat ik een iS heb, ook een topic aanmaken! :thumbup:

Euh en als je het lijstje vindt, alvast hartelijk dank nogmaals! :thumbup:


Sieger.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: BMW 318-IS

Bericht door RJay » 10 mei 2010, 23:46

Hawk Blue heeft een vriend van me destijds ter proef een keer onder de seat (ibiza endurance) gehad, remt SUPER, maar die blokken waren in een kwartier (snel iig) helemaal op.....

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW 318-IS

Bericht door Bert ///M3 » 11 mei 2010, 00:39

Hawk Blue is ook een type blokken welke zo ongeveer uit de oertijd komt. De HTxx serie is eigenlijk al achterhaald, de meesten zitten tegenwoordig op de Hawk DTC serie.

Hawk Blue remstof schijnt ook echt ontzettend schadelijk te zijn voor je wielen.

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: BMW 318-IS

Bericht door RJay » 11 mei 2010, 01:12

Ik zou dan ergens dtc70 moeten vinden, want de dtc60 die ik een keer getest heb beviel me toch als "minder slijtend, maar ook minder remmend" dan de ht10.......(waar ik dus nog steeds mee rij, gister weer een set nieuwe er op gepropt)

Reacties hierop in een remblokkentopic? lol.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mei 2010, 15:00

@Sieger,
Ik ben nog druk aan het zoeken :wink:

@Bert en Rjay
EDIT: het zijn de Hawk BLUE 9012 die eronder zitten.
Zijn dat dezelfde waar jullie het over hebben?

Gr, Remmie

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: BMW 318-IS

Bericht door RJay » 11 mei 2010, 15:34

Voor zover ik weet is er maar 1 blauw blok van hawk......

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 02 nov 2010, 11:20

Ik heb me laatste circuit dag achter de rug van dit jaar, even terug kijken op 2010.

Het jaar begon met 20 Februari een DF dag op Zandvoort.
Het was koud, vreselijk koud, maar dat mocht de pret niet drukken.
Was de allereerste keer voor mij op Zandvoort.
Ik had voor de middag sessie gekozen en 75 rondjes gereden.

Dit jaar ook een jaarkaart voor de Ring gehaald.
Helaas niet zoveel rondjes gereden als ik had willen doen dit jaar, maar alsnog89,5 Rondjes gedaan.
Volgend jaar nieuwe kaart, nieuwe ronden :D

30 Augustus nog een keer een middag Zandvoort gedaan.
Deze middag 61 rondjes gereden. (Ik moet toch eens leren gas geven :bag: )

Als afsluiting voor dit jaar was het een DF dag op circuit Mettet.
Me kostelijk vermaakt en 202 rondjes gemaakt.

Totaal komt dan uit op ong 2900 Circuit km's.
Eigenlijk erg weinig, maar alle km's die ik gemaakt heb waren :df:

Van de winter de auto een beurt en check-up geven en dan op naar seizoen 2011! :df:
Laatst gewijzigd door Remmie op 16 nov 2010, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Raymond S.
Berichten: 141
Lid geworden op: 21 okt 2008, 14:17
Locatie: H.I. Ambacht

Re: BMW 318-IS

Bericht door Raymond S. » 02 nov 2010, 12:33

Gaat helemaal goed komen!

Hopelijk dit keer wat eerder de jaarkaart halen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 318-IS

Bericht door Knot » 02 nov 2010, 12:35

Beknopt maar wel leuk lijstje. Jaarkaart heb ik niet gehaald en slechts 22 ronden gemaakt dit jaar volgens mij.

Ga zelf pas na 4 dec afsluiten denkik als ik de zaterdag op zolder nog mee wil pakken, denk partij driften daar om remmen te sparen en banden op te maken.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 02 nov 2010, 12:52

Inderdaad erg beknopt lijstje, ik zit al te denken of ik niet iets vergeten ben.
Maar dat is niet zo.

Belangrijkste is dat ik het naar me zin gehad heb, de auto zich perfect gehouden heeft en er niks geks
gebeurd is :D

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 10:46

De auto staat alweer te grommen op ze parkeerplekkie.
Klaar om aan het nieuwe seizoen te beginnen :D

Heb nu een camera klem voor de rolkooi in bezit waardoor ik hopelijk wat leukere filmpjes kan schieten
met de GoPro camera.
Assen wordt dus gelijk een mooie test hiervoor.

Ook zijn de nieuwe bandjes binnen.
Federal RSR 205/50/16.

Heb er weer zin in :df:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 318-IS

Bericht door Knot » 11 mar 2011, 11:15

Ben benieuwd hoe het bij jou gaat met de randen van de band, waar Steve het over had op de 156.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 11:24

Dat gaat bij mij wel goedkomen denk ik. Steve weet hoe gas te geven, ikke niet :lol:

We gaan het zien :df:

Ik heb nog een vraagje:
Vorig jaar op Zandvoort reed ik te voorzichtig en niet hard genoeg (en van de lijn af) waardoor
ik onwijs veel pickup rubber had op me R888.
Ik heb dit geprobeerd eraf te rijden en dat lukte me bij de voorbanden aardig, maar de achterbanden totaal niet.
Waar zou dit aan kunnen liggen? Rijstijl, demper settings?

Gr, Remmie 8)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 318-IS

Bericht door Knot » 11 mar 2011, 12:03

Wanneer er gripverlies is schuif je het er toch vanzelf af lijkt me?

En anders achter naar voor wisselen en genieten van een paar keer onderstuur? :bag:

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 12:18

Knot schreef:Wanneer er gripverlies is schuif je het er toch vanzelf af lijkt me?

En anders achter naar voor wisselen en genieten van een paar keer onderstuur? :bag:
Ja dat klinkt logisch, weet dan ook gelijk de 3 oorzaken

Me, Myself and I :turtle:

:whistle:

Online
ErikS
Berichten: 18934
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 318-IS

Bericht door ErikS » 11 mar 2011, 12:22

Jup, kan je er heeeel snel afhebben hoor...;)

Met een 318IS moet je gewoon 2x zo hard gaan als dat je denkt dat het kan..... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 318-IS

Bericht door Knot » 11 mar 2011, 12:46

Bij een cooling down lap pak ik ook altijd veel zooi op. Dat gaat er daarna pas af als je echt vaart maakt, zowel rechtuit als pas in bochten verlies je dan alles weer.

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 12:57

ErikS schreef: Met een 318IS moet je gewoon 2x zo hard gaan als dat je denkt dat het kan..... :mrgreen:
:thumbup:

Online
ErikS
Berichten: 18934
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 318-IS

Bericht door ErikS » 11 mar 2011, 14:23

Binnenkort moet ik maar eens mee met je naar een trackday, om het 318IS gevoel weer op te doen......

Best sturende auto die ik ooit heb gehad, en mischien wel ooit zal hebben.......

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Re: BMW 318-IS

Bericht door RobS » 11 mar 2011, 14:47

Hoop je dit jaar weer eens tegen te komen, op zolder in 2009? een aantal rondjes leuk samen op kunnen rijden :thumbup:

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 16:15

Ja dat was leuk Rob!
Was mijn allereerste circuit dag toen.
Man wat was dat leuk toen :df:

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 11 mar 2011, 16:16

ErikS schreef:Binnenkort moet ik maar eens mee met je naar een trackday, om het 318IS gevoel weer op te doen......

Best sturende auto die ik ooit heb gehad, en mischien wel ooit zal hebben.......
Your Welcome :thumbup:

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS

Bericht door Remmie » 13 mar 2011, 21:10

Vandaag de winterwielen gewisselt met de trackday wielen.

Voor de gein even de wielen op een weegschaal gezet. :hmmm:
Schrok even van het trackday wiel.

13.4kg per winterwiel
Afbeelding

Versus
20.4 kg per trackday wiel
Afbeelding

Online
ErikS
Berichten: 18934
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW 318-IS

Bericht door ErikS » 14 mar 2011, 07:53

Word tijd voor een ander trackday wiel dan ja.........

(Ookal zijn die maat banden ook wel een behoorlijk tikje zwaarder..)

Gebruikersavatar
Remmie
Berichten: 725
Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
Locatie: omg Rotterdam

Re: BMW 318-IS: Terug van Zolder, op naar de APK

Bericht door Remmie » 27 jun 2011, 14:35

Tijd voor een update.

Grootste mod dit jaar tot nu toe:
M-stootstrips met Motorsport embleempjes :blink:

Begin dit jaar de eerste rondjes op de DF dag Assen gereden.
Op de welbekende Federal 595 RS-R's.
Erg naar me zin gehad en weer ervaring (en durf) op gedaan.
Het rubber wat ik aan begin van de dag op de banden reed kon ik er aan het eind van de dag afrijden :bag:

Laatst middagje Skylimit/DF op Zolder gedaan. Erg naar me zin gehad.
Wederom met de 595 RS-R banden die voorlopig nog heel blijven.
Was de 2e keer op Zolder voor mij. Had er dan ook wat meer tempo in zitten.
Had het AST onderstel om 3kliks rondom gezet om mee te beginnen maar eigenlijk niet meer
veranderd.

filmpje:



Nu is het tijd voor de jaarlijkse APK van het beestje + onderhoudsbeurtje waar ie weer aan toe is.
Met dit keer als extra aandacht (waarschijnlijk) nieuwe remvloeistof.
Tis niet zo prettig als je op Zolder aan het rijden bent en je rijd op rechte stuk bij Start Finish en je trapt
het pedaal op de grond bij aanremmen 1e links en er gebeurd weinig.
Dit was na een 30-35 minuutjes rijden op de baan of na een kortere sessie zodra ik in de pitstraat reed.

Plezier heb ik in ieder geval gehad :df:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Erik dB, Martijn_bmw en 7 gasten