BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
als je via het chassisnr en uitdraai fabriek (via dealer verkrijgbaar) kan aantonen dat er een alarm opzit kun je een nw formulier krijgen, echter moet ie wel getest worden officieel op werking van geloof ik...
maar niet veel mensen die dat doen of aan denken.
maar niet veel mensen die dat doen of aan denken.
- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
Idd wel handig om eerst het formulier te hebben. Kom vandaag 2 cilinders tekort maar zal volgende week eens met het beest bij Severs langsrijden.
- vwk
- Berichten: 450
- Lid geworden op: 30 mar 2009, 03:03
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
Mijn 328i had een origineel achteraf dealer gemonteerd BMW alarm, waar nog nooit een keuring op af was gegeven.
Een SCM erkend keuringsbedrijf kan dat voor je doen, en ook opzoeken aan de hand van je chassisnummer.
Mocht je ooit met de M5 bij Bas zijn, Den Otter Carsystems (net links voordat je linksaf naar Bas draait) kan dit voor je regelen (afgifte en jaarlijkse keuring)!
Een SCM erkend keuringsbedrijf kan dat voor je doen, en ook opzoeken aan de hand van je chassisnummer.
Mocht je ooit met de M5 bij Bas zijn, Den Otter Carsystems (net links voordat je linksaf naar Bas draait) kan dit voor je regelen (afgifte en jaarlijkse keuring)!
- Erik K.
- Berichten: 7205
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
Knot,
Komt jou auto niet uit Duitsland? Als dat zo is, dan zou het kunnen dat er maar een klasse I alarm in zit.
Ook zou het kunnen dat er een klasse 3 in zit, maar niet aan de SCM eisen voldoet.
Vaak zijn de klasse '3' alarmen in Duitsland zo ingeprogrammeerd dat als het alarm af gaat je het alarm dmv de sleutel om te draaien in het portier LV kunt stil krijgen. Dit mag niet volgens SCM en zul je de boel om moeten laten programmeren/instellen.
Komt jou auto niet uit Duitsland? Als dat zo is, dan zou het kunnen dat er maar een klasse I alarm in zit.
Ook zou het kunnen dat er een klasse 3 in zit, maar niet aan de SCM eisen voldoet.
Vaak zijn de klasse '3' alarmen in Duitsland zo ingeprogrammeerd dat als het alarm af gaat je het alarm dmv de sleutel om te draaien in het portier LV kunt stil krijgen. Dit mag niet volgens SCM en zul je de boel om moeten laten programmeren/instellen.
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 16 aug 2006, 09:16
- Locatie: kop NH
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
Wat Erik zegt klopt, voor de meeste (zoniet alle?) uit Duitsland geimporteerde auto's geldt dat.
Maarre laten doen.. dat (om) programmeren van het alarm kunnen we ook zelf hoor
Maarre laten doen.. dat (om) programmeren van het alarm kunnen we ook zelf hoor

- Downforce Hans
- Berichten: 12605
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
1000 km inremmen...........hou eens op man 

- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
remmen is voor mietjes 

- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Frisse remmen voor eronder]
Hmmz.... vrijdagochtend ga ik bij Severs Alphen langs, kunnen ze even kijken op chassisnr en test doen. Naar Oss lijkt goedkoper (of andere specialist) alleen kost dat weer een tank brandstof. Maar bedankt voor het meedenken!Erik K. schreef: Komt jou auto niet uit Duitsland? Als dat zo is, dan zou het kunnen dat er maar een klasse I alarm in zit.
Ook zou het kunnen dat er een klasse 3 in zit, maar niet aan de SCM eisen voldoet.
Vaak zijn de klasse '3' alarmen in Duitsland zo ingeprogrammeerd dat als het alarm af gaat je het alarm dmv de sleutel om te draaien in het portier LV kunt stil krijgen. Dit mag niet volgens SCM en zul je de boel om moeten laten programmeren/instellen.
Tsja, ik doe het normaal ook niet, 100km rustig, dan opbouwen en dan knallen maar ik heb al zovaak gezeik gehad met remmen dat ik het nu even echt netjes doe. Zit nu 500km op en al wat meer belast maar het lijkt toch wel een goede keuze, ate blue 5.1 erin en de ebc yellow blokken. Remt stukken beter dan standaard, bouwt ook meer druk op als je dezelfde remdruk erop houdt door stijgen temperatuur en dan betere werking van de blokken. Misschien kan het beter maar deze blokken zijn relatief goedkoop, piepen niet (vind ik van de Hawk HT10 op de E36 echt KUT op straat bij normaal rijden) en de remstof is meer dan anders maar gaat er goed af als je met wheelclean en een sopje aanvalt.Downforce Hans schreef:1000 km inremmen...........hou eens op man
Vanavond na een kleine 2 weken de M5 weer gepakt. Een hoop met de aygo en de 328i gereden, aygo is leuk die 68pk en als je dan de 328i pakt lijkt dat snel maar er kan toch niks op tegen die 5 liter hoor! Was dit weekend slecht weer, auto had ik 2 uur lang lopen schoonmaken, elk hoekje, wielen helemaal netjes enzo. Vanavond zat ik een dvd te kijken en zag dat het droog bleef.. dvd op stop, alles uit, jasje aan en naar buiten.
Loop je op de auto af die daar nog prachtig onder een lantaarnpaal staat te glimmen, dat geeft al een mooi gevoel, het bezit alleen al.... rare gedachte soms dat van verkopen, geen hoge lasten meer enzo. Pook in vrij, handrem erop, sleuteltje om en de 98slurper komt tot leven. Mooiste blijft die koude start als de uitlaatlijn nog ingevroren is, die rauwe loop van de V8 en de nog niet werkende katalysatoren. Terwijl ik mn jas achterin gooi bedenk ik me dat ik er wel een half uur naar zou kunnen luisteren... als het zomer was

Snel instappen, alle verwarmingen aan (in dit geval is stoelverwarming toch ook wel lekker) en rustig van zn plek. Warmrijden onder genot van gesubwooferde muziek en dan blijkt toch wat een fijne auto het is, niet circuitwaardig maar gewoon een fijne luxe cruiser. Had me voorgenomen eens rond de 4 a 5000 te blijven met max toerental maar na wat kilometers is dat toch weer mislukt. Muziek zachtjes en genieten van de V8 die bij elk stoplicht van roffel naar brul klimt. Zeker de eerste keer doorhalen na 2 weken geeft toch wel een goed gevoel, die 500nm zou iedereen moeten hebben die het nu nog niet heeft gehad!
Kwam nog een 997 4S tegen maar die had er helaas geen zin in, jammer want was misschien best leuk geweest op snelheid (A12). Maargoed, weer ruim 20 liter verder en een goed gevoel, daar staat zo'n auto voor klaar zo'n avondritje!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Joy
- Berichten: 10866
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Herkenbaar
Vandaag ook weer sinds 1,5 week de M3 gestart voor een ritje naar de bouwmarkt. Blijft toch telkens weer leuk na een week met de bedrijfsauto.
In de straat waar ik vandaag moest zijn stond een silverstone E39 M5. Grauw van de viezigheid maar daardoor misschien des te mooier.

In de straat waar ik vandaag moest zijn stond een silverstone E39 M5. Grauw van de viezigheid maar daardoor misschien des te mooier.
- markk
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Martijn_bmw
- Berichten: 28429
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
mooi verhaal weer!
ik heb ooit jaren geleden eens een rondje gereden met een M5 E39 en dat staat me nogsteeds bij als de dag van gister, heerlijk
en idd dat geluid bij koude start
geweldig als je zo'n auto kan bezitten!!!
ik heb ooit jaren geleden eens een rondje gereden met een M5 E39 en dat staat me nogsteeds bij als de dag van gister, heerlijk

en idd dat geluid bij koude start


geweldig als je zo'n auto kan bezitten!!!
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Leuk geschreven Rody, je kunt je er iets van voorstellen
Blijft een top ding! Toen ze net op de markt waren heeft er eentje diepe indruk op me gemaakt. Wat een kanon 8)

-
- Berichten: 1171
- Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
- Locatie: M6 F06
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
.
Laatst gewijzigd door bm-dub op 27 dec 2014, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Borden trek ik me niets van aan hoor... straks gaan ze op de afritten nog borden "verboden te driften" neerzetten 

- Martijn_bmw
- Berichten: 28429
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Knot schreef:Borden trek ik me niets van aan hoor... straks gaan ze op de afritten nog borden "verboden te driften" neerzetten

trajectcontrole zijn vaste plekken die je ff moet weten, de rest idd niks van aantrekken ze zetten overal neer dat er gecontroleerd wordt


- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Ook al zegt de verzekeraar dat een startonderbreker genoeg is heb ik toch maar een SCM certificaat laten maken vrijdag. Auto moest aan de computer en even wachten op terugkoppeling van SCM. Paar bakken koffie erin bij Hans en het was geregeld.
Moest nog een motorkapsensor/schakelaar vervangen worden en het alarm moest idd omgeprogrammeerd worden, was een duitse setup waarbij de auto met de sleutel geopend kan worden zonder dat alarm afging.
Totaal 118 euro viel me reuze mee, uurtje werk, schakelaartje, certificaat. Als ie nu ineens weg is blijft het onwijs zonde maar krijg je wel geld gestort.
Moest nog een motorkapsensor/schakelaar vervangen worden en het alarm moest idd omgeprogrammeerd worden, was een duitse setup waarbij de auto met de sleutel geopend kan worden zonder dat alarm afging.
Totaal 118 euro viel me reuze mee, uurtje werk, schakelaartje, certificaat. Als ie nu ineens weg is blijft het onwijs zonde maar krijg je wel geld gestort.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Wel verstandig als je hem all risk verzekerd hebt.
Maar goed, anwb waarde ligt al onder de 10.000 bij de 99 modellen. Ik was > 1000 euro extra kwijt per jaar voor all risk. Dat is 1/10de van de waarde van de wagen, laat maar
Maar goed, anwb waarde ligt al onder de 10.000 bij de 99 modellen. Ik was > 1000 euro extra kwijt per jaar voor all risk. Dat is 1/10de van de waarde van de wagen, laat maar

- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Ik heb mijn M3 ook all-risk verzekerd. 55 euro p/m (14 euro extra voor all risk), met 3 jaar dekking obv de aanschafwaarde.Jelmer850i schreef:Wel verstandig als je hem all risk verzekerd hebt.
Maar goed, anwb waarde ligt al onder de 10.000 bij de 99 modellen. Ik was > 1000 euro extra kwijt per jaar voor all risk. Dat is 1/10de van de waarde van de wagen, laat maar
- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Ik heb de auto WA+ dus alleen in geval van diefstal of brand heb ik er wat aan, maar toch beter compleet, taxatie en scm certificaat. Dat deel brand moet ik nog eens uitzoeken of vandalisme ook gedekt is etc, blijft een beetje vaag gebied.
Dacht 60 euro voor WA+ en allrisk was toch wel een stuk duurder omdat ze de kans groot lijkt dat je je 400pk ergens op parkeert.
Dacht 60 euro voor WA+ en allrisk was toch wel een stuk duurder omdat ze de kans groot lijkt dat je je 400pk ergens op parkeert.
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Heb de M5 ook all-risk voor net geen 90 euro p/m bij ASR.
Voor WA+ zou ik iets van 60 euro kwijt zijn.
Voor WA+ zou ik iets van 60 euro kwijt zijn.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Vreemd bij mijn verzekering was het verschil tussen WA+ en All risk maar een paar tientjes verschil op jaarbasis!Knot schreef:Ik heb de auto WA+ dus alleen in geval van diefstal of brand heb ik er wat aan, maar toch beter compleet, taxatie en scm certificaat. Dat deel brand moet ik nog eens uitzoeken of vandalisme ook gedekt is etc, blijft een beetje vaag gebied.
Dacht 60 euro voor WA+ en allrisk was toch wel een stuk duurder omdat ze de kans groot lijkt dat je je 400pk ergens op parkeert.
Verschil wa en wa+ was enorm.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Is zeker een indrukwekkend apparaat zo'n E39 M5 - kwa koppel doet ie ook niet veel onder voor de E60 M5. Dat zag je goed in de filmpjes van Rico toen. Gaat een tijd lang gelijk op. 

- Knot
- Berichten: 39985
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Mwah, de V10 is toch wel next level hoor als ik het mag zeggen...
Maargoed, over het WA/WA+ verhaal.. diefstal is duidelijk maar hoe zit het met brand, is dat brand door vandalisme, brand door kortsluiting in de auto zelf, brand doordat de auto in een garage staat die compleet afgebrand is?
Maargoed, over het WA/WA+ verhaal.. diefstal is duidelijk maar hoe zit het met brand, is dat brand door vandalisme, brand door kortsluiting in de auto zelf, brand doordat de auto in een garage staat die compleet afgebrand is?
Re: BMW E39 M5 sedan [Blijft mooi, na 2 weken weer ff rijden
Ik spreek uit ervaring, brand is alleen door spontane ontbranding dus kortsluiting.... vandalismeschade valt gewoon onder allrisk....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot], Tjakko en 5 gasten