PD power schreef:
Misschien kun je je dat voorstellen, als je moeder lastig gevallen wordt door een aantal kut jochies........
Dan zou ik een probleem hebben met die kutjochies (nou ja, zij met mij en de mijnen) maar ik niet
met de islam, ik zie dat verband niet.
PD power schreef:
Snap uberhaupt niet dat juist jullie niet meer achter Wilders gaan staan.
Wie?
Hielke schreef:Deze twee gebeurtenissen waren DE kans voor allochtone moslims in Nederland om zich tegen het geweld in hun religie af te zetten. Die kans hebben ze laten schieten. De regie in Nederland is nu in handen van Wilders.
...
De Mohammeds spreken overduidelijk, volgens henzelf, voor alle Moslims wereldwijd. Als je daar als moslim geen problemen mee hebt als minderheid in een westerse samenleving waarin jij als minderheid je best doet de gebruiken van je oude moederland ten koste van je nieuwe land te behouden, dan moet je er niet van op kijken dat je gastheer je op een gegeven moment de deur uit wil kijken.
Hier heb je wellicht een punt, wat betreft deze grote gebeurtenissen had ik ook een reactie verwacht van islamieten. Maar wat Snipe hierover hierboven zegt klopt denk ik. Feit is overigens ook dat ze de media tegen zich hebben, en dat moet je niet onderschatten. Ik heb een filmpje van een speech van Sheik Yasin, een of andere amerikaanse imam, die zegt dat hij Wilders niks slechts toewenst, zelfs geen gevangenisstraf, maar het wel zou waarderen als hij een 'judicial slap on the wrist' krijgt. ANP nieuwslezeres: "De radicale imam SY zei tijdens een speech dat hij wenste dat Wilders eens een ouderwetse marteling zou ondergaan."
Hielke schreef:
De geschiedenis van de mensheid is een goede leermeester. Er zijn nagenoeg geen situaties bekend waarin een nieuwe groep die zich in een bestaande maatschappij heeft gevestigd er straffeloos mee weg komt wanneer eigen gebruiken en gewoontes in stand worden gelaten. Je kunt dat erg vinden, je kunt het onverklaarbaar vinden, zonder assimilatie op termijn werkt het niet.
Hier heb je een aantal pagina's van je geschiedenisboek overgeslagen...
Engelsen en Nederlanders in Amerika
Nederlanders in Zuid Afrika
Engelsen in Australie
Of waren dat geen mensen met maatschappijen? Maar dat is je punt juist he, ze nemen de boel straks over.
En assimilatie is onzin. Integratie kan op verregaand niveau, met behoud van je eigen cultuur. Een voorbeeld is dat het hindoïsme leert (nee houden jullie je broek aan, niet de godsdienst, maar de cultuur), dat je als hindu, wil je je cultuur in ere houden, op het moment dat je je in een vreemde omgeving gaat vestigen, zo veel mogelijk van de gebruiken, feestdagen en plaatselijke verplichtingen overneemt. Alleen dan zul je jezelf kunnen blijven. Maar dat is geen assimilatie. En tegelijkertijd geef je een vreemde in je eigen land diezelfde vrijheid.