Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Ravin ///M

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Ravin ///M » 30 okt 2010, 22:54

Het regeeraccoord is opgesteld door CDA en VVD. Het gedoogaccoord is met de PVV opgesteld, mbt. de
onderwerpen immigratie, integratie, asiel, veiligheid, ouderenzorg en de bezuinigingen.

dvh

Bericht door dvh » 30 okt 2010, 22:57

Duidelijk.
Alleen hoe weet , in dit geval Hans, nu welke punten PVV punten zijn?
Ik bedoel, wellicht zijn sommige punten v/d VVD waar wij van aannemen dat de PVV ze verzonnen heeft omdat het met de Islam of immigratie te maken heeft.

Want het zou interessant zijn om te kunnen zien als je op een bepaalde partij gestemt hebt, welke punten er ook daadwerkelijk meegenomen worden. Maar aan de andere kant, welke punten er ook staan. Ze zijn er allen akkoord mee moeten gaan. Dus in hoe verre kun je nog spreken over , in dit geval , PVV punten.

Maar wellicht is dat al te zien, maar weet ik het niet. Vandaar mijn vraag :)

HansD

Bericht door HansD » 30 okt 2010, 23:18

Google is your friend. Kun je alles nalezen qua belofte's, verkiezingsprogramma's en uiteindelijk regeer- en gedoogakkoord.

http://www.pvv.nl/images/stories/Webver ... mmaPVV.pdf

http://www.vvd.nl/bestand/artikel/30

http://www.cda.nl/Upload/2010_docs/Verk ... Pnieuw.pdf

http://www.rijksoverheid.nl/regering/he ... eerakkoord

http://www.rijksoverheid.nl/bestanden/d ... vv-cda.pdf
Hoe weet jij welke punten er nu nog staan en zijn vervallen van de PVV ?
Jouw vraag is nu net de vraag die ik aan peric stel aangezien die op de PVV gestemd heeft vanwege andere punten dan het anti islamstandpunt. Ik ben beniewd wat hij nog herkent van andere PVV punten en of hij daar tevreden mee is. Zoals ik al schreef is zijn ongelijkheidsbeginsel voor mij persoonlijk al voldoende om hem af te wijzen, maakt me niet uit wat voor andere punten hij verder heeft.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2010, 03:44

beetje kort door de bocht, hij regeert ja niet, hooguit gedoogsteun bijwijze van...daarnaast is het een democratie en dus heel moeilijk sommige punten erdoor te drukken, wees blij HansD en kornuiten dat Wilders misschien 1 of niks bijwijze van erdoor heeft...dan zijn jullie toch happy? wat zeuren jullie toch :mrgreen:

ik vind het heel knap wat hij doet en durft te staan voor...met al die doodsbedreigingen e.d naar z'n hoofd geslingerd.
daarbij is hij ook vrij sterk met discussies voeren, en een tiran kan ie niet zijn omdat we in een democratie leven...

dat er een halt toe moet worden geroepen(vooral naar bepaalde landen) of de rem er wat op lijkt me duidelijk...voordat het te groot wordt and out of control raakt bijwijze van.

Held :thumbup:

iemand die durft te staan voor.

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2010, 07:24

@Hans, duidelijk :)

Verder hou ik me zoveel mogelijk buiten de politiek, want ik heb er geen sterke mening over :mrgreen:
En dat is maar goed ook denk ik.

HansD

Bericht door HansD » 31 okt 2010, 09:20

Dat Wilders niet regeert is natuurlijk een papieren constructie. Hij heeft een hele dikke vinger in de pap, heeft volwaardig meegepraat en besloten over de afgesproken akkoorden en er wordt elke week met hem overlegd over lopende zaken. Hij regeert gewoon mee alleen hoeft hij nergens verantwoordelijkheid voor te nemen en kan hij ook niet ter verantwoording geroepen worden door de kamer.

Voor alle duidelijkheid, dat ik het niet met Wilders eens ben wil niet zeggen dat ik dan maar voor een onbeperkte immigratie ben en bijv niet zie dat er een probleem is met een groep 2e en 3e generatie immigranten.
Ik ben oa voor het toelaten van economische migranten die iets toevoegen aan onze samenleving, het beperken van 'kansloze' immigranten (op een afgesproken aantal asielzoekers na) en het hard aanpakken van straatcriminelen (welke afkomst dan ook).
Wat ik echter niet kan accepteren is dat Wilders een tweedeling in NL wil maken tussen 'echte' NL'ers (die zogenaamde joods-christelijke) en Turkse/Marokkaanse/Moslim NL'ers. Ook dat continue simplistische links-rechts gelul staat me tegen (maar dat is iets persoonlijks).

En ja er is democratisch op hem gestemd door 1.5 milj kiezers dus mag hij zijn verhaal doen. Er zijn echter ook +/- 7.5 milj kiezers die niet op hem gestemd hebben en die mogen hun verhaal ook doen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 31 okt 2010, 09:31

Volledig eens met Hans, met de toevoeging dat de PVV overigens geen democratische structuur kent, Rene.

HansD

Bericht door HansD » 31 okt 2010, 09:37

Die was ik idd nog vergeten Ravin.

Daarbij zou ik ook graag zien dat hij zijn geldstromen openbaar maakt, de geruchten dat hij door Israel wordt aangestuurt worden steeds sterker en als dat daadwerkelijk zo blijkt te zijn is er dus op dit moment een vreemde mogendheid die -grote- invloed heeft op het binnen- en buitenlands beleid van NL.
Dat lijkt me niet wenselijk (understatement).

EG

Bericht door EG » 31 okt 2010, 10:01

Peric schreef:
EG schreef:Ja Nederland gaat idd naar de haaien dat 1,5 miljoen kiezers geen enkele problemen met dit soort zaken hebben.

http://zaplog.nl/zaplog/article/de_isra ... rt_wilders" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Niks tegen jou hoor EG, maar dit is zo grappig... Als Wilders dit zegt is het discriminatie, maar blijkbaar mag jij het wél zeggen of schrijven. Ik weet wel dat je dit juist daarom schrijft, maar toch..
En zo is het elke keer de bal terugkaatsen.

Ik heb ook PVV gestemd, maar zeker niet vanwege z'n standpunten over de Islam. Ik heb de stemwijzer gedaan en daar kwam uit dat ik het beste de PVV kon stemmen. Heb ook over de VVD gedacht, maar kon me toch meer in de punten van de PVV vinden.
Ben ik nu een rascist?

Er moet iets gebeuren in politiek Nederland, en ik dacht dat het wel goed zou zijn 't maar 's lekker wakker te schudden. Dat is zeker gelukt, en veel dingen zijn beter bespreekbaar dan eerst.
Peric ik weet niet hoe ik moet beginnen maar dit is echt ongelofelijke lulkoek he. Dus omdat er verandering nodig is ga jij op iemand stemmen die LUID en duidelijk door extremistische groeperingen word gesteund?

Natuurlijk moet het een en ander veranderd worden, natuurlijk is niet alles koek en ei in Nederland. Natuurlijk ben ik blij met die voornemen dat je 130 mag op de snelweg, maar begrijp je niet dat het onwenselijk is dat buitenlandse mogendheden invloed hebben op Nederland? Vergeet niet dat hij vaker heeft benadrukt dat "wij" (het Westen dus) voor altijd Israel moeten steunen, dus ook bij een mogelijke oorlog tegen Iran...

Peric

Bericht door Peric » 31 okt 2010, 10:11

Ik weet niet precies wat er van overgebleven is, ben daar niet zo mee bezig.
Ik vond een paar punten in z'n programma de moeite waard om op 'm te stemmen, oa. meer zorg voor ouderen, meer blauw op straat, minder bemoeienis van de EU, minder uitgeven aan ontwikkelingshulp, minder subsidie aan allerlei clubjes, minder subsidie aan cultuur(échte cultuur is okay, maar er is veel gemaakte cultuur). Dit doe ik zo uit m'n hoofd..

Ik wist ook heus wel dat 'ie nooit alles waar kon maken, maar nogmaals, er moe(s)t iets gebeuren in Den Haag, en ik denk dat er toch echt wel wat gebeurt is sinds de laatste verkiezingen.
En de rest is gewoon afwachten.

Dat breekpunt over de AOW was voor mij ook geen issue, mensen in de bouw houden dat toch niet vol. En er zijn ook zat mensen die ná hun 65e blijven werken, we blijven ook gezonder en worden ook ouder. Dat dat de dag na de verkiezingen alweer bespreekbaar was boeide mij ook niet zo, het is en blijft politiek.

Voor mij is Wilders ook absoluut geen held, maar het sprak me gewoon het meeste aan. Ik had ook niet kunnen stemmen, maar dan gaat m'n stem naar de grootste partij, dat vond ik ook weer zonde. Had in dit geval niet zo erg geweest, want VVD was de tweede keuze, maar dat weet je ook niet van tevoren.

Peric

Bericht door Peric » 31 okt 2010, 10:16

EG schreef:Natuurlijk ben ik blij met het voornemen dat je 130 mag op de snelweg, maar begrijp je niet dat het onwenselijk is dat buitenlandse mogendheden invloed hebben op Nederland? Vergeet niet dat hij vaker heeft benadrukt dat "wij" (het Westen dus) voor altijd Israel moeten steunen, dus ook bij een mogelijke oorlog tegen Iran...
Ja, ik vind dat het onwenselijk is dat buitenlandse mogendheden invloed hebben op Nederland. Daar is Wilders ook bang voor..
Maar ik blijf het schrijven, het was al van tevoren bekend dat ALS 'ie de meeste stemmen zou hebben 'ie nog steeds niet alleen zou regeren. Dus hij zou nooit alle punten waar kunnen maken.

HansD

Bericht door HansD » 31 okt 2010, 11:34

Ja, ik vind dat het onwenselijk is dat buitenlandse mogendheden invloed hebben op Nederland. Daar is Wilders ook bang voor..
Eh, in dit geval hebben die buitenlandse mogendheden juist via Wilders invloed in NL. Hij is daar niet bang voor (tenminste niet voor Israelische invloed) maar is juist het instrument.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2010, 12:17

Ravin ///M schreef:met de toevoeging dat de PVV overigens geen democratische structuur kent, Rene.
maakt mij niet veel uit Ravin, als de boodschap maar over komt en er meer aan en tegen gedaan wordt :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 okt 2010, 12:31

EG schreef:Peric ik weet niet hoe ik moet beginnen maar dit is echt ongelofelijke lulkoek he. Dus omdat er verandering nodig is ga jij op iemand stemmen die LUID en duidelijk door extremistische groeperingen word gesteund?
Als je een partij links hoort te laten liggen om 1 controversieel (onrealistisch en onuitvoerbaar) standpunt dan kunnen er beter geen verkiezingen meer gehouden worden. Elk partijprogramma is zó uitgebreid, dat iedereen wel een punt weet te vinden waar hij/zij zich absoluut niet in kan vinden.

Onzin. Sinds de verkiezingen van 1897 is er nog nooit een partij geweest dat meer dan 50% van de kamerzetels haalt. Verreweg van uberhaupt een meerderheid.

EG

Bericht door EG » 31 okt 2010, 13:25

Maus335i schreef:
EG schreef:Peric ik weet niet hoe ik moet beginnen maar dit is echt ongelofelijke lulkoek he. Dus omdat er verandering nodig is ga jij op iemand stemmen die LUID en duidelijk door extremistische groeperingen word gesteund?
Als je een partij links hoort te laten liggen om 1 controversieel (onrealistisch en onuitvoerbaar) standpunt dan kunnen er beter geen verkiezingen meer gehouden worden. Elk partijprogramma is zó uitgebreid, dat iedereen wel een punt weet te vinden waar hij/zij zich absoluut niet in kan vinden.

Onzin. Sinds de verkiezingen van 1897 is er nog nooit een partij geweest dat meer dan 50% van de kamerzetels haalt. Verreweg van uberhaupt een meerderheid.
Je begrijpt het nog steeds niet he? Wie is de big boss van de PVV? Wilders. Kunnen leden instemmen met het beleid? Nee. Wie bepaalt alles? Wilders. En vergeet niet dat heel veel vooral zeer extremistische Zionisten groeperingen er baat bij hebben als Wilders in de regering zit. Nu zit hij niet in de coalitie, maar dat zou weleens bij de volgende verkiezingen anders kunnen zijn. En stel hij word prime minister?

Ik vind nu al dat Nederland veel teveel naar de pijpen van Amerika danst. We gaan als schoothondjes achterna, ook al word er een heel fokking oorlog met leugens begonnen.

Vind jij het een onrealistisch scenario dat bij een oorlog tegen Iran Nederland er ook ingetrokken word? Laat ik het zo stellen, heb jij er zin in dat wij moeten meedoen omdat bepaalde andere landen oorlogszuchtig zijn? Waarom moeten onze soldaten dood in Irak? Waarom moeten onze soldaten dood in Afghanistan? Rot toch op zeg met die onzin, laat diegene die de poep de ventilator in heeft geschoten hun eigen puin ruimen. Vergeet een ding niet, de oorlog tegen Iran gaat alleen door als er voldoende "steun" is van Europa. Als Nederland een oorlog steunt, heeft onze regering gewoon bloed aan hun handen kleven.

En geloof me, ze zitten zeker nu te beraden hoe ze Iran moeten aanvallen, maar omdat ze niet voldoende "steun" van Europa zullen krijgen zitten ze te wachten totdat die steun er wel komt. Rara wat Wilders gaat doen als ie prime minister word (en die kans is er de volgende keer).

Hielke

Bericht door Hielke » 31 okt 2010, 13:45

Iran, het land dat onder Ahmedinejad verklaart dat de staat Israel vernietigd moet worden. Het land wiens jonge bevolking naar vrijheid snakt maar door diezelfde Ahmedinejad met de knoet eronder wordt gehouden.

De wereld heeft geen Amerika en zeker geen Europa nodig om de naar atoomwapens werkende Iraanse religieus extremisten eronder te houden EG. Als het moment van het atoomwapen aanstaande is dan grijpt Israël in en laat die apen een aantal toontjes lager zingen.

Oorlogszuchtig zei je. Klopt. Op de eerste, tweede en derde plaats: IRAN.

EG

Bericht door EG » 31 okt 2010, 14:03

moet ik je er nog aan herineren welke land zijn buurland binnen is gevallen?
en dat was niet iran nee. dus oorlogszuchtig: 3x israel bedoel je

Fernando

Bericht door Fernando » 31 okt 2010, 14:27

WASHINGTON - Documenten die Wikileaks onthult, tonen hoe Iran een schaduwoorlog voert tegen de Verenigde Staten in Irak.

Aan de grens tussen Iran en Irak zijn schietpartijen, terwijl Iran milities traint om Amerikaanse soldaten te doden en te ontvoeren. Een document beschrijft een grensincident in 2006 waarbij een Iraanse soldaat een raketwerper richtte op een Amerikaanse patrouille. De Iraniër is daarop door Amerikanen doodgeschoten.

De gelekte papieren melden ook dat de Iraanse Revolutionaire Garde mensen traint voor aanvallen op Amerikaanse troepen en Iraakse regeringsfunctionarissen. De documenten beschrijven ook de inbeslagname van talloze Iraanse wapens. Volgens een papier planden Iraniërs een aanval met raketten op de Groene Zone in Bagdad, waar de regeringsgebouwen en ambassades zijn gevestigd.

De onthullingssite WikiLeaks.org heeft gezorgd voor het omvangrijkste lek van militaire geheimen ooit. De site publiceerde zaterdagochtend 391.832 verslagen over de oorlog in Irak, tussen 1 januari 2004 tot 31 december 2009. De verslagen zijn opgesteld door militairen van het Amerikaanse leger.

De verslagen geven details van 109.032 oorlogsslachtoffers in Irak, waarvan 66.081 burgers. Dat komt uit op een gemiddelde van 31 burgerslachtoffers per dag gedurende zes jaar. Volgens WikiLeaks is de oorlog in Irak daarmee vijf keer zo dodelijk als de strijd in Afghanistan.

Oprichter Julian Assange van WikiLeaks zegt dat de verslagen het bewijs leveren voor oorlogsmisdaden. Hij zei dat er genoeg materiaal is voor veertig moordzaken. ,,Er zijn verslagen van burgers die willekeurig werden gedood bij controleposten, van Iraakse gevangenen die zijn gefolterd door coalitietroepen en van Amerikaanse militairen die een heel huizenblok opblazen omdat er één verdachte op het dak zit.''

Media die de rapporten eerder mochten inzien, stellen dat het Amerikaanse leger meestal een oogje toeknijpt bij de foltering van Iraakse gevangenen. In één geval schoot een Iraakse politieman een gevangene in zijn been. De gevangene werd ook geslagen met een stok en brandslang, waardoor hij ribben brak en open wonden opliep. ,,Geen nader onderzoek'', was de conclusie van het verslag. De documenten tonen ook dat gevangenen zijn verkracht en vermoord.

In de gepubliceerde verslagen van incidenten zijn namen, plaatsen en enkele andere zaken weggestreept. Het Amerikaanse ministerie van Defensie zegt dat de publicatie desondanks het leven op het spel zet van Iraakse informanten en van soldaten. Het ministerie roept WikiLeaks op om ,,de gestolen documenten terug te geven en van de website te halen''. Een woordvoerder zei dat de verslagen niets nieuws bevatten en geen inzicht geven. ,,Het zijn snapshots van gebeurtenissen, die niet het hele verhaal vertellen.''

In juli publiceerde WikiLeaks 77.000 geheime documenten over de oorlog in Afghanistan. WikiLeaks heeft niet gezegd wat de bron is van de documenten. Maar de VS verdenken Bradley Manning, een US Army informatie-analist. Hij werd in mei opgepakt toen WikiLeaks een video onthulde waarbij een Amerikaanse helikopter burgers doodde.

--------------------------------------------------------------------------------

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 okt 2010, 14:49

HansD schreef:
Eh, in dit geval hebben die buitenlandse mogendheden juist via Wilders invloed in NL. Hij is daar niet bang voor (tenminste niet voor Israelische invloed) maar is juist het instrument.

Wat is het verschil met Balkenende en de Hoop Scheffer bij Bush?

Juist...................het is nooit anders geweest.......................

Hielke

Bericht door Hielke » 31 okt 2010, 15:10

EG schreef:moet ik je er nog aan herineren welke land zijn buurland binnen is gevallen?
en dat was niet iran nee. dus oorlogszuchtig: 3x israel bedoel je
Je wilt de oorlogen van '67, '73, '81, en 2006 met het Iraanse dreigement om Israël te vernietigen vergelijken? Moet je eerst even vertellen waarom die vier oorlogen zijn ontstaan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 okt 2010, 20:00

EG schreef:Je begrijpt het nog steeds niet he?
Het enige wat ik begrijp is dat er met jou niet te discussieren valt over Wilders en/of de PVV. Jij hebt jouw mening, ik die van mij.
EG schreef:Vind jij het een onrealistisch scenario dat bij een oorlog tegen Iran Nederland er ook ingetrokken word? Laat ik het zo stellen, heb jij er zin in dat wij moeten meedoen omdat bepaalde andere landen oorlogszuchtig zijn?
Zoek even op wat de NAVO betekent en doet.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 nov 2010, 13:37

http://www.nu.nl/buitenland/2368675/eur ... nslag.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel P

Bericht door Michel P » 01 nov 2010, 13:40

Lachwekkend..........

Elise

Bericht door Elise » 01 nov 2010, 14:12

Hij heeft groot gelijk, als ik hem was zou ik ook NOOIT bij Europa willen horen !!!
En dat komt ons dan weer goed uit :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 01 nov 2010, 19:30

Maus335i schreef:
EG schreef:Je begrijpt het nog steeds niet he?
Het enige wat ik begrijp is dat er met jou niet te discussieren valt over Wilders en/of de PVV. Jij hebt jouw mening, ik die van mij.
EG schreef:Vind jij het een onrealistisch scenario dat bij een oorlog tegen Iran Nederland er ook ingetrokken word? Laat ik het zo stellen, heb jij er zin in dat wij moeten meedoen omdat bepaalde andere landen oorlogszuchtig zijn?
Zoek even op wat de NAVO betekent en doet.
Ja idd, met mij valt niet te discussieren want ik kom zoals ieder volwassen intelligent mens met argumenten en niet zoals bepaalde personen (bedoel jou er niet mee) met gelul deromheen draaien.

Dit bedoel ik dus:
Kamerlid Johan Driessen stelt Oxfam Novib financiële ondersteuning biedt aan de 'anti-Israëlbeweging'
http://frontpage.fok.nl/nieuws/412711/1 ... -meer.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nu.nl/politiek/2368966/terre ... sidie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gaan jullie maar lekker in een sprookjeswereld leven "dat het wel meevalt met die Israel cocksucking, ieder ander weldenkend mens ziet dat er niets anders gebeurt bij de PVV. Het ergste is dat het niet alleen Wilders is, maar ook de rest van die vage figuren in zijn partij.

Dit staat totaal los van of dat partij nou wel of geen subsidie krijgt. Gaat mij om de argumenten waarom, en die van de PVV zijn zoals altijd echt "koosjer" zoals de echte bazen van Wilders willen.

(edit gelijk nu.nl link geplakt voordat die van Fok als onzin bestempeld word).

Plaats reactie