E39 530d face lift, waar op letten?
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
E39 530d face lift, waar op letten?
Waar moet je op letten bij een E39 530d? Gaat om een handgeschakelde auto. Hoe rijd dat eigenlijk, nooit een handgeschakelde diesel E39 gereden vandaar... Het gaat om een model vanaf 2001 dus facelift.
We hebben al gezien dat op het dash -40 staat, is deze temperatuur sensor makkelijk te fixen?
Kan je gewoon eentje met 250k+ op de klok kopen? De reden voor handgeschakeld is dat de automaten niet betrouwbaar zijn. Hebben deze handbakken last van vliegwielen etc. die stukgaan (zoals bij VAG)?
We hebben al gezien dat op het dash -40 staat, is deze temperatuur sensor makkelijk te fixen?
Kan je gewoon eentje met 250k+ op de klok kopen? De reden voor handgeschakeld is dat de automaten niet betrouwbaar zijn. Hebben deze handbakken last van vliegwielen etc. die stukgaan (zoals bij VAG)?
-
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 10 jun 2009, 13:03
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Heb een tijdje een E39 530d gehad uit 2000, dit was ook een handgeschakelde.
Ingeruild met 270dkm op de klok, auto was onverwoestbaar. Wel zo nu en dan wat vage elekrische storingen mee gehad, maar dat is wel vaker bij een E39.
Ingeruild met 270dkm op de klok, auto was onverwoestbaar. Wel zo nu en dan wat vage elekrische storingen mee gehad, maar dat is wel vaker bij een E39.
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Rij zelf sinds ruim een jaar in onderstaande e39 530d. Temp.sensor zit re.voor in de wielkast dus is eenvoudig te fixen. Bekende euvels zijn inderdaad vage elektronische storingen alhoewel die mij bespaard zijn geblevenEG schreef:Waar moet je op letten bij een E39 530d? Gaat om een handgeschakelde auto. Hoe rijd dat eigenlijk, nooit een handgeschakelde diesel E39 gereden vandaar... Het gaat om een model vanaf 2001 dus facelift.
We hebben al gezien dat op het dash -40 staat, is deze temperatuur sensor makkelijk te fixen?
Kan je gewoon eentje met 250k+ op de klok kopen? De reden voor handgeschakeld is dat de automaten niet betrouwbaar zijn. Hebben deze handbakken last van vliegwielen etc. die stukgaan (zoals bij VAG)?

Heb met mijn exemplaar van 227k tot 265k gereden en muv de bakrevisie (die ik al had voorzien) eigenlijk zonder noemenswaardige problemen.
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Kun je bij reviseren bij 2,5 ton spreken van onbetrouwbaar? Qua automaat 

-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Ok duidelijk verhaal, hoe kan je merken of de turbo minder is eigenlijk? Ding heeft 280k gelopen, en dealeronderhouden tot 200k, daarna normale garage... Eigenlijk is het niet zo een super auto als je dat bekijkt, maar 530d's met handbak en die echt vol zijn vind je niet zo snel (deze heeft echt bijna alles zoals stoelverwarming, volleder, electrische rolgordijn achter etc.). Een keer een nette 530d gezien, echt supernet maar ding had niet eens automatische airco
Trouwens, maat heeft een navi systeem van een 2003 530d edition model, compleet met wisselaar en al (ook computer achterin), alleen de kabel niet. Deze exemplaar E39 heeft geen navi niets, ook niet kleine navi. Kan je dat zomaar inbouwen, en hoe zit dat met die kabel?: Is het plug and play of moet er meer gedaan worden?
En de klapper op de vuurpijl, is er een mogelijkheid om mp3 cd's te spelen met een oem oplossing bij de E39? Of moet je gebruik maken van kabels die van ipod naar navi gaan enzo?
Mwoa Arthur, ze gaan ook veel eerder stuk, zelfs bij km standen van 150k. In Nederland geen probleem, maar wanneer het hard en heuvelachtig gaat (zoals bij onze buren) gaan ze toch echt stuk. Mercedes is (qua 5 bak dan) gewoon heer en meester op dat gebied (moet je de bak wel in Duitsland laten spoelen en verversen).

Trouwens, maat heeft een navi systeem van een 2003 530d edition model, compleet met wisselaar en al (ook computer achterin), alleen de kabel niet. Deze exemplaar E39 heeft geen navi niets, ook niet kleine navi. Kan je dat zomaar inbouwen, en hoe zit dat met die kabel?: Is het plug and play of moet er meer gedaan worden?
En de klapper op de vuurpijl, is er een mogelijkheid om mp3 cd's te spelen met een oem oplossing bij de E39? Of moet je gebruik maken van kabels die van ipod naar navi gaan enzo?
Mwoa Arthur, ze gaan ook veel eerder stuk, zelfs bij km standen van 150k. In Nederland geen probleem, maar wanneer het hard en heuvelachtig gaat (zoals bij onze buren) gaan ze toch echt stuk. Mercedes is (qua 5 bak dan) gewoon heer en meester op dat gebied (moet je de bak wel in Duitsland laten spoelen en verversen).
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Zijn er een hoop die ik gehoord heb over problemen met de automaatbak... zou zelf een handgeschakelde nemen tenzij de automaat aantoonbaar recent revisie gehad heeft.
Motoren zijn redelijke beulen lijkt me, turbo verhaal wist ik niet maar kan altijd natuurlijk, meteen dikkere erop
Hier ook al problemen die die swirl flaps die je eruit moest halen?
Er zit in de mk4 navi volgens mij een interne gps unit maar die maakt wel gebruik van een externe antenne dus die moet wel in de auto zitten.
mp3 is er een mooi systeem voor op de plaats van de wisselaar (bmw car mp3 600 ofzo), ik heb het in mijn E39 M5 topic gepost maar moet hem nog aanschaffen. Zal ik volgende maand eens doen.
Motoren zijn redelijke beulen lijkt me, turbo verhaal wist ik niet maar kan altijd natuurlijk, meteen dikkere erop

Hier ook al problemen die die swirl flaps die je eruit moest halen?
Er zit in de mk4 navi volgens mij een interne gps unit maar die maakt wel gebruik van een externe antenne dus die moet wel in de auto zitten.
mp3 is er een mooi systeem voor op de plaats van de wisselaar (bmw car mp3 600 ofzo), ik heb het in mijn E39 M5 topic gepost maar moet hem nog aanschaffen. Zal ik volgende maand eens doen.
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
OT heb je daar toevallig ook een leuk adresje voor?EG schreef:Mwoa Arthur, ze gaan ook veel eerder stuk, zelfs bij km standen van 150k. In Nederland geen probleem, maar wanneer het hard en heuvelachtig gaat (zoals bij onze buren) gaan ze toch echt stuk. Mercedes is (qua 5 bak dan) gewoon heer en meester op dat gebied (moet je de bak wel in Duitsland laten spoelen en verversen).
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Nee maar heb wel een link gevonden:steve smith schreef:OT heb je daar toevallig ook een leuk adresje voor?EG schreef:Mwoa Arthur, ze gaan ook veel eerder stuk, zelfs bij km standen van 150k. In Nederland geen probleem, maar wanneer het hard en heuvelachtig gaat (zoals bij onze buren) gaan ze toch echt stuk. Mercedes is (qua 5 bak dan) gewoon heer en meester op dat gebied (moet je de bak wel in Duitsland laten spoelen en verversen).
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... ystem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is blijkbaar bij vooral moderne Mercedessen een probleem dat wanneer je de bakolie op de voorgeschreven manier bij de dealer wisselt, er nog olie achterblijft in de oliekoeler (d8 ik) of ergens anders en dit problemen kan veroorzaken. Ik heb dit probleem zelf bij een Mercedes meegemaakt en ze hebben gewoon doodleuk de koppelomvormer vervangen

Deze probleem heb ik zelf bij 220, 270, 280 en 320 cdi meegemaakt. (sommige taxi, sommige prive).
Lees dit maar eens:
http://www.automatikoelwechselsystem.de ... RCEDES.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
EXACT hetzelfde probleem meegemaakt, en ze hebben bij die auto die ik reed (taxi) gewoon 4-5 keer de bak gespoeld OMG

- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
280k gelopen zonder dat de turbo vervangen is houdt dus in dat je toch snel 1.000€ achter de hand moet houden daarvoor.....
Je zoekt een echt volle maar nu kijk je naar een exemplaar zonder navi
: Achteraf inbouwen van navi is wel mogelijk, maar kost je heel veel tijd en ook geld als je al ziet wat alleen zo'n 16:9-scherm al kost. Waarom niet direct een 530d kopen met navi als je graag in-dash navi wilt?
Je verhaal mbt weinig volle handgeschakelde 530d's begrijp ik ook niet helemaal. Dld is dichtbij en daar staan er echt genoeg.
Voor afspelen van MP3 in je e39 is de Intravee/Alpine-unit de oplossing. Ipod leg je achterin en vervolgens is alles via de knoppen op het stuur en naast het 16-9-navi-scherm te bedienen. In mijn ogen echt een mooi systeem, zie ook hier.
Bij aanschaf van mijn e39 had ik o.a. ook als wens een sport-onderstel (anders is het wel heel erg een boot), sportstoelen (standaard is te vlak), 16-9 navi, leer en een paar mooie velgen.
Neem aan dat je per sé een sedan wilt? Mijn touring is eventueel ook te koop
Je zoekt een echt volle maar nu kijk je naar een exemplaar zonder navi

Je verhaal mbt weinig volle handgeschakelde 530d's begrijp ik ook niet helemaal. Dld is dichtbij en daar staan er echt genoeg.
Voor afspelen van MP3 in je e39 is de Intravee/Alpine-unit de oplossing. Ipod leg je achterin en vervolgens is alles via de knoppen op het stuur en naast het 16-9-navi-scherm te bedienen. In mijn ogen echt een mooi systeem, zie ook hier.
Bij aanschaf van mijn e39 had ik o.a. ook als wens een sport-onderstel (anders is het wel heel erg een boot), sportstoelen (standaard is te vlak), 16-9 navi, leer en een paar mooie velgen.
Neem aan dat je per sé een sedan wilt? Mijn touring is eventueel ook te koop

Laatst gewijzigd door Paskal op 30 okt 2010, 23:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Beste Paskal, ik zal je de reden vertellen waarom onze oog op deze wagen is gevallen.
Hij heeft alle opties die ik wil, en waar ik zelf om geef: bijv. ding heeft een zwarte hemel (hoe vaak zie je dat?), electrische rollo achter, volleder, cc, sportstuur met stuurbediening, verwarmde zetels, cosmos zwart. Dan boeit die 16:9 navi mij vrij weinig, begrijp je? En de prijs is goed en als klapper op de vuurpijl handgeschakeld.
Auto's in D zijn te duur (met import bpm erbij), dan ga ik liever voor een 330d met 204 pk.
Mijn maat heeft een 16:9 navigatie (ook met wisselaar en kast dus dat is ook geen ramp). Dus daarom is een exemplaar zoeken met 16:9 niet nodig
Maar een ding, deze auto heeft die audio systeem met cassette achter de klep zeg maar. Heeft deze wagen dan cd wisselaar voorbereiding of niet?
Zo een ding dus:

Hij heeft alle opties die ik wil, en waar ik zelf om geef: bijv. ding heeft een zwarte hemel (hoe vaak zie je dat?), electrische rollo achter, volleder, cc, sportstuur met stuurbediening, verwarmde zetels, cosmos zwart. Dan boeit die 16:9 navi mij vrij weinig, begrijp je? En de prijs is goed en als klapper op de vuurpijl handgeschakeld.
Auto's in D zijn te duur (met import bpm erbij), dan ga ik liever voor een 330d met 204 pk.
Mijn maat heeft een 16:9 navigatie (ook met wisselaar en kast dus dat is ook geen ramp). Dus daarom is een exemplaar zoeken met 16:9 niet nodig

Maar een ding, deze auto heeft die audio systeem met cassette achter de klep zeg maar. Heeft deze wagen dan cd wisselaar voorbereiding of niet?
Zo een ding dus:
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Hij kan in ieder geval een cd-wisselaar aansturen... Zie hier.
Enne, zo apart is een zwarte hemel niet hoor. Zit zelfs in mijn 530d
Of zou ik nu zo'n full-option kar hebben 
Enne, zo apart is een zwarte hemel niet hoor. Zit zelfs in mijn 530d


- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Ik zou de swirl flaps er wel ff uithalen. Is toch weer een extra risico 

-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Niels bestaat er na die km stand nog de kans dat ze afbreken?
Ook een aandachtspunt om rekening mee te houden blijkbaar.

Ook een aandachtspunt om rekening mee te houden blijkbaar.
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Imho neemt de kans dat ze afbreken alleen maar toe met de kilometers. Meer kilometers is meer belasting op dat ielige köt asje. Daarnaast worden ze extra belast door de roet die via de EGR door het inlaatspruitstuk wordt gejaagd. Verwijderen is geen hogere wiskunde gelukkig 

- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Even m.b.t. tot snelheid en rijkwaliteiten t.o.v. een e46 320d/330d.
Hoe rijdt een e39 (facelift) 530d. Het gewicht van een 330d touring (204pk) is gelijk aan een 530d sedan. Ik rij zelf een 320d touring maar wil graag over naar een e39 sedan of 330d touring. Gezien het gewicht en vermogen moet het gelijk opgaan. Heeft iemand met beide auto gestuurd en wil zijn bevindingen schrijven.
Hoe rijdt een e39 (facelift) 530d. Het gewicht van een 330d touring (204pk) is gelijk aan een 530d sedan. Ik rij zelf een 320d touring maar wil graag over naar een e39 sedan of 330d touring. Gezien het gewicht en vermogen moet het gelijk opgaan. Heeft iemand met beide auto gestuurd en wil zijn bevindingen schrijven.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Ik heb zelf een 2003 330d met 204 pk gereden (handgeschakeld) en een 2003 530d met 193 pk, een automaat edition uitvoering (alle opties dus).
5-serie valt absoluut, 300% met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met een 3-serie, 5 serie is gewoon veelte veel op comfort gericht, de 3-serie is gewoon afgesteld op sportiviteit, is veel harder afgeveerd en zelfs met 200+ op de klok zit ie als een betonblok op de weg.
Ik heb ook weleens een oudere 320d gereden, een handgeschakelde van 2001 ofzo, en zelfs die is sportiever afgesteld dan een 5-serie. Ik weet alleen niet hoe een 5-serie met m-sport onderstel is afgesteld, daar heb ik geen ervaring mee. Ik VIND dat de standaard 5-serie veel te veel een boot is voor het sportieve hoeken.
5-serie valt absoluut, 300% met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met een 3-serie, 5 serie is gewoon veelte veel op comfort gericht, de 3-serie is gewoon afgesteld op sportiviteit, is veel harder afgeveerd en zelfs met 200+ op de klok zit ie als een betonblok op de weg.
Ik heb ook weleens een oudere 320d gereden, een handgeschakelde van 2001 ofzo, en zelfs die is sportiever afgesteld dan een 5-serie. Ik weet alleen niet hoe een 5-serie met m-sport onderstel is afgesteld, daar heb ik geen ervaring mee. Ik VIND dat de standaard 5-serie veel te veel een boot is voor het sportieve hoeken.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Oke, bedankt. Ik zou iig voor een schakel e39 met M-pakket sedan gaan. Maar zou aan de hand van jou ervaringen dan toch een e46 boven een e39 kiezen want ik hou van een dynamisch rijgedrag.EG schreef:Ik heb zelf een 2003 330d met 204 pk gereden (handgeschakeld) en een 2003 530d met 193 pk, een automaat edition uitvoering (alle opties dus).
5-serie valt absoluut, 300% met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met een 3-serie, 5 serie is gewoon veelte veel op comfort gericht, de 3-serie is gewoon afgesteld op sportiviteit, is veel harder afgeveerd en zelfs met 200+ op de klok zit ie als een betonblok op de weg.
Ik heb ook weleens een oudere 320d gereden, een handgeschakelde van 2001 ofzo, en zelfs die is sportiever afgesteld dan een 5-serie. Ik weet alleen niet hoe een 5-serie met m-sport onderstel is afgesteld, daar heb ik geen ervaring mee. Ik VIND dat de standaard 5-serie veel te veel een boot is voor het sportieve hoeken.
Ik dacht alleen op basis van motor en gewicht dat een e39 best een sportief rijgedrag zou kunnen hebben. de m5 stuurt immers geniaal en die heeft een zware v8 in het vooronder.
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Heb ook beiden gereden en uiteindelijk dus voor de 530d gekozen. Zal wel wat verschil in zitten qua snelheid, maar dat is dermate marginaal dat je dat in de dagelijkse praktijk niet echt merkt. 3 veel harder afgeveerd? Stonden ze wel op vergelijkbare velgen en onderstel? De 5 is uiteraard wel wat meer op comfort gericht. Neem je echter het een e39 met sport-onderstel dan ligt hij echt wel lekker op de weg hoorEG schreef:Ik heb zelf een 2003 330d met 204 pk gereden (handgeschakeld) en een 2003 530d met 193 pk, een automaat edition uitvoering (alle opties dus).
5-serie valt absoluut, 300% met geen enkele mogelijkheid te vergelijken met een 3-serie, 5 serie is gewoon veelte veel op comfort gericht, de 3-serie is gewoon afgesteld op sportiviteit, is veel harder afgeveerd en zelfs met 200+ op de klok zit ie als een betonblok op de weg.

Grootste verschil vond ik zitten in interieurruimte. De 3 vind ik qua interieur een relatief kleine auto. Je trekt die auto als het ware aan, terwijl je in de 5 echt instapt. En dan heb je nog zoiets als een kofferbak..... Leuk een 3-touring, maar het is natuurlijk meer voor de show want de kofferruimte is echt klein t.o.v. de 5.
Maar zoals altijd.... smaken verschillen dus gewoon beiden eens gaan rijden. Succes met je keuze!
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Paskal duidelijk verhaal, kom weer met een nieuwe vraag:
Ik ben zelf gecharmeerd van de wielen die origineel onder de E39 M5 zaten, alleen je ziet ze soms weleens in 17 inch vorm te koop, volgens mij had een M5 altijd 18 inch toch? Dus dan zijn die 17 inch M5 velgen replica's: aan te raden of toch maar laten staan?
Ik ben zelf gecharmeerd van de wielen die origineel onder de E39 M5 zaten, alleen je ziet ze soms weleens in 17 inch vorm te koop, volgens mij had een M5 altijd 18 inch toch? Dus dan zijn die 17 inch M5 velgen replica's: aan te raden of toch maar laten staan?
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Ook de originele 18inch wielen gaan eraan en moeten overgespoten worden maar als je een set koopt die recht is waar de lak vanaf is dan zal die niet te duur zijn en kan je die overspuiten.
Eventueel van Paul, die heeft die 20inch er pas ondergezet toch, misschien wil hij de originele wielen van Eddy wel verkopen.
Eventueel van Paul, die heeft die 20inch er pas ondergezet toch, misschien wil hij de originele wielen van Eddy wel verkopen.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
LOL 20 inch, damn. Ik wil niet weten wat die banden gaan kosten ZOMGKnot schreef:Ook de originele 18inch wielen gaan eraan en moeten overgespoten worden maar als je een set koopt die recht is waar de lak vanaf is dan zal die niet te duur zijn en kan je die overspuiten.
Eventueel van Paul, die heeft die 20inch er pas ondergezet toch, misschien wil hij de originele wielen van Eddy wel verkopen.

Trouwens, origineel staat de 530d op 225 55 16 bandjes, als ik naar 17 inch ga zal dat vrijwel niks uitmaken qua performance lijkt me?
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Je maakt m alleen stugger lijkt me door de lagere wang.
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Ok ik heb die handgeschakelde gereden, maar ding miste vermogen en trok onregelmatig op, wat kan dit zijn, luchtmassameter?
Geen zwarte/blauwe rook of vreemde geluiden, alleen dat ie wat onregelmatig door de toeren heengaat, boven de 3000 rpm deed ie heel weinig, alsof ie werd begrenst? Hij draait ook netjes stationair gewoon?
De auto is aan de computer gehangen, er kwam geen storing uit.
Helaas had ie ook last van de knopjes die eraf vielen (2 knopjes) kan dit makkelijk opgelost worden?
Geen zwarte/blauwe rook of vreemde geluiden, alleen dat ie wat onregelmatig door de toeren heengaat, boven de 3000 rpm deed ie heel weinig, alsof ie werd begrenst? Hij draait ook netjes stationair gewoon?
De auto is aan de computer gehangen, er kwam geen storing uit.
Helaas had ie ook last van de knopjes die eraf vielen (2 knopjes) kan dit makkelijk opgelost worden?
- Paskal
- Berichten: 3797
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Geen idee wat het is, maar mooi laten staan die bak. Je gaat toch geen 530d kopen die nu al motorisch niet lekker loopt en waarvan je niet weet wat het euvel is??
-
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 12 jul 2007, 13:29
Re: E39 530d face lift, waar op letten?
Duhh, was gewoon benieuwd naar de euvel, trouwens verkoper wil het graag oplossen en dat ik opnieuw kom rijden, dus dan geef ik het uiteraard nog een kans. Zo ben ik geen reet opgeschoten want ik weet nog steeds niet hoe een goede handgeschakelde 530d stuurt 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], JdvPolo en 34 gasten