Ik heb hem aan het lopen.
grt.
Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
- Stievn Poal
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 17:32
- Locatie: Diepenveen
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28609
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
hoe opgelost?
misschien wel leuk/leerzaam voor de rest
misschien wel leuk/leerzaam voor de rest

- Stievn Poal
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 17:32
- Locatie: Diepenveen
Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
Martijn_bmw schreef:hoe opgelost?
misschien wel leuk/leerzaam voor de rest
Ik had niet gezien dat het "plus blok" waar de de plus van de accu naar toe gaat. Uit 2 delen bestond. Ik starte hem altijd met startkabels op de 2 overstart punten. 1 op de veerpoot en de andere op dat "plus blok". Maar dan geef je alleen startmotor voeding en je ECU niet. Dus werd mijn computer zowieso niet gevoed.
Daarnaast zag ik dat bij de X20 connector de kleuren van de kabels niet overeenkwamen. Dus heb ik de X20 connector van de donor 325i afgeknipt en doorverbonden op de kabeltjes van de orginele 318ti kabelboom. Zodat nu de kleuren wel overeen kwamen. Ik hield wel een paar kabeltejes over maar dat zal wel komen doordat de 325i waarschijnlijk wat meer opties had dan mijn 318ti.
Margoed hij loopt prima. Ik ben nu bezig met de uitlaat. Ik wil hem zo orgineel mogelijk houden voor de keuring. Ik heb de uitlaat tot het laatste stuk eronder zitten. De einddemper van de 325i sedan paste natuurlijk niet. dus ik wilde hem inkorten maar ik zag ook dat de demper zelf niet in de inham van het chassis past. Na een beetje rondneuzen op internet zag ik dat ook de einddemper van en Z3 6 cilinder ook aardig moet passen. Dus daar ben ik momenteel naar op zoek.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28609
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
oke klinkt goed!
succes met de uitlaat!
succes met de uitlaat!
- JeroenB3
- Berichten: 100
- Lid geworden op: 25 jun 2010, 23:43
Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
Je moet de demper van een 3.0 hebben, die hebben ook 2 ingaande pijpen.
(volgens mij de 2.2 ook, maar dat weet ik niet zeker)
Heb ik destijds ook gehad voor de keuring
(volgens mij de 2.2 ook, maar dat weet ik niet zeker)
Heb ik destijds ook gehad voor de keuring

- Stievn Poal
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 26 okt 2010, 17:32
- Locatie: Diepenveen
Re: Motorswap, M50B20 > M50B25/M52B28?
Oke dan. Ja dat zag ik op 318ti.org Jij hebt toch ook een z3 m achteras eronder?JeroenB3 schreef:Je moet de demper van een 3.0 hebben, die hebben ook 2 ingaande pijpen.
(volgens mij de 2.2 ook, maar dat weet ik niet zeker)
Heb ik destijds ook gehad voor de keuring
Van een 2.8 z3 heeft volgens mij maar 1 pijp toch? Volgens mij heb ik dat ergens een keer op een foto gezien.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mart en 5 gasten