Verschil autorace schoenen en kartschoenen
- Mark 320iS
Verschil autorace schoenen en kartschoenen
Ik ben een beetje aan het zoeken geweest voor een paar race schoenen en daarbij valt me het enorme prijsverschil op tussen autorace schoenen en kort schoenen. De goedkoopste schoenen van Sparco liggen rond de EUR 130,- en kartschoenen rond de EUR 65,-.
Nu vroeg ik me af wat het verschil daartussen is? Zijn kartschoenen gewoon minder geschikt / minder duurzaam / rijdt het minder lekker. Of moet ik het zoeken in veiligheid, bijv. brandbescherming oid.
Iemand die daar meer verstand van heeft?
Nu vroeg ik me af wat het verschil daartussen is? Zijn kartschoenen gewoon minder geschikt / minder duurzaam / rijdt het minder lekker. Of moet ik het zoeken in veiligheid, bijv. brandbescherming oid.
Iemand die daar meer verstand van heeft?
- JP
Re: Verschil autorace schoenen en kartschoenen
Toevallig gisteren in Waalwikj geweest voor een helm, en ook gevraagd naar de verschillen in prijzen.
Heeft idd met de materialen te maken, brandveiligheid, maar ook type (FIA) goedkeuringen die het duurder maken. FIA wil er graag 1 (of meer) slaatjes uit slaan. Daarbij worden ze ook meer getest.
Heeft idd met de materialen te maken, brandveiligheid, maar ook type (FIA) goedkeuringen die het duurder maken. FIA wil er graag 1 (of meer) slaatjes uit slaan. Daarbij worden ze ook meer getest.
- Remmie
Volgens mij zijn de zolen van kartschoenen ook harder.
En die van Race-schoenen zachter zodat je beter voelt wat je doet.
En die van Race-schoenen zachter zodat je beter voelt wat je doet.
- Mark 320iS
Ik ga morgen eens passen en dan voel ik wel wat het verschil is.
- RJay
Typekeuring, zool, gebruikte materialen, testen.
Daar zal het vooral in zitten.
Mijn raceschoenen zijn 240(ook sparco trouwens)............ Echt rottig dat die de ENIGE zijn die mij passen, met mijn ultrasmalle rotvoetjes. (erg irritant bij tussengas geven tevens, lol).
Enfin, daarvoor krijg je nog eens een stuk carbonvezel in de zool e.d.
Dus sja :banaan:
Zou gewoon kopen wat lekker past, en daarna pas naar de prijs gaan vragen....
Daar zal het vooral in zitten.
Mijn raceschoenen zijn 240(ook sparco trouwens)............ Echt rottig dat die de ENIGE zijn die mij passen, met mijn ultrasmalle rotvoetjes. (erg irritant bij tussengas geven tevens, lol).
Enfin, daarvoor krijg je nog eens een stuk carbonvezel in de zool e.d.
Dus sja :banaan:
Zou gewoon kopen wat lekker past, en daarna pas naar de prijs gaan vragen....
- ErikMartijn
Dan heb je dus al betaald. Wat moet je daarna nog met de prijs dan, malloot!RJay schreef:Zou gewoon kopen wat lekker past, en daarna pas naar de prijs gaan vragen....

- @iko
dat is dan voor in je boekhouding.....ErikMartijn schreef:Dan heb je dus al betaald. Wat moet je daarna nog met de prijs dan, malloot!RJay schreef:Zou gewoon kopen wat lekker past, en daarna pas naar de prijs gaan vragen....
Op deze manier heb je wel gewoon de beste schoentjes, bedoelt Jay.
- ErikMartijn
Dat begrijp ik. Mijn opmerking was ook niet serieus bedoeld.Aiko schreef:dat is dan voor in je boekhouding.....ErikMartijn schreef:Dan heb je dus al betaald. Wat moet je daarna nog met de prijs dan, malloot!RJay schreef:Zou gewoon kopen wat lekker past, en daarna pas naar de prijs gaan vragen....
Op deze manier heb je wel gewoon de beste schoentjes, bedoelt Jay.
- Mark 320iS
We hebben gisteren gewoon kartschoenen gekocht van OMP, die zitten prima en zijn ruim de helft goedkoper dan de goedkoopste autoschoenen.
Voor de amateur trackday rijder voldoet dat prima. Heb ook geen brandwerende fia gekeurde overall aan, maar gewoon katoenen kleren, dus om dan vreselijk veel geld voor brandwerende schoenen te gaan vind ik wat veel van het goede.
Voor de amateur trackday rijder voldoet dat prima. Heb ook geen brandwerende fia gekeurde overall aan, maar gewoon katoenen kleren, dus om dan vreselijk veel geld voor brandwerende schoenen te gaan vind ik wat veel van het goede.
- Peter-Paul
Heb ook Sparce raceschoenen. Stiekem rijd ik veel liever op mijn Allstars waar ik 5 jaar op gelopen heb, die helemaal verrot zijn. Gevoel op de pedalen een stuk beter, en makkelijker tussengas geven. Ziet er best wel grappig uit onder een raceoverall 

- RJay
Tsja, 't is ook veel makkelijker op mijn verrargde nikes air max met 2x zo brede zool, maar als je raced moet 't nou eenmaal he 

- Vdub
Ik heb Puma's gekocht bij Guus, wel raceschoenen, ze passen goed, ook met mijn smalle voetjes.. mn overall is nog een kartpak.. stukje voor stukje schaf ik wel 'echt' spul aan..nieuwste aanwinst is een Sparco balaclava