Audi V8 (DTM in wording)
-
Re: Audi V8 (DTM in wording)
Kijk goed bezig ! 

- Vdub
inmiddels ben ik redelijk ver met de kooi, voordat ik naar Mettet ga is ie iig klaar.

Ook moet ik nog even een paar deurplaten gaan (na)maken omdat de orginele nu niet meer passen/de deur kan niet meer dicht.
De kooi staat wat ver(der) naar achteren aangezien de bijrijdersstoeleen cm of naar achteren staat tov mijn stoel.. verder is de kooi nagebouwd van de originele DTM.
Ook moet ik nog even een paar deurplaten gaan (na)maken omdat de orginele nu niet meer passen/de deur kan niet meer dicht.
De kooi staat wat ver(der) naar achteren aangezien de bijrijdersstoeleen cm of naar achteren staat tov mijn stoel.. verder is de kooi nagebouwd van de originele DTM.
- Petrolhead Tom

- richardk
jammer dat je de kooi niet doorgetrokken hebt met de sparing in het dashboord.. vind het zo net niks zeg ( niet crue bedoeld hoor)maar en een setje bbs e88 zou wel mooi zijn onder de v8. Kameraad had die ook onder zijn v8

verder succes met je project..als je brackets zoekt, kan ik ze wel maken
verder succes met je project..als je brackets zoekt, kan ik ze wel maken
- Vdub
Oei.. mooie kleur die V8.. ik heb er nu 18" BBS LeMans replica's op liggen. De e88 zijn mooie wielen maar de org. V8 DTM had vlakke wielen en niet bol zoals de e88..
Een org. DTM heeft hoeken uit het dashboard gezaagd en tevens daarmee de std. Dashboardbalk/versteviging eruit gehaald.. het scheelt maar 5cm dat de org meer naar voren staat..
Wat nog een punt is, is dat de V8 qua bekabeling een enorm complexe auto is en er minstens net zoveel in zit als een auto van nu.. Vroeger kregen ze een carosserie kaal uit de fabriek.. ikke niet..
Een org. DTM heeft hoeken uit het dashboard gezaagd en tevens daarmee de std. Dashboardbalk/versteviging eruit gehaald.. het scheelt maar 5cm dat de org meer naar voren staat..
Wat nog een punt is, is dat de V8 qua bekabeling een enorm complexe auto is en er minstens net zoveel in zit als een auto van nu.. Vroeger kregen ze een carosserie kaal uit de fabriek.. ikke niet..
- Jarno
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Dus als ik het goed begrijp moet je weer opnieuw beginnen???
Carosserie kaal... en dan het hele verhaal weer opnieuw
Ik bedoel, de ervaring is er, de winter komt enz... enz... enz...
Super projekt !!!
Carosserie kaal... en dan het hele verhaal weer opnieuw

Ik bedoel, de ervaring is er, de winter komt enz... enz... enz...

Super projekt !!!
- Peric
Je hebt het over een bijrijdersstoel. Is de kooi dan niet wat hoog voor de instap?
- Vlokmans
Vind het echt een briljante auto, die V8, en wat je er mee van plan bent is helemaal gaaf!
Succes met je project en plaats regelmatig wat foto's

- Vdub
Ehm.. mijn doel is voor zover het budget het toelaat een replica te maken van de V8 DTM.. daar vind ik ook dat dezelfde rolkooi bij hoort.. en idd.. je moet er als de Dukes of Hazzard in.. Ikzelf ook hoorPeric schreef:Je hebt het over een bijrijdersstoel. Is de kooi dan niet wat hoog voor de instap?
Ik zal niet elke buis die ik erinlas erop zetten maar zal het hier wel bijhouden.. vandaag zijn overigens de hoodpins en de rolkooischuimenbeschermingen binnengekomen alsmede een balaclava.Vlokmans schreef:Vind het echt een briljante auto, die V8, en wat je er mee van plan bent is helemaal gaaf!![]()
Ook heb ik vandaag de achterspoiler gespoten, morgen nog even een deel afmaken en aflakken en dan monteer ik hem..
-
Vergeet dan niet, dat je eigenlijk gewoon géén pasagiers moet meenemen.
Wat, je crasht, en ze kunnen er niet meer uit? Vlammetje; helemaal jouw schuld....
Lijkt me géén fijn gevoel....
Wat, je crasht, en ze kunnen er niet meer uit? Vlammetje; helemaal jouw schuld....
Lijkt me géén fijn gevoel....
- richardk
klopt je hebt bolle en vlakke e88, heb zelf nog een setje bbs e30 in 18 inch liggen.Vdub schreef:Oei.. mooie kleur die V8.. ik heb er nu 18" BBS LeMans replica's op liggen. De e88 zijn mooie wielen maar de org. V8 DTM had vlakke wielen en niet bol zoals de e88..
waar het om gaat met die kooi is dat als je goed had gekeken dat er nog een dwarsbalk richting veerpoot loopt. hiermee word de kooi mer geheel voor de stijfheid( daarnaast is de dtm v8 geheel doorgelast en dat merk je wel met overstuur in lange bochten)
kabelboom valt reuze mee, heb er laatst eentje gedaan.
- Vdub
Iedereen zal het misschien anders doen.. ik heb ervoor gekozen om het dashboard en de bekabeling te laten zitten voor wat het is.. en idd Audi zal idd wel voor een doorgelaste kooi hebben gekozen.. evenals een polyester motorkap, achterklep en 300pk meer dan die van mij..
Mijn budget is helaas een factor 1.000.000 kleiner..
Wat betreft brand etc.. tja.. als je daar vanuit moet gaan kun je beter lekker binnen thuis op de bank blijven zitten.. tevens is er een automatisch blussysteem in ontwikkeling die ik in ga bouwen..
verder gekunsteld..

Mijn budget is helaas een factor 1.000.000 kleiner..
Wat betreft brand etc.. tja.. als je daar vanuit moet gaan kun je beter lekker binnen thuis op de bank blijven zitten.. tevens is er een automatisch blussysteem in ontwikkeling die ik in ga bouwen..
verder gekunsteld..

- JurT
Ziet er goed uit! Het is jouw auto, dus bouw de auto lekker zoals jij wilt
Ben ieder geval benieuwd naar de toekomstige vorderingen.

Ben ieder geval benieuwd naar de toekomstige vorderingen.

- Niels
- Auto: Prius+
Super gaaf project 

- TurboClouseau
Mooi Matthijs, ga zo door 8)
- Mrton
Straks lekker rammen met die limousine... Lijkt me ook wel wat hoor, i.p.v. zo'n klein karretje juist met zo'n slagschip gaan hoeken. Ziet er erg bruut uit in ieder geval!
-
Hey Matthijs je bent lekker bezig! 8)
- Vdub
Heb vrijdag even hard moeten werken om de Full-slicks om de velg te krijgen maar nu kan ik dat helemaal zelf
is een beetje eenhanndigheidje met zon stugge wang..
Eigenlijk zouden die wielen voor de Passat zijn voor in de winter..

Ik heb alleen nog wat plannen met de Passat en misschien blijft ie in deze winter wel even binnen..
Heb nl. ook nog een Audi 100 Avant Turbo quattro gekocht..

Eigenlijk zouden die wielen voor de Passat zijn voor in de winter..
Ik heb alleen nog wat plannen met de Passat en misschien blijft ie in deze winter wel even binnen..
Heb nl. ook nog een Audi 100 Avant Turbo quattro gekocht..
- TurboClouseau
Heb jij die witte gekocht? Die is gaaf 

-
preciesVdub schreef:
Wat betreft brand etc.. tja.. als je daar vanuit moet gaan kun je beter lekker binnen thuis op de bank blijven zitten..

Fantastisch project, blijf ik zeker volgen!
- richardk
jw zijn broer heeft een 200René Kloeze schreef:Heb jij die witte gekocht? Die is gaaf

- Vdub
Nee, ik heb een heel donkergroenmetallic Audi 100 Avant Turbo quattro gekocht..
- TurboClouseau
Okee, dan had ik een andere in gedachten.
Vond nog een mooie foto van je andere V8:

Vond nog een mooie foto van je andere V8:
- Petrolhead Tom
Hele gave auto! Vond hem wel heel erg op 1 oor hangen, en die uitlaat mag best ietsje luider 

- Downforce Hans
Zijn buitenspiegels raakten bijna de grond, maar wel een aparte verschijningPetrolhead Tom schreef:Hele gave auto! Vond hem wel heel erg op 1 oor hangen, en die uitlaat mag best ietsje luider