Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 20:20

Niels schreef:
richardk schreef:
Herman Gast schreef:En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
Ook al zit ie op het randje wat wel en wat niet mag, de kwestie W. krijgt veel meer aandacht dan ie verdient en leidt af van werkelijk belangrijke zaken. Alleen daarom al...

traineren
trai` ne - ren [trè-] («Frans«Latijn) (traineerde, h. getraineerd) 1 slepen, slepende blijven of slepende houden, op de lange baan schuiven; 2 '

ik zeg.. spijker gemist.. ben het zeker eens met je eerdere betoog.. hier helaas niet
Ach met een beetje nuance kan ik me er wel in vinden hoor :lol: Wilders speelt gewoon op het gevoel van mensen in net als andere politici die er een ander onderwerp voor gebruiken. Maar goed ik kan er nog wel een paar aanwijzen die je van mij wel mag opsluiten :whistle:
Dus we hebben de rechters Herman & Niels.
Nog eentje erbij en jullie kunnen je eigen rechtbank vormen :mrgreen:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 20:27

Elise schreef:
Niels schreef:
richardk schreef:
ik zeg.. spijker gemist.. ben het zeker eens met je eerdere betoog.. hier helaas niet
Ach met een beetje nuance kan ik me er wel in vinden hoor :lol: Wilders speelt gewoon op het gevoel van mensen in net als andere politici die er een ander onderwerp voor gebruiken. Maar goed ik kan er nog wel een paar aanwijzen die je van mij wel mag opsluiten :whistle:
Dus we hebben de rechters Herman & Niels.
Nog eentje erbij en jullie kunnen je eigen rechtbank vormen :mrgreen:
Ja hoor eens, het gaat hier over de rechtzaak tegen Wilders en zelfs die vindt het recht op een eigen mening (vrije meningsuiting) belangrijk...... Dus nu niet mopperen als iemand z'n mening geeft.

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2010, 20:28

Niels schreef:
Je laat je imho teveel door je gevoel leiden en dat gevoel wordt gekweekt. Moslims meer met hun geloof bezig?
Ik denk niet dat de haat richting het westen ergens groter is dan in landen waar de Islam aan de macht is. En ik hoef het nieuws maar aan te zetten om te zien dat daar veel mensen tot gekke dingen in staat zijn onder naam van dat geloof. Dan zie ik toch liever een religie als het Boeddhisme.
Een Moslim die de boel heeft vernaggeld, hoeveel voorbeelden met andere achtergronden in blank, zwart, groen en geel wil je horen uit mijn auto-dealer ervaring :lol: En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap je gevoel wel maar het is imho ongegrond :wink:
Ik reageerde juist op jouw voorbeeld van wat Moslim collega's en buren die wel goed in onze maatschappij pastte. Des te grappiger is dat als ik er een negatief voorbeeld tegenover zet je het ongegrond noemt ;)

richardk

Bericht door richardk » 26 okt 2010, 20:43

hetgeen wat hier in deze discussie mist en wat in de gehele kwestie van allochtonen mist is, acceptatie en openstaan voor andere meningen en deze niet willen opdringen.

sowhat dat mijn dochter naar een christelijke school gaat en ik niet met de bijbel ben opgevoed. Het is mijn keuze, omdat ik dit als ouder goed voor mijn kinderen vind. Tuurlijk heb ik ook gekeken naar de openbare school( wat mijn voorkeur had), maar mijn gevoel zei dat de christelijke onderwijs gestructureerder was.

Net zoals op mijn basis school van vroeger word er iets over godsdienst, de islam, griekse goden en mythes, dynosaurieurs ed verteld. Ook de meeste scholen gaan gewoon mee in dit.( merk in deze discussie dat er veel aannames zijn en daadwerkelijk geen schoolgaande kinderen). Dit omdat mijn kinderen als wereldburger worden opgevoed en dit ook invloeden zijn die je overal tegenkomt.

Zo weten ze als we op vakantie met het vliegtuig naar Marocco/Turkije/Egypte?Maleisie/Amerika en waar te wereld gaan, dat er ook andere culturen zijn.

Ook hebben we op mijn dochter haar school geestelijk en lichamelijke gehandicapten die ondersteuning bieden aan klusjes, zodat mijn dochter het niet raar vind dat iemand ook in een rolstoel kan zitten. Als we door de supermarkt lopen en daar staat tinie ( syndroom van down) dan zegt ze hee Tinie, high five.. terwijl sommige haar niet zien staan..

Mijn schoonouders laten al 25 jaar elke zomer kinderen uit achterstandswijken uit parijs hier komen uit Algerije, etc omdat die niet een troosteloze jeugd hebben.

Kameraad die hier een shoarmazaak had was destijds een van de weinige turken hier in heerenveen, had een bloeiende zaak, ook omdat hij zelfs in het fries de mensen kon aanspreken.. Want Umut is geen buitenlander zeggen de mensen hier...( Acceptatie)

Als een buitenlander hier de weg vraagt kan ik hem dit in 5 talen vertellen.

Maar wat ik wel vind is dat als men hier een toekomst wil opbouwen, net zoals ik dat kan doen in een ander land, ik het moet accepteren volgens de normen en waarden die er in dat land zijn. Taal en omgang en respect naar die mensen is van belang. Hoe ik er thuis in mijn huis dan overdenk, alla..

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 21:19

Ik heb een vraag voor jullie; als ik in Afganistan ga staan en daar roep dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, dat alle joden *bedenk maar iets met gas* moeten, en zo maar door, ik verwoord
nog wat complottheorieen van joden in de bancaire wereld - en ik kom vervolgens terug naar nederland.
Mijn woorden zijn hier in nederland, wellicht meer dan in welk ander land ook, gehoord.

Heb ik dan joden beledigd en haat gezaaid? Of telt het niet omdat dat in Afghanistan waarschijnlijk niet
strafbaar is en doen we dan alsof ik niks heb gezegd?

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2010, 21:45

Ravin ///M schreef:Ik heb een vraag voor jullie; als ik in Afganistan ga staan en daar roep dat de holocaust niet heeft plaatsgevonden, dat alle joden *bedenk maar iets met gas* moeten, en zo maar door, ik verwoord
nog wat complottheorieen van joden in de bancaire wereld - en ik kom vervolgens terug naar nederland.
Mijn woorden zijn hier in nederland, wellicht meer dan in welk ander land ook, gehoord.

Heb ik dan joden beledigd en haat gezaaid? Of telt het niet omdat dat in Afghanistan waarschijnlijk niet
strafbaar is en doen we dan alsof ik niks heb gezegd?
Wat jij dan doet is oproepen tot geweld (joden die iets met gas moeten), da's strafbaar. Zodra Wilders hier roept dat moslims inelkaar moeten worden geslagen, dan mogen ze hem gelijk de bak in gooien wat mij betreft. Echter hem voor het uiten van zijn mening (inzake het gevaar van de islam) hem opsluiten? Sjezus Niels en Herman... dat vind ik dan weer eng. :bag:

Kijk...de holocaust ontkennen is redelijk fout maar dat kun je ook amper een mening noemen, aangezien het feitelijk is aangetoond dat dat wel degelijk heeft plaatsgevonden. Echter, iemand vanwege een mening opsluiten? Dat vonden ze 30 jaar geleden ten oosten van Polen leuk om te doen maar dat vind ik hier redelijk ziek.

Absolute vrijheid van meningsuiting... zolang je maar niet oproept tot geweld. En moslims moeten maar eens wat een dikkere huid kweken, als er kritiek komt op hun religie. Het is absurd dat mensen die een cartoon tekenen of kritiek uiten daarna hun leven niet meer zeker zijn.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 21:47

Wouter81 schreef:Absolute vrijheid van meningsuiting... zolang je maar niet oproept tot geweld. En moslims moeten maar eens wat een dikkere huid kweken, als er kritiek komt op hun religie. Het is absurd dat mensen die een cartoon tekenen of kritiek uiten daarna hun leven niet meer zeker zijn.
100% mee eens, maffe scary people otherwise :wtf:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 21:52

Al ben ik de laatste tijd voor minder polarisatie, Heb je een prima verhaal Wouter. Polariseren doet de antiwildersclub net zo hard als Wilders zelf. Ennuh neen ik ben niet verzot op Wilders integendeel alhoewel hij inderdaad het product is van pappen en nathouden, onze eigen schuld,je kunt 1, 5 miljoen stemmers niet negeren en totaal voor dom verklaren.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 22:00

Minstens de helft van de stemmers heeft helemaal niks met wilders' anti-islam praat maar is de heersende politiek gewoon zat. Dus die 1,5 miljoen slimmerikken kun je niet allemaal zijn ideologie toeschrijven.

Maar Wouter, Fitna is duidelijk een groepsbelediging, maar werd buiten de rechtzaak gehouden omdat het vanuit Amerika online is gekomen. Dat is dan toch het punt voorbij?

Van mij hoeft ie ook niet veroordeeld ofzo hoor, de hele zaak had wat mij betreft niet gemoeten. Maar ik vind het hypocriet om te zeggen dat hij geen groepen beledigd heeft en haat heeft gezaaid, omdat Fitna niet in nederland is gehost.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 okt 2010, 22:17

Tom schreef:
Niels schreef:Ik reageerde juist op jouw voorbeeld van wat Moslim collega's en buren die wel goed in onze maatschappij pastte. Des te grappiger is dat als ik er een negatief voorbeeld tegenover zet je het ongegrond noemt ;)
Jouw voorbeeld van die collega noem ik niet ongegrond, jouw gevoel t.a.z. van de Islam enne...dat is natuurlijk IMHO he :wink: Ik kan voor een ander dat natuurlijk niet bepalen.

@Wouter: Laat mij ook eens een keer kort door de bocht zijn, dat doen er genoeg in dit topic :P

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2010, 22:24

Niels schreef: @Wouter: Laat mij ook eens een keer kort door de bocht zijn, dat doen er genoeg in dit topic :P
Geen probleem, herken dat van mezelf ook wel eens. :mrgreen:

Verder nog 1 ding wat ik toe wil voegen in dit topic... Winston Churchill vergeleek de Koran vroeger al met Mein Kampf, zo uniek is die vergelijking van Wilders niet eens. Zelfs 'de grootste staatsman ooit' was die mening dus toegedaan. Een uitspraak van Churchill: ‘The islam is a proselyting faith, it’s the end of the world.'

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2010, 22:25

Fitna een groepsbelediging?

Heb je de film gezien?

Ik vind het trouwens jammer dat ook in dit topic rondom Wilders het christendom wederom met de islam wordt vergeleken. Dit zeg ik als atheïst. Zelfs in haar meest zwarte periode (eind van de middeleeuwen) kon het christendom als totalitaire, mondiale ideologie nog niet in de schaduw van de huidige islam staan.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 22:32

Wouter81 schreef: Sjezus Niels en Herman... dat vind ik dan weer eng. :bag:
De uitspraken van W. zijn bewust gekozen tot op het randje van wat wel of niet mag en de rechter zal oordelen aan welke kant van het randje het is. Zo hoort het. Daar ben ik het helemaal mee eens.

Het is ook niet verkeerd om eens de grenzen op te zoeken van wat wel en niet kan maar let dan wel op de gevolgen van wat je zegt.
Mijn bezwaar zit vooral in de interpretatie van de 'op-het-randje' uitspraken, die door veel mensen als 'heel-normaal' bezien zullen worden. Als voorbeeld de 'kopvodden'. Juridisch waarschijnlijk niets mis mee, maar het zet wel een toon, een emotie, een stemming. Als een 'graag geziene' politicus deze termen gebruikt, worden ze als 'normaal geaccepteerde uitlatingen' door velen overgenomen. Maar dit IS NIET NORMAAL. Dit is stemmingmakerij. Negatieve stemmingmakerij. Dit getuigt niet van respect voor andere culturen. Sterker nog, hier zit impliciet een veroordeling in van andere culturen. Veroordeling van andermans cultuur wordt hierdoor genormaliseerd.
Zelfde voor Islam-angst. De uitspraken van W. hierover zijn mogelijk net binnen de grenzen van het toelaatbare maar worden straks door velen, zeker als het hof tot vrijspraak komt, als heel normaal beschouwd. Misschien wel als vanzelfsprekend. En dat is het niet.

Dus het is mijn persoonlijke mening dat W. wel degelijk bewust en stelselmatig bezig is met het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. En ook al doet ie dat net binnen het toelaatbare kader, ik veroordeel het als onfatsoenlijke en misselijkmakende propaganda die de verdraagzaamheid van onze samenleving ernstige schade toebrengt. Een veroordeling door het hof zal de uitspraken van W. enigszins de-normaliseren en hopelijk bijdragen aan de verdraagzaamheid in Nederland.

En als iemand hier anders over denkt, heb ik daar weer geen probleem mee 8)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 22:39

+veel

Macboy

Bericht door Macboy » 26 okt 2010, 22:43

Hielke schreef:Zelfs in haar meest zwarte periode (eind van de middeleeuwen) kon het christendom als totalitaire, mondiale ideologie nog niet in de schaduw van de huidige islam staan.
De "huidige Islam" ? Wat is dat ? Iedereen verwart hier geloof met extremisme. Hoe kunnen we in godsnaam een fatsoenlijke discussie over religie voeren als het niet eens duidelijk is waarover wij discussiëren ?

Extremisme is gevaarlijk. Daar is iedereen het over eens. Degenen die de Islam gevaarlijk vinden, zijn personen die het Christendom ook gevaarlijk moeten vinden. Ook daar zal iedereen het mee eens zijn toch ? Wat Nederland in het verleden heeft gedaan valt niet goed te praten. Wat in Noord-Ierland gebeurt valt ook niet goed te praten. Daar is de Islam het probleem niet hoor.

Het gevaar zit hem in extremisme. Kraakgroeperingen zijn ook gevaarlijk en zetten je aan tot geweld. Een Death Metall fan ziet er gevaarlijk uit, maar kan een gouden hart hebben. Uiterlijk zegt niet alles. Als de Islam zelf daadwerkelijk zo gevaarlijk is, waarom speelt dit probleem dan niet in Istanbul ? Waarom lopen ze daar niet met een hoofddoek op school ? Daar is de scheiding tussen kerk en staat daadwerkelijk ingevoerd. In zoverre loopt het Oosten mijlenver voor op het Westen.

Degenen die de Islam als gevaar zien hebben gewoon een zondebok nodig. Ik ben dan ook groot voorstander van het uitbannen van religie an sich, niet de Islam als bijzonderheid. Pak het gehele geloof aan en maak daarin geen onderscheid. Dat brengt ons alleen maar verder van het probleem.

Stel je maar eens voor dat politiek Nederland de Islam aanpakt. Wat gebeurt er dan ? Is iedereen na 5 jaar dan opeens tevreden ? Is Nederland dan het land waar we allemaal trots op kunnen zijn ? Nee natuurlijk niet. Dat is gewoon één grote schijnveiligheid. De bevolking heeft altijd een zondebok nodig om in moeilijke tijden het hoofd overeind te kunnen houden. Het Nederlandse volk is bereid om meer belasting te betalen, als er minder moslims voor terugkomen. Kan het nog krommer ?

Laten we beginnen met het verbieden van geloof voor kinderen onder de 18. Velen riepen het hier al, daar kan ik alleen maar voorstander van zijn. Verder kan ik het niet anders dan bijna volledig eens zijn met Herman, Ravin, Tom en Niels.

Betreffende de discussie over Spong en Moszcowicz. Bram staat binnen de advocatuur absoluut niet bekend als een sterke strafpleiter, integendeel. Hij is met name media geil en kan zich daar ook uitstekend verwoorden, maar in de rechtszaal is hij alles behalve een topper. Juridisch inhoudelijk is hij niet beter dan een gemiddelde strafpleiter. Spong staat op die ladder stukken hoger, maar ook niet aan de top.

Daarbij komt dat dit wrakingsverzoek Moszkowicz nogal in de problemen zou kunnen brengen. De opmerking van Spong dat de rechtbank hem mogelijk heeft willen vrijspreken is zeker een zeer interessante mogelijkheid en dat de rechtbank om efficientie redenen heeft afgezien van het horen van de getuige. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in, omdat het horen van die getuige niet langer dan een uur zou hebben geduurd, maar het is wel interessant. En dan komt er een nieuwe samenstelling van rechters die hem mogelijk wel zullen veroordelen ... oops

Verder moeten mensen begrijpen dat het niet de rechtbank is die zaken kan en mag aanbrengen, maar enkel het Openbaar Ministerie (OM). Zij hebben het procesmonopolie en alleen het OM bepaalt wie er voor de rechtbank moet verschijnen. Niet de in die betreffende zaak samengestelde rechtbank dus Hielke. De rechtbank kan dus gewoon iemand veroordelen terwijl het OM vrijspraak eist. Een enorme misser in je betoog.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 22:50

Goed verhaal Macboy, mee eens.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 22:50

Ravin ///M schreef:
Niels schreef:Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt. Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb. Genoeg collega's die Moslim zijn en naast dat ze een stuk repectvoller zijn dan de gemiddelde (arrogante) Nederlandse collega merk ik er verder niets van. Dat ze hun pauze opofferen om voorover gebukt naar Mekka te wijzen vind ik prima en hoogstends een tikkeltje ongezellig maar he.......leven en laten leven :wink:
+1, al vind ik al dat bidden op het werk niet echt van deze tijd
Why care?

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2010, 22:50

Ik pik dit stukje er even uit Ilja:
Betreffende de discussie over Spong en Moszcowicz. Bram staat binnen de advocatuur absoluut niet bekend als een sterke strafpleiter, integendeel. Hij is met name media geil en kan zich daar ook uitstekend verwoorden, maar in de rechtszaal is hij alles behalve een topper. Juridisch inhoudelijk is hij niet beter dan een gemiddelde strafpleiter. Spong staat op die ladder stukken hoger, maar ook niet aan de top
Vind ik dan weer interessant. Jij als 'insider' .... wie zijn volgens jou echt goeie advocaten (inhoudelijk dus)? De broers Anker ook wel eens meegemaakt en gesproken (zelfs eens gebiljart met één van hen)... wat is je mening over hen? Ook behoorlijk bekend.

Moet zeggen, vind het wel bere-interessant jullie vakgebied. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2010, 22:58

Ilija,

Van de zaak Wilders heb ik begrepen dat het OM niet wilde vervolgen maar het Amsterdamse gerechtshof wel.

Of haal ik nu het OM en de Officieren van justitie door elkaar. Ik ben maar een leek.

PD power

Bericht door PD power » 26 okt 2010, 22:59

Hielke schreef:Fitna een groepsbelediging?

Heb je de film gezien?

Ik vind het trouwens jammer dat ook in dit topic rondom Wilders het christendom wederom met de islam wordt vergeleken. Dit zeg ik als atheïst. Zelfs in haar meest zwarte periode (eind van de middeleeuwen) kon het christendom als totalitaire, mondiale ideologie nog niet in de schaduw van de huidige islam staan.
Eens :thumbup:

Je mag een christen voor van alles uitmaken, dan hoor je de hele linkse meuk niet, maar als je iets kritisch over de Islam meld, dan ben je een racist, krijg je de hypoctiete linkse meuk over je heen en moet je een kogelvrij vest aan schaffen.

Gelukkig gooien steeds meer mensen de schroom van zich af, om te durfen zeggen, hoe het daadwerkelijk zit, zodat er een tegenwicht wordt geboden, aan het populistische linkse, zgn politieke correcte onzin.

Ik heb ook vrienden en kenissen van buitenlandse afkomst, zij geven zelf ook aan, dat er wat moet gebeuren, en dat "nederlanders" niet over zich heen moeten laten lopen.

Zoals ik al vaker aangegeven heb, Als mensen hier naar toe komen met goede bedoelingen en zich willen schikken in de nederlandse gewoonten, daarnaast ook hun economische bijdrage leveren, dan is men van harte welkom.

Maar komt men hier naartoe, om te profiteren en een geloof opdringen, dan zeg ik wegwezen

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 23:53

Tom en Wouter, super bijdrages!! :thumbup:

Ik ben idd 100% tegen geloof, want indoctrinatie van kids is gewoon te schandalig voor woorden!!

Ben van huis uit RK, en zat ook op een RK basisschool, echter de 1e communie heb ik als klein kind niet gedaan omdat mijn ouders toen hebben gezegd dat ik dat als ik volwassen was en dat wilde ik dan maar moest doen :thumbup: en die paar keer met kerst naar de kerk vond ik al ruk, dus nooit maar dan ook nooit een seconde meer mee bezig geweest.

En idd W. in het gevang gooien voor het critisch zijn op een redelijk overheersende ideologie, waar thans in de wereld een groot aantal geweldshaarden met beestachtig gedrag plaats vinden, onbegrijpelijk.

Kijk naar de barbaren in Afganistan, maar ook in menig afrikaans land, zijn de gruwelen te erg voor woorden. Maar ISLAM IS VREDE........... my ass. Zelfmoord terroristen................... die zich opblazen op een markt...... hoe zwaar ben je dan van je pad, lekker he die indoctrinatie.......

Wat er nu boven komt in de RK kerk, met al dat pedo gedrag........... gruwelijk, en dat Rome dit lekker in de doofpot stopt.......... de EU zou die tering bende ook mogen opheffen!!

En je zou denken dat de joden na WWII een ding zeker niet zouden willen, en dat is anderen pogen te onderdrukken en uitroeien waar mogelijk zoals ook met hun gepoogd is....... Daar kan je met de pet niet bij, en moet je toch ook niet willen steunen!!! Maar uiteraard wil de EU dit steunen uit vals schuldgevoel na WWII........

Feit blijft dat elk geloof zichzelf superieur acht over het andere, en een ongelovige moet al helemaal zijn bek houden........

Scheiding van kerk en staat, laat me niet lachen............ Rouvoet die met droge ogen testen tegen genetische kanker middels wet wil tegenhouden omdat het de wil van GOD is........ dat kan in NL politiek........ tyf toch op, als jij zo'n test niet wil, prima, maar ga niet met de fucking Bijbel in de hand een ander de les leren.........

Michel

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2010, 01:10

Macboy schreef:
De "huidige Islam" ? Wat is dat ? Iedereen verwart hier geloof met extremisme. Hoe kunnen we in godsnaam een fatsoenlijke discussie over religie voeren als het niet eens duidelijk is waarover wij discussiëren ?

Extremisme is gevaarlijk. Daar is iedereen het over eens. Degenen die de Islam gevaarlijk vinden, zijn personen die het Christendom ook gevaarlijk moeten vinden.
Goede post Ilija, toch vind ik de Islam extremer dan het Christendom anno 2010. Wat kom je nu nog qua geloof tegen in Nederland? Kindertjes vertellen dat er een God is, ze laten dopen, elke zondag naar de kerk en niet mogen werken, homo's zijn slecht en pas het bed in mogen als je getrouwd bent. Daar valt genoeg aan te verbeteren. Onder andere kinderen vrij laten in de keuze voor religie en de denkwijze over homo's. Dat ze op zondag niet werken en geen sex voor het huwelijk hebben moet men zelf weten.

Bij veel Moslims is het de normaalste zaak van de wereld dat de vrouwen onderdrukt zijn, uithuwelijken is (ondanks dat het verboden is volgens de Islam) nog altijd vrij normaal, besnijdenissen onder sommige Moslims en haat richting andersdenkenden. Moslims mogen kritiek op hun geloof ook niet accepteren. En dat staat los van terroristen (=extremisten) die vaker voorkomen omdat de Koran tot haat aanroept.

Als het Christendom 10 jaar achterloopt dan loopt de Islam 50 jaar achter.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 27 okt 2010, 08:28

Ilija heeft 'n punt, en in PD's verhaal en Michel's verhaal herken ik ook wel dingen. En ik ben 'n groot Churchill fan, Wouter, en dat klopt ook.
Hitler 'adoreerde' de Islam, dus om W. voor kleine Hitler uit te maken vind ik meer dan veel te ver gaan, domme uitspraken van de antiwildersclub.

"The farther backwards you can look, the further forward you are likely to see.'-Sir Winston Churchill
Die gebruik ik al tijden als signature op 't rolexforum.nl :mrgreen:

Tom schreef:.
Als het Christendom 10 jaar achterloopt dan loopt de Islam 50 jaar achter.
Ah de nieuwe Ferrari 250GT SWB, prachtige 3.0 V12. :banaan:

richardk

Bericht door richardk » 27 okt 2010, 09:02

Wat ik even recht wil zetten is dat mijn dochter niet naar een school gaat waar de bijbel in de hoek ligt( ben ik zo tegen) tevens ben ik tegen dat mijn dochter verteld word dat er maar 1 godof oid is( ik geloof absoluut niet dat er uberhaubt ook maar iets is), dat homo's slecht zijn etc.

Bepaalde christelijke scholen hebben het licht( jaja toepasselijk) al jaren geleden gezien en zich erbij neergelegd dat er ook kinderen naar toe gaan die vanwege afstand kiezen van de dichtsbijzijnde school. Dat je deze kinderen niet tegen willens en wegen kan bekeren.

Tuurlijk rijd ik ook door geheel nederland en zie dat er in een paar streken, nog heftig naar bijbels geloof word geleefd. Maar weet ook dat er plaatsen zijn dat de scholen bijtrekken.

Elise

Bericht door Elise » 27 okt 2010, 09:06

Macboy schreef:Betreffende de discussie over Spong en Moszcowicz. Bram staat binnen de advocatuur absoluut niet bekend als een sterke strafpleiter, integendeel. Hij is met name media geil en kan zich daar ook uitstekend verwoorden, maar in de rechtszaal is hij alles behalve een topper. Juridisch inhoudelijk is hij niet beter dan een gemiddelde strafpleiter. Spong staat op die ladder stukken hoger, maar ook niet aan de top.
Dan ben ik, en met mij waarschijnlijk vele anderen, heel erg benieuwd wie dan wel aan de top staan en op welke positie Spong en Moszcowicz op die lijst staan.

Plaats reactie