Nieuwe Toyo Proxes R-1R

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Nieuwe Toyo Proxes R-1R

Bericht door Andry » 26 okt 2010, 22:04

De Toyo R1R zit onder m'n Evo en ik heb nog nooit een band gehad die zo listig is op de grens en erover. Daar waar m'n vorige banden (Falken RT 615) heel voorspelbaar zijn rond het grensgebied is de R1R echt een draak. Je voelt gewoon niet wanneer de echt grens is bereikt. Je voelt dat de banden grip gaan verliezen en in 1 keer ben je alle grip kwijt, op nat is het een stuk erger. De auto is natuurlijk geen lichtgewicht (1400 kilo) en redelijk wat vermogen en op 90% van z'n kunnen is het een leuke band. De onderstelafstellingen en de uitlijning heb ik niet veranderd tov. de Falken RT615. Ik heb er 1000 km mee weg en het is zonde van het geld geweest.

Ik ga weer voor de Falken's RT615 die het onder mijn auto gewoon veel beter doen en ga daarop het onderstel en uitlijning afstellen asl ik ergens wat tijd kan vinden :)

Christiaan van H.

Re: Nieuwe Toyo Proxes R-1R

Bericht door Christiaan van H. » 26 okt 2010, 22:45

Andry schreef:De Toyo R1R zit onder m'n Evo en ik heb nog nooit een band gehad die zo listig is op de grens en erover. Daar waar m'n vorige banden (Falken RT 615) heel voorspelbaar zijn rond het grensgebied is de R1R echt een draak. Je voelt gewoon niet wanneer de echt grens is bereikt. Je voelt dat de banden grip gaan verliezen en in 1 keer ben je alle grip kwijt, op nat is het een stuk erger. De auto is natuurlijk geen lichtgewicht (1400 kilo) en redelijk wat vermogen en op 90% van z'n kunnen is het een leuke band. De onderstelafstellingen en de uitlijning heb ik niet veranderd tov. de Falken RT615. Ik heb er 1000 km mee weg en het is zonde van het geld geweest.

Ik ga weer voor de Falken's RT615 die het onder mijn auto gewoon veel beter doen en ga daarop het onderstel en uitlijning afstellen asl ik ergens wat tijd kan vinden :)
Hmm ok, oppassen nabij/op de grens dus... Thanks voor de tip.

Stom zeg, eigenlijk helemaal nooit naar de Falkens gekeken.

-edit- nu wel: is er weer eens niet in 245/40 17 :evil:

Plaats reactie