Rechtszaak Wilders
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Rechtszaak Wilders
Herman, jij bent geen rechter neem ik aan, ga dan ook niet op die stoel zitten.............jij veroordeelt nu net zo..........
Dat Wilders veel aandacht genereert is in dit proces eerder de schuld van het Gerechtshof van Amsterdam die het OM beval om Wilders te vervolgen. Daar zullen ze nu enige spijt van hebben, naar ik aanneem.
Wat vergeten wordt; Wilders is het product van 30 jaar slap gedoog beleid, op elk willekeurig terrein, niet zijnde exclusief Islam................
Wilders gaat evenmin een absolute parlementaire meeerderheid halen, dus vele van zijn soms goede, soms absurde visies zullen het nooit gaan halen. Maar de breekijzerfunctie blijft intact, zoals ik al eerder hier schreef.
Het estabishment voelt zich zodanig bedreigd in haar electorale positie met alle voordelen die daaraanverbonden zijn, dat men hoe dan ook Wilders tegemoet komt. Dat heeft een aantal voordelen IMHO
1 Er gaat daadwerkelijk iets veranderen daar waar het nodig is
2 De soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend betreffende die veranderingen
Dat Wilders veel aandacht genereert is in dit proces eerder de schuld van het Gerechtshof van Amsterdam die het OM beval om Wilders te vervolgen. Daar zullen ze nu enige spijt van hebben, naar ik aanneem.
Wat vergeten wordt; Wilders is het product van 30 jaar slap gedoog beleid, op elk willekeurig terrein, niet zijnde exclusief Islam................
Wilders gaat evenmin een absolute parlementaire meeerderheid halen, dus vele van zijn soms goede, soms absurde visies zullen het nooit gaan halen. Maar de breekijzerfunctie blijft intact, zoals ik al eerder hier schreef.
Het estabishment voelt zich zodanig bedreigd in haar electorale positie met alle voordelen die daaraanverbonden zijn, dat men hoe dan ook Wilders tegemoet komt. Dat heeft een aantal voordelen IMHO
1 Er gaat daadwerkelijk iets veranderen daar waar het nodig is
2 De soep wordt niet zo heet gegeten als ie wordt opgediend betreffende die veranderingen
- GTRene
goede verhalen Tom en Romo
- Elise
Dus het criterium is "als ik er geen last van heb" ?Tom schreef:Dat is de vraag. Als ik er geen last van heb is veel prima. Zo ben ik ook tegen dat burka-verbod, daar heb ik namelijk geen last van.Niels schreef: Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt.
]Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb.
Lijkt me dat dat een heel verkeerd uitgangspunt is.
Zo lijkt het mij wenselijk dat men probeert te integreren in Nederland.
Integreren zal alleen lukken als je wilt communiceren en dat wordt dan weer erg lastig als je een Burka draagt.....ook al heb je er geen last van.
Gelijk verbieden die Burka......een groter obstakel om te integreren kan ik me niet voorstellen.
Laatst gewijzigd door Elise op 26 okt 2010, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Auto: Prius+
Het is wel duidelijk dat de meesten hier goed op de hoogte is van al het "gevaar"
Extreem is meteen de norm
Mensen die zich bedreigt voelen hebben vaak totaal geen kennis van zaken blijkt wel. Banger zijn voor de Islam dan voor het Christendom is gewoon bang zijn voor het ontbekende en daar wordt in de politiek lekker gebruik van gemaakt. Het is alleen maar emotie welke bewerkt is/wordt door een of andere vent met een geblondeerd kapsel met uitgroei... Vooralsnog hebben we meer last van het Christendom dan van de Islam aangezien ons land mede bestuurd wordt door het CDA
De Nederlandse Moslim zie ik ook al lang niet meer bidden in de pauze maar als je gasten hebt uit andere landen (Oman, Maleisie etc.) dan komt dat wel voor en imho is dat prima. Moet iedereen lekker zelf weten. Zondag lopen er ook hele gezinnen bij mij voor de deur langs met het bijbeltje onder de arm (en nee ik woon niet in Staphorst). Prima moeten ze ook zelf weten (al denk ik dan altijd bij mezelf; wat zonde van je tijd toch..)Ravin ///M schreef:+1, al vind ik al dat bidden op het werk niet echt van deze tijdNiels schreef:Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt. Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb. Genoeg collega's die Moslim zijn en naast dat ze een stuk repectvoller zijn dan de gemiddelde (arrogante) Nederlandse collega merk ik er verder niets van. Dat ze hun pauze opofferen om voorover gebukt naar Mekka te wijzen vind ik prima en hoogstends een tikkeltje ongezellig maar he.......leven en laten leven
Mensen die zich bedreigt voelen hebben vaak totaal geen kennis van zaken blijkt wel. Banger zijn voor de Islam dan voor het Christendom is gewoon bang zijn voor het ontbekende en daar wordt in de politiek lekker gebruik van gemaakt. Het is alleen maar emotie welke bewerkt is/wordt door een of andere vent met een geblondeerd kapsel met uitgroei... Vooralsnog hebben we meer last van het Christendom dan van de Islam aangezien ons land mede bestuurd wordt door het CDA
- Niels
Elise schreef:Dus het criterium is "als ik er geen last van heb" ?
Ach ik omschrijf het iets verkeerd...........als men er mij en een ander niet lastig mee valt en dat is het geval
- dvh
Herman Gast schreef:Waarom is er dan in jou dorp geen openbare school? Dat is de vraag.dvh schreef:[Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee.
Tuurlijk zijn er 'onschuldige' religies, maar de meeste dienen een doel. Meestal ook geen fraai doel. Denk er maar eens over na.
Zendelingenwerk zou ook zonder 'boodschap' moeten kunnen.
Waarom kinderen eenzijdig voorlichten? Wacht gewoon tot ze 21 zijn en probeer het dan nog maar eens uit te leggen. Gaat je niet meer lukken, uitzonderingen daargelaten. Gek he.
In dit kleine dorp zit van vroeger uit een christelijke school.
Waarom geen openbare ? omdat 1 school genoeg is en vrijwel iedereen die hier woont een christelijke opvoeding heeft genoten en er dus geen problemen mee heeft.
De rest van je argumenten ga ik niet op in, als je ze zelf nog eens doorleest kom je er wellicht achter dat je redelijke paranoia overkomt
- Herman Gast
Nee, geen rechter, gelukkig nietromo schreef:Herman, jij bent geen rechter neem ik aan, ga dan ook niet op die stoel zitten.............jij veroordeelt nu net zo..........
- Maus335i
Wat ik me dan weer afvraag is hoe weet jij waar ik wel en geen last van heb?Niels schreef:Vooralsnog hebben we meer last van het Christendom dan van de Islam aangezien ons land mede bestuurd wordt door het CDA
- Maus335i
Ik zát op een openbare school en we hadden in het dorp ook een christelijke school, toch kreeg ik netjes godsdienst. Nooit wat van begrepen...dvh schreef:Herman Gast schreef:Waarom is er dan in jou dorp geen openbare school? Dat is de vraag.dvh schreef:[Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee.
Tuurlijk zijn er 'onschuldige' religies, maar de meeste dienen een doel. Meestal ook geen fraai doel. Denk er maar eens over na.
Waarom kinderen eenzijdig voorlichten? Wacht gewoon tot ze 21 zijn en probeer het dan nog maar eens uit te leggen. Gaat je niet meer lukken, uitzonderingen daargelaten. Gek he.
Waarom geen openbare ? omdat 1 school genoeg is en vrijwel iedereen die hier woont een christelijke opvoeding heeft genoten en er dus geen problemen mee heeft.
De rest van je argumenten ga ik niet op in, als je ze zelf nog eens doorleest kom je er wellicht achter dat je redelijke paranoia overkomt
- dvh
Ja dan zal er waarschijnlijk budget voor geweest zijn. Denk dat geld meer een rol speelt in het feit of er 1 of 2 scholen binnen een gemeenschap zijn, dan het een ander doel dient 
- Herman Gast
Vanuit je veilige christelijke dorpsmilieu snap ik dat het het rauw op je dak komt, al die weerstand op dit forum tegen religie. Geen punt hoor, ieder z'n meningdvh schreef:Herman Gast schreef:Waarom is er dan in jou dorp geen openbare school? Dat is de vraag.dvh schreef:[Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee.
- Herman Gast
Goed punt, wat dat allemaal niet kost, zoals hier op 't dorp 2 scholen. Zou veeeel efficienter zijn op 1 school.dvh schreef:Ja dan zal er waarschijnlijk budget voor geweest zijn. Denk dat geld meer een rol speelt in het feit of er 1 of 2 scholen binnen een gemeenschap zijn, dan het een ander doel dient
En dan de godsdienstles in eigen vrije tijd, want dat heeft NIETS met onderwijs te maken. Hoogstens beetje algemene ontwikkeling of humanistisch vormingsonderwijs, maar niet meer dan dat.
En als het over Islamscholen gaat is bijna iedereen het met me eens maar als het over joods/katoliek/reformatorisch/protestants onderwijs gaat mag ik dat zeker niet van iedereen schrijven.
Laatst gewijzigd door Herman Gast op 26 okt 2010, 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
- richardk
Herman Gast schreef:En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
Ook al zit ie op het randje wat wel en wat niet mag, de kwestie W. krijgt veel meer aandacht dan ie verdient en leidt af van werkelijk belangrijke zaken. Alleen daarom al...
traineren
trai` ne - ren [trè-] («Frans«Latijn) (traineerde, h. getraineerd) 1 slepen, slepende blijven of slepende houden, op de lange baan schuiven; 2 '
ik zeg.. spijker gemist.. ben het zeker eens met je eerdere betoog.. hier helaas niet
- Elise
+1, spijker volledig gemist zelfsrichardk schreef:Herman Gast schreef:En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
Ook al zit ie op het randje wat wel en wat niet mag, de kwestie W. krijgt veel meer aandacht dan ie verdient en leidt af van werkelijk belangrijke zaken. Alleen daarom al...
traineren
trai` ne - ren [trè-] («Frans«Latijn) (traineerde, h. getraineerd) 1 slepen, slepende blijven of slepende houden, op de lange baan schuiven; 2 '
ik zeg.. spijker gemist.. ben het zeker eens met je eerdere betoog.. hier helaas niet
Laatst gewijzigd door Elise op 26 okt 2010, 19:59, 2 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Lol, dat is jou eigen interpetatie. En mijn reactie is waarschijnlijk geen mening maar een feit.Herman Gast schreef: Vanuit je veilige christelijke dorpsmilieu snap ik dat het het rauw op je dak komt, al die weerstand op dit forum tegen religie. Geen punt hoor, ieder z'n mening
- dvh
Jij mist blijkbaar de eigenschap om te kunnen relativeren en om onderscheid te maken.Herman Gast schreef:Goed punt, wat dat allemaal niet kost, zoals hier op 't dorp 2 scholen. Zou veeeel efficienter zijn op 1 school.dvh schreef:Ja dan zal er waarschijnlijk budget voor geweest zijn. Denk dat geld meer een rol speelt in het feit of er 1 of 2 scholen binnen een gemeenschap zijn, dan het een ander doel dient
En dan de godsdienstles in eigen vrije tijd, want dat heeft NIETS met onderwijs te maken. Hoogstens beetje algemene ontwikkeling of humanistisch vormingsonderwijs, maar niet meer dan dat.
En als het over Islamonderwijs gaat ie iedereen het met me eens maar als het over joods/katoliek/reformatorisch/protestants onderwijs gaat mag ik dat waarschijnlijk niet van iedereen schrijven.
Onderscheid maken mag op feiten zoals het naleven van geloofreligies, dus goed lezen, niet op religies zelf maar wel op het naleven ervan.
Als jij nu leert om te relativeren en dingen in een juiste context te zien, dan kan ook jij onderscheid maken van de zaken waar we het hier over hebben in plaats van slecht onderbouwde reacties te posten.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Herman heeft een geloofsfobie.......................nog erger dan W. himself..................... 
Slechte ervaring als misdienaar gehad?
-
Tom
Daar hebben we genoeg posts aan besteed, denk dat we het er niet over eens gaan wordenElise schreef:Dus het criterium is "als ik er geen last van heb" ?Tom schreef:Dat is de vraag. Als ik er geen last van heb is veel prima. Zo ben ik ook tegen dat burka-verbod, daar heb ik namelijk geen last van.Niels schreef: Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt.
]Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb.
Zo lijkt het mij wenselijk dat men probeert te integreren in Nederland.
Integreren zal alleen lukken als je wilt communiceren en dat wordt dan weer erg lastig als je een Burka draagt.....ook al heb je er geen last van.
Gelijk verbieden die Burka......een groter obstakel om te integreren kan ik me niet voorstellen.
Een burka vind ik alleen een kledingstuk, heb ik geen last van. Wel van het gedrag en integratie.. en aangezien de Islam en nogal 'anders' denkbeeld heeft dan wij Westerlingen zie ik dat eerder botsen. Kortom, als die persoon erachter zich kan aanpassen aan onze normen en waarden (en dat is voor mij geen kleding) en Nederlands praat vind ik het prima. Maar nogmaals, jij niet en dat is prima.
Alleen moet ik dan even terugdenken aan een opleiding waar ik op zat. Ik zat toen in de klas bij een jongen, zo'n punker. Altijd kleding met spikes, een hanenkam, kettingen aan z'n broek enzovoort. Hij zag er niet vriendelijk uit. In de trein durfde vreemden ook niet zomaar langs hem te gaan zitten. Uiteindelijk bleek het best een aardige gast te zijn en hielp hij elke week vrijwillig mee in een verzorgingstehuis. Wat zegt het uiterlijk dan nog..?
- Herman Gast
Zou kunnen hoor, heb nog geen koffie op :morecoffee: Jullie zijn de Wilders stemmers onder ons?Elise schreef:+1, spijker volledig gemist zelfsrichardk schreef:Herman Gast schreef:En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
traineren
- Herman Gast
Nog nietromo schreef:Herman heeft een geloofsfobie.......................nog erger dan W. himself.....................
- dvh
Nee jij bent de zelfstandige conclusietrekker onder ons 
- Niels
Je laat je imho teveel door je gevoel leiden en dat gevoel wordt gekweekt. Moslims meer met hun geloof bezig? Je hebt ze in alle soorten en maten, niet anders dan bij andere geloven. Een Moslim die de boel heeft vernaggeld, hoeveel voorbeelden met andere achtergronden in blank, zwart, groen en geel wil je horen uit mijn auto-dealer ervaringTom schreef: Heel verhaal
Dat mensen moeten integreren ben ik helemaal met je eens maar dat staat los van geloof. Ik ken mensen die na 30 jaar nog nauwelijks Nederlands praten en met alle respect dan heb je hier niets te zoeken. De buren van mijn schoonfamilie zijn Moslim en dat zijn weer de beste buren die je je kunt wensen (vele malen beter dan de NL-ers die er daarvoor woonden). Mensen die alleen maar "onderdak" zoeken mogen van mij na een bepaalde periode gerust weer vertrekken
- Niels
Ach met een beetje nuance kan ik me er wel in vinden hoorrichardk schreef:Herman Gast schreef:En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
traineren
- Niels
Iedereen heeft de afgelopen acht jaar last gehad van het CDA MauriceMaus335i schreef:Wat ik me dan weer afvraag is hoe weet jij waar ik wel en geen last van heb?Niels schreef:Vooralsnog hebben we meer last van het Christendom dan van de Islam aangezien ons land mede bestuurd wordt door het CDA
- GTRene
Dat is ook zo Tom, echter is die punker uit vrije wil gekozen zeg maar, en een Burka of ander religieus vrouwonvriendelijk kledingstuk een soort moetje zeg maar....Tom schreef:
Daar hebben we genoeg posts aan besteed, denk dat we het er niet over eens gaan worden
Een burka vind ik alleen een kledingstuk, heb ik geen last van. Wel van het gedrag en integratie.. en aangezien de Islam en nogal 'anders' denkbeeld heeft dan wij Westerlingen zie ik dat eerder botsen. Kortom, als die persoon erachter zich kan aanpassen aan onze normen en waarden (en dat is voor mij geen kleding) en Nederlands praat vind ik het prima. Maar nogmaals, jij niet en dat is prima.
Alleen moet ik dan even terugdenken aan een opleiding waar ik op zat. Ik zat toen in de klas bij een jongen, zo'n punker. Altijd kleding met spikes, een hanenkam, kettingen aan z'n broek enzovoort. Hij zag er niet vriendelijk uit. In de trein durfde vreemden ook niet zomaar langs hem te gaan zitten. Uiteindelijk bleek het best een aardige gast te zijn en hielp hij elke week vrijwillig mee in een verzorgingstehuis. Wat zegt het uiterlijk dan nog..?
als je dat niet doet dan...
en daar wil je niet aan meewerken toch?
daar gaat het eigenlijk om, net als Moslims gewoon mensen zijn, alleen het extreme Moslim zijn hier niet past...dus die strenge religie, maja die wordt door die mensen gedragen
dus eigenlijk niks tegen die mensen maar meer tegen de overtuiging/overheersing/uitdragen...
tis ook politiek/regeren/heersen in Moslim landen en omdat ze allen broeders zijn,
daar ligt het gevaar een beetje, daar moet je op tijd bij zijn en niet te veel gedogen op wetjes die werden gemaakt toen het 'probleem" of sluikend gevaar nog niet bestond?
en ja, het sterft wel een keer uit, maar als je het de gang laat gaan duurt het veel langer natuurlijk want het breid zich alleen maar verder uit...