Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Michel P

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 13:02

@Ravin,

Ofwel, pak de uitkeringstrekkers hun stemrecht in!!

Ben het wel met je eens, maar neem nu die Mohammed Raeba beroeps boe roeper die al 44 jaar hier woont en geen fatsoenlijk Nederlands spreekt, dan denk ik, met jou zijn er velen die door het gebrekkig beheersen van de taal zichzelf benadelen en de belastingbetaler omdat ze o.a. daarom slecht aan een baan komen.

De immigranten in de VS zijn trots als ze het maken, en geloven in hun eigen kunnen, steek je de handen niet uit de mouwen, dan heb je niets....... aardige prikkel toch als je je gelukt wil beproeven in een ander land.

De hangmat sociale zekerheid genoemd moet maar eens weg, en daarom geloof ik dat dit kabinet wel eens voor en verandering kan zorgen.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 13:08

Kijk, je geniet een uitkering, en hebt geen zin om te gaan werken. Waar stem je dan op? Juist. Is dat goed voor het land? Nee. Want de mensen die op de andere partijen stemmen, werken zodat jij je uitkering kunt hebben.

Sociale zekerheid is prima voor die die niet kunnen. En de rest zou een sociale werkplicht moeten krijgen

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 13:11

Ravin ///M schreef:Kijk, je geniet een uitkering, en hebt geen zin om te gaan werken. Waar stem je dan op? Juist. Is dat goed voor het land? Nee. Want de mensen die op de andere partijen stemmen, werken zodat jij je uitkering kunt hebben.

Sociale zekerheid is prima voor die die niet kunnen. En de rest zou een sociale werkplicht moeten krijgen
+1

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 13:15

Ravin ///M schreef: dat 'ik mag blijven want ik ben goed geintegreerd', ...:
Het zijn meestal kleinburgelijkeflapdrollen die een oordeel hebben over wie wel en wie niet welkom is in Nederland. Voor mij is iedereen welkom en wordt ons land verrijkt met andere culturen. Net zo goed dat ik welkom wil zijn in andere landen voor korte of langere tijd. Benepen gedachte, landsgrenzen.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 13:20

Ravin ///M schreef:@Herman en Michel,

Ik zeg niet dat ik in een allesziend en goed of kwaad bepalend iets geloof, maar gezien het feit dat we zo klein zijn en we zo veel niet weten is het niet onaannemelijk dat er een energie is die meer invloed op ons heeft dat we nu onderkennen. En dat sluit ik dus ook niet uit, meer niet.
We ontlopen elkaar daarin niet zoveel maar redeneer andersom. Eerst zien en dan geloven.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2010, 13:20

Herman Gast schreef:
Elise schreef:
Herman Gast schreef:We zijn zelf in de afgelopen eeuwen door een aantal processen van ontwikkeling gegaan en daar zijn we nog niet helemaal mee klaar.
Moeten we al die processen van ontwikkeling dan opnieuw gaan meemaken?
Mijn persoonlijke mening is dat het loslaten van religie een vorm van ontwikkeling is. Dat loslaten valt niet mee als je gedurende je hele leven, in je hele omgeving door ouders en door onderwijzers verteld is dat religie waarheid is. Het wordt nog moeilijker als de staat eraan bijdraagt.

Hoe makkelijk was het om in Sinterklaas te geloven? Hoe absurd was dat?

Veranderingen kosten tijd. Soms heel veel tijd.
- Sinds welk jaar hebben vrouwen in Nederland stemrecht?
- Welk jaar was de scheiding van staat en kerk in Nederland een feit?
- Welke landen binnen de EU kennen nog een staatsgodsdienst?
- Waarom mogen bestuurders nog steeds de gelofte afleggen op de bijbel?
- Waarom hebben een aantal politieke partijen de Bijbel als vertrekpunt?
- etc.
Je kunt er zelf ook nog honderd bedenken. Maar als je ook de antwoorden invult zul je zien dat zelfs in een modern westers land de ontwikkeling langzaam gaat. Je zou met gemak kunnen stellen dat de nederlandse staat onze ontwikkeling tegenhoudt.

Gelukkig zijn we op de goede weg, maar we zijn er nog lang niet.

Wel mee eens.............maar;

Wat je aan de voordeur er dus niet in wil hebben (lees; christlijke nonzens) moet je er dus zeker niet via de achterdeur in laten komen (Lees; Islam)

Dat mensen wat willen geloven is prima en behoort in het prive domijn, maar daar niet anderen de maat mee nemen, lastig vallen, vierendelen, van het balkon af sodemieteren, handen af hakken en wat dies meer zij..........................

Wij willen niet terug naar af, naar idd nogmaals al die processen van ontwikkeling doorlopen, wij willen er paal en perk aan stellen................vrijheid dus, geen indoctrinatie van wie dan ook................

ps; wordt hier nog gewerkt of wat?................ :mrgreen:
man, wat een lees voer..........

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 13:32

romo schreef:[Wij willen niet terug naar af, naar idd nogmaals al die processen van ontwikkeling doorlopen, wij willen er paal en perk aan stellen................vrijheid dus, geen indoctrinatie van wie dan ook................
Maar zolang onze 'eigen' religies nog in de maatschappij verweven zitten (zie m'n voorbeeldjes) hoe is het dan uit te leggen dat iemand anders er geen geloof op na mag houden?
Is dat omdat er wat enge voorbeelden uit genomen worden? Hebben we uit naam van onze geloofsgeschriften ook geen 'ketters' verbrand en 'heksen' verzopen?

Ik blijf erbij. eerst de bezem door onze eigen godscultuur voordat we het goed kunnen uitleggen aan onze nieuwe inwoners.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 13:39

Herman Gast schreef:
romo schreef:[Wij willen niet terug naar af, naar idd nogmaals al die processen van ontwikkeling doorlopen, wij willen er paal en perk aan stellen................vrijheid dus, geen indoctrinatie van wie dan ook................
Maar zolang onze 'eigen' religies nog in de maatschappij verweven zitten (zie m'n voorbeeldjes) hoe is het dan uit te leggen dat iemand anders er geen geloof op na mag houden?
Is dat omdat er wat enge voorbeelden uit genomen worden? Hebben we uit naam van onze geloofsgeschriften ook geen 'ketters' verbrand en 'heksen' verzopen?

Ik blijf erbij. eerst de bezem door onze eigen godscultuur voordat we het goed kunnen uitleggen aan onze nieuwe inwoners.
denk dat jullie wel ongeveer op een lijn zitten 8)
we moeten alleen oppassen wat we er nog bij toe laten en hoe ver we dat laten gaan... dus nu al vast opletten en dirigeren? en helemaal met bepaalde cultuur/geloofsdingen die onvriendelijk zijn e.d. :wink: daar een radicale stop beter dan een radicale gelovige :mrgreen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 26 okt 2010, 13:39

Dat valt ook niet uit te leggen, er is echter hier ook een groot verschil in "religieuze" beleving.

Wij verbranden al 500 jaar geen heksen meer, gaat een beetje mank dus..............dat er ontwikkelingen in voornoemde beleving zitten is duidelijk, wij zijn ook niet stil blijven staan, zoals gezegd; ik wil ook echt geen retourtje richting achterhaalde denkwijzen..........waar de schoen hem wringt is duidelijk.......

Geloof in het prive domein...............prima, doen wat je niet laten kunt.

Geloof in het publieke domein; no way...................

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 14:11

romo schreef: Wij verbranden al 500 jaar geen heksen meer, gaat een beetje mank dus..............
Maar er wordt in Nederland aan kleuters geleerd dat God bestaat, peuters worden besneden, baby's gedoopt en op de bijbel wordt gezworen, op zondag wordt je vuil aangekeken als je de auto wast.... (vooral dat laatste :wink: ) En dan vooral mopperen dat andere mensen in een andere godsdienst geloven.
Hoe achterlijk zijn we dan nog?

Wel lekker hoor, zo'n politiek/religieus draadje :angel: :jenna:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 14:22

Precies Romo, hier ben je een beetje blind voor eigen omgeving. Maar je hebt gelijk, hier zijn we in vergelijk al veel verder.

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 14:26

Herman Gast schreef:Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Als je er al in gelooft, dan op deze manier. Met de nadruk op helpen.

richardk

Bericht door richardk » 26 okt 2010, 16:24

Herman Gast schreef:Hmmm. Heb het allemaal niet zo gevolgd maar het is natuurlijk van de zotte.

We hebben in dit land een politicus die inhoudelijk weinig anders brengt dan bejaardentroetelen en onrust zaaien jegens buitenlanders. Laten we ‘m voor het gemak meneer W. noemen. Zijn partij is niet in staat om bestuurders te leveren maar wil zich er toch op enkele details mee bemoeien. Vreemd genoeg vinden we dat allemaal geweldig, tenminste zoveel mensen vinden dat dit de weg is die wij in moeten slaan zodat deze politicus best veel stemmen krijgt.

Meneer W. gaat in zijn kruistocht tegen de Islam voorbij aan het feit dat het volkeren tijd kost om religie los te laten. Zo zitten wij ook nog opgescheept met narigheid van de in Nederland populaire geloven. We kunnen een lijstje maken zoals:
- Eeuwenlange onderdrukking en het dom houden van het volk
- Inquisitie, heksenjacht, kruistochten, oorlogen
- Besnijdenis van jongens
- Rechtsongelijkheid van vrouwen
- Verbieden van condooms in ontwikkelingslanden
- Kindermisbruik in beschermde omgeving
Dat zijn er een paar, maar het zou een heel lang lijstje worden als we ze allemaal benoemen...

Gek genoeg is het christelijk onderwijs (=indoctrinatie, bidden is aangeleerd) in Nederland volledig geaccepteerd en is de kerk nog steeds vertegenwoordigd in het bestuur van dit land (CDA, SGP, ...). Niemand lijkt dit vreemd te vinden terwijl scheiding van kerk en staat al een poosje in het vaandel zou staan.....

Meneer W. is slim genoeg om te weten dat zaaien van angst goed stemmen oogst. Dat maakt het allemaal wat lastig. Meneer W. laat zich adviseren en bewandelt het pad precies op het randje van wat wel en wat niet gezegd mag worden. Zo exact op het randje dat het OM er geen raad mee weet. Geen poppenkastspektakel dat daar nog tegenop kan.

En nu is W. aan het genieten van de onverdiende aandacht. Gelukkig maar, zo heeft het landsbestuur even niet de aandacht en dobberen we stuurloos verder. We maken ons liever druk om een klein groepje moslim-extremisten in sub-ontwikkelingslanden die af en toe “BOE” roepen en via onze media gewillig gehoor vinden in hun krampachtige poging om de macht in hun thuisland naar zich toe te trekken zoals dat bij ons in de middeleeuwen ook gebeurde. Alleen zijn hun thuislanden nog armer en minder ontwikkeld dan Europa destijds was. Dus roepen we dat de Islam helemaal fout is en leiden deaandacht af van zaken die wel aandacht verdienen.

En ik weet ook wel dat als er een verse moskee in je achtertuin staat, er ritueel geslacht wordt op het balkon naast je en hangjongeren net jouw straat als hangplek hebben gekozen dat je daar niet blij mee bent. Maar dat lijkt bij maar heel weinig mensen die op W. gestemd hebben het geval te zijn. Bij mij staat een grote kerk in de achtertuin en daar erger ik me wel eens aan als ze op zondagochtend als dolle gaan beieren en ik wilde uitslapen. Het is ook altijd wat....

Geef het wat tijd en de invloed van religie, welke dan ook, verdwijnt langzaam maar gestaag. Daar hebben we volgens mij geen mediageile geblondeerde druktemakers voor nodig.
ik zeg , de spijker op zijn kop

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 okt 2010, 17:13

Absoluut! :beer:

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2010, 18:00

Als ik kijk naar de mensen die zich hier op DF in het standpunt van Wilders over de Islam kunnen vinden dan zie ik alleen maar personen die tegen de invloed van een geloof zijn. Niet alleen de Islam, maar simpelweg de idioterie van 50 jaar terug die hier nog onder de noemer 'geloof' toegestaan was. Als ik dat doortrek naar zijn stemmers dan lijkt het mij niet dat de Wilders-stemmers al die ouderwetse Christelijke gewoontes wel prima vinden, in dat geval zouden ze ook op SGP stemmen.

Vergeet niet dat de gemiddelde Moslim een stuk actiever met z'n geloof bezig is. Het Christendom is niet bepaald populair meer, tenminste niet bij jongeren (m.u.v. een handjevol dorpen). Ze houden er ook geen extreme denkwijze (meer) op na. Logisch dat men dat niet meer als dreiging ziet en de pijlen gericht zijn op de Islam, heel positief komen aanhangers van dat geloof tenslotte niet in de media. Als het Christendom hier weer in opkomst zou zijn met hun oude debiele gewoontes en iemand stelde zich verkiesbaar om daar iets aan te doen, dan zou die ook mijn stem krijgen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 26 okt 2010, 18:18

Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt. Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb. Genoeg collega's die Moslim zijn en naast dat ze een stuk repectvoller zijn dan de gemiddelde (arrogante) Nederlandse collega merk ik er verder niets van. Dat ze hun pauze opofferen om voorover gebukt naar Mekka te wijzen vind ik prima en hoogstends een tikkeltje ongezellig maar he.......leven en laten leven :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 18:33

Tom schreef:Als ik kijk naar de mensen die zich hier op DF in het standpunt van Wilders over de Islam kunnen vinden dan zie ik alleen maar personen die tegen de invloed van een geloof zijn. Niet alleen de Islam, maar simpelweg de idioterie van 50 jaar terug die hier nog onder de noemer 'geloof' toegestaan was. Als ik dat doortrek naar zijn stemmers dan lijkt het mij niet dat de Wilders-stemmers al die ouderwetse Christelijke gewoontes wel prima vinden, in dat geval zouden ze ook op SGP stemmen.

Vergeet niet dat de gemiddelde Moslim een stuk actiever met z'n geloof bezig is. Het Christendom is niet bepaald populair meer, tenminste niet bij jongeren (m.u.v. een handjevol dorpen). Ze houden er ook geen extreme denkwijze (meer) op na. Logisch dat men dat niet meer als dreiging ziet en de pijlen gericht zijn op de Islam, heel positief komen aanhangers van dat geloof tenslotte niet in de media. Als het Christendom hier weer in opkomst zou zijn met hun oude debiele gewoontes en iemand stelde zich verkiesbaar om daar iets aan te doen, dan zou die ook mijn stem krijgen.
Goed verhaal Tom.

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 26 okt 2010, 18:37

Tom schreef:Als ik kijk naar de mensen die zich hier op DF in het standpunt van Wilders over de Islam kunnen vinden dan zie ik alleen maar personen die tegen de invloed van een geloof zijn. Niet alleen de Islam, maar simpelweg de idioterie van 50 jaar terug die hier nog onder de noemer 'geloof' toegestaan was. Als ik dat doortrek naar zijn stemmers dan lijkt het mij niet dat de Wilders-stemmers al die ouderwetse Christelijke gewoontes wel prima vinden, in dat geval zouden ze ook op SGP stemmen.

Juist, spijker op de kop. Ik heb niets met islam (vind het een krankzinnig iets). Echter vind ik religie in zijn algemeenheid vrij bezopen, ook het gristendom dus. Echter denk ik wel dat de 'Westerse religies' inmiddels iets meer beschaving en verlichting hebben doorstaan dan de islam. Dus mijn aversie tegen religie is breed maar de islam is in mijn ogen wel één van de meer achterlijke vormen. Maar je hoort mij evengoed als er weer één of andere gristengek uit naam van het geloof iets wil bepalen voor ons allemaal.

Ik ben het ook niet eens met alles wat Wilders zegt maar ben blij dat er eens iemand het politieke correcte zwijgen doorbreekt en zijn mening durft te geven over een ideologie als de islam. Dat dat uitdragen van zijn mening richting islam levensgevaarlijk is, dat geeft het gelijk van zijn kritiek IMO wel aan. Een Rutger van Geenstijl die een paar gristengekkies voor lul zet hoeft niet gelijk te vrezen voor z'n leven...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 18:51

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 18:58

Niels schreef:Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt. Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb. Genoeg collega's die Moslim zijn en naast dat ze een stuk repectvoller zijn dan de gemiddelde (arrogante) Nederlandse collega merk ik er verder niets van. Dat ze hun pauze opofferen om voorover gebukt naar Mekka te wijzen vind ik prima en hoogstends een tikkeltje ongezellig maar he.......leven en laten leven :wink:
+1, al vind ik al dat bidden op het werk niet echt van deze tijd

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 19:14

whahaha lol @Robin :roflol:

zo ist maar net...geloven is levens gevaarlijk :wink:

Islam ah. Is-lam we kunnen dat lam voor "God" opofferen :nerd:

ze volgen als makke schapen :wink:

als er 1 schaap over de dam is...groeit Amsterdam uit z'n voegen.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 okt 2010, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 19:17

En om nog even terug te komen op het onderwerp, van mij mag die W. voor een poosje achter de tralies wegens het zaaien van angst en haat jegens buitenlanders, discriminatie op geloofsovertuiging en het traineren van justitie. Dat soort dingen doe je niet als je een beetje fatsoen in je donder hebt.
Ook al zit ie op het randje wat wel en wat niet mag, de kwestie W. krijgt veel meer aandacht dan ie verdient en leidt af van werkelijk belangrijke zaken. Alleen daarom al...

traineren
trai` ne - ren [trè-] («Frans«Latijn) (traineerde, h. getraineerd) 1 slepen, slepende blijven of slepende houden, op de lange baan schuiven; 2 '

dvh

Bericht door dvh » 26 okt 2010, 19:27

Herman Gast schreef:
romo schreef: Wij verbranden al 500 jaar geen heksen meer, gaat een beetje mank dus..............
Maar er wordt in Nederland aan kleuters geleerd dat God bestaat, peuters worden besneden, baby's gedoopt en op de bijbel wordt gezworen, op zondag wordt je vuil aangekeken als je de auto wast.... (vooral dat laatste :wink: ) En dan vooral mopperen dat andere mensen in een andere godsdienst geloven.
Hoe achterlijk zijn we dan nog?

Wel lekker hoor, zo'n politiek/religieus draadje :angel: :jenna:
Is ook een beetje generaliseren wat je nu doet.
Ik woon zelf in een ( streng ) christelijk dorp. Ben zelf zowel christelijk als katholiek opgevoed en ja, ook tussen de christelijke heb je fanatiekelingen...
Ik had vorige week nog een doopfeestje ( die had ik vroeger ook , maar dat waren andere soort feestjes ... :D :bag: )maar dat is allemaal vrij luchtig.

Persoonlijk ben ik dus opgevoegd in een gereformeerde omgeving. Ik heb er geen last van.
Zelf ga ik alleen nooit naar de kerk, ik ken de bijbel niet uit mijn hoofd en ik doe helemaal niks met mijn geloof wat ik van kinds af mee heb gekregen. Maar mijn eigen kinderen gaan straks ook naar een christelijke school. Een school waar ze het eerste uur van de dag, elke dag , uit de bijbel voor gaan lezen.
Een school waar je als je dan te laat binnen komt, je netjes op de gang mag wachten tot ze klaar zijn met lezen, want je mag niet onderbreken tijdens het voorlezen uit de bijbel.

Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee. Het is allemaal niet meer zoals vroeger.

En met vroeger bedoel ik nog 25 jaar terug. Toen ik klein was hadden de mensen hier geen TV in huis ( want daar zat de duivel in .. ) en reden ze geen auto op zondag, want dat mocht niet. Tegenwoordig valt dat allemaal wel mee. En wanneer ik mijn auto was op zondag, word ik echt niet meer kwaad aangekeken of gesproken. En zowel, dan merk ik het blijkbaar niet en staat mijn radio op dat moment te hard.

Wat ik maar wil zeggen. Geloof is niet slecht, het maakt me niet zoveel uit wat mijn kinderen aan geloof meekrijgen. Of het nu een christelijk gereformeerd, een protestant of een katholiek geloof is ( meer zal hier niet voorkomen ... ) .. Uiteindelijk gaat het erom hoe het nageleefd wordt en hoe het gebracht wordt. Tegenwoordig is dat gewoon op een normale, zelfs leuke , manier.

Voor kinderen kan het ook een fictie zijn, een sinterklaasverhaal, een kerstman , en een God.
Met andere woorden, heel het jaar braaf zijn anders zwaait er wat. Daar is niks mis mee.. mis het binnen alle redelijkheid verteld en gebracht wordt.

Dus wat ik maar wil zeggen, er is niks mis mee, mits het opleidingsniveau maar dermate is dat het grenst en aansluit aan het huidige leefklimaat.
Laatst gewijzigd door dvh op 26 okt 2010, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 26 okt 2010, 19:29

Niels schreef: Men is in NL met de Islam bezig omdat er een punt van gemaakt wordt.
]Daarnaast mag een Moslim prima met zijn of haar geloof bezig zijn zolang ik er geen last van heb.
Dat is de vraag. Als ik er geen last van heb is veel prima. Zo ben ik ook tegen dat burka-verbod, daar heb ik namelijk geen last van. Alleen de Islam heeft veel aanhangers die behoorlijk 'actief' bezig zijn met dat (in onze ogen) achterlijke geloof. De normen en waarden van die mensen wijken voor mijn gevoel behoorlijk af van de Westerse gewoontes. Langzaamaan beginnen 'we' ook tot de conclusie te komen dat de multiculturele samenleving niet zo goed werkt als veel linkse aanhangers roepen... dus dan is het niet zo gek dat men er een punt van maakt als er mogelijk een nog extremer geloof z'n intrede doet in onze maatschappij? Moet je daar pas achter komen als het te laat is of wil je dat voorblijven door als land een duidelijk standpunt in te nemen hoe ermee om te gaan?
Genoeg collega's die Moslim zijn en naast dat ze een stuk repectvoller zijn dan de gemiddelde (arrogante) Nederlandse collega merk ik er verder niets van.
Dat is altijd lastig als je mensen in hokjes wil delen. Er zijn altijd goede en altijd slechte voorbeelden. Alleen net zoals bij Marokkanen durf ik inmiddels wel te zeggen dat die groep relatief veel aan kleine criminaliteit doet. Blijkt ook uit cijfers (die ik verder niet bij de hand heb). Juist omdat ze een andere opvoeding hebben gehad en de aanpak van de politie hier niet werkt bij dat soort gasten. Zo zie ik dat ook bij de Islam... het is een hele andere cultuur en veel mensen zien dat in de toekomst botsen ondanks dat we zo tolerant zijn (of waren gezien de hoeveelheid stemmen die Wilders heeft).

Overigens heb ik wel een vervelende ervaring met een moslim. Ook een (ex-)collega. Hij had de grootste woorden over goed leven volgens de Koran. Jammer dat het achteraf een smerige leugenaar bleek te zijn (en ja, achteraf.. niemand bij ons op de zaak heeft het in de gaten gehad). Zijn CV was aan elkaar gelogen, klanten indirect opgelicht, enz.. Dat was vorig jaar. Schadepost van +/- een ton voor een klein bedrijf ten tijden van de crisis. Nogmaals, dat is ook maar een individueel geval en dat zie ik prima in, alleen het beeld wat ik erbij heb is dus niet al te positief, zeker niet als ik de berichten in de media zie langskomen.

Nu ben ik niet per definitie tegen de Islam (heb ook geen Wilders gestemd), maar wat tegengas kan geen kwaad. Laat ze in ieder geval goed integreren en zorg dat de normen en waarden aansluiten op onze standaard en niet andersom.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 19:35

dvh schreef:[Denk je nou echt dat ik mijn kind 10 kilometer verder naar school ga brengen om dit soort 'lullige' regeltjes. No way. Ze krijgen er niks slechts van mee.
Waarom is er dan in jou dorp geen openbare school? Dat is de vraag.
Tuurlijk zijn er 'onschuldige' religies, maar de meeste dienen een doel. Meestal ook geen fraai doel. Denk er maar eens over na.
Zendelingenwerk zou ook zonder 'boodschap' moeten kunnen.

Waarom kinderen eenzijdig voorlichten? Wacht gewoon tot ze 21 zijn en probeer het dan nog maar eens uit te leggen. Gaat je niet meer lukken, uitzonderingen daargelaten. Gek he.

Plaats reactie