Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:04

Herman Gast schreef:Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, maar het past niet in een moderne relfrespecterende maatschappij om religie structureel aan te bieden 'als waarheid' aan opgroeiende kinderen of fundament te laten hebben in openbaar bestuur.
Dat is ook zeker zo, doch we moeten waakzaam blijven dat het willen overheersen Moslim zijn (bepaalde groepen daarvan) niet de kans krijgen zich verder te ontplooien in? dus beginnen met indammen van en bewust maken van...natuurlijk moeten we ook kijken naar onze eigen dingen....maar daar kunnen we niet nog meer zooi bij gebruiken.
Doch het helpt wel mee om ook de NL dingen beter te scheiden ala kerk en staat, immers meer inzicht op religie in algemene zin...a long way to go still.
Wij in NL mogen in elk geval wel beperkingen instellen of tenminste dat ze zich aanpassen en als ze dat niet willen zijn ze weer vrij om te gaan :mrgreen: wat leven we toch in een vrij land :banaan: :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:06

Ravin ///M schreef:
Herman Gast schreef:Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, maar het past niet in een moderne relfrespecterende maatschappij om religie structureel aan te bieden 'als waarheid' aan opgroeiende kinderen of fundament te laten hebben in openbaar bestuur.
Op zich vind ik wel dat we het in Nederland wat dat betreft goed voor elkaar hebben; als je kijkt naar de Verenigde Staten bv., dan vind ik de aanwezigheid van het christendom soms misselijkmakend, soms wordt ene betoog in de Senaat er zelfs mee verantwoord. Dat maken we hier gelukkig niet mee.
OK, maar stel je moest emigreren, noodgedwongen: USA of Turkije.

Dan wist ik 't wel. :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:06

@Ravin...heb jij ook een geloof/religie? zoja welke... :hmmm:

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:08

GTRene schreef:@Ravin...heb jij ook een geloof/religie? zoja welke... :hmmm:
Hij gelooft in kale Z3 V8 rijders. :banaan:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:09

Ja, en Turkije of Afghanistan, danwist ik het ook wel. Of Afghanistan of de bodem van de zee! Of...

Als ik kijk naar de mate van overheidsbemoeienis dan zou ik Nederland ook voor de US willen ruilen, maar zo makkelijk gaat dat niet he.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:10

Is dat van belang voor de discussie?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:11

Ravin ///M schreef:
Ja, gezien bepaalde uitlatingen van je maakte mij dat nieuwsgierig zodat wij jou standpunten of irritatie wat beter kunnen begrijpen wellicht :D

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:12

Ravin ///M schreef:Ja, en Turkije of Afghanistan, danwist ik het ook wel. Of Afghanistan of de bodem van de zee! Of...

Als ik kijk naar de mate van overheidsbemoeienis dan zou ik Nederland ook voor de US willen ruilen, maar zo makkelijk gaat dat niet he.
Klopt, maar de USA wordt de laatste decennia als DE GROTE BOEMAN op deze planeet gezien, in eigenlijk alles. Dan ken ik er nog wel 'n paar landen waar ik het opportunisme en shit onder de bevolking vele malen beroerder vind dan die o zo gristelijke en vaak leugenachtige USA. DAn staat de USA bij mij niet eens in de top 10 van klotelanden, ik denk niet eens in de top 20!

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:12

Ravin ///M schreef:
Ja.Serieus.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 12:15

Elise schreef:
Herman Gast schreef:We zijn zelf in de afgelopen eeuwen door een aantal processen van ontwikkeling gegaan en daar zijn we nog niet helemaal mee klaar.
Moeten we al die processen van ontwikkeling dan opnieuw gaan meemaken?
Mijn persoonlijke mening is dat het loslaten van religie een vorm van ontwikkeling is. Dat loslaten valt niet mee als je gedurende je hele leven, in je hele omgeving door ouders en door onderwijzers verteld is dat religie waarheid is. Het wordt nog moeilijker als de staat eraan bijdraagt.

Hoe makkelijk was het om in Sinterklaas te geloven? Hoe absurd was dat?

Veranderingen kosten tijd. Soms heel veel tijd.
- Sinds welk jaar hebben vrouwen in Nederland stemrecht?
- Welk jaar was de scheiding van staat en kerk in Nederland een feit?
- Welke landen binnen de EU kennen nog een staatsgodsdienst?
- Waarom mogen bestuurders nog steeds de gelofte afleggen op de bijbel?
- Waarom hebben een aantal politieke partijen de Bijbel als vertrekpunt?
- etc.
Je kunt er zelf ook nog honderd bedenken. Maar als je ook de antwoorden invult zul je zien dat zelfs in een modern westers land de ontwikkeling langzaam gaat. Je zou met gemak kunnen stellen dat de nederlandse staat onze ontwikkeling tegenhoudt.

Gelukkig zijn we op de goede weg, maar we zijn er nog lang niet.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 12:19

Robin schreef:
Ravin ///M schreef:
Ja.Serieus.
Volgens maakt het voor de discussie niet uit welk geloof/religie je aanhangt, maar maakt het wel uit of je een geloof/religie aanhangt.

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:21

Elise schreef:Volgens maakt het voor de discussie niet uit welk geloof/religie je aanhangt, maar maakt het wel uit of je een geloof/religie aanhangt.
dat bedoelde ik :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:22

Robin schreef:
Elise schreef:Volgens maakt het voor de discussie niet uit welk geloof/religie je aanhangt, maar maakt het wel uit of je een geloof/religie aanhangt.
klopt, das beter verwoord.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 12:23

Herman Gast schreef:
Elise schreef:
Herman Gast schreef:We zijn zelf in de afgelopen eeuwen door een aantal processen van ontwikkeling gegaan en daar zijn we nog niet helemaal mee klaar.
Moeten we al die processen van ontwikkeling dan opnieuw gaan meemaken?
Mijn persoonlijke mening is dat het loslaten van religie een vorm van ontwikkeling is. Dat loslaten valt niet mee als je gedurende je hele leven, in je hele omgeving door ouders en door onderwijzers verteld is dat religie waarheid is. Het wordt nog moeilijker als de staat eraan bijdraagt.

Hoe makkelijk was het om in Sinterklaas te geloven? Hoe absurd was dat?

Veranderingen kosten tijd. Soms heel veel tijd.
- Sinds welk jaar hebben vrouwen in Nederland stemrecht?
- Welk jaar was de scheiding van staat en kerk in Nederland een feit?
- Welke landen binnen de EU kennen nog een staatsgodsdienst?
- Waarom mogen bestuurders nog steeds de gelofte afleggen op de bijbel?
- Waarom hebben een aantal politieke partijen de Bijbel als vertrekpunt?
- etc.
Je kunt er zelf ook nog honderd bedenken. Maar als je ook de antwoorden invult zul je zien dat zelfs in een modern westers land de ontwikkeling langzaam gaat. Je zou met gemak kunnen stellen dat de nederlandse staat onze ontwikkeling tegenhoudt.

Gelukkig zijn we op de goede weg, maar we zijn er nog lang niet.
Ben het op zich wel met je eens Herman, maar ik ben heel erg bang dat we terug in de tijd gaan.....

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:24

daarom, dikke turbo erop dan gaat het wat sneller :D

de rest van de dino's sterft hopelijk een keer uit zodat die macht /druk ook verdwijnt.
Laatst gewijzigd door GTRene op 26 okt 2010, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 12:25

GTRene schreef:
Robin schreef:
klopt, das beter verwoord.
Beter verwoord?
Vond zelf dat ik het nogal krom had opgeschreven toen ik het teruglas :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:26

ik begreep wat je wilde zeggen :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 12:28

:beer: :drinking:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:30

Ik geloof niet wat een religie vertelt, maar ik ben wel gekleurd door mijn cultuur. Dus je hoeft mij niet te komen vertellen dat er iets in een boek staat en dat ik me daar aan moet houden. En je hoeft me niet te komen vertellen dat God dit of dat heeft gezegd of dat er iemand is die in direct contact staat met God. Maar ik ben ook niet zo arrogant om te denken dat er niets groters is dan onszelf. Maar als het in mijn cultuur gebruikelijk is om iets wel of niet te doen, dan hou ik me daar wel aan als omdat ik me er comfortabel bij voel.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 12:38

Ravin ///M schreef:Ik geloof niet wat een religie vertelt, maar ik ben wel gekleurd door mijn cultuur. Dus je hoeft mij niet te komen vertellen dat er iets in een boek staat en dat ik me daar aan moet houden. En je hoeft me niet te komen vertellen dat God dit of dat heeft gezegd of dat er iemand is die in direct contact staat met God. Maar ik ben ook niet zo arrogant om te denken dat er niets groters is dan onszelf. Maar als het in mijn cultuur gebruikelijk is om iets wel of niet te doen, dan hou ik me daar wel aan als omdat ik me er comfortabel bij voel.
niet dat het bij jou zo hoeft te zijn, maar daar zit vaak de hobbel met integreren lijkt me...

weet niet eens wat voor cultuur je uit komt?
je hebt geen religie?
of niet overtuigt fanatiek in dat...en wat is het nu :mrgreen:

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 12:43

Ravin ///M schreef: Maar ik ben ook niet zo arrogant om te denken dat er niets groters is dan onszelf.
Toon maar aan dat er 'iets' is, liefst een beetje wetenschappelijk, dan doe ik meteen met je mee.
Tot die tijd, en dat heeft niets met arrogantie te maken, geloof ik er helemaal niets van.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 12:49

Herman Gast schreef:
Ravin ///M schreef: Maar ik ben ook niet zo arrogant om te denken dat er niets groters is dan onszelf.
Toon maar aan dat er 'iets' is, liefst een beetje wetenschappelijk, dan doe ik meteen met je mee.
Tot die tijd, en dat heeft niets met arrogantie te maken, geloof ik er helemaal niets van.
+1!!

@Ravin, dus de indoctrinatie heeft toch wat sporen achter gelaten :lol: :wink:

Daarom zit je ook bij de DF BMW kerk :banaan: :mrgreen:

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:55

GTRene schreef:niet dat het bij jou zo hoeft te zijn, maar daar zit vaak de hobbel met integreren lijkt me...

je hebt geen religie?
Is dat zo? Dat is de bekrompenheid die in Holland heerst ja. In de VS noemt een Chinees, Armenier, Pakistaaan, Indiër zich vooral Amerikaan, daarna pas hoor je zijn verdere afkomst. Hier in Holland wil
men van je dat je assimileert, want dan pas ben je een Nederlander. Droom lekker verder zeg ik dan :thumbup: . Je kunt prima met behoud van je cultuur volledig integreren. En ik heb noiet hoeven
integreren, ik ben in nederland geboren en mijn ouders hebben nooit een andere nationaliteit gehad
dan de nederlandse. Daarnaast heeft mijn vader hier sinds de jaren 60 duizenden witte hollandse kindjes
op een (jaja, witte) school de Nederlandse grammatica en cultuurgeschiedenis gedoceerd. En iemand
had het over begrip wat betreft irritatie; toen hij een paar jaar geleden vanwege zijn geboorteplaats (?)
een brief ontving om zich te melden voor een inburgeringscursus (!), toen was er wel wat irritatie ja, en
als (nee ik heb het niet over jou Rene) ik zie dat een witte luie uitkeringstrekker op Wilders stemt en dan mij
durft te vertellen dat 'ik mag blijven want ik ben goed geintegreerd', dan irriteer ik me wel aan het feit dat ik
in 1 jaar zijn uitkering voor de komende 5 jaar heb betaald aan belastingen.

Hier volg ik je ff niet?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:59

@Herman en Michel,

Ik zeg niet dat ik in een allesziend en goed of kwaad bepalend iets geloof, maar gezien het feit dat we zo klein zijn en we zo veel niet weten is het niet onaannemelijk dat er een energie is die meer invloed op ons heeft dat we nu onderkennen. En dat sluit ik dus ook niet uit, meer niet.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 13:00

Ravin ///M schreef:
GTRene schreef:niet dat het bij jou zo hoeft te zijn, maar daar zit vaak de hobbel met integreren lijkt me...

je hebt geen religie?
Is dat zo? Dat is de bekrompenheid die in Holland heerst ja. In de VS noemt een Chinees, Armenier, Pakistaaan, Indiër zich vooral Amerikaan, daarna pas hoor je zijn verdere afkomst. Hier in Holland wil
men van je dat je assimileert, want dan pas ben je een Nederlander. Droom lekker verder zeg ik dan :thumbup: . Je kunt prima met behoud van je cultuur volledig integreren. En ik heb noiet hoeven
integreren, ik ben in nederland geboren en mijn ouders hebben nooit een andere nationaliteit gehad
dan de nederlandse. Daarnaast heeft mijn vader hier sinds de jaren 60 duizenden witte hollandse kindjes
op een (jaja, witte) school de Nederlandse grammatica en cultuurgeschiedenis gedoceerd. En iemand
had het over begrip wat betreft irritatie; toen hij een paar jaar geleden vanwege zijn geboorteplaats (?)
een brief ontving om zich te melden voor een inburgeringscursus (!), toen was er wel wat irritatie ja, en
als (nee ik heb het niet over jou Rene) ik zie dat een witte luie uitkeringstrekker op Wilders stemt en dan mij
durft te vertellen dat 'ik mag blijven want ik ben goed geintegreerd', dan irriteer ik me wel aan het feit dat ik
in 1 jaar zijn uitkering voor de komende 5 jaar heb betaald aan belastingen.

Hier volg ik je ff niet?
met dat laatste doelde ik op, wat nu je geloofs achtergrond is...als je die hebt dan, maar dan had je al wel gezegd die heb ik niet lijkt me.
en of stel je hebt een geloof dat je wellicht dan niet zo'n fanatiekeling daarin bent, althans zoiets schrijf je :wink:

Plaats reactie