Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rupie

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 11:18

Hielke schreef:het zou dan onlogisch zijn om te suggereren dat ze tijdens de zaak de reeds bestaande argumenten van het OM ineens wel gingen volgen.
Huh?

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 11:19

@Herman,
Gek genoeg is het christelijk onderwijs (=indoctrinatie, bidden is aangeleerd) in Nederland volledig geaccepteerd en is de kerk nog steeds vertegenwoordigd in het bestuur van dit land (CDA, SGP, ...). Niemand lijkt dit vreemd te vinden terwijl scheiding van kerk en staat al een poosje in het vaandel zou staan.....
Al het geloof terug schoppen naar het prive domein. Dus ook geen bijzondere scholen meer, maar slechts openbare scholen. Geen politieke partijen met een partij programma welke op een of ander geloof is gebaseerd. Dat zou werkelijk wat oplossen.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:21

+111 @ Herman Gast, perfect verwoord!

Rupie

Bericht door Rupie » 26 okt 2010, 11:22

Dat zou ontkenning van een (grote?) groep mensen zijn. Daarmee niet realistisch en ook niet democratisch in mijn ogen. Alle meningen zullen gedeeltelijk gevoed zijn door culturele invloeden, geloof is er daar een van.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2010, 11:27

@Herman gast,

Je argumentatie klopt van geen kant.

Je komt met een lijstje van historische gebruiken en gewoontes (achterlijkheden) en stelt daarbij dat we anno 2010 daar nog steeds mee zitten.

Maar beste, het zijn de vruchten van verlichting, democratie, emancipatie en moderniteit die ervoor gezorgd hebben dat de moderne westerse mens daar juist NIET meer mee hoeft te zitten!!!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 11:33

Michel P schreef:@Herman,
Gek genoeg is het christelijk onderwijs (=indoctrinatie, bidden is aangeleerd) in Nederland volledig geaccepteerd en is de kerk nog steeds vertegenwoordigd in het bestuur van dit land (CDA, SGP, ...). Niemand lijkt dit vreemd te vinden terwijl scheiding van kerk en staat al een poosje in het vaandel zou staan.....
Al het geloof terug schoppen naar het prive domein. Dus ook geen bijzondere scholen meer, maar slechts openbare scholen. Geen politieke partijen met een partij programma welke op een of ander geloof is gebaseerd. Dat zou werkelijk wat oplossen.

Michel
+1000

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 11:35

Robin schreef:
Michel P schreef:@Herman,

Michel
+1000
I follow that idea :angel:

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 11:37

Hielke schreef:@Herman gast,

Je komt met een lijstje van historische gebruiken en gewoontes (achterlijkheden) en stelt daarbij dat we anno 2010 daar nog steeds mee zitten.

Maar beste, het zijn de vruchten van verlichting, democratie, emancipatie en moderniteit die ervoor gezorgd hebben dat de moderne westerse mens daar juist NIET meer mee hoeft te zitten!!!
En deze ook + 1000

Religies remmen onze maatschappij(wereldwijd ook) dusdanig af of werpen ons weer terug in de tijd.

Dat past niet bij Nederland anno 2010.

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 11:42

Stel je eens voor waar we nu geweest waren als bijvoorbeeld de Katholieke kerk minder machtsbelust was geweest, haar rijkdommen gedeeld had en wetenschap niet zo lang gedwarsboomd had....

Ik zie nog verregaande vormen van indoctrinatie in o.a. het christelijk onderwijs, maar ook discriminatie, machtsmisbruik, jongensbesnijdenis, verplichte dracht bij gereformeerde vrouwen, kerkelijke invloed op openbaar bestuur, etc..

We zijn zelf in de afgelopen eeuwen door een aantal processen van ontwikkeling gegaan en daar zijn we nog niet helemaal mee klaar. Dus we trappen nu naar anderen terwijl we het zelf nog net niet op orde hebben.

Waar wil je de prioriteten leggen, bij je eigen problemen of bij anderen?

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 11:43

Dit zei ik zojuist in het 'Nederland gaat naar de haaien' draadje, zet 'm hier ook maar even neer, ivm Herman Gast's betoog wat totaal kant noch wal raakt imo:
Dit uit hun wijk weggetreiterde homostel zat gisteravond ook in de madiwodovr show van Paul de Leeuw,
Paul was óók als homo zijnde natuurlijk wel nieuwsgierig, die rotjongeren van 'n jaar of 16/18 die die gasten uitschelden voor vanalles en nogwat... Het waren allochtone jongeren aldus 1 van 't stel, maar dat woord werd bijna gefluisterd en er werd ook verder niet op in gegaan(Vara he)Heb ik me blauw aan geërgerd. Jammer Paul.

http://www.zie.nl/video/algemeen/Homost ... fzq25fpb2t" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus inhakend op vanales en nogwat en links die rechts nogal eens wat verwijt:

kortom Rutte bied je excuus aan en la hypocryta Albayrak biedt haar excuses aan over het niet veel kwijt te willen over de Armeense kwestie in haar geboorteland Turkije, en ze zijn weer allemaal vriendjes.....

Je zou maar homo zijn in 'n moslimland heej. :bag:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:46

@ Michel P

Dan heeft Wilders ook geen plek in de politiek volgens jou visie, met zijn Joods Christelijke traditie, als zijnde vriend van israel en zijn op religieuze geschriften gebaseerde steun aan de kolonisten in bezet gebied.

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 11:46

De laatste bijdrage wél met Herman Gast eens, maar ik heb 't over religie in de ruimste zin, de RK kerk heeft allang bij mij afgedaan, Grefo's wil ik 't niet eens over hebben en de islam, tja, willen we terug in de tijd?

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 11:47

+1

Het is Absurd dat ano 2010, er baby's gedoopt worden (als ze dat willen doen ze dat maar als ze meerdere jarig zijn) idem wat betreft rituele besnijdenis bij joodse en islamitische kinderen, verminking, en pa en ma beslissen daar ff over!! Als ze dit willen, dan wederom uit eigen vrije wil als ze volwassen zijn!!

En dan hebben we het nog niet over besnijdenis van meisjes...............

Opbokken met indoctrineren van kids.........

Geloof zou net zoals bij alcohol, roken e.d. pas vanaf 16 of nog liever 18 jaar wettelijk toegestaan mogen zijn. Dan worden de kindergeesten niet vergald door indoctrinatie.

Michel

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 11:47

Ravin ///M schreef:@ Michel P

Dan heeft Wilders ook geen plek in de politiek volgens jou visie, met zijn Joods Christelijke traditie, als zijnde vriend van israel en zijn op religieuze geschriften gebaseerde steun aan de kolonisten in bezet gebied.
Heeft ie wat dat betreft bij mij ook niet, ik ben geen Wilders stemmer.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 11:49

Ravin ///M schreef:Da's niet zo hoor Elise (?), ik heb groot respect voor Moszkowicz, ik reageerde op Hielke's imo onzinnige
opmerkingen over Spong en Bouterse.
Vind je?
Ik heb toch echt de indruk dat je de indruk probeert te scheppen dat het juist Bram was die de hele tijd met de mond vol tanden zat.
Bijvoorbeeld deze zin:
Ravin ///M schreef:En het commantaar van Spong op de uitlatingen van Wilders in Nieuwsuur was ook heel scherp. En dan heeft Bram geen weerwoord, dus is Wilders weer even politicus voor hem.
Vergeet niet dat de positie van Bram in dit proces heel anders is als die van Spong en Bram daardoor veel moet oppassen hoe hij e.e.a. zegt .

Michel P

Bericht door Michel P » 26 okt 2010, 11:51

Daar ben ik het ook hardgrondig over met hem oneens!! Laat die achterlijke joden in Israel, en even achterlijke Palestijen elkaar lekker afslachten uit hoofde geloof!!! Voor mij zijn beide partijen even gestoord!!!

@Ravin, maar CDA en VVD zijn helaas net zo PRO Israel als Wilders echter roepen ze dat niet zo vaak!

Maar Wilders is geen bijbel freak!!

Michel

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 11:52

Herman Gast schreef:We zijn zelf in de afgelopen eeuwen door een aantal processen van ontwikkeling gegaan en daar zijn we nog niet helemaal mee klaar.
Moeten we al die processen van ontwikkeling dan opnieuw gaan meemaken?

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 11:53

Elise schreef:
Ravin ///M schreef:Da's niet zo hoor Elise (?), ik heb groot respect voor Moszkowicz, ik reageerde op Hielke's imo onzinnige
opmerkingen over Spong en Bouterse.
Vind je?
Ik heb toch echt de indruk dat je de indruk probeert te scheppen dat het juist Bram was die de hele tijd met de mond vol tanden zat.
Bijvoorbeeld deze zin:
Ravin ///M schreef:En het commantaar van Spong op de uitlatingen van Wilders in Nieuwsuur was ook heel scherp. En dan heeft Bram geen weerwoord, dus is Wilders weer even politicus voor hem.
Vergeet niet dat de positie van Bram in dit proces heel anders is als die van Spong en Bram daardoor veel moet oppassen hoe hij e.e.a. zegt .
Dat heb je goed gezien Elise :forum:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:53

:roll: Elise,
Hielke schreef:Die Spong wilde graag gebeten worden maar Bram was mild.

Spong is wel een rat hoor. Mooi dat ie toch even stotterde op het moment dat Bos m vroeg waarom hij zelf de aanklacht niet deed. Zijn leugen als antwoord had ie zo snel niet klaar. Die gast staat alleen voor z'n eigen ego.

Vreemde uitzending. Youp vant Hek over internetaanbieders en het blijkt ook nog mensen te interesseren. Gaat helemaal nergens over.
Zoals ik al zei reageerde ik hierop.

En als je een strakke plasser krijgt van het feit dta iemand anti iemand is, dan moet je toch ook even op Hielke's reactie hier reageren, of wat is je motivatie om speciefiek mijn reacties te ontleden?

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 11:56

Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, maar het past niet in een moderne relfrespecterende maatschappij om religie structureel aan te bieden 'als waarheid' aan opgroeiende kinderen of fundament te laten hebben in openbaar bestuur.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:56

Michel P schreef:

Daar ben ik het ook hardgrondig over met hem oneens!! Laat die achterlijke joden in Israel, en even achterlijke Palestijen elkaar lekker afslachten uit hoofde geloof!!! Voor mij zijn beide partijen even gestoord!!!

@Ravin, maar CDA en VVD zijn helaas net zo PRO Israel als Wilders echter roepen ze dat niet zo vaak!

Maar Wilders is geen bijbel freak!!

Michel
Dan zijn wij het daar ook over eens :beer: . En nee, Wilders leest denk ik vaker de Talmoed, al zegt ie zelf ongelovig te zijn.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 11:57

Ravin ///M schreef:En als je een strakke plasser krijgt
:bag: :sealed: :'(

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 26 okt 2010, 12:00

Geloof zou net zoals bij alcohol, roken e.d. pas vanaf 16 of nog liever 18 jaar wettelijk toegestaan mogen zijn. Dan worden de kindergeesten niet vergald door indoctrinatie.
Vind ik wel een goede. Zie gelijk het beeld voor me van een 15 jarige jongen die op zondagochtend bij de kerk komt, ID kaart laat zien en niet naar binnen mag. "Ja maar, het mag van m'n ouders hoor!" :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 26 okt 2010, 12:01

Herman Gast schreef:Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Iedereen mag geloven wat hij of zij wil, maar het past niet in een moderne relfrespecterende maatschappij om religie structureel aan te bieden 'als waarheid' aan opgroeiende kinderen of fundament te laten hebben in openbaar bestuur.
Moeilijke woorden, maar mee eens. :D

Het 'helpen' van topzware religies als de rk kerk en de islam zie ik als 'n gebed zonder end :lol:

Hoe willen 'we' dat doen dan? Die lui denken dat zij de waarheid zijn/prediken en de rest mag doodvallen kortom.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 12:03

Herman Gast schreef:Eerst de bezem door eigen joods-protestants-katholieke maatschappij halen en daarna eens zien of we anderen kunnen helpen met dit proces.
Op zich vind ik wel dat we het in Nederland wat dat betreft goed voor elkaar hebben; als je kijkt naar de Verenigde Staten bv., dan vind ik de aanwezigheid van het christendom soms misselijkmakend, soms wordt ene betoog in de Senaat er zelfs mee verantwoord. Dat maken we hier gelukkig niet mee.

Plaats reactie