Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door GTRene » 25 okt 2010, 18:20

:mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 18:21

Ravin ///M schreef:
Hielke schreef:
Ravin ///M schreef:Maar wat dat nou met wit en slim zijn te maken had begrijp ik nog steeds niet Hielke?
Omdat ik niet begreep, en nog steeds niet begrijp, wat er niet jofel aan de uitspraken van Jansen was. Ik bedenk dan maar iets dat in veel minderheidsgroepen al als verdacht wordt gezien. Blank, slim, man.
Ah, ik wist niet dat ik tot een minderheidsgroep behoorde? En ik heb veel witte slimme kerels als vrienden, dus in dit geval gedroeg je je gewoon als een achterdochtig bevooroordeeld ventje? No problem. :thumbup:
Zou ik dan met enig geluk ook als rascistisch te classificeren zijn denk je?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 18:27

@pd... ik begrijp het voorbeeld niet helemaal, maar ik zal de laatste zijn die zal beweren dat ikzelf nooit bevooroordeeld ben? Je moest eens weten. Overigens is de arabist, om weer on topic te komen, een overtuigd antiislamist. Ik vraag me af, is het voor een getuige ook zaak onbevooroordeeld te zijn?
@hielke... Ik weet het niet, vind je dat fijn dan? Zo goed ken ik je niet. Maar iedereen is dat toch wel in meer of mindere mate? Ik gelukkig wel.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 okt 2010, 18:31

GTRene schreef::mrgreen:

Great entertainment huh?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 18:39

Ravin, het maakt me niet uit welk label je aan me hangt. Maar voor de goede orde, jij bent het die aan het classificeren geslagen is.

De arabist, anti islamist Jansen mag zo bevooroordeeld zijn als ie maar wil. Dathij hiervan als getuige/wetenschapper in de zaak Wilders ook getuigt zou niet slim zijn. Gelukkig bieden de Koran en de soera's genoeg zwart op wit passages om zich (als arabist of extremist) achter te verschuilen.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2010, 18:42

ik vind bepaalde geloven ook gevaarlijk, waaronder de Islam die te overheersend "kan" zijn en of wil zijn, maar ook bepaalde delen/gebruiken uit bepaalde culturen...als besnijdenis bij kids en tegen de zin!...of tegen dwanghuwelijken...jaja soms ook met kids in bepaalde landen,
zodra ze voor het eerst ongesteld zijn dus al heel jong! vaak ook in Islam landen dacht ik? anyway ben tegen die oude cultuur dingen die echt niet meer kunnen en mens/kind/vrouw onvriendelijk zijn e.d.
zo das de weer ff uit :mrgreen:

Afijn, ik ben blij dat er mensen zoals Wilders zijn die het durven ondanks alle bedreigingen en doorgaan met het alten zien en aan de kaak stellen, steeds meer landen zien ook dat Integratie veelal mislukt...
ze willen veelal niet...(bepaalde landen vooral met vaak weer een bepaalde religieuze achtergrond...)
Angela Merkel had eerst commentaar op wilders om een paar weken later zelf iets groots naar voren te brengen :mrgreen:
maar ook Frankrijk en Belgie en Spanje en Italie enz enz enz beginnen het te zien/voelen en komen er meer mee naar buiten.

aanpassen :thumbup: of opkrassen :hmmm:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 20:02

...ik wist niet dat Gerard Spong zo'n prominente rol heeft gespeeld in de gang naar het proces? (net DWDD gezien?)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2010, 20:10

Door emo TV vreten veel mensen een dik belegde boterham, maar niet de mensen over wie deze emo tv gaat ...............

Ik zie het ook meer als een moderne manier van aflaten kopen, heb je toch een altruïstische bijdrage geleverd, je gemoed gerustgesteld, kan je vanavond met je genormaliseerde bloeddruk weer gaan BBQen, stoere verhalen ophangen aan de buren over hoe meelevend je wel niet bent en voldaan aan het einde van de avond je vrouw nog een beurt gevend voor God en Vaderland met de vlag in top.............

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2010, 20:43

romo schreef:Door emo TV vreten veel mensen een dik belegde boterham, maar niet de mensen over wie deze emo tv gaat ...............

Ik zie het ook meer als een moderne manier van aflaten kopen, heb je toch een altruïstische bijdrage geleverd, je gemoed gerustgesteld, kan je vanavond met je genormaliseerde bloeddruk weer gaan BBQen, stoere verhalen ophangen aan de buren over hoe meelevend je wel niet bent en voldaan aan het einde van de avond je vrouw nog een beurt gevend voor God en Vaderland met de vlag in top.............
LOL +1

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 20:53

romo schreef:Door emo TV vreten veel mensen een dik belegde boterham, maar niet de mensen over wie deze emo tv gaat ...............

.....met z'n Rolex om :shock: Zou ie dat horloge ook bij de creperende kindjes in Afrika hebben gedragen? Wat een nepper die vent :x

Wist je dat niet van Spong Ravin? Hij is volgens mij zelfs de initiator van de rascisme, fascisme, nazisme, whatever isme aantijgingen tegen Wilders. Hij zou als ex Surinamer ook wel even Bouterse aanklagen. Maar daarvoor had ie naar z'n voormalige thuisland moeten afreizen. En daar zou ie dan Bouterse en z'n vrienden tegenkomen. Dat leek m toch niet zo geschikt. Nee, dan is het als advocaat veel makkelijker om in een echte democratie met vrijheid van meningsuiting de weg van de minste weerstand te kiezen door Wilders zwart te maken. Ook nu gaat ie z'n vingers niet branden. De zaak is inmiddels net zo hopeloos als destijds met Bouterse geworden. Wie zou toen ook alweer de verdediging van Bouterse op zich nemen? Een zekere Bram M. geloof ik. Bram had de overtocht naar Suriname al gemaakt.

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2010, 21:06

Spong is ook zo'n linkse kerk roeper, en idd naar Suriname wil mijnheer niet, want democratie, en homofilie dat is toch niet zo fantastisch als in NL........

Corton zij, kijk eens meisje, deze Rolex is meer waard dat het hele kut dorp waar jij in woont :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 25 okt 2010, 21:11

Dat meisje heeft die Rolex gemaakt...

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2010, 21:25

Michel P schreef:Spong is ook zo'n linkse kerk roeper, en idd naar Suriname wil mijnheer niet, want democratie, en homofilie dat is toch niet zo fantastisch als in NL........
:lol: :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 25 okt 2010, 22:29

Vanavond Mosko en Spong beide in Pauw en Witteman. Maar effe kijken, kon nog wel eens leuke tv worden.

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 22:55

Wouter81 schreef:Vanavond Mosko en Spong beide in Pauw en Witteman. Maar effe kijken, kon nog wel eens leuke tv worden.
Ok, leuk. Ik schat in dat die boefjes elkaar niet gaan bijten. Ik hoop natuurlijk het tegendeel :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 23:46

Die Spong wilde graag gebeten worden maar Bram was mild.

Spong is wel een rat hoor. Mooi dat ie toch even stotterde op het moment dat Bos m vroeg waarom hij zelf de aanklacht niet deed. Zijn leugen als antwoord had ie zo snel niet klaar. Die gast staat alleen voor z'n eigen ego.

Vreemde uitzending. Youp vant Hek over internetaanbieders en het blijkt ook nog mensen te interesseren. Gaat helemaal nergens over.

Xave30

Bericht door Xave30 » 25 okt 2010, 23:53

Hielke schreef:
Vreemde uitzending. Youp vant Hek over internetaanbieders en het blijkt ook nog mensen te interesseren. Gaat helemaal nergens over.

:D Op een gegeven moment kon iedereen er om lachen.

GTRene

Bericht door GTRene » 26 okt 2010, 00:03

Spong mag ik ook niet zo op bepaalde terreinen dan...tis zoals gezegd een miegel/rat met z'n bekkie wat ie trekt en hoe die praat en kijkt, magoed...kan die man ook niet wat aan doen wellicht :wink:

hij woont vlak bij men zusje schijnbaar in Amsterdam...paar huizen verderop ofzo...in elk geval een paar jaar terug.
ze kennen elkaar ook, en maakten op een heel vreemde manier echt kennis met elkaar op straat met hun honden...maar daar kan ik niet veel over zeggen, hondje van Spong was een beetje vals, net als het baasje wellicht :mrgreen: al deed ie daarna wel heel aardig/goed dat moet gezegd worden, maja anders had ie ook men zusje in z'n nek en terecht....en dat zag ie denk ook niet zitten :mrgreen:

hij durfde vast niet tegen Mosko op met die zaak...hij was er schijnbaar wel wat bij betrokken...maar ging niet zelf.

lol om die Yoep...gelijk heeft ie, al kunnen die telefoonisten er weinig aan doen, tis gewoon te groot en te veel tussenpersonen/schakels...niet meer zoals vroeger zeg maar.

wel lache

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 09:09

Hielke schreef:De zaak is inmiddels net zo hopeloos als destijds met Bouterse geworden. Wie zou toen ook alweer de verdediging van Bouterse op zich nemen? Een zekere Bram M. geloof ik. Bram had de overtocht naar Suriname al gemaakt.
Leuk dat je probeert te schrijven als een columist, maar de zaak lag even iets genuanceerder. En Spong heeft in de zaak Bouterse gediend als adviseur van het OM in Su., en heeft zich nooit als aanklager aangekondigd. Spong wint in tegenstelling tot zijn confrère Moszkowicz overigens wèl zaken, M. is alleen wat beter in mediamanagement. Maar dit heeft verder weinig met de zaak Wilders te maken.

Degene die bij Pauw en Witteman aan het stotteren was, was overigens als eerste Bram; op de vraag die volged eop het filmpje van de arabist die zei dat men hem tijdens het etentje niet had geprobeerd te beinvloeden.

Ook interessant was de stelling van Spong dat ze (de rechters) Wilders al van plan waren vrij te spreken, en daarom de arabist niet hoefden te horen.

En het commantaar van Spong op de uitlatingen van Wilders in Nieuwsuur was ook heel scherp. En dan heeft Bram geen weerwoord, dus is Wilders weer even politicus voor hem.

PD power

Bericht door PD power » 26 okt 2010, 11:00

Ravin ///M schreef:
Hielke schreef:De zaak is inmiddels net zo hopeloos als destijds met Bouterse geworden. Wie zou toen ook alweer de verdediging van Bouterse op zich nemen? Een zekere Bram M. geloof ik. Bram had de overtocht naar Suriname al gemaakt.
Leuk dat je probeert te schrijven als een columist, maar de zaak lag even iets genuanceerder. En Spong heeft in de zaak Bouterse gediend als adviseur van het OM in Su., en heeft zich nooit als aanklager aangekondigd. Spong wint in tegenstelling tot zijn confrère Moszkowicz overigens wèl zaken, M. is alleen wat beter in mediamanagement. Maar dit heeft verder weinig met de zaak Wilders te maken.

Degene die bij Pauw en Witteman aan het stotteren was, was overigens als eerste Bram; op de vraag die volged eop het filmpje van de arabist die zei dat men hem tijdens het etentje niet had geprobeerd te beinvloeden.

Ook interessant was de stelling van Spong dat ze (de rechters) Wilders al van plan waren vrij te spreken, en daarom de arabist niet hoefden te horen.

En het commantaar van Spong op de uitlatingen van Wilders in Nieuwsuur was ook heel scherp. En dan heeft Bram geen weerwoord, dus is Wilders weer even politicus voor hem.

Wat wil je nu zeggen Ravin?
Zou niet best zijn, als Spong dit kan weten, dat zou alleen maar het gelijk van Wilders bevestigen, over de betrouwbaarheid van de rechters.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:07

:? Nou je hebt het hele stuk gequote, dus je kunt het twee keer lezen.

En je tweede reactie is bijzonder onzinnig :roll: , ik zou zeggen lees het een derde keer.
Laatst gewijzigd door Ravin ///M op 26 okt 2010, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise

Bericht door Elise » 26 okt 2010, 11:08

@Ravin
Uit je posting krijg ik sterk de indruk dat je pro Spong en anti Moszkowicz bent.
Daardoor heb ik ook de indruk dat je niet goed luistert naar wat Bram zegt en je eigen vooroordeel de boventoon voert.
Beide zijn erg goede advocaten en beide winnen zaken !

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 26 okt 2010, 11:13

Hmmm. Heb het allemaal niet zo gevolgd maar het is natuurlijk van de zotte.

We hebben in dit land een politicus die inhoudelijk weinig anders brengt dan bejaardentroetelen en onrust zaaien jegens buitenlanders. Laten we ‘m voor het gemak meneer W. noemen. Zijn partij is niet in staat om bestuurders te leveren maar wil zich er toch op enkele details mee bemoeien. Vreemd genoeg vinden we dat allemaal geweldig, tenminste zoveel mensen vinden dat dit de weg is die wij in moeten slaan zodat deze politicus best veel stemmen krijgt.

Meneer W. gaat in zijn kruistocht tegen de Islam voorbij aan het feit dat het volkeren tijd kost om religie los te laten. Zo zitten wij ook nog opgescheept met narigheid van de in Nederland populaire geloven. We kunnen een lijstje maken zoals:
- Eeuwenlange onderdrukking en het dom houden van het volk
- Inquisitie, heksenjacht, kruistochten, oorlogen
- Besnijdenis van jongens
- Rechtsongelijkheid van vrouwen
- Verbieden van condooms in ontwikkelingslanden
- Kindermisbruik in beschermde omgeving
Dat zijn er een paar, maar het zou een heel lang lijstje worden als we ze allemaal benoemen...

Gek genoeg is het christelijk onderwijs (=indoctrinatie, bidden is aangeleerd) in Nederland volledig geaccepteerd en is de kerk nog steeds vertegenwoordigd in het bestuur van dit land (CDA, SGP, ...). Niemand lijkt dit vreemd te vinden terwijl scheiding van kerk en staat al een poosje in het vaandel zou staan.....

Meneer W. is slim genoeg om te weten dat zaaien van angst goed stemmen oogst. Dat maakt het allemaal wat lastig. Meneer W. laat zich adviseren en bewandelt het pad precies op het randje van wat wel en wat niet gezegd mag worden. Zo exact op het randje dat het OM er geen raad mee weet. Geen poppenkastspektakel dat daar nog tegenop kan.

En nu is W. aan het genieten van de onverdiende aandacht. Gelukkig maar, zo heeft het landsbestuur even niet de aandacht en dobberen we stuurloos verder. We maken ons liever druk om een klein groepje moslim-extremisten in sub-ontwikkelingslanden die af en toe “BOE” roepen en via onze media gewillig gehoor vinden in hun krampachtige poging om de macht in hun thuisland naar zich toe te trekken zoals dat bij ons in de middeleeuwen ook gebeurde. Alleen zijn hun thuislanden nog armer en minder ontwikkeld dan Europa destijds was. Dus roepen we dat de Islam helemaal fout is en leiden deaandacht af van zaken die wel aandacht verdienen.

En ik weet ook wel dat als er een verse moskee in je achtertuin staat, er ritueel geslacht wordt op het balkon naast je en hangjongeren net jouw straat als hangplek hebben gekozen dat je daar niet blij mee bent. Maar dat lijkt bij maar heel weinig mensen die op W. gestemd hebben het geval te zijn. Bij mij staat een grote kerk in de achtertuin en daar erger ik me wel eens aan als ze op zondagochtend als dolle gaan beieren en ik wilde uitslapen. Het is ook altijd wat....

Geef het wat tijd en de invloed van religie, welke dan ook, verdwijnt langzaam maar gestaag. Daar hebben we volgens mij geen mediageile geblondeerde druktemakers voor nodig.

Hielke

Bericht door Hielke » 26 okt 2010, 11:15

Spong lulde geweldig uit z'n nek door te stellen dat Wilders vrijgesproken zou worden. De rechters waren al aan de adviezen van het OM voorbij gegaan door de zaak te starten, het zou dan onlogisch zijn om te suggereren dat ze tijdens de zaak de reeds bestaande argumenten van het OM ineens wel gingen volgen.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 okt 2010, 11:18

Da's niet zo hoor Elise (?), ik heb groot respect voor Moszkowicz, ik reageerde op Hielke's imo onzinnige
opmerkingen over Spong en Bouterse. Overigens stond er een tijd terug een leuk stuk over Bram in Vrij
Nederland of de NRC, waarin zijn stijl van pleiten werd geroemd en zijn medianeus werd erkend, maar waarin
ook werd gesteld dat hij veel minder zaken wint dan men denkt, vandaar de opmerking over het aantal zaken dat
ze winnen. Dat zowel Spong als Moszkowicz advocaten van formaat zijn hoeft hier niet bediscussieerd te
worden.

Ik zag in Pauw en Witteman juist een discussie tussen Gerard en Bram met respect voor elkaars standpunt. En nogmaals, de stelling van Spong dat de rechters wellicht juist omdat ze Wilders vrij wilden spreken de arabist niet hebben gehoord, is ook heel interessant.

Plaats reactie