Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Niels » 25 okt 2010, 12:07

Als je dat nu al terecht vind dan ben je ook redelijk bevooroordeeld :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 25 okt 2010, 12:29

Ook wel grappig dat al die aanklaagtokkies nu ook al onderling ruzie hebben. :mrgreen:

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/20 ... uzien.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi, laat dat tuig cq. idioten zichzelf maar lekker decimeren. Opgeruimd staat netjes. :thumbup: Ze hebben in hun pure achterlijkheid niet door dat ze Wilders groter dan ooit maken met deze onzinnige zaak.

Macboy

Bericht door Macboy » 25 okt 2010, 14:02

Laat ik voorop stellen dat het nogal triest is om het Nederlandse rechtsysteem te beoordelen op basis van het Wilders proces. De zaak is tamelijk uniek en mag natuurlijk geen graadmeter zijn voor onze rechtspraak.

Betreffende de kosten val het wel mee hoor. Een rechter krijgt gewoon een salaris. Of hij nu een rechtszaak moet doen of niet. Enige nadeel is dat andere zaken misschien enige vertraging krijgen, maar "de kosten van de rechtzaak" moet je altijd met een korrel zand nemen.

Verder wil ik opmerken dat de Hoge Raad als laatste bekritiseerd moet worden voor de juridische missers in de zaken Schiedammer Parkmoord Lucia B etc. Het is immers de Hoge Raad geweest die de herzieningsverzoeken heeft toegewezen en uiteindelijk tot de vrijspraken heeft geleid.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2010, 14:10

De Hoge Raad an sich wordt ook niet beklritiseerd, als wel het justitiële apparaat in algemene zin.............de lagere echelons zo je wil..................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 14:55

Macboy schreef:Laat ik voorop stellen dat het nogal triest is om het Nederlandse rechtsysteem te beoordelen op basis van het Wilders proces. De zaak is tamelijk uniek en mag natuurlijk geen graadmeter zijn voor onze rechtspraak.
Het Nederlandse rechtssysteem gaat me te ver ja, maar ik zie geen reden om er van uit te gaan dat de rechters zich in een andere zaak professioneler zouden gedragen.

Maar even wat anders. Die arabist die als getuige opgeroepen zou worden zat laatst bij Pow&Wittmann :mrgreen: , maar die kerel is ook niet helemaal jofel. Of ben ik de enige
die die indruk kreeg?

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 15:24

Niet helemaal jofel?

Te blank en te slim? Of wat mankeert er verder aan?

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 15:27

Hielke schreef: Te blank en te slim?
Deze veronderstelling baseer je op...?

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2010, 15:29

Hielke schreef:Niet helemaal jofel?

Te blank en te slim? Of wat mankeert er verder aan?
Nee, te islam kritisch...... :wink:
Laatst gewijzigd door Michel P op 25 okt 2010, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

JP

Bericht door JP » 25 okt 2010, 15:30

Ravin ///M schreef: Maar even wat anders. Die arabist die als getuige opgeroepen zou worden zat laatst bij Pow&Wittmann :mrgreen: , maar die kerel is ook niet helemaal jofel. Of ben ik de enige
die die indruk kreeg?
Zoals deze 'slimmerik' inging op Eric Corton, was niet echt netjes.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 15:33

Daar doelde ik op.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 okt 2010, 15:40

JP schreef:
Ravin ///M schreef: Maar even wat anders. Die arabist die als getuige opgeroepen zou worden zat laatst bij Pow&Wittmann :mrgreen: , maar die kerel is ook niet helemaal jofel. Of ben ik de enige
die die indruk kreeg?
Zoals deze 'slimmerik' inging op Eric Corton, was niet echt netjes.
Vind je? Ik vond het juist zeer verfrissend, dat dhr. Jansen openlijn zijn mening over ontwikkelingshulp durfde te geven, na het 'feel-good' ontwikkelingsverhaal van die Eric Corton.

Niet verrassend dat ik het ook eens was met Jansen. :)

JP

Bericht door JP » 25 okt 2010, 15:46

Allemaal weten we wel dat veel ingezameld geld met moeite op de daarvoor behoorde bestemming terecht komt. Of het Rode Kruis ook zo werkt, valt over te discussieren. Alleen de nuance bij Jansen was ver te zoeken.

Kritisch; OK
Afbranden: :nah:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 okt 2010, 16:19

Eric Corton is rolexdrager:)

Heeft iemand 'n video waar het verhaal Jansen vs Corton te zien is voordat ik eventueel oordeel?

Vrouwe Justitia @ PC Robin

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2010, 16:21

Robin schreef:Eric Corton is rolexdrager:)

Heeft iemand 'n video waar het verhaal Jansen vs Corton te zien is voordat ik eventueel oordeel?

Vrouwe Justitia @ PC Robin
http://pauwenwitteman.vara.nl/Uitzendin ... &tx_ttnews" onclick="window.open(this.href);return false;[tt_news]=18265&tx_ttnews[backPid]=1546&cHash=a7afdd7a4a2bb6e93a0a921b26d8274a

JP

Bericht door JP » 25 okt 2010, 16:22

of Jijbuis;

:wink:

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2010, 16:34

JP schreef:of Jijbuis;

Ken het verhaal van 't meisje waar Eric Corton 't over heeft min of meer 't zelfde van 'n vriendin van mijn vrouw , die komt uit Rwanda en is +-/25. Al die emotionele verhalen lijken op elkaar, tot vervelends toe.Terwijl die RWandese, d'r haast TE laconiek onder is, pa/ma 3 broers kapotgeschoten, 1 broer van 16 is daar nog....

Het werkt op 't sentiment, zijn wij als westerlingen zeer vatbaar voor. Meer dan goed voor ons is.

Wat Jansen zegt is kort en bondig en er zit 'n kern in. Hoe kort door de bocht ook.

Corton zou dat meisje kunnen/willen adopteren, voor z'n eigen feelgoodfactor(!),schat ik in, terwijl er in de wereld miljoenen mensen blijven zitten met 't probleem. Een probleem wat we niet op Corton's halfzachte sentimentele manier oplossen kunnen. Eerst de UN daaroverheen BATSEN en al die dictaturen en coupeplegende militairen afstraffen. Maar UN mag niks.

KIjk voor de aardigheid 'Hotel Rwanda'.
Laatst gewijzigd door Robin op 25 okt 2010, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Tom

Bericht door Tom » 25 okt 2010, 16:35

Robin schreef:
+1
Goede film.

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 25 okt 2010, 16:43

Als een volk verandering wil, dan zal het van henzelf moeten komen, van binnenuit. Voorbeelden genoeg: Irak, Afghanistan, Afrika.... onze goede Westerse bedoelingen ten spijt. Zo denk ik erover.

Maar goed, we dwalen ietwat af geloof ik. :)

Michel P

Bericht door Michel P » 25 okt 2010, 16:52

Robin schreef:
JP schreef:of Jijbuis;

Ken het verhaal van 't meisje waar Eric Corton 't over heeft min of meer 't zelfde van 'n vriendin van mijn vrouw , die komt uit Rwanda en is +-/25. Al die emotionele verhalen lijken op elkaar, tot vervelends toe.Terwijl die RWandese, d'r haast TE laconiek onder is, pa/ma 3 broers kapotgeschoten, 1 broer van 16 is daar nog....

Het werkt op 't sentiment, zijn wij als westerlingen zeer vatbaar voor. Meer dan goed voor ons is.

Wat Jansen zegt is kort en bondig en er zit 'n kern in. Hoe kort door de bocht ook.

Corton zou dat meisje kunnen/willen adopteren, voor z'n eigen feelgoodfactor(!),schat ik in, terwijl er in de wereld miljoenen mensen blijven zitten met 't probleem. Een probleem wat we niet op Corton's halfzachte sentimentele manier oplossen kunnen. Eerst de UN daaroverheen BATSEN en al die dictaturen en coupeplegende militairen afstraffen. Maar UN mag niks.

+1 Hans Jansen heeft gewoon gelijk, en soms is kort door de bocht dan wel zo helder.....

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 17:13

Zoals Robin het zegt.

Ik werd bijna beroerd van die goedkope emotie tv van die Corton. Congolezen en Rwandezen zijn zelf verantwoordelijk voor hun wel of niet gekozen leiders. Je kunt ze alle ontwikkelingshulp in de wereld toeschuiven, het leiderschap verandert er niet door.

Wen er maar aan dat Jansen niet om de hete brij heendraait. Wil je voor die arme sloebers echt iets betekenen dan moet je die criminele en corrupte leiders wippen. Dat openlijk zeggen zoals Jansen doet is niet politiek correct. Aan je eigen bekendheid werken door zoals die Corton doet door op de gloeiende plaat te piesen is dan veel simpeler.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 17:26

Maar wat dat nou met wit en slim zijn te maken had begrijp ik nog steeds niet Hielke?

Robin

Bericht door Robin » 25 okt 2010, 17:28

Ravin ///M schreef:Maar wat dat nou met wit en slim zijn te maken had begrijp ik nog steeds niet Hielke?
Of is wit en slim zijn iets wat niet kan?
:lol:

Columbus was witter en slimmer dan degenen die hij ontdekte blijkbaar :mrgreen:

edit:Niet om racistisch over te komen(mijn vrouw en kinderen zijn ook getint overigens), maar de geschiedenis kun je niet terugdraaien...

Hielke

Bericht door Hielke » 25 okt 2010, 17:46

Ravin ///M schreef:Maar wat dat nou met wit en slim zijn te maken had begrijp ik nog steeds niet Hielke?
Omdat ik niet begreep, en nog steeds niet begrijp, wat er niet jofel aan de uitspraken van Jansen was. Ik bedenk dan maar iets dat in veel minderheidsgroepen al als verdacht wordt gezien. Blank, slim, man.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 25 okt 2010, 17:52

Hielke schreef:
Omdat ik niet begreep, en nog steeds niet begrijp, wat er niet jofel aan de uitspraken van Jansen was. Ik bedenk dan maar iets dat in veel minderheidsgroepen al als verdacht wordt gezien. Blank, slim, man.
Ah, ik wist niet dat ik tot een minderheidsgroep behoorde? En ik heb veel witte slimme kerels als vrienden, dus in dit geval gedroeg je je gewoon als een achterdochtig bevooroordeeld ventje? No problem. :thumbup:

PD power

Bericht door PD power » 25 okt 2010, 18:14

Ravin ///M schreef:
Die arabist die als getuige opgeroepen zou worden zat laatst bij Pow&Wittmann :mrgreen: , maar die kerel is ook niet helemaal jofel.
Ravin ///M schreef: dus in dit geval gedroeg je je gewoon als een achterdochtig bevooroordeeld ventje

Ravin, wie is er nou bevooroordeeld? :wink:

Plaats reactie