Een echte rijders auto
- RVV
Hielke zoals jij heb omschrijft moet je bijna geld toekrijgen om in Nederland een Gt3 te rijdenHielke schreef:Waarom nieuw? Als dit het verkeerde land is dan bedoel je er eigenlijk mee te zeggen dat je er niet genoeg geld voor hebt. Heeft met de Porsche niets te maken. Is een BPM verhaal dat voor alle dure auto's geldt. Importeren uit Duitsland kan ook.Rico v Velzen schreef:Dit gaat toch over een nieuwe GT3 ? Nou dan woon je gewoon echt in het verkeerde land hoor.
En een GT3 duur in rijden en onderhoud? Marginaal duurder dan een andere auto misschien. De dealer moet je zoveel mogelijk uitschakelen. Olie en filtertje vervang je zelfs vaker dan voorgeschreven staat. Je gebruikt 'm immers en wil 'm goed houden. Meerkosten krijg je trouwens dubbel en dwars terug door de zeer geringe afschrijving.
Ja, mijn Bravo schrijft nog minder af, maar die is dan ook al afgeschreven. En van niks kun je niks meer afschrijven

- RVV
-
Geringe afschrijving op GT3 ben ik het niet mee eens.
GT3s staan inderdaad allemaal voor belachelijk hoge prijzen te koop. Enige probleem is dat ze voor deze prijzen wel een paar jaar te koop kunnen staan.
Vragen is 1 en krijgen is 2. Kan ook een m3 van 5 jaar oud met 100.000 op de klok voor 70.000 euro neerzetten.
GT3s staan inderdaad allemaal voor belachelijk hoge prijzen te koop. Enige probleem is dat ze voor deze prijzen wel een paar jaar te koop kunnen staan.
Vragen is 1 en krijgen is 2. Kan ook een m3 van 5 jaar oud met 100.000 op de klok voor 70.000 euro neerzetten.
- Tristan
Ligt ook totaal aan de markt op dat moment. Een paar jaar geleden stonden ze te springen om gebruikte 996'jes. Vorig jaar was het waardeloos iig.k33z schreef:Geringe afschrijving op GT3 ben ik het niet mee eens.
- Dennis Cavallino
-
*roept het nog maar een keer*
997 is gewoon dé sportwagen. Al dat gezever over wat zo'n ding kost gaat toch nergens over. Rico, kijk eens op je kentekenbewijs hoeveel BPM er op jouw auto zat... dát vind je wel normaal/acceptabel?
Als je het geld ervoor hebt: doen. Ik zie alleen niet de meerwaarde van een RS op de "gewone" GT3. Die dikkere kont is natuurlijk wel ok (itt het normale leven
), maar die beperkte kleurkeuze en lelijke accentkleur-striping zouden mij bij voorbaat alleen op looks al doen uitwijken naar het "mindere zusje" GT3. Een zwarte graag, valt niet meer op dan een normale 997 en alleen kenners zien dat het geen normale is.
997 is gewoon dé sportwagen. Al dat gezever over wat zo'n ding kost gaat toch nergens over. Rico, kijk eens op je kentekenbewijs hoeveel BPM er op jouw auto zat... dát vind je wel normaal/acceptabel?
Als je het geld ervoor hebt: doen. Ik zie alleen niet de meerwaarde van een RS op de "gewone" GT3. Die dikkere kont is natuurlijk wel ok (itt het normale leven

- Will F.
http://www.rennteam.com/ is een pareltje onder de porsche fora. Creatie van een duitser maar met een sterk internationaal karakter met veel hardcore liefhebbers waaronder 997gt3 (RS) bezitters van het eerste uur. Er heerst verder een volwassen, serieuze ietwat zakelijke sfeer. Je moet even zoeken om te vinden wat je wil want het heeft geen apart GT3 forum dus dit staat allemaal onder het 997board; hier een leuk draadje: http://www.rennteam.com/showflat.php?Ca ... e=4#309734Andre schreef: Maar ja naar het nederlands porsche forum hoef je ook niet.
Waar wel?
I don t fucking know.
- RVV
- Elmar
- Kasteel
Daar snijd je een mooi punt aan van Porsche, onderhoud en restwaarde maken dit toch wel 1 van de beter rijdbare sportauto's. Een auto waar ik hele dagen mee zou durven knallen, zonder te vrezen dat a tot z naar de klote is. Heb wel eens gekeken met 2de hands Porsches, maar als je ziet hoeveel er dagelijks gebruikt zijn (geen gt3's dan, maar toch) en veel km's hebben gereden; geeft wel weer weer hoe goed zo'n auto dan in elkaar zit. Buiten dat vind ik dat Porsche niet te klagen heeft wat betreft waardevastheidHielke schreef:Waarom nieuw? Als dit het verkeerde land is dan bedoel je er eigenlijk mee te zeggen dat je er niet genoeg geld voor hebt. Heeft met de Porsche niets te maken. Is een BPM verhaal dat voor alle dure auto's geldt. Importeren uit Duitsland kan ook.Rico v Velzen schreef:Dit gaat toch over een nieuwe GT3 ? Nou dan woon je gewoon echt in het verkeerde land hoor.
En een GT3 duur in rijden en onderhoud? Marginaal duurder dan een andere auto misschien. De dealer moet je zoveel mogelijk uitschakelen. Olie en filtertje vervang je zelfs vaker dan voorgeschreven staat. Je gebruikt 'm immers en wil 'm goed houden. Meerkosten krijg je trouwens dubbel en dwars terug door de zeer geringe afschrijving.
Ja, mijn Bravo schrijft nog minder af, maar die is dan ook al afgeschreven. En van niks kun je niks meer afschrijven

- Macboy
Eens met Bert M3. De Porsche is één van de weinige auto's waarmee ik gewoon naar een zitting kan gaan in Leeuwarden om op de terugweg nog even op Assen te knallen en dan weer naar kantoor en uiteindelijk naar huis.
De auto is niet goedkoop. Klopt. Maar je hebt dan ook niet een tweede auto nodig, ook qua bagage niet (tenzij je met 4 man wilt rijden).
En Nederland bekrompen? Nee hoor, dat zijn de mensen zelf. En dat bedoel ik niet als intrapper, maar als jij zegt dat Nederland bekrompen is, dan ben je zelf bekrompen
Immers, jij weerhoudt je van de aanschaf van een auto, omdat je denkt dat anderen daar moeite mee hebben.
Ik zou nooit en dan ook nooit een auto laten staan, vanwege eventuele bekrompen meningen van anderen.
Ik zou wel een auto laten staan vanwege het diefstalrisico, maar een Leon heeft meer risico dan een GT3
De auto is niet goedkoop. Klopt. Maar je hebt dan ook niet een tweede auto nodig, ook qua bagage niet (tenzij je met 4 man wilt rijden).
En Nederland bekrompen? Nee hoor, dat zijn de mensen zelf. En dat bedoel ik niet als intrapper, maar als jij zegt dat Nederland bekrompen is, dan ben je zelf bekrompen

Immers, jij weerhoudt je van de aanschaf van een auto, omdat je denkt dat anderen daar moeite mee hebben.
Ik zou nooit en dan ook nooit een auto laten staan, vanwege eventuele bekrompen meningen van anderen.
Ik zou wel een auto laten staan vanwege het diefstalrisico, maar een Leon heeft meer risico dan een GT3

- Leen
Jij was toch altijd de scepticus tov de 911? achteruit de strontbult in enzo 8) 8)Andre schreef:Hier reageren niet zo veel mensen op.
Moet je eens een draadje starten met E92 M3. Uiteindelijk heeft men liever cruiseships.
Maar ja naar het nederlands porsche forum hoef je ook niet.
Waar wel?
I don t fucking know.
Blijft de gedoodverfde (2ehands GT3 dan )opvolger voor m'n evo als funmobiel.
blijft gewoon tijdloos mooi zo'n ding.
- Leen
- Leen
dit is wel een heel erg hebbuhgevoeloproepend apparaat zeg.
http://www.mobile.de/SIDwih9r.LDjRGN5Ne ... 1235029707&
-
- Peter Tunissen
Nette prijs, maar die staat ook al lang te koop; gok een jaartje of twee.Leen schreef:dit is wel een heel erg hebbuhgevoeloproepend apparaat zeg.
Deze is ook wel gaaf:
http://www.mobile.de/SIDEQdpr.GfmqRIdhw ... 1232104648&
Setje Recaro's erin en hij is af!
- Remy
8000 euro bpm. Is te overleven. Wanneer haal je hem op?Leen schreef:dit is wel een heel erg hebbuhgevoeloproepend apparaat zeg.
Edit: als in het is minder dan bij een nieuwe. 8 fucking duizend euro. Nog best veel nu ik er over nadenk.