Laat jij weleens de auto staan?
- Dennis Cavallino
Vul maar in met ja, soms of nee:
- Boodschappen doen:
- Woon-Werk:
- Avondje stappen:
- Brief posten in brievenbus:
- Oud papier, lege flessen wegbrengen:
- DVD-tje huren:
- Op visite bij mensen in de buurt:
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is:
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt:
- Vakantie verre bestemming:
- Nieuwe fiets kopen:
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland?
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders?
Zou je zonder auto kunnen?
- Boodschappen doen:
- Woon-Werk:
- Avondje stappen:
- DVD-tje huren:
- Nieuwe fiets kopen:
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders?
- Dennis Cavallino
Re: Laat jij weleens de auto staan?
Zelf even ingevuld:
- Boodschappen doen: Nee, ik pak de auto. Ik kan makkelijk met de fiets, maar vergeet het gewoon
- Woon-Werk: Nee, ik pak altijd de auto (werk is iedere dag ergens anders, met OV vaak erg lastig te bereiken en voor mij als LPG-rijder VEEL duurder)
- Avondje stappen: Nee, ik pak de auto, maar drink niet.
- Brief posten in brievenbus: Soms laat ik de auto staan. Is op loopafstand, maar ik combineer het meestal met een andere autorit.
- Oud papier, lege flessen, plastic e.d. wegbrengen: Nee, ik pak de auto voor de lege flessen en het plastic afval. Oud papier zit hier in een eigen container.
- DVD-tje huren: Nee, maar fietsen zou makkelijk kunnen.
- Op visite bij mensen in de buurt: Ja, lopen of fietsen.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee, met LPG is 't met 2 personen vrijwel altijd goedkoper met de auto.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Soms. Meestal pakken we toch de auto, omdat OV hier zuigt, maar als het mooi weer is fietsen we liever.
- Vakantie verre bestemming: Nee, ik ga vrijwel altijd met de auto. Er moet een goede reden zijn om met vliegtuig, de trein, bus of fiets op vakantie te gaan.
- Nieuwe fiets kopen: nee, veel handiger om dat met een auto te doen!
Als alternatief voor de auto heb ik een paar fietsen, maar ik gebruik ze te weinig.
Ik zou niet zonder auto kunnen in mijn huidige situatie (werk vooral). Wel heb ik een tijd lang naast kantoor in Den Haag gewoond en bleven de door mij gereden km's niet beperkt tot de plezierritten, vakanties en dagtripjes. Een enkele afspraak buiten de deur ergens in 't land deed ik ook met de auto, maar een cursus op Utrecht Centraal deed ik met de trein. In Den Haag deed ik veel met fiets, tram, lopend en soms met de auto (zware ordners sleep ik niet graag onder de arm mee). Als het regende pakte ik altijd de auto.
Ik woon nu in een dorp, maar niet dichtbij het centrum en treinstation. Wel is er een winkelcentrum op loopafstand (15 minuten, met fiets 5). Vroeger woonde ik altijd vrij dicht bij het station en pakte ik vaker de trein, fiets of ging ik lopend. In Rotterdam pakte ik zelfs de boot (watertaxi). Dat is daar een ideaal vervoersmiddel als je de brug over moest naar de Kop van Zuid ofzo. Lopend en fietsend ging langzamer en het was vaak goedkoper dan een bus/tramkaartje. En leuker.
- Boodschappen doen: Nee, ik pak de auto. Ik kan makkelijk met de fiets, maar vergeet het gewoon
- Woon-Werk: Nee, ik pak altijd de auto (werk is iedere dag ergens anders, met OV vaak erg lastig te bereiken en voor mij als LPG-rijder VEEL duurder)
- Avondje stappen: Nee, ik pak de auto, maar drink niet.
- Brief posten in brievenbus: Soms laat ik de auto staan. Is op loopafstand, maar ik combineer het meestal met een andere autorit.
- Oud papier, lege flessen, plastic e.d. wegbrengen: Nee, ik pak de auto voor de lege flessen en het plastic afval. Oud papier zit hier in een eigen container.
- DVD-tje huren: Nee, maar fietsen zou makkelijk kunnen.
- Op visite bij mensen in de buurt: Ja, lopen of fietsen.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee, met LPG is 't met 2 personen vrijwel altijd goedkoper met de auto.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Soms. Meestal pakken we toch de auto, omdat OV hier zuigt, maar als het mooi weer is fietsen we liever.
- Vakantie verre bestemming: Nee, ik ga vrijwel altijd met de auto. Er moet een goede reden zijn om met vliegtuig, de trein, bus of fiets op vakantie te gaan.
- Nieuwe fiets kopen: nee, veel handiger om dat met een auto te doen!

Als alternatief voor de auto heb ik een paar fietsen, maar ik gebruik ze te weinig.
Ik zou niet zonder auto kunnen in mijn huidige situatie (werk vooral). Wel heb ik een tijd lang naast kantoor in Den Haag gewoond en bleven de door mij gereden km's niet beperkt tot de plezierritten, vakanties en dagtripjes. Een enkele afspraak buiten de deur ergens in 't land deed ik ook met de auto, maar een cursus op Utrecht Centraal deed ik met de trein. In Den Haag deed ik veel met fiets, tram, lopend en soms met de auto (zware ordners sleep ik niet graag onder de arm mee). Als het regende pakte ik altijd de auto.
Ik woon nu in een dorp, maar niet dichtbij het centrum en treinstation. Wel is er een winkelcentrum op loopafstand (15 minuten, met fiets 5). Vroeger woonde ik altijd vrij dicht bij het station en pakte ik vaker de trein, fiets of ging ik lopend. In Rotterdam pakte ik zelfs de boot (watertaxi). Dat is daar een ideaal vervoersmiddel als je de brug over moest naar de Kop van Zuid ofzo. Lopend en fietsend ging langzamer en het was vaak goedkoper dan een bus/tramkaartje. En leuker.
- Dennis Cavallino
Het is goed om na het invullen van je eigen antwoorden eens deze verhalen te lezen:
- http://www.lowtechmagazine.be/2010/05/d ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.solarwebsite.nl/2009/09/geen-auto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet om het per sé met ze eens te zijn, maar om te beseffen dat je geneigd bent om altijd maar de auto te gebruiken. Ik doe dat zelf vrij bewust, de auto gebruiken, maar ik zou best vaker met de fiets of lopend mijn boodschappen willen doen, de stad in gaan om een biertje te drinken, of om een DVD-tje te scoren bij de videotheek. Niet omwille van milieu, maar gewoon omdat 't kan en een beetje beweging goed voor me is. Daarom ben ik wel benieuwd naar de verhalen van andere DF-ers.
- http://www.lowtechmagazine.be/2010/05/d ... eters.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- http://www.solarwebsite.nl/2009/09/geen-auto/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet om het per sé met ze eens te zijn, maar om te beseffen dat je geneigd bent om altijd maar de auto te gebruiken. Ik doe dat zelf vrij bewust, de auto gebruiken, maar ik zou best vaker met de fiets of lopend mijn boodschappen willen doen, de stad in gaan om een biertje te drinken, of om een DVD-tje te scoren bij de videotheek. Niet omwille van milieu, maar gewoon omdat 't kan en een beetje beweging goed voor me is. Daarom ben ik wel benieuwd naar de verhalen van andere DF-ers.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Alles met de auto/motor..............................als het makkelijker kon had ik beide niet gekocht............fietsen heb ik te veel en te lang door slecht weer gedaan.............begin ik niet meer aan, ja op een hometrainer in de sportschool, daar ga ik dan wel lopend heen, dat dan weer wel
Daarbij; als je in dit land afhankelijk bent van het opbenbaar vervoer, dan ben je dus echt zuur..............

Daarbij; als je in dit land afhankelijk bent van het opbenbaar vervoer, dan ben je dus echt zuur..............
- Mike S.
- Auto: M135i
Altijd de auto, ik woon in een dorp en alles is zo verdomde ver weg.
op de brievenbus na dan
op de brievenbus na dan

- Kasteel
- Boodschappen doen: ja, supermarkt dichtbij loop ik met regelmaat, deels omdat ik mijn auto daar niet tussen wil hebben staan
- Woon-Werk: nee uitgesloten, ben daar ook gewoon afhankelijk van auto
- Avondje stappen: ja, stap wel eens bij iemand anders in, maar pak met regelmaat bus heen en taxi terug
- Brief posten in brievenbus: nope, ligt op route naar werk
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: is niet eens uitvoerbaar met de auto, is gewoon te dichtbij
- DVD-tje huren: nope, is bij sporten en is gewoon stukje rijden
- Op visite bij mensen in de buurt: nope
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: wel eens gedaan, maar laatste tijd bijna nooit meer (vooral naar A'dam)
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: ja, trein/bus/taxi
- Vakantie verre bestemming: vliegtuig/taxi's
- Nieuwe fiets kopen: heb vanaf me 16de al geen eigen fiets meer :$
Ik woon in de stad, niet heel ver van het centrum, maar net te ver om het lopend een alternatief te vinden. Heb overigens niet het idee de auto snel te laten staan, maar obv bovenstaande lijkt het nog enigzins mee te vallen
.
- Woon-Werk: nee uitgesloten, ben daar ook gewoon afhankelijk van auto
- Avondje stappen: ja, stap wel eens bij iemand anders in, maar pak met regelmaat bus heen en taxi terug
- Brief posten in brievenbus: nope, ligt op route naar werk
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: is niet eens uitvoerbaar met de auto, is gewoon te dichtbij
- DVD-tje huren: nope, is bij sporten en is gewoon stukje rijden
- Op visite bij mensen in de buurt: nope
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: wel eens gedaan, maar laatste tijd bijna nooit meer (vooral naar A'dam)
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: ja, trein/bus/taxi
- Vakantie verre bestemming: vliegtuig/taxi's
- Nieuwe fiets kopen: heb vanaf me 16de al geen eigen fiets meer :$
Ik woon in de stad, niet heel ver van het centrum, maar net te ver om het lopend een alternatief te vinden. Heb overigens niet het idee de auto snel te laten staan, maar obv bovenstaande lijkt het nog enigzins mee te vallen

- MartijnGizmo
Ik heb hier in het centrum van Groningen alles op loopafstand, m'n werk is 5 minuten fietsen... 8)
- Dennis Cavallino
MartijnGizmo schreef:Ik heb hier in het centrum van Groningen alles op loopafstand, m'n werk is 5 minuten fietsen... 8)
DF HQ zeker?

- Joy
Weet je wie vaak de auto laat staan, Allen. Zelfs naar trackdays neemt ie geen auto meer mee. Een voorbeeld voor Groen Nederland ! 

-
- Boodschappen doen: Nee
- Woon-Werk: Nee (al kan ik nu nog op de fiets, maar ik heb geen fiets
)
- Avondje stappen: Nee
- Brief posten in brievenbus: Nee, combineer dat wel als ik toch al weg ga
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Nee
- DVD-tje huren: Nee
- Op visite bij mensen in de buurt: Ja, dan ga ik lopend.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Nee
- Vakantie verre bestemming: Ja, boek meestal een vliegvakantie (naar het vliegveld met de auto of trein)
- Nieuwe fiets kopen: Nvt
Pak dus altijd de auto en zie geen reden om em niet te laten staan.
Het is 99% van de tijd een stuk gemakkelijker en comfortabeler dan andere opties. Je betaald er ook flink voor, dus dan zal ik er ook gebruik van maken ook. Ik ben ook de laatste die zich daarin gaat verdedigen naar mensen die menen dat je em vaker moet laten staan. Milieugeneuzel geef ik niks om.
- Woon-Werk: Nee (al kan ik nu nog op de fiets, maar ik heb geen fiets

- Avondje stappen: Nee
- Brief posten in brievenbus: Nee, combineer dat wel als ik toch al weg ga
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Nee
- DVD-tje huren: Nee
- Op visite bij mensen in de buurt: Ja, dan ga ik lopend.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Nee
- Vakantie verre bestemming: Ja, boek meestal een vliegvakantie (naar het vliegveld met de auto of trein)
- Nieuwe fiets kopen: Nvt

Pak dus altijd de auto en zie geen reden om em niet te laten staan.
Het is 99% van de tijd een stuk gemakkelijker en comfortabeler dan andere opties. Je betaald er ook flink voor, dus dan zal ik er ook gebruik van maken ook. Ik ben ook de laatste die zich daarin gaat verdedigen naar mensen die menen dat je em vaker moet laten staan. Milieugeneuzel geef ik niks om.
- InjectTheVenom
Daar kan ik erg kort over zijn, de mijne staat nu al ruim een half jaar stil dus moet voor alles een alternatief vervoer zoeken wat in de meeste gevallen neerkomt op bus/trein.
Heb van het geld dat dit opgeleverd heeft een uitermate leuke vakantie kunnen boeken en veel meer fun gehad dan ik me ooit voor heb kunnen stellen. Woon hier in een klein pestdorp dus om ergens te komen was het altijd wel lekker om de auto te kunnen nemen zodat je niet afhankelijk bent van OV.
Heb van het geld dat dit opgeleverd heeft een uitermate leuke vakantie kunnen boeken en veel meer fun gehad dan ik me ooit voor heb kunnen stellen. Woon hier in een klein pestdorp dus om ergens te komen was het altijd wel lekker om de auto te kunnen nemen zodat je niet afhankelijk bent van OV.
- markk
- Boodschappen doen:
Alleen een enkele keer met de auto. Meestal met de snorfiets
- Woon-Werk:
Een enkele keer met de auto. Meestal met motorfiets / snorfiets of in een sportieve bui de fiets.
- Avondje stappen:
Meestal auto
Nooi met de auto. Fiets / snorfiets
Nooit met de auto. Fiets / snorfiets
- DVD-tje huren:
Binnen Alphen altijd met fiets / snorfiets tenzij het regent. Buiten Alphen toch meestal met de auto.
Meestal met de auto.
Hangt van de parkeergelegenheid af. Meestal wel goed dus auto.
Altijd auto
- Nieuwe fiets kopen:
Met de motorfiets
- Woon je in de stad, dorp of op 't platteland?
Stad
- Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand?
Met name scooter
- Zou je zonder auto kunnen?
Ja best wel eigenlijk dus.
Alleen een enkele keer met de auto. Meestal met de snorfiets
- Woon-Werk:
Een enkele keer met de auto. Meestal met motorfiets / snorfiets of in een sportieve bui de fiets.
- Avondje stappen:
Meestal auto
Nooi met de auto. Fiets / snorfiets
- DVD-tje huren:
Binnen Alphen altijd met fiets / snorfiets tenzij het regent. Buiten Alphen toch meestal met de auto.
Meestal met de auto.
Hangt van de parkeergelegenheid af. Meestal wel goed dus auto.
Altijd auto
- Nieuwe fiets kopen:
Met de motorfiets

- Woon je in de stad, dorp of op 't platteland?
Stad
- Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand?
Met name scooter
- Zou je zonder auto kunnen?
Ja best wel eigenlijk dus.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ach, een auto die stilstaat ...............beetje raar vind ik dat....................zo`n ding is gemaakt om te rijden, niet om in de garage te zetten............
Auto rijden is voor mij althans meer fun dan een vakantie (al hoef ik die er niet om te missen als ik blijf rijden)
Moest ik kiezen tussen vakantie en rijden................altijd rijden..........................
Auto rijden is voor mij althans meer fun dan een vakantie (al hoef ik die er niet om te missen als ik blijf rijden)
Moest ik kiezen tussen vakantie en rijden................altijd rijden..........................
- Ravin ///M
- Boodschappen doen: nee, kinderwagen gaat meestal mee en ik doe 1x per week boodschappen omdat ik niet vaker de tijd heb, waar door het teveel zou zijn om in mijn broekzak te vervoeren
- Woon-Werk: nee, 35km fietsen zie ik niet zitten
- Avondje stappen: de avond zelf ga ik te voet of op de fiets, of met de taxi
- Brief posten in brievenbus: hangt van het gewicht van de brief af, maar meestal is het op de route met de auto
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: die halen ze thuis af, statiegeldflessen gaan meestal per 100 weg dus dat doe ik met de auto als ik toch naar de makro moet
- DVD-tje huren: auto, meestal na het boodschappen doen
- Op visite bij mensen in de buurt: lopend
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: lachend met de auto
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: auto, tenzij alcohol, dan taxi of lopend
- Vakantie verre bestemming: auto naar schiphol
- Nieuwe fiets kopen: lopend
- Woon-Werk: nee, 35km fietsen zie ik niet zitten
- Avondje stappen: de avond zelf ga ik te voet of op de fiets, of met de taxi
- Brief posten in brievenbus: hangt van het gewicht van de brief af, maar meestal is het op de route met de auto
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: die halen ze thuis af, statiegeldflessen gaan meestal per 100 weg dus dat doe ik met de auto als ik toch naar de makro moet
- DVD-tje huren: auto, meestal na het boodschappen doen
- Op visite bij mensen in de buurt: lopend
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: lachend met de auto
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: auto, tenzij alcohol, dan taxi of lopend
- Vakantie verre bestemming: auto naar schiphol
- Nieuwe fiets kopen: lopend
-
Joy schreef:Weet je wie vaak de auto laat staan, Allen. Zelfs naar trackdays neemt ie geen auto meer mee. Een voorbeeld voor Groen Nederland !

Overigens loop / fiets ik tegenwoordig voor bijna alles waarbij geen auto nodig is. Bevalt me zeer goed. 8)
- Michel P
- Boodschappen doen: doet GF met de auto of kleine boodschappen met de fiets
- Woon-Werk: auto
- Avondje stappen: auto
- Brief posten in brievenbus: lopend
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: lopend
- DVD-tje huren: downloaden
- Op visite bij mensen in de buurt: buren lopend rest meestal met de auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: auto
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: auto
- Vakantie verre bestemming: auto
- Nieuwe fiets kopen: heb ik net gedaan..... zit 1cm stof op
- Woon-Werk: auto
- Avondje stappen: auto
- Brief posten in brievenbus: lopend
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: lopend
- DVD-tje huren: downloaden

- Op visite bij mensen in de buurt: buren lopend rest meestal met de auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: auto
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: auto
- Vakantie verre bestemming: auto
- Nieuwe fiets kopen: heb ik net gedaan..... zit 1cm stof op

- JP
- Boodschappen doen: Auto
- Woon-Werk: Auto (moet veel meeslepen)
- Avondje stappen: Ben ik te oud voor (kuch)
- Brief posten in brievenbus: Ik heb email
- Oud papier, Lege flessen wegbrengen: Worden opgehaald
- DVD-tje huren: Internet
- Op visite bij mensen in de buurt: Auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Met piepende bandjes naar de beste parkeergarage
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Auto
- Vakantie verre bestemming: Als vakantie, dan autovakantie. Nooit buiten Europa
- Nieuwe fiets kopen: Hahahaha
- Woon-Werk: Auto (moet veel meeslepen)
- Avondje stappen: Ben ik te oud voor (kuch)
- Brief posten in brievenbus: Ik heb email
- Oud papier, Lege flessen wegbrengen: Worden opgehaald
- DVD-tje huren: Internet
- Op visite bij mensen in de buurt: Auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Met piepende bandjes naar de beste parkeergarage
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Auto
- Vakantie verre bestemming: Als vakantie, dan autovakantie. Nooit buiten Europa
- Nieuwe fiets kopen: Hahahaha
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Laat ik weleens de auto staan?
Aangezien ik 2 woonsituaties heb heb ik de lijst 2x ingevuld. cursief is de situatie van mij in de stad (helft van de tijd), rechtop is de situatie op dorp op het platteland (andere helft van de tijd).
- Boodschappen doen: nee, doe ik altijd direct uit werk / ja, altijd
- Woon-Werk: nee, te ver (35 km), onregelmatige werktijden en moeilijk efficient te bereiken met OV, nvt
- Avondje stappen: ja/nee, te ver (dichtsbijzijnde leuke gelegenheid is al 15-20 minuten rijden)
- Brief posten in brievenbus: nvt/ja
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: nee/nee, doe ik in de bulk, hele auto is dan bijkant vol
- DVD-tje huren: nvt/ja
- Op visite bij mensen in de buurt: ja/ja
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: nvt/nee
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: ja/ja
- Vakantie verre bestemming: ja (vliegtuig 8) )
- Nieuwe fiets kopen: al jaren niet meer gedaan, maar zou ik met de bus of oude fiets doen.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Helft van de tijd in 's-Hertogenbosch, helft van de tijd in een dorp dat met het ov re-de-lijk te bereiken is, maar by definition veel vertraging oplevert t.o.v. auto-gebruik.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Fiets, bus in het geval van de stad
Zou je zonder auto kunnen? NEE (de 50k per jaar die ik rijd is helaas niet allemaal voor de fun)
Aangezien ik 2 woonsituaties heb heb ik de lijst 2x ingevuld. cursief is de situatie van mij in de stad (helft van de tijd), rechtop is de situatie op dorp op het platteland (andere helft van de tijd).
- Boodschappen doen: nee, doe ik altijd direct uit werk / ja, altijd
- Woon-Werk: nee, te ver (35 km), onregelmatige werktijden en moeilijk efficient te bereiken met OV, nvt
- Avondje stappen: ja/nee, te ver (dichtsbijzijnde leuke gelegenheid is al 15-20 minuten rijden)
- Brief posten in brievenbus: nvt/ja
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: nee/nee, doe ik in de bulk, hele auto is dan bijkant vol
- DVD-tje huren: nvt/ja
- Op visite bij mensen in de buurt: ja/ja
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: nvt/nee
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: ja/ja
- Vakantie verre bestemming: ja (vliegtuig 8) )
- Nieuwe fiets kopen: al jaren niet meer gedaan, maar zou ik met de bus of oude fiets doen.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Helft van de tijd in 's-Hertogenbosch, helft van de tijd in een dorp dat met het ov re-de-lijk te bereiken is, maar by definition veel vertraging oplevert t.o.v. auto-gebruik.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Fiets, bus in het geval van de stad
Zou je zonder auto kunnen? NEE (de 50k per jaar die ik rijd is helaas niet allemaal voor de fun)
- Knot
- Boodschappen doen: Altijd lopend, is 500m ofzo, alleen bij 4 kratten bier met de auto vanuit werk
- Woon-Werk: In de winter auto (15km) en in de zomer bromscooter (heerlijk)
- Avondje stappen: Auto, rij zelf niet want ben altijd lam
- Brief posten in brievenbus: Lopend
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Lopend
- DVD-tje huren: Doe ik nooit
- Op visite bij mensen in de buurt: Fiets
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Auto, omdat het meteen speelkwartier is
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Auto, speelkwartier
- Vakantie verre bestemming: Vliegtuig
- Nieuwe fiets kopen? Nee, heb een 30 jaar oude gazelle en doet het prima.
Woon in een dorp, alleen werk in de winter met de auto en afentoe pak ik gewoon een auto want we hebben er niet voor nix 3 staan (en dan nog 2 motoren en een scooter).
- Woon-Werk: In de winter auto (15km) en in de zomer bromscooter (heerlijk)
- Avondje stappen: Auto, rij zelf niet want ben altijd lam
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Lopend
- DVD-tje huren: Doe ik nooit
- Op visite bij mensen in de buurt: Fiets
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Auto, omdat het meteen speelkwartier is
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Auto, speelkwartier
- Vakantie verre bestemming: Vliegtuig
- Nieuwe fiets kopen? Nee, heb een 30 jaar oude gazelle en doet het prima.
Woon in een dorp, alleen werk in de winter met de auto en afentoe pak ik gewoon een auto want we hebben er niet voor nix 3 staan (en dan nog 2 motoren en een scooter).
- Peric
- Boodschappen doen: Altijd met de auto, winkel hier op het dorp heeft ook wel, maar is fricking duur
- Woon-Werk: Nope, eerst vriendin afzetten op station Woerden en dan zelf verder naar Lopik.
- Avondje stappen:
Al effe niet meer gedaan
- Brief posten in brievenbus: Is loopafstand
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Is ook loopafstand
- DVD-tje huren: Doen we zelden, vriendin heeft er een hobby van gemaakt om ze op het net op te zoeken..
- Op visite bij mensen in de buurt: Hang er vanaf, hier op het dorp lopend, rest met de auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Neuh, heb een broertje dood aan het OV. ALS ik al een keer gebruik maak van het OV gaat het onherroepelijk fout(vertraging of omleiding)
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Zit hier op het dorp niets, dus moet met de auto.
- Vakantie verre bestemming: Ga graag met de auto weg, we gaan ook regelmatig met de auto naar Hongarije en Roemenië.
- Nieuwe fiets kopen: Heb een oude Giant mountain-bike, voldoet nog prima.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Dorp, maar wél midden in het Groene Hart.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Zou je zonder auto kunnen? Fiets achter de hand, da's alles en zou zéker niet zonder auto kunnen.
- Woon-Werk: Nope, eerst vriendin afzetten op station Woerden en dan zelf verder naar Lopik.
- Avondje stappen:

- Brief posten in brievenbus: Is loopafstand
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Is ook loopafstand
- DVD-tje huren: Doen we zelden, vriendin heeft er een hobby van gemaakt om ze op het net op te zoeken..
- Op visite bij mensen in de buurt: Hang er vanaf, hier op het dorp lopend, rest met de auto
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Neuh, heb een broertje dood aan het OV. ALS ik al een keer gebruik maak van het OV gaat het onherroepelijk fout(vertraging of omleiding)
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Zit hier op het dorp niets, dus moet met de auto.
- Vakantie verre bestemming: Ga graag met de auto weg, we gaan ook regelmatig met de auto naar Hongarije en Roemenië.
- Nieuwe fiets kopen: Heb een oude Giant mountain-bike, voldoet nog prima.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Dorp, maar wél midden in het Groene Hart.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Zou je zonder auto kunnen? Fiets achter de hand, da's alles en zou zéker niet zonder auto kunnen.
- Niels v D
[quote="Laat jij weleens de auto staan?"]
- Boodschappen doen:
Nee
- Woon-Werk:
Nee: School wel meestal met de trein, omdat het gratis is..
- Avondje stappen:
Liever wel, houdt niet zo van bobben. Bij voorkeur met de taxi
Altijd tijdens woon-werk of school-werk
Nee
- DVD-tje huren:
Doen we nooit, maar de dichstbijzijnde videotheek is 6+ km..
Ja
Dan gaan we met de auto naar het station..
Ja
Met de auto naar schiphol
- Nieuwe fiets kopen:
Nee
Platteland
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand?
Fiets en OV-chipkaart
Mwah.. Met enige moeite, ja. Maar alleen als ik de enige zonder auto ben. Anders moet ik van opleiding en werk wisselen..
- Boodschappen doen:
Nee
- Woon-Werk:
Nee: School wel meestal met de trein, omdat het gratis is..
- Avondje stappen:
Liever wel, houdt niet zo van bobben. Bij voorkeur met de taxi
Altijd tijdens woon-werk of school-werk
Nee
- DVD-tje huren:
Doen we nooit, maar de dichstbijzijnde videotheek is 6+ km..
Ja
Dan gaan we met de auto naar het station..
Ja
Met de auto naar schiphol
- Nieuwe fiets kopen:
Nee
Platteland
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand?
Fiets en OV-chipkaart
Mwah.. Met enige moeite, ja. Maar alleen als ik de enige zonder auto ben. Anders moet ik van opleiding en werk wisselen..

-
- Boodschappen doen: Met de auto. Albert Heijn is vlakbij maar wij doen 1x in de week boodschappen. Krijg ik niet mee op het fietsje.
- Woon-Werk: Als het droog is, ga ik altijd op de fiets naar het werk.
- Avondje stappen: Doe ik niet vaak, maar als ik ga dan ga ik op de fiets.
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Lege flessen neem ik mee naar de supermarkt en 1x in de maand word het oud papier hier opgehaald.
- DVD-tje huren: Doe ik nooit, ik kijk tv.
- Op visite bij mensen in de buurt: Als het droog is en het is in dezelfde woonplaats ga ik op de fiets.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Ik ga nooit met het OV, vind ik verschrikkelijk.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Restaurant in dezelfde woonplaats doen we op de fiets, anders met de auto.
- Vakantie verre bestemming: Of met de auto en anders het vliegtuig
- Nieuwe fiets kopen: Ja, 2 jaar geleden nog gedaan.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Woonplaats heeft 50.000+ inwoners, ik gooi het onder stad.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Fiets en motor.
Zou je zonder auto kunnen? Nee, dan verlies ik toch best wat "vrijheid" voor mijn gevoel.
- Woon-Werk: Als het droog is, ga ik altijd op de fiets naar het werk.
- Avondje stappen: Doe ik niet vaak, maar als ik ga dan ga ik op de fiets.
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Lege flessen neem ik mee naar de supermarkt en 1x in de maand word het oud papier hier opgehaald.
- DVD-tje huren: Doe ik nooit, ik kijk tv.
- Op visite bij mensen in de buurt: Als het droog is en het is in dezelfde woonplaats ga ik op de fiets.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Ik ga nooit met het OV, vind ik verschrikkelijk.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Restaurant in dezelfde woonplaats doen we op de fiets, anders met de auto.
- Vakantie verre bestemming: Of met de auto en anders het vliegtuig

- Nieuwe fiets kopen: Ja, 2 jaar geleden nog gedaan.
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Woonplaats heeft 50.000+ inwoners, ik gooi het onder stad.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Fiets en motor.
Zou je zonder auto kunnen? Nee, dan verlies ik toch best wat "vrijheid" voor mijn gevoel.
- InjectTheVenom
Je krijgt maar 1 keer van je leven een fullsize kleimodel van een nieuwe generatie Viper te zien LANG voor de rest van de wereld ook maar een tipje van de sluier kan oplichten, zelfs nu een paar weken later heeft nog niemand, ook de autotijdschriften niet, foto's ervan en de photoshops op basis van geruchten zitten er stuk voor stuk ver, heel ver naast....... sorry hoor dan kies ik toch echt voor vakantie ipv rijdenromo schreef:Ach, een auto die stilstaat ...............beetje raar vind ik dat....................zo`n ding is gemaakt om te rijden, niet om in de garage te zetten............

- Martin van der Zwaard
- Boodschappen doen: Soms. Supermarkt zit hier om de hoek maar de AH heb je wel de auto voor nodig
- Woon-Werk: Nee. Rij dagelijks 100km woon/werk en das net te ver op de fiets
- Avondje stappen: Soms. Blijf ik in de buurt dan lopen of fiets. Gaan we naar Breda dan met de auto
- Brief posten in brievenbus: Nee. Doet de misses op de fiets als ze naar haar werk gaat
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Ja. Flessen kunnen om de hoek en papier gaat in de kliko.
- DVD-tje huren: Nee. Is te ver om te lopen. Fietsen zou kunnen maar dan pak ik snel ff de auto.
- Op visite bij mensen in de buurt: Nee. Pak ik altijd de auto.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee. Pak ik toch de auto. OV kom ik echt niet in.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Nee. Na lekker tafelen heb ik geen zin om nog naar huis te moeten lopen of fietsen.
- Vakantie verre bestemming: Soms. Als het met de auto te doen is (minder dan 15 uur) en anders vliegen.
- Nieuwe fiets kopen: Zonde van mijn centen
Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Ik noem het een dorp.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Lopen of fietsen. Had een motor maar die is vorig jaar verkocht.
Zou je zonder auto kunnen? Absoluut niet. Mijn familie woont in Rotterdam eo en als ik met het OV zou moeten, dan ben je bijna 2 uur onderweg terwijl het met de auto een goed half uurtje is.
Kortom, in de buurt zou ik wel wat vaker de auto kunnen laten staan (afhankelijk van het weer) maar als ik naar mijn werk moet of familie dan heb ik echt de auto nodig.
- Boodschappen doen: Soms. Supermarkt zit hier om de hoek maar de AH heb je wel de auto voor nodig
- Woon-Werk: Nee. Rij dagelijks 100km woon/werk en das net te ver op de fiets

- Avondje stappen: Soms. Blijf ik in de buurt dan lopen of fiets. Gaan we naar Breda dan met de auto
- Brief posten in brievenbus: Nee. Doet de misses op de fiets als ze naar haar werk gaat
- Oud papier, lege flessen wegbrengen: Ja. Flessen kunnen om de hoek en papier gaat in de kliko.
- DVD-tje huren: Nee. Is te ver om te lopen. Fietsen zou kunnen maar dan pak ik snel ff de auto.
- Op visite bij mensen in de buurt: Nee. Pak ik altijd de auto.
- Dagje shoppen in een stad die met OV bereikbaar is: Nee. Pak ik toch de auto. OV kom ik echt niet in.
- Lekker eten en drinken in restaurant in de buurt: Nee. Na lekker tafelen heb ik geen zin om nog naar huis te moeten lopen of fietsen.
- Vakantie verre bestemming: Soms. Als het met de auto te doen is (minder dan 15 uur) en anders vliegen.
- Nieuwe fiets kopen: Zonde van mijn centen

Woon je in de stad, dorp of op 't platteland? Ik noem het een dorp.
Wat heb jij als alternatief voor de auto achter de hand? Fiets, scooter/brommer, motor, skates, iets anders? Lopen of fietsen. Had een motor maar die is vorig jaar verkocht.
Zou je zonder auto kunnen? Absoluut niet. Mijn familie woont in Rotterdam eo en als ik met het OV zou moeten, dan ben je bijna 2 uur onderweg terwijl het met de auto een goed half uurtje is.
Kortom, in de buurt zou ik wel wat vaker de auto kunnen laten staan (afhankelijk van het weer) maar als ik naar mijn werk moet of familie dan heb ik echt de auto nodig.
- Erik
- Auto: BMW ///M
komende tjd ga ik hem heel vaak laten staan
allebei de koekblokken
ik liet hem al staan voor bijna alles tot 5km enkele reis
allebei de koekblokken

ik liet hem al staan voor bijna alles tot 5km enkele reis