Wat een fantastische dag, met fantastisch weer, vandaag...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Wat een fantastische dag, met fantastisch weer, vandaag...

Bericht door markk » 24 okt 2010, 14:10

...natuurlijk in de eerste plaats omdat ik vandaag 19 jaar getrouwd ben, maar daar ging deze post niet over.

Beetje uitslapen. Zonnetje door de ramen. Ontbijtje wordt gemaakt door m'n dochter. Warme croissantjes met jam, verse geperste jus d'orange, kopje groene mint thee erbij om te starten en daarna een heerlijke dubbelle espresso. Daarna beetje op Ipad kloten. DF lezen, autoweek lezen, etc.

Ondertussen is het weer buiten omgeslagen. Regen, regen, regen.

Douchen, en aankleden.

He zonnetje is er weer. Hardtop samen met m'n vrouw van de BoxsterS gehaald en gaan rijden. Open uiteraard. Laatst de auto weer teruggekregen na wat problemen met accu/dynamo en met hardtop meegenomen naar m'n werk maar dat was 'em niet. Met hardtop op is het gewoon een oude krakerige auto. Bah. Zal wel komen door de afstelling van de hardtop maar toch.

In het zonnetje weg. Auto is koud en schakelt door de verversing van de bakolie weer als nieuw. K*t dus als ie koud is. Maar goed dat wordt helemaal goed als ie warm is. Ik kijk op de klok 12.10. Dus vanaf 12.25 mag ik een beetje echt gas gaan geven. 6-cylinder Boxer pruttelt heerlijk rauw in de Tequipment Sportuitlaat. Wat klinkt zo'n ding toch goed zeg. Heerlijke rauw, heerlijk sportief, elke micrometer beweging met je teen op het gaspendaal hoor je verschil en toch is het geluid erg beschaafd.

Industrieterrein Alphen maar even op. Goh wat lekker stuurt zo'n ding zeg. Heerlijk agiel. Dan merk je toch wel dat je met maar slechts 1250kg ofzo op stap bent en dat het meeste gewicht lekker middenin licht. Zonnetje op de kale kop en in de wind. Volgende bochtje wat harder insturen. Blik op de klok 12:17 nog geen tijd om echt gas te geven dus. Beetje te hard een bochtje in. Wegdek is spekglad van de regen die er was geweest. Onderstuur. Beetje gas, onderstuur weg en maakt plaats voor neutraal tot licht overstuur. Hmmm 12:17 dus zeker nog niet warm en we kunnen dus niet driftend de bocht uit. Jammer. Schakelen dus maar bij 3000 rpm naar z'n drie.

Rechts de N11 op. Opeens grauwe lucht. K*T. Stortbui. Merk je relatief nog weinig van met 100km/h open maar toch. Vluchtstrook / parkeerplek opgezocht. Kapje dicht. Beetje nat. Dan duurt het sluiten van zo'n kap toch best lang. Helaas. Binnendoor naar Leiderdorp. Bij Leiderdorp weer zon. Kapje open. 12:35 op de klok. He alles is warm. Wegdek licht er spekglad, nat en spiegelend door de zon bij. Zo moeten we ze hebben. Weer rechtsaf de N11 op. Beetje hard, onderstuur, beetje gas erbij, overstuur, tegensturen en de Boxer motor achterin gedoseer naar z'n redline sturen. Heerlijk. Wat een balans in zo'n auto zeg. Heeft weliswaar geen sper maar toch mis ik dat in de BoxsterS niet eens zo erg.

Einde N11, Leiderdorp weer in en binnendoor terug. Uiteraard even onder Viaductje vol doorhalend naar 7200rpm. Beetje rondrijden, o.a. langs m'n huis maar nog geen zin om naar huis te gaan. Richting Amsterdam dan maar. N207 maar op. Ook zo'n lekkere bocht met veel marge om "spirited, lees licht oversturend, te nemen". Direct vervolgens er weer af richting Woubrugge en weer binnendoor naar Alphen.

Opeens zit ik weer in een stortbui. Kapje weer dicht, weer een beetje nat geworden maar dat droog wel op. Auto afgetankt en zojuist thuis neergezet. Zonnetje schijnt weer volop, (soft)top is weer opgedroogd en weer ingeklapt en hardtop weer gemonteerd.

Het waren een fijne zeg 90 minuten zojuist :df:

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 24 okt 2010, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Knot

Re: Wat een fantastische dag, met fantastisch weer, vandaag.

Bericht door Knot » 24 okt 2010, 14:14

Heerlijk weertje om te sturen idd. Lijkt me wel vervelend, kap open, kap dicht steeds...

Probleem is dat de M5 al een week stilstaat, helemaal netjes gewassen, ding glimt onwijs ondanks de regenbuien die eroverheen zijn gevallen. Vind het bijna zonde om m door die zooi heen te sturen nu en m vies te maken....

markk

Bericht door markk » 24 okt 2010, 14:27

Gewoon gaan rijden Rody het is geen kunstobject. Voor dit weer zijn auto's met rwd en sperdiffs gemaakt ;)
Mark

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2010, 14:46

Hehe hier schijnt het zonnetje al ziet het eruit alsof het elk moment kan omslaan. Heb zo het idee dat als ik in de auto stap het uit de lucht komt vallen.
Zit al heel de tijd te twijfelen om ff een stukje te gaan rijden.. heb nogal wat werk liggen...
Door jou post toch nog ff een stukje rijden :thumbup:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 okt 2010, 14:59

Same here, we gaan zo met een FJ Cruiser de grenzen van het wegdek over :mrgreen: .

Tom

Bericht door Tom » 24 okt 2010, 16:33

Je moet vaker posten als ik twijfel Mark.
Eén klein regenbuitje gehad maar heb de kap niet dichtgehad.
Was nog even heerlijk (open) genieten :thumbup:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 24 okt 2010, 17:43

Net -met toestemming van de boer- stukkie gedrift door de modder, heerlijk. De FJ Cruiser is echt een
geweldige off-roader, we zijn zelfs haaks de sloot over gegaan. Met uitstappen hou je alleen moeilijk je
kleren schoon, dat was wel jammer. Wel cool, de boer van wie we op z'n terrein mochten is zelf ook
liefhebber dus hij liet zijn meerjaren-project in de schuur zien, een hele Land Rover Defender met verhoogd
onderstel. Maar volgens mij was hij daar al heel lang mee bezig.

Ik zit er steeds meer over te denken om zo'n FJC op grijs kenteken te kopen.

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 okt 2010, 19:53

Gefeliciteerd met jullie 19 jarig jubileum!

Was idd mooi weer vandaag. Zo zijn we vanmiddag gaan wandelen in het mooie Sonsbeekpark met gids. Heeft ook geregend maar dat mocht de pret niet drukken

Knot

Bericht door Knot » 24 okt 2010, 20:35

Ben nog wel ff los gegaan maar met de 328i, de M5 stond er nog te mooi bij.

Moest de E36 toch ff testen, aftanken om er dinsdagochtend mee op pad te gaan maar het ging lekker haaks weer. Ohoh wat kijken die mensen je vaag aan als je een 180graden oprit driftend aan komt zetten en netjes knipperend naar de 1e baan invoegt :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 24 okt 2010, 21:09

Knot schreef: Ohoh wat kijken die mensen je vaag aan als je een 180graden oprit driftend aan komt zetten en netjes knipperend naar de 1e baan invoegt :D
:mrgreen: Bipolar!!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 24 okt 2010, 22:37

Markk, binnenkort heb ik ook weer een stuurmansauto, moeten we toch eens samen gaan rijden hier in de buurt. De wegen zijn echt perfect voor Driving Fun, ik ben erg blij dat ik hier ben gaan wonen. Een aantal wegen zijn onderdeel van mijn vaste 'proving ground' geworden. Als een auto daar goed is, is 'ie op iedere weg goed. :)

///Martijn

Bericht door ///Martijn » 26 okt 2010, 10:14

markk schreef: He zonnetje is er weer. Hardtop samen met m'n vrouw van de BoxsterS gehaald en gaan rijden. Open uiteraard. Laatst de auto weer teruggekregen na wat problemen met accu/dynamo en met hardtop meegenomen naar m'n werk maar dat was 'em niet. Met hardtop op is het gewoon een oude krakerige auto. Bah. Zal wel komen door de afstelling van de hardtop maar toch.
Mooi verhaal!
Wat betreft die hardtop, dat kraken ken ik wel en is op mijn M3 eigenlijk afgelopen na een flinke rit (alsof de kap zich moet stellen ofzo). Als het bij jou blijft aanhouden zou ik het ook zoeken in de afstelling. Het is flink irritant dat ge knars/gekraak in de eerste paar km's. Ben niet zo'n liefhebber van hardtops (optisch, gedoe met erop zetten/afhalen) maar het vermindert bij mij wel skuttleshake. :df:

Gijs.

Bericht door Gijs. » 27 okt 2010, 17:36

Leuk stukje tekst! Dat lijkt me inderdaad een leuk dagje :)

markk

Bericht door markk » 27 okt 2010, 18:00

///Martijn schreef:
markk schreef: He zonnetje is er weer. Hardtop samen met m'n vrouw van de BoxsterS gehaald en gaan rijden. Open uiteraard. Laatst de auto weer teruggekregen na wat problemen met accu/dynamo en met hardtop meegenomen naar m'n werk maar dat was 'em niet. Met hardtop op is het gewoon een oude krakerige auto. Bah. Zal wel komen door de afstelling van de hardtop maar toch.
Mooi verhaal!
Wat betreft die hardtop, dat kraken ken ik wel en is op mijn M3 eigenlijk afgelopen na een flinke rit (alsof de kap zich moet stellen ofzo). Als het bij jou blijft aanhouden zou ik het ook zoeken in de afstelling. Het is flink irritant dat ge knars/gekraak in de eerste paar km's. Ben niet zo'n liefhebber van hardtops (optisch, gedoe met erop zetten/afhalen) maar het vermindert bij mij wel skuttleshake. :df:

Ik heb de hardtop later en alleen ter bescherming van de softtop wanneer de auto stil staat. Als ik met de auto ga rijden is het in 99% van de gevallen mooi weer en rij ik dus open. Als het slecht weer is ga ik niet van huis. Dus laat maar lekker kraken ;-)

Mark.

ArjanS

Bericht door ArjanS » 27 okt 2010, 18:09

Code: Selecteer alles

Mooi verhaal! 
Wat betreft die hardtop, dat kraken ken ik wel en is op mijn M3 eigenlijk afgelopen na een flinke rit (alsof de kap zich moet stellen ofzo). Als het bij jou blijft aanhouden zou ik het ook zoeken in de afstelling. Het is flink irritant dat ge knars/gekraak in de eerste paar km's. Ben niet zo'n liefhebber van hardtops (optisch, gedoe met erop zetten/afhalen) maar het vermindert bij mij wel skuttleshake. 

Ik heb alle rubbers van de hardtop en aansluitingen/haken tussen hardtop en auto ingesmeerd met zuurvrije vaseline. Werkt wel goed!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 18:10

markk schreef:
///Martijn schreef:
Mooi verhaal!

Ik heb de hardtop later en alleen ter bescherming van de softtop wanneer de auto stil staat. Als ik met de auto ga rijden is het in 99% van de gevallen mooi weer en rij ik dus open. Als het slecht weer is ga ik niet van huis. Dus laat maar lekker kraken ;-)

Mark.
staat de porsche niet binnen dan??

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 okt 2010, 18:52

Tijd voor Markk's foto die hij ooit liet zien van zijn wagen/motorpark bij hem voor de deur. :D

Tom

Bericht door Tom » 27 okt 2010, 20:09

Wat is het nu van een hardtop?
Ik heb het nooit begrepen...
Enige voordeel is minder inbraakgevoelig.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 21:54

dat de softtop niet vermost in de winter ;)

door alle regenval in NL in de winter blijft de kap konstant nat waardoor hij groen wordt van het mos ...

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 27 okt 2010, 21:55

Dennis Cavallino schreef:Tijd voor Markk's foto die hij ooit liet zien van zijn wagen/motorpark bij hem voor de deur. :D
die heb ik idd wel eens gezien , gaaf rijtje 8) ik had alleen niet begrepen dat ze altijd zo naast elkaar buiten stonden maar dat ie ook een garage had voor een paar auto's.

zullen de buren leuk vinden :mrgreen:

Plaats reactie