Milieusticker halen in Duitsland

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
daNpy

Re: Milieusticker halen in Duitsland

Bericht door daNpy » 22 okt 2010, 16:35

Overal waar nu nog "Umweltzone" staat, staat ook dat het voor alle 3 de stickers vrij is.

Oftewel;
1 voor alle voertuigen is een sticker aan te vragen
2 met alle voertuigen voorzien van sticker mag je de zone inrijden

Het enige is dus dat je zonder sticker niet binnen mag, maar je kan wel zo'n sticker krijgen.

*Straks* wordt het zo dat je in de binnenstad niet meer met vervuilende auto's binnen mag natuurlijk, maar dat is nog (lang) niet.

330d

Bericht door 330d » 22 okt 2010, 16:47

sandrameijer schreef:Kan je deze sticker ook halen op zaterdag? In NL schijnt dat namelijk niet te kunnen.

Weet iemand een locatie om een milieusticker te kopen richting Oberhausen?
Als je mijn begin post had gelezen weet je dat ik ook naar Oberhausen ga en al wat adressen heb gevonden.
Google maar op Otto-Lilienthal-Str. 54a in Dinslaken of Philipp-Reis-Str. 1 in Wesel.

Btw, als je naar Centro gaat, dan heb je geen sticker nodig. Volgens hun site liggen ze net op de grens waar de zone nog net niet begint.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2010, 18:52

daNpy schreef:Overal waar nu nog "Umweltzone" staat, staat ook dat het voor alle 3 de stickers vrij is.

Oftewel;
1 voor alle voertuigen is een sticker aan te vragen
2 met alle voertuigen voorzien van sticker mag je de zone inrijden

Het enige is dus dat je zonder sticker niet binnen mag, maar je kan wel zo'n sticker krijgen.

*Straks* wordt het zo dat je in de binnenstad niet meer met vervuilende auto's binnen mag natuurlijk, maar dat is nog (lang) niet.
klopt niet, in berlijn heb ik zone's gezien waar alleen groen of alleen groen en geel in mocht.

verder kan je voor hele oude diesels geen sticker krijgen omdat die zelfs niet aan de rood voorwaarden voldoen ;)

zie http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor uitleg welke auto's tot welke cat. horen en in welke steden je met welke kleur mag rijden...

daNpy

Bericht door daNpy » 22 okt 2010, 19:26

Martijn_bmw schreef: klopt niet, in berlijn heb ik zone's gezien waar alleen groen of alleen groen en geel in mocht.

verder kan je voor hele oude diesels geen sticker krijgen omdat die zelfs niet aan de rood voorwaarden voldoen ;)

zie http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm" onclick="window.open(this.href);return false; voor uitleg welke auto's tot welke cat. horen en in welke steden je met welke kleur mag rijden...
Dan klopt mijn bericht inderdaad niet, ik dacht dat er nog geen uitzonderingen voor bepaalde stickers gemaakt werden :)

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2010, 19:29

geen probleem zo houden we elkaar scherp :lol:

daNpy

Bericht door daNpy » 22 okt 2010, 19:31

Toch maar eens zon sticker gaan plakken dan....

begin volgend jaar ofzo :lol:

330d

Bericht door 330d » 24 okt 2010, 16:26

Gister in Wesel bij een lokale autogarage de sticker gehaald (soort kwitfit en halfords in 1).
Duurde 5 min. en ik kreeg gleijk de sticker mee. Viel me wel op dat het gehucht daar tussen de weide en bossen enorm veel dealers waren.
Kenteken deel 1a en b was voldoende. Alleen heeft die meneer een foutje gemaakt, bij type auto heeft hij 2 types aanelkaar geplakt. Dus volgens hem (zn systeem) heb ik een 2.0 diesel 16v Turbo :mrgreen:
In beide gevallen zal ik toch een groene sticker krijgen, dus verder geen opmerkingen gemaakt, want ik sprak de taal toch niet :angel:

Onderweg maar 1 witte M6 gezien, voor de rest weinig moois.

btw, de sticker kostte slechts 6.90 ;)

Plaats reactie