BMW 1 Serie M Coupé
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
acs1 is dus wel pakweg 380pk/565nm. Ik weet het, droge cijfers zeggen geen ruk en die paar pk meer/minder merk je ook niet voor het dagelijks, maar goed, 't is toch wel wat minder. En die acs1 is ook zeker fel aan het gas. Hoop toch zo dat M er een echt sportblok van heeft weten te maken.. als dat maar niet tegenvalt. onderstel en looks van deze 1M dikke primà natuurlijk, zal 'm voor een paar pk/nm minder zeker niet laten staan. Zal en weergaloze daily zijn denk ...
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
De cijfers van de ACS vind ik eerlijk gezegd meer tot de verbeelding spreken..............waarbij duidelijk is dat BMW niet zich zelf in de M3 voet kan schieten en ACS dat wel kan............
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
8.10 rondje ring zeggen ze. Dat is op straat rubber. 8 min rond met pilot sport cup schat ik in.
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 1 ///M Coupé
De testmule op Cups was sneller. Een stuk sneller zelfs.Andre schreef:8.10 rondje ring zeggen ze. Dat is op straat rubber. 8 min rond met pilot sport cup schat ik in.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Over in de voet schieten: vreemde is dat de nieuwste M3 wel sneller mag zijn dan de laatste M5 op circuits (logisch zegt men, want M5 = boot bla, bla). Maar 1M mag de M3 niet 'inhalen', nee in geen geval.. Want dan wordt BMW plotseling zenuwachtig. Alsof iedere potentiële 'kleine' M koper altijd een 1M pakt ipv. een M3, als 1M soms beter is, lijkt me helemaal niet zo ...
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
Zou zo maar kunnen dat de 1///M evengoed sneller is dan de huidige M3 op bepaalde circuits.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Ik denk dat zowel de ACS als de nieuwe M1 sneller zijn dan een M3.............
-
herwinbmw
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:36
Re: 1 ///M Coupé
ik denk even wachten en we weten het!romo schreef:Ik denk dat zowel de ACS als de nieuwe M1 sneller zijn dan een M3.............
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
Inderdaad Ferdi. Onbegrijpelijk. Ik denk dat zeker 80% van de E90 M3 kopers niet eens om zal kijken naar een 1-serie, hoe goed en snel ie ook is.
Dat is ook de reden waarom BMW er beter aan had gedaan om er een cup uitvoering van te maken, dus zonder achterbank en met halve rolkooi. Dan heb je ook geen last van die concurrentie discussie ! Want de meeste M-rijders willen gewoon voldoende comfort hebben en geen tracktool.
Zou meester zet van BMW zijn geweest maar ja ...
Dat is ook de reden waarom BMW er beter aan had gedaan om er een cup uitvoering van te maken, dus zonder achterbank en met halve rolkooi. Dan heb je ook geen last van die concurrentie discussie ! Want de meeste M-rijders willen gewoon voldoende comfort hebben en geen tracktool.
Zou meester zet van BMW zijn geweest maar ja ...
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Een groot probleem - voor zover ik er iets serieus over kan zeggen want ik ben niet technisch
- is het koelen van de inlaatlucht van de N54. Die standaard IC functioneert op zich prima voor dagelijks rijden, helemaal niets mis mee. Maar, als je met 35i-tje op het circuit gaat en tot aan redline blijft doorjakkeren, loop je tegen de grenzen aan van die standaard IC. Het vermogen valt gewoon terug, en dat voel je. Als BMW de 1M/// naar pakweg 350pk tilt, dan schroef je natuurlijk ook de turbodruk op (lijkt me) en dat betekent nog hetere! lucht voor de IC. Problemen worden groter. Die veel grotere inlaathappert op de 1M/// is bedoeld om: 1) die standaard IC beter te koelen, of, 2) Betere koeling geven voor een nieuwe race IC.
Ik hoop het laatste en vrees het eerste... Maar goed, ik werk dan ook niet bij M
Denk ook niet dat ik ze iets nieuws vertel ... 
Ik hoop het laatste en vrees het eerste... Maar goed, ik werk dan ook niet bij M
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1 ///M Coupé
In het kader van het warm lopen van turbo motoren zou je deze duurtest van Best Motoring moeten zien:
Het zijn gek genoeg juist de atmosferische blokken die heet lopen
Het zijn gek genoeg juist de atmosferische blokken die heet lopen
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: 1 ///M Coupé
BMW zal er waarschijnlijk ook wel een andere turbo op zetten als ze meer vermogen gaan kweken.FerdiACS1 schreef:Een groot probleem - voor zover ik er iets serieus over kan zeggen want ik ben niet technisch- is het koelen van de inlaatlucht van de N54. Die standaard IC functioneert op zich prima voor dagelijks rijden, helemaal niets mis mee. Maar, als je met 35i-tje op het circuit gaat en tot aan redline blijft doorjakkeren, loop je tegen de grenzen aan van die standaard IC. Het vermogen valt gewoon terug, en dat voel je. Als BMW de 1M/// naar pakweg 350pk tilt, dan schroef je natuurlijk ook de turbodruk op (lijkt me) en dat betekent nog hetere! lucht voor de IC. Problemen worden groter. Die veel grotere inlaathappert op de 1M/// is bedoeld om: 1) die standaard IC beter te koelen, of, 2) Betere koeling geven voor een nieuwe race IC.
Ik hoop het laatste en vrees het eerste... Maar goed, ik werk dan ook niet bij M![]()
Denk ook niet dat ik ze iets nieuws vertel ...
Turbo's hebben een bepaalde efficiency, welke je uit een compressordiagram kan aflezen. Als je meer druk gaat draaien, dus als de turbo meer lucht moet gaan leveren dan word deze minder efficient, en produceerd dus meer warmte. Door een turbo te kiezen welke efficienter is bij de opbrengst die je zoekt kan je de inlaattemperatuur dus ook al omlaag krijgen
Die chipboeren draaien de turbodruk meestal zo ver omhoog om die laatste PK te pakken dat de turbo al ver uit zijn efficiency range is, en dan heb je dus onnodig grote IC's etc nodig.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
OMG, verschrikkelijk dit;
Bron; Scott, Bimmerpost
Bron; Scott, Bimmerpost
-
Richardt.
- Berichten: 6808
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: 1 ///M Coupé
Kan ook door de brakke foto komen, maar laat het ///M logo weg en het zou rechtstreeks uit een of andere Japanner kunnen komen 
- JP
- Berichten: 35095
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: 1 ///M Coupé
Nu kunnen we gaan speculeren waar de redline begint. (7k, dus)
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: 1 ///M Coupé
Yay, laten we gaat bitchen hoe een tellerbak eruit ziet. 
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
ik zie 300 en 8Krpm
inderdaad wel wat on-emotioneel.
wel overzichtelijk als je het langer bestudeerd
en olie temp...bij nader inzicht niet verkeerd.
inderdaad wel wat on-emotioneel.
wel overzichtelijk als je het langer bestudeerd
en olie temp...bij nader inzicht niet verkeerd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
De schaalverdeling is eindelijk weer constant, maar helaas per 30 en niet per 20 zoals zou moeten en helaas ook twee kleuren in plaats van gewoon alles in het grijs ... jammer
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1 ///M Coupé
Schaalverdeling van de olietemperatuurmeter is wel apart. 20 graden hogere max dan een M3. Ik vraag me af wat de bedrijfstemperatuur met normaal gebruik dan zal zijn ?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
voor mij ook 2 nwe zaken...bij de lampjes zeg maar.
--wat betekent MDM (iets aparts?)
--en dat stuur (zal wel iets met stabiliteits controle zijn)
--wat betekent MDM (iets aparts?)
--en dat stuur (zal wel iets met stabiliteits controle zijn)
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: 1 ///M Coupé
Ik dacht eerst dat er MOM stond 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
MDM=///M Dynamic Mode
Een gemiddelde tussen het ingeschakelde DSC en een geheel uitgeschakeld DSC..........de auto krijgt door het MDM iets meer ruimte om de kont te laten gaan, maar grijpt nog steeds in waar nodig................
Een gemiddelde tussen het ingeschakelde DSC en een geheel uitgeschakeld DSC..........de auto krijgt door het MDM iets meer ruimte om de kont te laten gaan, maar grijpt nog steeds in waar nodig................
-
Wouter81
- Berichten: 9531
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
- Locatie: Curaçao
Re: 1 ///M Coupé
Ha, de tellers van de nieuwe Suzuki Alto. 
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 1 ///M Coupé
Zelfde schaalverdeling als 760Li. Bedrijfstemp is daar vlak onder 120gr, oplopend naar 130/135 bij stevig straatgebruik en 150gr. op circuit.Joy schreef:Schaalverdeling van de olietemperatuurmeter is wel apart. 20 graden hogere max dan een M3. Ik vraag me af wat de bedrijfstemperatuur met normaal gebruik dan zal zijn ?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 7 gasten
