Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Elise » 19 okt 2010, 16:57

Ik mag graag mensen in hun ogen kijken Tom, zien met wie ik te maken heb.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 okt 2010, 16:58

Tom schreef:Ik vind zo'n burka ook niks, maar vind niet dat de overheid moet gaan bepalen hoe iemand erbij loopt. Niet over mij en niet over anderen. What's next.. een hanekam mag niet? Is toch niet aan de overheid om te bepalen?

Enige punt is dat je zelf nadelen eraan kan ondervinden. Iemand met hanekam zal niet snel een baan als verkoper kunnen vinden. Idem met mensen met een burka. Het zou alleen typisch Nederlands zijn om onder het mom van discriminatie iedereen maar gelijke kansen te geven. Ik vind dat het je eigen keus is om je haren zo te doen of zo'n ding te dragen en dat het resultaat kan zijn dat je moeilijker een baan kan vinden.
Met een hanekam is je gezicht nog altijd te zien en ben je dus herkenbaar (misschien nog wel beter met een hanekam :D)

Met een burka is dat niet het geval. Kan dus best begrijpen dat dat op sommige plaatsen dit niet gewenst is.

Ik denk dat ik ook raar aangekeken wordt als ik met een bivakmuts een juwelier in loop :bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 17:00

burka is ook een soort onderdrukking van de vrouw, daarom alleen al...

tenzij je zo afstotelijk lelijk bent dan graag zo'n ding verplichten :mrgreen:

Elise

Bericht door Elise » 19 okt 2010, 17:03

Tom schreef:Ik vind zo'n burka ook niks, maar vind niet dat de overheid moet gaan bepalen hoe iemand erbij loopt. Niet over mij en niet over anderen. What's next.. een hanekam mag niet? Is toch niet aan de overheid om te bepalen?
Even terzijde, maar dat bepaald de overheid nu toch ook al......je mag namelijk niet naakt over straat lopen :mrgreen:

Tom

Bericht door Tom » 19 okt 2010, 17:12

Elise schreef:Ik mag graag mensen in hun ogen kijken Tom, zien met wie ik te maken heb.
Dus de combinatie sjaal + zonnebril + muts moet de overheid ook verbieden?

dvh

Bericht door dvh » 19 okt 2010, 17:23

Snipe schreef:
PD power schreef:je bent gast, gedraag je ook als zodanig
Ergens is het toch een beetje vreemd. 'Je bent te gast'? Hoezo ben je te gast? Ik woon nu in een andere stad als waar ik geboren ben, ben ik daar dan ook te gast? Het lijkt me belangrijker dat mensen nou juist níet te gast zijn, maar zich thuis voelen en inburgeren.
Ik weet niet wat bij jou thuis de gebruiken zijn, maar ik verplicht mijn gasten niet om een andere taal te leren en hun paspoort in te leveren. Daarnaast heb ik niet de gewoonte om hun geloof achterlijk te noemen. Verder vind ik het erg gezellig om gasten te hebben, maar ik heb wel de verwachting dat ze binnen afzienbare tijd weer vertrekken.

Ik vind het prima dat ze hier wonen. Geneuzel over twee paspoorten interesseert me niet zolang er geen rechtstreeks verband tussen criminaliteit en het aantal paspoorten wordt aangetoond. Maar als je hier woont, woon hier dan ook en gedraag je juist niet als gast maar als een Nederlander. Al is het maar omdat ik geen zin heb om me het hele jaar door als een gastheer te moeten gedragen. En voor zover ik het in kan schatten: Geert Wilders zal daar ook wel geen zin in hebben.

+10
helemaal mee eens

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 okt 2010, 17:32

Tom schreef:
Elise schreef:Ik mag graag mensen in hun ogen kijken Tom, zien met wie ik te maken heb.
In publieke functies en in het openbaar? Ja!

Thuis of in de auto waar een ander er verder geen last van heeft? Geen enkel probleem.

Tom

Bericht door Tom » 19 okt 2010, 17:49

Richardt. schreef:
Tom schreef:
In publieke functies en in het openbaar? Ja!

Thuis of in de auto waar een ander er verder geen last van heeft? Geen enkel probleem.
Thuis en in de auto heb je verwarming. In de winter de fiets of op schaatsen zie je mensen met zo'n outfit, dus dat moeten we verbieden? Of alleen als ze stilstaan omdat ze dan aangesproken kunnen worden?

Maargoed dat is een meningsverschil... misschien ben ik de enige rechtse persoon die tegen een burkaverbod is :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 17:53

Tom heeft een hobby...stiekum in burka lopen :wink: :lol:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 okt 2010, 17:56

Het hele burkaverbod is een schoolvoorbeeld van hoe een populistische partij van een non-issue (200 op de 16.523.214 mensen) een issue kan maken. En heel de napratende kudde mekkert er achteraan, terwijl niemand ooit zo'n figuur ziet lopen.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 okt 2010, 17:57

Ravin ///M schreef:Het hele burkaverbod is een schoolvoorbeeld van hoe een populistische partij van een non-issue (200 op de 16.523.214 mensen) een issue kan maken. En heel de napratende kudde mekkert er achteraan, terwijl niemand ooit zo'n figuur ziet lopen.
+ het feit over hoofddoekjes bij de politie verbieden... DIE ZIJN ER NIET!!!! populisme ten top ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 18:12

het gaat ook om een signaal afgeven,
dat hier de streng Islamitische regels/gewoonten/onderdrukking bij/van bepaalde lieden die een streng religieus iets er op nahouden...
in NL niet geduld wordt en terecht.
De boerka, burka of burqa (Arabisch : برقع) is een kledingstuk, dat vooral door (streng) islamitische vrouwen gedragen wordt. De boerka bedekt het gehele lichaam.

De boerka is de Afghaanse variant van de chador. Bij de boerka zijn de ogen echter niet zichtbaar, dat in tegenstelling tot de chador die het gezicht wel vrij laat. De vrouw kijkt bij een boerka door een soort gaas, waardoor zij zelf wel kan kijken, maar niet bekeken kan worden.

Onder het bewind van de Taliban was het dragen van een boerka voor vrouwen in Afghanistan verplicht
alleen al dat verplicht voor vrouwen en onderwerpen aan...ook al liep niemand in NL met een Burka, het gaat om een signaal aangeven dat zoiets hier niet geduld wordt qua vrouw onvriendelijkheid. :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 18:19

GTRene schreef:het gaat om een signaal aangeven dat zoiets hier niet geduld wordt qua vrouw onvriendelijkheid. :wink:
Dat zijn jouw woorden.

Link 1: http://nos.nl/artikel/149430-sgp-moet-v ... laten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Link 2: http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Kam ... nlijst/SGP" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 18:25

:lol: das toch heel iets anders...das niet vrouw onvriendelijk qua last of schoonheid of onderdrukking, maar anders....dan nog, zou jij bij de SGP willen? :hosanna:

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 18:58

Ik zou niet bij de SGP willen, daar heb je gelijk in. Maar ik zie even niet waarom een vrouw die misschien zelf ervoor kiest om onder zo'n gordijn rond te wandelen wél onderdrukking is en een vrouw die geen lid van de SGP mag worden níet. Ze baseren dat (onder meer) op Genesis, waar je leest dat God tegen de vrouw zegt dat de man voortaan over haar zal heersen. Noem dat maar geen onderdrukking...

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 19:12

mag voor mij ook weg...al die geloven uit de oudheid trouwens, no problem, maar die strenge als nog in de oudheid levende als eerste.

der is nog genoeg onrecht of ongelijkheid in de wereld, alhoewel een vrouw en man verschillend blijven natuurlijk en gelukkig :mrgreen:

maar in Nl mogen we zoiets vooral niet stimuleren, zoiets als bv de SGP lost zichzelf wel op met de jaren :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 22:04

Simpel alle uiterlijke vertoon welke gelieerd is aan geloof verbieden in de openbare ruimte. Geloof hou je maar lekker prive. Opbokken met al die mensen die uit hoofde van geloof respect en begrip eisen van anderen.

Moet je kijken hoeveel relaxter het zal worden.

Verder met Elise eens!

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 19 okt 2010, 22:35

Michel P schreef:Opbokken met al die mensen die uit hoofde van geloof respect en begrip eisen van anderen.
Ja, respect en begrip, het zou verboden moeten worden!

Het lijkt me dat het probleem niet zit in respect en begrip, maar eerder in minachting en onbegrip.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2010, 22:54

Snipe schreef:
Michel P schreef:Opbokken met al die mensen die uit hoofde van geloof respect en begrip eisen van anderen.

Het lijkt me dat het probleem niet zit in respect en begrip, maar eerder in minachting en onbegrip.
Klopt, vraag maar eens aan 'n SGP-er wat ie van de Islam vindt, en aan 'n moslim wat ie van de SGP vindt.

DAAR gaan we met z'n allen van naar de kloten. Waarvan akte.

Welterusten.
:goodnight:

Elise

Bericht door Elise » 20 okt 2010, 09:50

Snipe schreef:

Het lijkt mij dat er gewoon een grens is aan het respect en begrip hebben :!:

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 okt 2010, 10:48

Als je geen criminele marrokaanse jongeren had gehad in dit land was er geen probleem met de Islam geweest. Echt onzin dat dat geloof verantwoordelijk wordt gehouden voor de problemen met deze randgroepjongeren.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 okt 2010, 12:39

Ravin ///M schreef:Het hele burkaverbod is een schoolvoorbeeld van hoe een populistische partij van een non-issue (200 op de 16.523.214 mensen) een issue kan maken. En heel de napratende kudde mekkert er achteraan, terwijl niemand ooit zo'n figuur ziet lopen.
Naja, je snapt toch wel dat zon wetgeving puur uit voorzorg komt? Het nu verbieden = duidelijk beleid opstellen en een richting kiezen. Moet je ns kijken hoeveel problemen zon wet oplevert als het er 200.000 zijn geworden. Of nog sterker: kijk eens hoeveel gezeik het NU al oplevert tussen beide culturen, moet je dan per se wachten tot het volledig escaleert?

Als we een ding uit het verleden hebben kunnen leren is dat je er als de kippen bij moet zijn en niet moet gaan wachten tot het écht een probleem vormt. Die "tweedeling" in de samenleving bereikt op dit moment al her en der wat hoogtepunten, laat staan als je dat nog eens 20 jaar lang lekker laat doorsudderen.

Partijen als PvdA zórgen juist voor die tweedeling. Wat zij willen is dat Nederlanders accepteren dat Nederland veranderd en moet leren leven met een multiculturele samenleving. Hoe duidelijk is het signaal dat Nederland daar helemaal niet op zit te wachten als Wilders als "one-issue" partij vanuit het vrijwel niets zó groot wordt?

Macboy

Bericht door Macboy » 20 okt 2010, 13:24

Betreffende de rechtszaak wil ik opmerken dat ik het optreden van de advocaten van de benadeelde partijen één grote aanfluiting vind voor de advocatuur. Met schaamrood op de kaken heb ik de filmpjes zojuist allemaal bekeken ...

Betreffende het verbieden van de burka vind ik dat dit een typisch voorbeeld is van hoe intelligente mensen zichzelf compleet in de maling nemen door te denken dat dit hun samenleving beter zou maken. Niemand heeft ooit een burka gezien, dan komt er een burka verbod en opeens is alles weer goed in Europa ? Lachwekkend gewoon.

Waar ik wel voorstander van ben is dat als burka dragers daardoor geen baan kunnen vinden, de overheid een uitkering mag weigeren omdat zij zichzelf in die positie dwingen. Dat vind ik nou rechtvaardig.

Tom

Bericht door Tom » 20 okt 2010, 13:29

Zijn we het daarover eens :)

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 20 okt 2010, 13:32

Macboy schreef: Waar ik wel voorstander van ben is dat als burka dragers daardoor geen baan kunnen vinden, de overheid een uitkering mag weigeren omdat zij zichzelf in die positie dwingen. Dat vind ik nou rechtvaardig.
Precies. En dat is al zo, dus da's niks nieuws.

Plaats reactie