Rechtszaak Wilders

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Re: Rechtszaak Wilders

Bericht door Macboy » 11 okt 2010, 13:16

Ben het met jullie wel eens hoor. Ach ik zal jullie al mijn verhalen en ervaringen besparen want dan worden jullie pas echt gek :)

Enige voordeel is dat we het zo slecht nog niet hebben vergeleken met de rest van Europa ...

Michel P

Bericht door Michel P » 11 okt 2010, 13:22

Macboy schreef:Ben het met jullie wel eens hoor. Ach ik zal jullie al mijn verhalen en ervaringen besparen want dan worden jullie pas echt gek :)

Enige voordeel is dat we het zo slecht nog niet hebben vergeleken met de rest van Europa ...
Kwestie van tijd als we door gaan op deze voet!

Snipe

Bericht door Snipe » 18 okt 2010, 14:43

Wat een kneuzenparade vandaag.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 okt 2010, 14:59

Snipe schreef:Wat een kneuzenparade vandaag.
Nou!!!

Heb net op RTL nieuws ingelogd en zit naar een jaren '70 hippie te kijken wiens betoog in de mist van 77 joints tenonder gaat. Je zult er maar zo eentje toegewezen krijgen.

Snipe

Bericht door Snipe » 18 okt 2010, 15:04

Ik kom niet dagelijks in een rechtszaal, maar het komt mij voor dat een verbaal pak slaag als Advocaat Paardenstaart net kreeg ook bepaald ongebruikelijk is.

Hielke

Bericht door Hielke » 18 okt 2010, 15:07

We mogen het hopen.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 okt 2010, 15:15

En als toetje de handjes weigeraar Eniat of hoe die clown ook heet............... fail

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2010, 15:24

je krijgt door dat soort mensen alleen maar meer nare kriebels tegen hen...

ze bereiken het tegenovergestelde van wat ze willen bereiken.

Erik335i

Bericht door Erik335i » 18 okt 2010, 17:03

Als iemand nog niet weet wie Enait is:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2010, 18:19

wat een gast....meteen naar een ander sterrenstelsel schieten :goodnight:

FrankS

Bericht door FrankS » 18 okt 2010, 19:11

In een multiculturele samenleving houd je rekening met elkaar cultuur. Alszijnde een gastcultuur vind ik dat een handje geven, in nederland, er gewoon bij hoort. Mocht Faisel (of hoe hij heet) dat bij een later bezoek niet meer doen, ok. Maargoed.. Het moet niet allemaal van 1 kant komen.

dvh

Bericht door dvh » 18 okt 2010, 19:13

Uit respect voor Nederland je aanpassen aan het huidige klimaat daar word niet over gesproken.
Eruit met deze haatbaard..

FrankS

Bericht door FrankS » 18 okt 2010, 19:29

Nouja, Ik heb best respect voor andere culturen, maar wat ik al zeg: Het moet van 2 kanten komen. Allebei een beetje water bij de wijn :)

Michel P

Bericht door Michel P » 18 okt 2010, 20:23

FrankS schreef:Nouja, Ik heb best respect voor andere culturen, maar wat ik al zeg: Het moet van 2 kanten komen. Allebei een beetje water bij de wijn :)
Fout, als je ergens te gast bent pas je je aan, aan de gebruiken die ter plekke gelden. In huis mogen ze hun eigen cultuur hebben, maar wij ons aanpassen, lijkt me de omgekeerde wereld. Of denk je dat als jij naar Marokko, Turkije, Afganistan, Iran, Irak enz. enz. gaat dat je je maar voor een deel aan hoeft te passen en zij ook in jou richting aanpassen?

Men MOET niet in NL leven, men mag hier in een vrije democratie leven, men is vrij te gaan als men zich zo zeer stoort aan het verderfelijke Nederland.......

Michel

Snipe

Bericht door Snipe » 18 okt 2010, 20:27

Michel P schreef:Of denk je dat als jij naar Marokko, Turkije, Afganistan, Iran, Irak enz. enz. gaat dat je je maar voor een deel aan hoeft te passen en zij ook in jou richting aanpassen?
Met alle respect, ik vind dat een flutargument. Er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom mensen die hier komen wonen zich aan moeten passen, maar 'als jij daar zou gaan wonen zou het ook moeten' is een argument van niks. Of vind je niet dat we er hier iets andere standaarden en normen en waarden op na zouden moeten houden dan in het Rifgebergte?

dvh

Bericht door dvh » 18 okt 2010, 20:42

Het ging mij meer om het punt dat deze man zegt zijn muts te dragen uit respect voor Allah.
En dat vrouwen een hoofddoek dragen uit respect voor het geloof.
En dat er in zijn ogen een grote groep elite rasisten in NL zijn die het op hun voorzien hebben.

Wellicht als ze zelf wat meer respect hebben voor het Nederlandse leefklimaat dat ze kunnen inzien dat wij niet achter hun aanzitten wegens hun geloof, maar dat Nederlanders in het algemeen zich bedreigd voelen door extreem gelovige moslims, en vanuit die visie gezien, tesamen met wat wederzijds respect, hoeft deze man niet boos van de tafel te lopen.

Maar dat deze man daar op hoge poten zijn verhaal doet, en wegloopt zegt al genoeg over respect en tolorantie.. Daar komt helemaal niks van terrecht.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 18 okt 2010, 20:50

Ik heb vandaag stukje journaal gekeken en heb me werkelijk kapotgelachen om die advocaten van de klagers tegen Wilders:

http://nos.nl/video/192127-rommelige-zi ... lders.html" onclick="window.open(this.href);return false; (korte video, must see!)

Sorry hoor, wat een amateurisme haha.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 18 okt 2010, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 18 okt 2010, 20:51

was het niet uit respect tonen voor Mohammed die muts? e.d....dus niet een voor God of Alah...das juist het kromme, net als bidden richting die temple of doom zeg maar, das ook vanwege Mohammed enz enz...dat vind ik het rare, ze verafgoden een zogenaamde priester? machthebber? Mohammed...maar roepen the holy war uit in naam van Alah?
ik niet snap :mrgreen:
Laatst gewijzigd door GTRene op 18 okt 2010, 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.

PD power

Bericht door PD power » 18 okt 2010, 20:52

Snipe schreef:
Michel P schreef:Of denk je dat als jij naar Marokko, Turkije, Afganistan, Iran, Irak enz. enz. gaat dat je je maar voor een deel aan hoeft te passen en zij ook in jou richting aanpassen?
Met alle respect, ik vind dat een flutargument. Er zijn 1001 redenen te verzinnen waarom mensen die hier komen wonen zich aan moeten passen, maar 'als jij daar zou gaan wonen zou het ook moeten' is een argument van niks. Of vind je niet dat we er hier iets andere standaarden en normen en waarden op na zouden moeten houden dan in het Rifgebergte?
Ik vind het een heel duidelijk argument, je bent gast, gedraag je ook als zodanig punt.

Als er iemand bij jou in huis komt, en die gedraagt zich anders dan jij wenst, sterker nog die wil jou gaan vertellen hoe jij je gedragen moet, zoniet dan dreigt ie ook nog eens met de rechter, dan wijs je hem toch ook het gat van de deur.

Mensen die hun steentje bijdragen aan de nederlandse economie en zich aanpassen aan nederlandse maatstafen, zijn van harte welkom.

Mensen die hier alleen maar komen stoken, gallen en hun mening en geloof komen opdringen, zich daarnaast schuldig maken aan misdrijven, en als een parasiet leven binnen de nederlandse samenleving.
Kunnen gewoon weer gebruik maken van hun "oude paspoort".

Snipe

Bericht door Snipe » 18 okt 2010, 21:09

Ik doelde niet op het stuk 'je gedraagt je als gast', maar uiteraard op het stuk dat ik wél citeerde. Je moet je daar aanpassen dús zij moeten dat hier ook doen. Ze doen daar wel meer dingen die we hier ook niet doen. Lijfstraffen, dieven een hand afhakken, vrouwen stenigen die vreemdgaan, zomaar een paar voorbeeldjes.
Ik zeg niet dat ik het met Michel oneens ben, ik zeg alleen dat ik dat ene argument niet zo sterk vind.

Wel geestig trouwens, de ene advocaat na de andere kwam vandaag aan het woord, maar het meest fatsoenlijke en samenhangende verhaal kwam uit de mond van Naoual Abaida, een rechtenstudente. Ik was het er alsnog niet mee eens, maar vergeleken met het gestotter en gestamel van de onzinverkopende advocaten was het een rede van ongekend niveau.

PD power

Bericht door PD power » 18 okt 2010, 21:18

Ze hebben met z'n allen bevestigd, wat Geert heeft gezegt.

Michel P

Bericht door Michel P » 18 okt 2010, 21:20

Snipe schreef:
In mijn ogen wel met het oog op respect voor de manier van leven die men daar gewoon is. Het lijkt me dat als jij naar het Rifgebergte wenst te emigreren je weet dat men daar nogal primitief leeft, en dat deze manier van leven daar de standaard is, kun je het mee eens zijn of niet, zo niet ga daar dan niet heen........ of wil je daar net als zo'n mafketel als Enait, een kruistocht gaan voeren........

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 okt 2010, 00:49

PD power schreef: Mensen die hier alleen maar komen stoken, gallen en hun mening komen opdringen, zich daarnaast schuldig maken aan misdrijven, en als een parasiet leven binnen de nederlandse samenleving.
Kunnen gewoon weer gebruik maken van hun "oude paspoort".
Welk tweede paspoort hanteren ze eigenlijk in de volksbuurten?
Overigens ben ik het in grote lijnen wel met je eens hoor, maar het probleem wordt nu zo ge-allochtoniseerd.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen... wat een verspilling van gemeenschapsgeld, die zendtijd voor deze poppenkast. Man man man, is de advocatuur altijd zo geweest of hebben we hier speciale gevallen te pakken?

Michel P

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 08:31

Welk tweede paspoort hanteren ze eigenlijk in de volksbuurten?
Overigens ben ik het in grote lijnen wel met je eens hoor, maar het probleem wordt nu zo ge-allochtoniseerd.
Stel je eens voor dat er veel minder kansarme allochtonen waren doch slechs kansrijke allochtonen, dan was er aandacht en budget genoeg om de NL tokkies met 1 paspoort aan te pakken. Echter het hele slachtoffer denken van de hulpverleners maken het er niet beter op, men maakt de "zielige allochtoon/tokkie" afhankelijk van de zorgverleners branche, wat in NL een mega industrie is. Een schop onder de kont en harde aanpak is het enige wat werkt. Mensen aanspreken op eigen verantwoording, i.p.v. allerlei pappen en nat houden initiatieven.

Michel

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 19 okt 2010, 08:47

Helemaal eens Michel, maar wat ik wil zeggen is dat dat idee van 'terugsturen' totaal bekrompen is. Men zou zich moeten beseffen dat ook die tweede en derde generatie allochtoon inmiddels gewoon nederlander is en minstens één paspoort heeft dat nederlands is, dus zal men moeten bedenken hoe je ze bij de les krijgt en kansrijk maakt. En uitsluiting, zoals nu vaak gebeurt, werkt compleet averechts.

En nee, die 'hulpverleners' die alleen maar bezig zijn met het zoeken naar potjes en subsidies helpen helemaal niks, dat klopt.

Plaats reactie