Wil graag over je ervaringen hier lezen

Waarom geen Iphone 4 HansHansD schreef:Net de HTC Desire HD gehaald, het scherm is goed te doen en als ik zoiets haal wil ik toch de nieuwste hebben 8) . Ik ben benieuwd of ik zo'n telefoon echt iets vind.
Omdat de iphone 4 de PES van de smartphone's isWaarom geen Iphone 4 Hans
Robertdj schreef:Ben benieuwd! Wil zelf ook een Desire HD halen.
In ieder geval is een classe 1 al genoeg om mijn mp3's goed te kunnen afspelen, dat had ik al geprobeert. En dat is het belangrijkste voor mij voor de SD kaart.Prestaties
Volgens de Andriod App market application 'SD Card Speed Test' (voor een link zie hieronder) heeft deze kaart een schrijfsnelheid van 6MB/sec en een leessnelheid van 11 MB/sec.
Het wegschrijven van 1 groot bestand (705MB) van de Pc (Windows7U64bit met Symantec Endpoint protection) naar de SD kaart gaat met 4.76 MB/sec, het lezen vanaf de SD gaat met 9.82 MB/sec over de USB aansluiting (Intel P45 chipset).
Het wegschrijven van 246 kleinere bestanden (in totaal 716MB) van de Pc naar de SD kaart gaat met 3.85 MB/sec, het lezen vanaf de SD gaat met 7.96 MB/sec over de USB aansluiting.
Niet echt langzaam voor Class 2 kaart, zit meer in de richting Class 4 a 5.
partyondude schreef:Hier een korte review van een tweaker, misschien hebben jullie er wat aan:
OK even een mini review na circa 48 uur gebruik.
Allereerst, ik ben iPhone gebruiker van het eerste uur, maar heb tussendoor verscheidene andere toestellen gehad vanwege een grote interesse in mobiele telefonie en dan met name smartphones. Eerder langdurig gebruikte toestellen zijn iPhone 2G, iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone4, Samsung Omnia HD, Google Nexus One, Palm Pre.
Mijn opmerkingen/ervaringen mbt de HTC Desire HD:
1. Het SLCD scherm is goed genoeg, maar alleen als je er recht op kijkt. Wanneer je de kijkhoek verandert wordt het beeld steeds witter en zie je uiteindelijk niets meer. Bij de oorspronkelijke Desire (die met Amoled) heb je dit totaal niet. Uiteraard alleen lastig als iemand met je mee kijkt.
2. Het toestel vreet batterij de eerste dagen. Desalniettemin ben ik er altijd van overtuigd dat de batterijduur verbeterd naarmate je de telefoon vaker hebt opgeladen. Tot nu toe is dit altijd mijn ervaring geweest bij bijna iedere telefoon. Dus na een paar weken is de batterijduur vermoedelijk beter.
3. Iemand heeft het hier al eerder gezegd: De internet browser is niet optimaal. Opzich doet ie zijn werk, maar anno 2010 kan het niet zo zijn dat een pagina hapert bij het scrollen. Al in 2007 bij de iPhone1 was hier totaal geen sprake van, bij een high-end 2010 toestel als de Desire HD mag dit echt niet meer voorkomen en ik vind dit dan ook erg jammer. Uiteraard scheelt het wel als de Flash uitschakelt/verwijdert en regelmatig tasks killed, maar dan nog. Ronduit jammer en wat mij betreft zelfs onbegrijpelijk.
4. Het lukt me wel om in te loggen op htcsense.com maar ik zie daar niet mijn berichten en telefoonlocatie. Hij zegt dat deze functies uitstaan en dat ik geen smsjes heb. Het tegendeel is waar. Ik vermoed dat het probleem ligt in het feit dat ik mijn wachtwoord heb gewijzigd vanaf htcsense.com, maar er is geen enkele mogelijkheid het wachtwoord ook te wijzigen op het toestel zelf. Enige mogelijkheid is dan het verwijderen van het HTC sekse account op de telefoon, maar daarmee verwijder je direct ook al je smsjes en instellingen. Hij geeft op de telefoon wel aan dat ie synchroniseert en geeft geen foutmelding om het wachtwoord, maar het lijkt me dat ie niet kan synchroniseren als het wachtwoord niet klopt.
5. Het toestel wordt vrij snel traag. Ik heb derhalve een populaire task manager geïnstalleerd vanuit Android Market, maar in de recensies van die applicatie lees ik ook van sommigen dat een task manager niet altijd goed doet. Ik heb te weinig ervaring met Android (ik heb alleen de Nexus One een tijdje gehad) om te bepalen of een Task Manager om applicaties mee te killen nou wel of niet verstandig is. Ik merk dat na het killen van tasks het toestel weer even opmerkelijk sneller is, maar vrij gauw vertraagt de boel alweer. Nogmaals, misschien speelt onervarenheid hier een rol. Herstarten van het toestel maakt het weer razendsnel, maar ook dan duurt het niet lang voordat e.e.a. weer vertraagt.
6. Het geluid is ronduit teleurstellend. Het kan gelukkig wel relatief hard worden gezet, maar de kwaliteit is betreurenswaardig. Het klinkt ontzettend schel. Desalniettemin vind ik het geluid niet heel belangrijk. Ik zal af en toe een YouTube filmpje kijken en verder alleen meldingsgeluiden horen en natuurlijk mijn beltoon. De gesprekskwaliteit is gewoon OK en vergelijkbaar met bijvoorbeeld de Nexus One.
7. Het fototoestel doet een beetje raar. Er zit een ontzettende lag in soms. Eerst dacht ik dat het kwam door de gezichtsherkenning, maar het doet zich nog steeds af en toe voor sinds ik dat heb uitgezet. Vrij irritant en nooit eerder gezien bij een ander toestel. Desalniettemin zijn de foto's zowel met als zonder flits van goede kwaliteit.
8. Wat O-N-T-Z-E-T-T-E-N-D jammer en irritant is, is het weergeven van foto's. Het laden van foto's is O-N-G-E-H-O-O-R-D traag. Dit is anno 2010 ronduit beschamend te noemen. Eigenlijk is het kijken van foto's op dit toestel niet te doen. En aangezien ik nogal veel foto's maak met mijn mobiel en die ook snel en gemakkelijk wil kunnen laten zien is dit echt een domper. Ben je een foto freak dan zul je je hier dood aan ergeren en raad ik je af het toestel aan te schaffen. Ik hoop dat dit nog eens verbeterd wordt met een update, want dit kan HTC niet verantwoorden tegen over haar klanten op deze manier.
9. Als de simkaart er eenmaal in zit krijg je hem er bijna niet meer uit. Het kan ook liggen aan het feit dat ik een microsim gebruik met een adapter er omheen die er weer een gewone simkaart van maakt, maar feit is dat het zwaar irritant is. Op dit moment wil ik hem er even uithalen, maar het lukt simpelweg niet. Grrr...
10. Ook het batterijklepje is niet echt heel doordacht. Het voelt vrij breekbaar aan, omdat het van dun plastic is. Het is behoorlijk proppen om hem weer goed te laten sluiten en dan maar hopen dat je het klepje niet sloopt. Lichte beschadigingen zitten er zo op en ook blijft er vuil tussen zitten als ie niet goed aansluit. Gelukkig hoef je de batterij als het goed is daarna nooit meer te verwijderen, dus dat maakt dit negatieve punt eigenlijk ook weer niet zo heel belangrijk.
OK jullie zullen wel denken; zijn er alleen maar negatieve punten? Nee dat niet, maar negatieve punten springen altijd meer in het oog dan positieve. Natuurlijk is het grote 4,3 inch scherm geweldig, het toestel is mooi vormgegeven en past alsnog gemakkelijk in de broekzak. Om hem er weer uit te halen moet je wel opstaan. Het touchscreen werkt op zichzelf perfect, maar af en toe heeft het dankzij de software/geheugen last van lag. Internet via HSDPA gaat ontzettend snel en ook internet via WiFi lijkt wel sneller dan op de iPhone4. Of dit technisch te onderbouwen valt weet ik niet, maar zo voelt het. Jammer dat het schokkerige scrollen dan weer afbreuk doet aan het juist zo snel ladende internet.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bombadil en 9 gasten