Papenburg 2007
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Na lang overleg met Papenburg zijn we er uit. Er komt ook dit jaar een vervolg op de heerlijke driftdagen in Papenburg. De kosten zijn gelijk gebleven aan vorig jaar, dus 250Euro per auto. En omdat we een limiet stellen van 26 auto´s blijft het ook leuk voor de ervaren mensen.
Maar ook de onervaren mensen komen op deze dagen aan hun trekken. Zeker diegene die wel eens een momentje meegemaakt hebben zullen van een Papenburg dag profiteren. Het kunnen oefenen op de grens van de grip is niet alleen heel leuk, maar ook heel erg leerzaam. Er zijn altijd zeer ervaren mensen aanwezig die graag tips willen geven.
15 april, 24 juni en 14 oktober.
Aanmeldingen per PB of mail. Maar let wel, aanmelden is ook echt komen en betalen.
_________________
Maar ook de onervaren mensen komen op deze dagen aan hun trekken. Zeker diegene die wel eens een momentje meegemaakt hebben zullen van een Papenburg dag profiteren. Het kunnen oefenen op de grens van de grip is niet alleen heel leuk, maar ook heel erg leerzaam. Er zijn altijd zeer ervaren mensen aanwezig die graag tips willen geven.
15 april, 24 juni en 14 oktober.
Aanmeldingen per PB of mail. Maar let wel, aanmelden is ook echt komen en betalen.
_________________
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ik was voor de eerste keer op Papenburg, toen nog met FD, met mijn 2.0 Subaru Legacy MkII.
Een tijdje daarvoor was de motor vastgelopen dus reed ik met een 2.0 DOHC enkelnokker die 160Nm en 130pk deed. (gestript en volgetankt woog die auto 1220 kilo). Ik had niet zo gek veel hoop dat het driften die dag ging lukken, en al helemaal niet om de überbocht op dat circuit, de sachskurve, dwars te nemen. Dus heb ik in de morgen nog wat rondgereden en zo bijvoorbeeld JeroenW op de eerste rang mee mogen maken in zijn 350z en Wouter Bergsma (geloof ik) heerlijk aan het dansen gezien met zijn 318 compact.
Ik geloof dat na de middagpauze Fabian eerst is meegereden wat resulteerde in veegwerk en wat voorzichtige driftjes. Even daarna reed Dennis zelf 2 ronden met mijn auto (met mij ernaast) en moest ik het daarna doen op aanwijzing van Dennis. Gaandeweg wat gedrift en vertrouwen gekregen in de auto. Na een ronde of 3 probeerden we de Sachskurve. Voluit richting Sachskurve komen aanrijden, rechts houden, NU insturen en (links) bijremmen. Gas bijgeven en weer uit de drift halen volgens Dennis.
Zo gezegd zo gedaan. Het ging in één keer volgens het boekje en dat is me goed bijgebleven. Drie dagen later voelde ik het nog aan mijn nek. Ik had na die drift een euforisch momentje in de auto wat Dennis misschien nog wel weet
. Sindsdien ben ik veel zekerder gaan rijden op de Nordschleife en heb ik daarna nog een keer of 3/4 Papenburg meegedaan met de Legacy. Mede door de ervaring daar opgedaan was Bitburg ook een enorm (drift)feest.
4wd driften is écht gaaf!
Een tijdje daarvoor was de motor vastgelopen dus reed ik met een 2.0 DOHC enkelnokker die 160Nm en 130pk deed. (gestript en volgetankt woog die auto 1220 kilo). Ik had niet zo gek veel hoop dat het driften die dag ging lukken, en al helemaal niet om de überbocht op dat circuit, de sachskurve, dwars te nemen. Dus heb ik in de morgen nog wat rondgereden en zo bijvoorbeeld JeroenW op de eerste rang mee mogen maken in zijn 350z en Wouter Bergsma (geloof ik) heerlijk aan het dansen gezien met zijn 318 compact.
Ik geloof dat na de middagpauze Fabian eerst is meegereden wat resulteerde in veegwerk en wat voorzichtige driftjes. Even daarna reed Dennis zelf 2 ronden met mijn auto (met mij ernaast) en moest ik het daarna doen op aanwijzing van Dennis. Gaandeweg wat gedrift en vertrouwen gekregen in de auto. Na een ronde of 3 probeerden we de Sachskurve. Voluit richting Sachskurve komen aanrijden, rechts houden, NU insturen en (links) bijremmen. Gas bijgeven en weer uit de drift halen volgens Dennis.
Zo gezegd zo gedaan. Het ging in één keer volgens het boekje en dat is me goed bijgebleven. Drie dagen later voelde ik het nog aan mijn nek. Ik had na die drift een euforisch momentje in de auto wat Dennis misschien nog wel weet

4wd driften is écht gaaf!
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
En terecht!
Ik heb je nog niet verteld over Hans (de tuner van Stéphane) waar ik ook zo´n momentje mee had. Maar dan andersom.
Of het meerijden met Gerhard in de Donky(brrr koud), naast André in de witte Evo
of in achtervolging op andere André met zijn Porsche
, of het driften in colonne met Dick, Marnix, andereAndré en ik
. En , , ,
Man! Ik kan niet wachten!
Mike, leg die banden eens klaar!

Ik heb je nog niet verteld over Hans (de tuner van Stéphane) waar ik ook zo´n momentje mee had. Maar dan andersom.

Of het meerijden met Gerhard in de Donky(brrr koud), naast André in de witte Evo



Man! Ik kan niet wachten!
Mike, leg die banden eens klaar!

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Fabian
- Berichten: 7240
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Volgens mij heb je 4 uur totale rijtijd.Hazze schreef:Hoe lang rij je voor die 250E op het circuit?
En hoe zit het met banden? Ik hoef toch niet m'n P zero nero's op te roken he? Zijn er speciale (goedkopere?) banden voor?
2 uur voor de pauze, 2 uur naar de pauze dacht ik. Je kunt dan non-stop rijden. En dat is veeeeeeel als je constant aan het gooien en smijten bent

banden zou ik zelf ook voor wat simpelers gaan. Er rijden er veel op Wanli....glijdt ohne ende en slijtage is NUL KOMMA NUL

-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ik haal de banden om te driften bij m´n bandenman (hier ook op het forum). De banden die ik daarvoor gebruik zijn oude en hard, ideaal. Het handigste is om er een set oude wielen bij te nemen zodat je op je gemak kan oefenen zonder dat je je dure wielen beschadigt.
Op Papenburg wordt de baan natgehouden (de bochten) zodat de bandenslijtage minimaal is.
Voor die 250€ rij je behoorlijk lang op het circuit. Hoelang precies heb ik niet gemeten, maar ik kan je vertellen dat je na een dag goed driften ook goed moe bent. Ga maar na, s´ochtends na briefing de baan op en er om lunchtijd weer vanaf komen. Lunchen + middagbriefing en weer de baan op tot ± 16:30. Jerrycan benzine meenemen is geen gek idee.
Op Papenburg wordt de baan natgehouden (de bochten) zodat de bandenslijtage minimaal is.
Voor die 250€ rij je behoorlijk lang op het circuit. Hoelang precies heb ik niet gemeten, maar ik kan je vertellen dat je na een dag goed driften ook goed moe bent. Ga maar na, s´ochtends na briefing de baan op en er om lunchtijd weer vanaf komen. Lunchen + middagbriefing en weer de baan op tot ± 16:30. Jerrycan benzine meenemen is geen gek idee.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Ja en nee. Je kan wel tanken aan de pomp op het terrein maar men rekent doodleuk 2,50€ per liter 98.(contant te voldoen bij uw organisator) Het is ook niet de bedoeling dat je ondertussen het terrein verlaat, dat heeft ook niet zo gek veel zin want de dichtstbijzijnde is iets van 15 km rijden.
Wat ik altijd doe is zaterdagavond de auto voltanken en de jerrycans erbij, die neem je dan mee het terrein op.
Wat ik altijd doe is zaterdagavond de auto voltanken en de jerrycans erbij, die neem je dan mee het terrein op.
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten