E36 ///M3 3.2 Individual- Nachtblau
- vwk
Re: E36 ///M3 3.2 - opknappertje :)
Inmiddels weer een hele hoop verder. Radiator erin, kabelboom verder afgemonteerd op de achterkant na (i.v.m. spuiten), dashboard er compleet in met airbag, climate control, autoradio, voorfront met kappen en plastic spul etc. etc.
Foto's vertellen meer dan woorden:
Foto's vertellen meer dan woorden:
- Bijlagen
-
- IMG_4817.JPG (273.1 KiB) 2759 keer bekeken
-
- IMG_4820.JPG (224.57 KiB) 2759 keer bekeken
-
- IMG_4823.JPG (232.39 KiB) 2759 keer bekeken
- Niels
- Auto: Prius+
Mooi project man

- decl00ne
wow
mooi project man.
ga je nog wat aan het blok doen?
mooi project man.
-
Het Project is inderdaad leuk om tevolgen,decl00ne schreef:wow
mooi project man.
wat nog leuker is een voorstel Topic

- decl00ne
whaha
ik zal t gelijk even doen:P
ik zal t gelijk even doen:P
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
schiet is op man, mensen willen zien hoe je, zittend op de bodem, over de industrie drift
en ik ook

en ik ook

- JurT
Ja het schiet maar niet op met die jonge he Sieger...
Komop Vinnie, we willen een update.

Komop Vinnie, we willen een update.

- vwk
Ik ga niks aan het blok doen. Ga er 100PK en 40Nm op vooruit, dat is wel genoeg
Echter, ik zeg nooit nooit
Voor de rest: week op vakantie geweest in Italië, in de tussentijd zit er een achteras onder met AST en de 2 wielen.
Gister stuurstang vervangen wegens niet kunnen verwijderen slot, dat gedaan, accu erin en voor de eerste keer op contact....
Shit was wat dat spannend, alle lampjes gingen aan zoals het hoort, radio ging aan, airco ging aan.
Hoe vet is dat :banaan:
Ding aan de Autodiagnos gehangen, enige 4 foutmeldingen waren:
Geen remvoering -> zitten nog geen remmen aan
Geen ABS -> idem
Deur staat constant open -> zit er ook nog niet in
Achterklep staat constant open -> zit er ook nog niet op
Dus hup de vloermat erin gehannest... Ik ben ernstig blij nu! (gister niet, wat een ***werk)
Vanavond interieur afbouwen, als er nog tijd is AST er voor onder, aandrijfas eronder, uitlaat eronder, bak vast, pook erop, wielen voor erop, dan kan 'ie op z'n pootjes! Zal ik wel allemaal niet halen, maar toch! Voor zondag is er een hoop gebeurt. Dan benzinetank omwisselen, leidingen aansluiten en starten die hap!
Vanavond even camera meenemen, die was ik gister vergeten.

Echter, ik zeg nooit nooit

Voor de rest: week op vakantie geweest in Italië, in de tussentijd zit er een achteras onder met AST en de 2 wielen.
Gister stuurstang vervangen wegens niet kunnen verwijderen slot, dat gedaan, accu erin en voor de eerste keer op contact....
Shit was wat dat spannend, alle lampjes gingen aan zoals het hoort, radio ging aan, airco ging aan.
Hoe vet is dat :banaan:
Ding aan de Autodiagnos gehangen, enige 4 foutmeldingen waren:
Geen remvoering -> zitten nog geen remmen aan
Geen ABS -> idem
Deur staat constant open -> zit er ook nog niet in
Achterklep staat constant open -> zit er ook nog niet op
Dus hup de vloermat erin gehannest... Ik ben ernstig blij nu! (gister niet, wat een ***werk)

Vanavond interieur afbouwen, als er nog tijd is AST er voor onder, aandrijfas eronder, uitlaat eronder, bak vast, pook erop, wielen voor erop, dan kan 'ie op z'n pootjes! Zal ik wel allemaal niet halen, maar toch! Voor zondag is er een hoop gebeurt. Dan benzinetank omwisselen, leidingen aansluiten en starten die hap!
Vanavond even camera meenemen, die was ik gister vergeten.
- Petrolhead Tom
- vwk
Wegens gebrek aan camera op de huidige locatie enkel tekst:
Gisteren middenconsole eruit moeten halen, wegens een storing in de audio. Die is gelukkig opgelost dus kan het dashboard dichtgebouwd worden.
Verder nog AST dempers voor, draagarmen, remmen en stuurbekrachtiging overgezet.
Wielen erop, dus vanavond gaat 'ie voor het eerst weer op z'n pootjes
Stuur erin, dan rolt en stuurt de auto in ieder geval. Ws. onder de auto werken, aandrijfas eronder, benzinetank aansluiten, uitlaat eronder en dan.... starten? :banaan:
Gisteren middenconsole eruit moeten halen, wegens een storing in de audio. Die is gelukkig opgelost dus kan het dashboard dichtgebouwd worden.
Verder nog AST dempers voor, draagarmen, remmen en stuurbekrachtiging overgezet.
Wielen erop, dus vanavond gaat 'ie voor het eerst weer op z'n pootjes

Stuur erin, dan rolt en stuurt de auto in ieder geval. Ws. onder de auto werken, aandrijfas eronder, benzinetank aansluiten, uitlaat eronder en dan.... starten? :banaan:
- Stefan van Elst
Dus binnenkort ga ik weer gesmoked worden door jou? 

- vwk
Weer een filmpje maken dan? Nieuwe versie van jou MR2 en de nieuwe versie van mijn E36 

- Stefan van Elst
LOL... ik mag blij zijn als ik je 328 al kan hebben 
Heb je vandaag nog wat gedaan aan de ///M ?
Pics?

Heb je vandaag nog wat gedaan aan de ///M ?
Pics?
- Joy
Een hels avontuur met de brandstoftank als ik het zo zag
. Begint er op te lijken.

- vwk
Praktisch iedere dag sleutel ik 's-avonds aan de M3.. hij moet nml. 12 november klaar zijn en gespoten.
Gaandeweg de week 3 problemen gehad: contactslot vervangen, radio functioneerde niet volledig en benzinetank moest gewisseld worden.
Contactslot was snel opgelost door de gehele stuurkolom te vervangen door die van de Estoril blauwe (techniek donor). Reserveonderdelen hebben is best handig!
Radio was snel opgelost door een vriend van me (toevallig de buurman van Bas) die daar een eigen zaak in heeft, wat het was wilde die niet vertellen dus dat is onbekend. Belangrijkste is dat de radio het doet, equalizer, bluetooth module.. alles werkt. Navi doet het ook dus dat is mooi.
Tot slot dan nog de benzinetank.. Wat een achterlijke constructie is dat... Hoe die hangt is best simpel en doeltreffend gemaakt, maar allerhande leidingen van aanvoer, afvoer en ontluchting bovenop waar je dus niet bijkomt... De leiding an sich wel, maar de knijpsluitingen niet waarmee ze vast zitten
Uiteindelijk de tank los en de andere benzinetank gestript aangezien er wat leidingen bleven hangen... breekt er een ontluchtingsnippel af. Al met al dat wel weer gefixed, maar met het gekloot om de tank eronderuit te halen en omdat de nippel gelijmd is en moest drogen geen montage van de andere benzinetank....
Wat dus ook betekent geen aandrijfas en uitlaat eronder, want die komen daarna pas.
Tot slot brak er ook een nippel van het benzinefilter af, en die hebben ze niet op voorraad bij de plaatstelijke groothandel.
De aansluitingen zijn met klik-/schuifkoppelingen, net wat anders en ook alleen op de 3.2.
Heb ik weer natuurlijk, want verder ligt ieder Mann benzinefilter voor BMW bij de desbetreffende groothandel in veelvoud op voorraad.
Maar ach, de auto wordt steeds meer auto, ik vind hem steeds mooier en gaver worden, en hij is niet eens af, laat staan gespoten.
Ik ben van nature een positief mens dus keek net met een goed gevoel terug op de foto's die ik gemaakt heb, die jullie hieronder kunnen terugvinden.
Voor zover, nu lekker weekend, maandag weer een nieuwe sleuteldag
Gaandeweg de week 3 problemen gehad: contactslot vervangen, radio functioneerde niet volledig en benzinetank moest gewisseld worden.
Contactslot was snel opgelost door de gehele stuurkolom te vervangen door die van de Estoril blauwe (techniek donor). Reserveonderdelen hebben is best handig!
Radio was snel opgelost door een vriend van me (toevallig de buurman van Bas) die daar een eigen zaak in heeft, wat het was wilde die niet vertellen dus dat is onbekend. Belangrijkste is dat de radio het doet, equalizer, bluetooth module.. alles werkt. Navi doet het ook dus dat is mooi.
Tot slot dan nog de benzinetank.. Wat een achterlijke constructie is dat... Hoe die hangt is best simpel en doeltreffend gemaakt, maar allerhande leidingen van aanvoer, afvoer en ontluchting bovenop waar je dus niet bijkomt... De leiding an sich wel, maar de knijpsluitingen niet waarmee ze vast zitten

Uiteindelijk de tank los en de andere benzinetank gestript aangezien er wat leidingen bleven hangen... breekt er een ontluchtingsnippel af. Al met al dat wel weer gefixed, maar met het gekloot om de tank eronderuit te halen en omdat de nippel gelijmd is en moest drogen geen montage van de andere benzinetank....
Wat dus ook betekent geen aandrijfas en uitlaat eronder, want die komen daarna pas.
Tot slot brak er ook een nippel van het benzinefilter af, en die hebben ze niet op voorraad bij de plaatstelijke groothandel.
De aansluitingen zijn met klik-/schuifkoppelingen, net wat anders en ook alleen op de 3.2.
Heb ik weer natuurlijk, want verder ligt ieder Mann benzinefilter voor BMW bij de desbetreffende groothandel in veelvoud op voorraad.
Maar ach, de auto wordt steeds meer auto, ik vind hem steeds mooier en gaver worden, en hij is niet eens af, laat staan gespoten.
Ik ben van nature een positief mens dus keek net met een goed gevoel terug op de foto's die ik gemaakt heb, die jullie hieronder kunnen terugvinden.
Voor zover, nu lekker weekend, maandag weer een nieuwe sleuteldag

- Bijlagen
-
- Eindelijk op contact!
- IMG_5582.JPG (239.56 KiB) 1863 keer bekeken
-
- AST en 330i remmerij
- IMG_5583.JPG (276.27 KiB) 1863 keer bekeken
-
- Wat demontage i.v.m. storing
- IMG_5584.JPG (240.93 KiB) 1863 keer bekeken
-
- Nieuw versus oud
- IMG_5585.JPG (263.44 KiB) 1863 keer bekeken
-
- Achteras gemonteerd
- IMG_5587.JPG (183.78 KiB) 1863 keer bekeken
-
- Op z'n sokken
- IMG_5598.JPG (218.57 KiB) 1865 keer bekeken
- vwk
Vandaag de 328 "geslacht" zodat er enerzijds usable parts voor de 3.2 overblijven: katalysator, einddemper, achterbumper, spiegels.
Anderzijds heeft Bas de tank gemonteerd en de oliekoeler.
Kwestie van olie erin, benzinefilter eronder (was vandaag niet binen, helaas) en aandrijfas monteren. Maar, morgen is er wat belangrijkers:
Hij gaat naar de spuiter :banaan:
Morgen nog even foto's schieten van de aflevering
Gelukkig is het maar 800m 
Anderzijds heeft Bas de tank gemonteerd en de oliekoeler.
Kwestie van olie erin, benzinefilter eronder (was vandaag niet binen, helaas) en aandrijfas monteren. Maar, morgen is er wat belangrijkers:
Hij gaat naar de spuiter :banaan:
Morgen nog even foto's schieten van de aflevering

-
Heuj! Dan ook ECHT foto's plaatsen he koetie!
Mohaha, en zondag torretje in de reeser schroeven? :banaan:
Spreeku!
Mohaha, en zondag torretje in de reeser schroeven? :banaan:
Spreeku!
- vwk
Ik had trouwens nog wat foto's van hoe die er gister bij stond..
En alvast een voorbereidende waarschuwing
En alvast een voorbereidende waarschuwing

- Bijlagen
-
- IMG_5890.JPG (213.71 KiB) 1723 keer bekeken
-
- IMG_5891.JPG (256.32 KiB) 1723 keer bekeken
-
- IMG_5893.JPG (156.56 KiB) 1723 keer bekeken
-
mooi, maar die afstekende middenconsole ga je nog vervangen neem ik aan? 

- vwk
Ze vallen op de foto idd wel heel erg op.. In het echt valt het best mee, ze waren niet op kleur en nu zijn ze matzwart. Het zit er net een tint naast, maar te verwaarlozen.
In ieder geval niet de moeite om een nieuw middendeel, drinkbekerhouder/muntenhouder en armsteunomlijstingen te kopen
In ieder geval niet de moeite om een nieuw middendeel, drinkbekerhouder/muntenhouder en armsteunomlijstingen te kopen

- vwk
Korte update, afgelopen woensdag de auto op de kar gezet en naar de spuiter gebracht.
Woensdag over een week zou die klaar moeten zijn bij de spuiter (totaal 2 weken dus).
Er wordt meteen wat schoongestraald, zoals raamsponningen en wielranden, en netjes dichtgemaakt om roest te voorkomen. Daar zijn ze immers vatbaar voor, en nu kunnen we er mooi bij
Woensdag over een week zou die klaar moeten zijn bij de spuiter (totaal 2 weken dus).
Er wordt meteen wat schoongestraald, zoals raamsponningen en wielranden, en netjes dichtgemaakt om roest te voorkomen. Daar zijn ze immers vatbaar voor, en nu kunnen we er mooi bij

- Bijlagen
-
- IMG_5900.JPG (355.73 KiB) 1599 keer bekeken
-
- IMG_5903.JPG (312.7 KiB) 1599 keer bekeken
-
- IMG_5904.JPG (337.3 KiB) 1599 keer bekeken
- MartijnGizmo
Welke kleur wordt het geheel eigenlijk?
-
wit met ///m kleuren!!

- vwk
Hij wordt BMW Individual Nachtblau, dat is de kleur die je nu op de achterflank al ziet. Lijkt een beetje op Carbon Schwarz.
- Knot
Gaat een mooie auto worden straks.. alleen helemaal niks voor mij al dat geknutsel... ik krijg het al warm als ik een wiel moet wisselen nadat ik de banden opgerookt heb.