Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Snipe

Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door Snipe » 11 okt 2010, 12:32

Er schijnt een factory recall te zijn voor de Corvette. Er is iets met het dak dat niet helemaal goed is. Je moet dus je auto naar de dealer brengen en die voert dan enige modificaties uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hele verhaal: http://forums.corvetteforum.com/c6-corv ... vette.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Re: Zeg Hans, moet jouw Corvette ook naar de dealer?

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 12:48

zo is ook ooit een auto van mij totaal afgeschreven...long time ago een Bertone Fiat X1/9 totall los...
die man gebruikte hem (nadat er een nwe uitlaatklep? in was geplaatst) voor een ritje naar zijn dokter, hij had z'n voet in het gips en dat mocht er af dus nam ie mooi mijn auto mee om ff te scheuren...
dat verhaal wil je niet weten hoe dat kwam, anyway over de kop e.d. en totall loss.
die eikel wilde niet meer betalen dan verzekering uit wilde keren maar dat was de helft wat ie gekost had :wtf: en hij wilde de rest niet bijlappen...magoed dat was al in 1986 en dus that was it...
wilde hij ook nog het wrak overkopen omdat hij bezig was de auto van zijn dochter op te bouwen/knappen, ook een X1/9...duh, hoezo brutaal die garage eigenaar in Hellendoorn :wtf:
ik heb het wrak verkocht aan iemand anders.
en mijn oom die daar altijd de auto's kocht voor zijn bedrijf (meerdere bedrijfsauto's!) het verteld e.d., hij heeft daar dus ook niet meer wat gekocht :mrgreen: :thumbup:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 11 okt 2010, 13:20

Koenen's autobedrijf in Echt is dus niet echt een dealer waar je graag wil komen met je auto :protest: :protest:

Dit is dan ook de reden dat ik nooit maar dan ook NOOIT mijn auto achterlaat bij een dealer of garage. Ben enorm blij dat ik alles zelf kan doen.

Als je het verhaal ook leest, echt verschrikkelijk hoe die dealer daarmee omgaat zeg. :evil:
Laatst gewijzigd door Nutkees op 11 okt 2010, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 13:36

helemaal mee eens Kees, je kan bijna geen garage vertrouwen met vooral de aparte/snelle auto's, maar zelfs simpele auto's scheuren sommige ongelofelijk mee, maja daar haal je niet in korte tijd/afstand hoge snelheden mee dus gaat meestal goed, ma toch.

met apart/snel spul moet je echt uitkijken en geluk hebben...vaak is het een kans voor die mensen om ff lekker te scheuren, vaak met koude motor ook nog enz enz...
maja soms ben je afhankelijk van een garage/bedrijf en moet ie daar staan en kun je er niet altijd bij blijven, thats scary with some.

Metchu

Bericht door Metchu » 11 okt 2010, 14:22

wat een lijer! en na het verhaal een beetje gelezen te hebben, hij kan er toch wel degelijk wat aan doen!!!??

Macboyyyyyyy!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 14:50

hij (corvette story) zegt dat ie 30mph reed :angel:
yeah right... dat moet ie wellicht zeggen vanwege de geldende snelheidsregels daar waarschijnlijk :hmmm:

was niet best dat je met nog geen 50km/u je auto zo afschreef...ja als je met 50 van een talud/berg kieperd oid :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 okt 2010, 14:57

Ehhhh ze zijn net ff een proefrit aan het maken met mijn auto.
Ze vertelde me dat wanneer er een knipperlichtbolletje vervangen was dat ze verplicht waren om dat te doen. :?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 11 okt 2010, 14:59

Zo he! Wat een schandalige actie van die dealer (als het waar is zoals het nu naar voren komt, waar ik dan even niet aan ga twijfelen nu).

Lijkt er gewoon op dat er wel eens iemand anders kan hebben gereden ook nog, met een passagier (misschien wel de eigenaar van het bedrijf ernaast).

Maar wat een schande hoe dat is/wordt (of niet wordt) afgehandeld. 1 ding is zeker, dat is niet met 30mph gegaan :P

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 11 okt 2010, 16:26

Gisteren met stomme verbazing al op het AW forum gelezen.

Je zal je auto maar zo terug krijgen, had die vent tot op de laatste cent financieel uitgeknepen. Eikel dat ie is! :wtf:

JP

Bericht door JP » 11 okt 2010, 16:40

Zal je maar gebeuren. :shock: Wordt nu wel overal overgenomen; Geenstijl en Autoblog.nl

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 11 okt 2010, 16:43

Precies de reden dat als ik mijn auto al ergens moet achterlaten dat er een 3k rpm toerenbegrenzer op komt :evil:

dvh

Bericht door dvh » 11 okt 2010, 19:27

Ongelooflijk, las het net via een ander forum.
Dat dit gebeurd is 1 ding, maar dat de eigenaar er financieel nog op achteruit gaat is echt schandalig.
Ik had het dan met 1000 euro minder gedaan en de eigenaar een flinke peer op z'n voorhoofd verkocht.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 okt 2010, 20:18

Corvette-gate lijkt opgelost te zijn door Koenen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... sg-4490454" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 20:35

MartijnGizmo schreef:Corvette-gate lijkt opgelost te zijn door Koenen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?1 ... sg-4490454" onclick="window.open(this.href);return false;
das fijn te horen, de kracht van het Internet en de digitale wereld...

helaas was dat in mijn tijd niet zo destijds wat die garage eigenaar mij heeft aangedaan magoed, dat was toen

dezer dagen kan het je het maken en breken met de digitale wereld, dat geeft ook het "gewone" volk macht omdat je all for one kunt zijn.

FrankS

Bericht door FrankS » 11 okt 2010, 21:11

/laat :D

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 11 okt 2010, 21:20

Ben benieuwd in hoeverre dit dan nu al voor de nodige schade heeft geleid voor de naam van autobedrijf Koenen.

Michele

Bericht door Michele » 11 okt 2010, 23:06

Mark Nauta schreef:Ben benieuwd in hoeverre dit dan nu al voor de nodige schade heeft geleid voor de naam van autobedrijf Koenen.
Gezien het feit dat de website van Koenen plat ligt en er zelfs vanuit Canada en de USA reacties komen via het Corvette forum heel veel schade (google voor de gein eens: Omo power of: Mercedes A klasse Elandproef). Vermoed dat ze de afgelopen dagen platgemaild /platgespamd zijn door boze Corvetters (noem je zo iemand zo??).

Jaar of 10 geleden ben ik de Renault Clio van mijn vrouw kwijtgeraakt doordat de dealer 'm platreed tijdens een proefrit. Wij hebben toen die dealer via een advocaat aansprakelijk gesteld voor de waarde van een vergelijkbare auto met zelfde kilometrage en bouwjaar. Reden was de reactie van de dealer: "U bent toch verzekerd?". Ja, amme***la! Leverde uiteindelijk beduidend meer op dan de dagwaarde "met een mooie inruildeal" waar de dealer mee op de proppen kwam. De ellende was alleen dat we wel een paar weken zonder auto gezeten hebben.

Dit soort akkefietjes is ook de reden dat ik mijn Maserati heb laten taxeren. Dat voorkomt doorgaans dagwaarde-uitkering bij total loss.

JP

Bericht door JP » 12 okt 2010, 16:28

Hé, een C6 te koop bij Koenen....http://www.koenenbv.nl/details.php?Nummer=15" onclick="window.open(this.href);return false;

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 12 okt 2010, 16:41

Dit is nu de frontpage van die toko:
Beste lezer,

Waarschijnlijk komt u op onze website terecht door een link vanaf Autoweek of geen stijl. Inmiddels is de kwestie met de schade aan de Corvette naar tevredenheid opgelost. Hieronder leest u de reactie van de klant op Autoweek die inmiddels geplaatst is maar waarschijnlijk door maar weinig mensen gelezen word.

Onze normale website is door overbelasting voorlopig uit de lucht.

Dit alles ter informatie.

Reactie klant op Autoweek: Vanmiddag heb ik een goed en zeer pittig gesprek gehad met de heer Andy Koenen van Koenen,s autobedrijf.

Zoals ik al eerder aangegeven heb, begreep ik best wel dat de firma Koenen mij geen nieuwe Corvette kon geven zonder dat daar bijbetaling tegenover stond. Echter het feit dat men mij een aanbieding had gedaan waar de volledige bijbetaling op mijn bordje zou komen was voor mij volkomen onacceptabel. Vooral omdat onder normale omstandigheden ik geen nieuwe Corvette had gekocht en nog jaren met mijn Corvette had kunnen rondrijden. En de volledige schuld van het verlies van mijn Corvette bij de firma Koenen lag.

De heer Koenen en ik hebben vanmiddag een overeenkomst gesloten waarin ik en hij zich konden vinden. De kwestie is bij deze naar mijn tevredenheid opgelost. Het was een ongelukkige situatie ontstaan, die zoals de heer Koenen mij vertelde voort is gekomen omdat de firma Koenen nooit eerder met een dergelijke kwestie van doen heeft gehad en dit waarschijnlijk daardoor niet door hen op de juiste wijze is opgepakt. Daardoor is bij mij het gevoel ontstaan (ook mede door de emails die ik van de firma Koenen had ontvangen) dat de firma Koenen mij in de kou liet staan.

Alles is tot mijn volledige tevredenheid opgelost. Ik ben blij dat uiteindelijk Koenens autobedrijf, heeft laten zien dat ze toch een correct autobedrijf zijn, zoals ik ook altijd heb gedacht.
Ik denk dat ze daar ook weer iets geleerd hebben over 'the intarwebs'... :angel:

Sytze

Bericht door Sytze » 12 okt 2010, 17:03

Ook eens gehad ja met een garage,niet dat ik mijn auto kapot terug kreeg,maar kreeg wel van alle monteurs te horen dat de Mercedes hard wou.
Voor enkel een keuring hoeven niet alle monteurs erin te rijden lijkt mij.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 12 okt 2010, 19:09

de schade die het bedrijf echter heeft opgelopen blijft onveranderd. Iedereen die straks daar een auto ziet staan en op google zoekt op hun naam, zal altijd deze berichten kunnen vinden.

Waar internet al niet goed voor kan zijn. Ben erg benieuwd of het anders ook goed was opgelost.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 okt 2010, 21:02

Klopt Kees, die lui hebben zichzelf door deze actie goed in de vingers gesneden :stom:

ADV

Bericht door ADV » 13 okt 2010, 11:29

*Ruikt weer werk :)*

JP

Bericht door JP » 13 okt 2010, 11:33

Vanmorgen een pagina in het Limburgs Dagblad;

Koenen voelt zich 'schandalig behandeld' door Geenstijl

Tsja, hoe zou dat komen.... :mrgreen:

Las ook dat Pa Koenen, die de 'Vette' met 50km/h crashte, er een gebroken been en arm aan overhield.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 13 okt 2010, 11:47

Volgens mij is die Koenen niet helemaal lekker met zijn slecht behandeld.........
Ik denk dat hij een beetje geschrokken is door alle heisa die er ontstaan is.
Daar had hij eerder aan moeten denken en ik hoop dat garage bedrijven er nu even achter komen wat voor inpact het kan hebben als je een klant niet netjes behandeld.

Plaats reactie