Zaterdag is écht niet de dag om naar de Parijsse Autosalon te gaan. Hoe het op de andere dagen is weet ik eigenlijk niet, maar heel eerlijk gezegd vond ik de Mondial de lÁutomobile een tegenvaller. De beurs is gewoonweg niet berekend op het aantal bezoekers en je beweegt je van stand naar stand als lottoballen die de tunnel zoeken. En kom je dan einedlijk bij een stand waar je een blik op de nieuwe modellen van je favoriete(?) automerk kunt werpen, dan merk je al gauw dat de meeste merken hun paviljoen hebben afgezet en slechts mondjesmaat wat mensen toelaten. Andere merken hebben een aantal auto's staan waar je bij kunt komen, maar hebben dan de hoeken waar de high end modellen staan afgezet. Verschrikkelijk, zeker in vergelijking tot bijvoorbeeld de groots opgezette IAA in Frankfurt heeft Parijs het naar mijn mening niet goed voor elkaar. De IAA is niet alleen groter, maar de fabrikanten laten je ook veel meer vrij bij de auto's komen. Ik weet me nog te herinneren dat Porsche, twee IAA's geleden, een aantal 911's op rij had staan waar iedereen even plaats kon nemen achter het stuur. Maar goed, al schuifelend heb ik een aantal stands bereikt en met mijn arm verticaal gestrekt is het me zelfs gelukt een paar kiekjes te schieten. Dus bij deze!
Da's ook een tactiek, de trap op en met de zoomlens de hele beurs vastleggen.
Freude am Fahren...
Waar is mijn stopcontact...
Jaja, exclusief.
Dat wat Mercedes leuk maakt...
De Rollsen op de parkeerplaats kregen evenveel aandacht als die op de stands.
Leuk detail is dat de camera in de neus van de Rolls hetzelfde is als mijn l/r camera van de 535d.
Ferrari had een mooie stand.
Lambo's scherpe aanbod:
Apple lacht zich kapot; de iPad wordt OVERAL voor ingezet op de beurs. Vragenlijsten, productinformatie, recreatie...
Je bent pimp en je wilt wat:
Leuters had leuk nieuws, maar als ik het echt wil zien rij ik wel naar Lochem.
Veel leuk miniatuurspul, oa. deze van Mercedes:
Het Indiase Jaguar is weer goed bezig.
Geinig ding van Pug, maar al genoeg gezien op straat:
Voor de schooljuf die hunkert naar de tijden van analoge schoolborden:
Grappig voorval overigens; steeds als wij een matte auto (en dat waren er nogal wat) zagen staan, viel het op dat op de motorkap ofwel een hakenkruis, de text whit(ja zonder e) power of een keltisch kruis was getekend met een vette vinger. Omdat de auto's toch regelmatig werden gepoetst bedachten we dat het spoor vers was, dus gingen onze voelsprieten uit. Al gauw vielen Kans & Loos ons op; de ene kaal en de ander geschoren. Als grap verbeterde één van ons zijn engels door de text 'whit power' met een 'e' te versterken. De actie viel op en al gauw bleek dat de text 'red power' beter op zijn plaats was geweest. Maar goed, 10 minuten later komen we Kans en Loos weer tegen, deze keer in gevecht met... een klein dik mannetje. Wat bleek, klein dik mannetje had met zijn rugtas de vriendin van Kans, Arm, per ongeluk geraakt in het omdraaien. Kans en Loos twijfelden geen seconde en verdedigden de eer van Arm. Alleen, Klein dik mannetje had ook dikke arm met stalen vuist. Dus kwam er een grote... en dit was ZO leuk... Afrikaan er aan te pas om zowel Kans als Loos te ontzetten. Fantastisch schowspel, en wat misschien nog het meest bij is gebleven, is dat de beveiliging in de 5 tot 10 minuten dat dit zich afspeelde nergens te zien was. Maar goed, het liep met een sisser af.
Moderne klassieker...
Klassieke klassiekers...
Zoals gezegd, buiten stond er ook genoeg moois:
De electrische auto vond ik overigens niet erg duidelijk belicht tijdens deze beurs.
Eenmaal buiten hebben we nog even voor 120 euro 10 biertjes gedronken en genoten van een heerlijke oktobermiddag; het was 25 graden en Parijs is in de zon altijd op haar mooist.