Mark T

Hier kun je jezelf voorstellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Mark T

Bericht door Michel P » 04 sep 2009, 13:08

Hans GP schreef:Weegt 1000 kilo dat hok :hmmm:
:shock: :shock: :shock: :shock: 150kg meer dan mijn zware hok :shock: :shock:

Kleur is geweldig.

Michel

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Mark T

Bericht door Mathieu » 04 sep 2009, 13:17

Misschien dat het komt dat daar het Touring, Sport en Performance pack opzit :?:

Ach, met 242 pk en een handling door de Lotus engineers ontwikkeld en goedgekeurd zal het verhaal wel kloppen.

En Mark moet zich nog bewijzen als toekomstige opvolger van Jim Clark, Mario Andretti, Sir Stirling Moss, Nigel Mansell, Nelson Piquet, Mika Hakkinen, Ronnie Peterson en Ayrton Senna.
Ik denk, zonder nog in de auto gereden te hebben, dat de Exige een hand vol is en dat daar de nodige uurtjes voor nodig zijn om het onderste uit de kan te halen.

Maar wat een beauty :love:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Mark T

Bericht door Michel P » 04 sep 2009, 13:26

@Mathieu,

Ik denk dat je eerder aangenaam verrast zult zijn hoeveel feel de auto je geeft, en hoe precies die te sturen is.

Power to weight zit er niet veel verschil in met mijn Exige NA. Gewicht zit vooral in de vollere auto incl. electronica zoals ESP en airbay e.d.

Zal de pret niet minder maken.

Michel

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Mark T

Bericht door Mathieu » 04 sep 2009, 13:34

Oh, absoluut.
Ik heb echter een keertje samen met Fabian in een Elise 111S gereden.
En omdat deze zo messcherp stuurt daarbij ook nog eens enorm veel grip heeft maar wel een midden motor heeft :?: is het op de grens rijden en het onderste uit de kan halen natuurlijk wel een stuk moeilijker.
Ik heb namelijk echt het idee dat als hij gaat, hij ook echt gaat en dan komt het aan op pure stuurmanskunst om hem heel te houden of de schade eventueel beperkt te houden.

Ik spreek zoals jullie weten Hans 340R regelmatig en die zit ook nog niet aan het eind van zijn leercurve met zijn Lotus.
Kan natuurlijk ook aan Hans liggen :sealed:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Mark T

Bericht door Michel P » 04 sep 2009, 13:38

Waarbij de 111s slecht 757kg weegt met 160pk. Ik deel je mening ook dat juist op de grens het door het middenmotorconcept moeilijk zal zijn, ik ga dan ook de 19e lekker op Malmedy de grens verleggen.

De meganische grip is echter enorm hoog, je moet heel gek doen om de banden te laten piepen.

Op mijn upgrade wishlist staat ook een set Nitron dempers. De (stille) trackday einddemper is reeds onderweg.

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Mark T

Bericht door Hans R » 04 sep 2009, 14:04

Lol@mathieu.. natuurlijk zit ik nog niet aan het eind van mijn leerproces..
maar een 2-11 doet op Zandvoort met Paul van Splunteren aan het stuur 1,57 met semi slicks en ik doe 2,06 met straatbanden haal daar 3 seconden vanaf door die straatbanden dan zit je op 2,03
maar dan hebben we nog een gat van 6 seconden.. een 2-11 weegt 710 kilo met 240pk (=2,95kilo per pk) een 340R weegt 675kilo met 185pk (=3,64kilo per pk) dat scheelt misschien ook 2 of 3 seconden..
nou dan blijft er niet zoveel meer over eigenlijk.. dus ik ben eigenlijk een topcoureur! :lol: :angel:
Ik ben benieuwd hoe ik die 3 seconden nog weg kan rijden.. :hmmm:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Mark T

Bericht door allen » 04 sep 2009, 14:05

Tonneaucover over de rechterkant, voorruit eraf en helm op je kop? 8)

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Mark T

Bericht door Michel P » 04 sep 2009, 14:08

Hans GP schreef:Lol@mathieu.. natuurlijk zit ik nog niet aan het eind van mijn leerproces..
maar een 2-11 doet op Zandvoort met Paul van Splunteren aan het stuur 1,57 met semi slicks en ik doe 2,06 met straatbanden haal daar 3 seconden vanaf door die straatbanden dan zit je op 2,03
maar dan hebben we nog een gat van 6 seconden.. een 2-11 weegt 710 kilo met 240pk (=2,95kilo per pk) een 340R weegt 675kilo met 185pk (=3,64kilo per pk) dat scheelt misschien ook 2 of 3 seconden..
nou dan blijft er niet zoveel meer over eigenlijk.. dus ik ben eigenlijk een topcoureur! :lol: :angel:
Ik ben benieuwd hoe ik die 3 seconden nog weg kan rijden.. :hmmm:
FF GTRene vragen voor een bi-turbo compressor V12 ombouw :bag:

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Mark T

Bericht door Hans R » 04 sep 2009, 14:30

Hehe.. thanks voor de tips :thumbup:

Gebruikersavatar
Franzino
Berichten: 367
Lid geworden op: 28 sep 2009, 17:14
Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Locatie: Belgie

Re: Mark T

Bericht door Franzino » 03 okt 2009, 12:44

WAUW! Grave Exige! Ik ben persoonlijk niet zo een fan van de kleur, maar het blijft een super auto. Ga hem nog laten ombouwen met het stuur naar links (kostprijs: 5.000euro)?

Gebruikersavatar
Mark T
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 aug 2009, 09:47
Locatie: Brabant

Re: Mark T

Bericht door Mark T » 09 okt 2009, 10:20

Franzino schreef:WAUW! Grave Exige! Ik ben persoonlijk niet zo een fan van de kleur, maar het blijft een super auto. Ga hem nog laten ombouwen met het stuur naar links (kostprijs: 5.000euro)?
Nee. Heb er nog niet veel mee gereden maar weet nu al dat het zonde geld is om het te laten ombouwen. Versnelling vinden is in het begin even lastig maar ook dat went snel. Voor de verkoop zou het beter zijn maar dat ben ik voorlopig niet van plan :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Mark T

Bericht door Erik K. » 09 okt 2009, 10:59

Welkom!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Mark T

Bericht door Mathieu » 10 okt 2010, 21:16

Vandaag even met de Exige van Mark door het mooie brabantse land getoerd.
Potjandrie, wat een gaaf apparaat.
De 2010 achterspoiler staat enorm goed. Wat me opvalt is dat er met deze wagen verrassend goed te rijden valt over de drempels, comfort genoeg om lekker toeren en stevig genoeg voor het betere werk.

Het lichtgewicht valt vooral op tijdens het sturen en aanremmen. Wat dat betreft heeft Lotus het goed voor elkaar. En dat de stuur aan de verkeerde zijde zit heeft me geen moment gestoord.

En de Toyota motor met supercharger is geweldig. Altijd vermogen paraat en toeren 'ohne ende'

Ik heb zelfs mijn kindjes meegenomen voor een klein rondje. Je had die snuitjes moeten zien :lol:

Inside joke - we hebben zelfs de claxon gevonden -

:thumbup:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast