288 GTO vs 959: Harris vertelt...
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Ga ik toch een spoilertje toevoegen; 288 GTO ftw volgens Harris, de Porsche en Mercedes liefhebber.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Wauw!!

De 288 GTO is (samen met de F355 en de F40) de mooiste Ferrari ooit IMO!!
- Niels
- Berichten: 22505
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Leuk stukje van twee iconen
Prachtige wagens :!:

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
die Ferrari 288GTO gaaf, vooral die laatste shot voorkant...wide and low.
leek wat wat op deze shot, maar dan vanaf iets hoger.

leek wat wat op deze shot, maar dan vanaf iets hoger.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
De auto's zijn overigens allebei van dezelfde eigenaar! 

- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Chris Harris lijkt wel wat overweldigd door de GTO. Seen this done that............... en dan mag je voor een keer in je leven een stuk sturen in een 288 GTO. Geweldige auto.
Kijk eens naar de ogen van de bijrijder (eigenaar?). Gaat volgens mij best hard. Mooie pulserende V8 toon ook als ze de "italian driving position" benoemen.
Kijk eens naar de ogen van de bijrijder (eigenaar?). Gaat volgens mij best hard. Mooie pulserende V8 toon ook als ze de "italian driving position" benoemen.
- Remko
- Berichten: 401
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 09:40
- Locatie: Frl
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Aan de maatvoering van de GTB, GTO en F40 is te zien dat de GTO een voorloper is van de F40 en eigenlijk alleen gebruik maakt van de uiterlijke verschijningsvorm van de GTB (zie wielbasis en spoorbreedte, de grotere spoorbreedte van de F40 is onder andere het gevolg van bredere banden - 225 tegen 245 voor en 265 tegen 335 achter).
Lengte
GTB 4230mm
GTO 4290mm
F40 4430mm
Breedte
GTB 1720mm
GTO 1910mm
F40 1980mm
Hoogte
GTB 1120mm
GTO 1120mm
F40 1130mm
Wielbasis
GTB 2340mm
GTO 2450mm
F40 2450mm
Spoorbreedte voor
GTB 1460mm
GTO 1559mm
F40 1594mm
Spoorbreedte achter
GTB 1460mm
GTO 1562mm
F40 1610mm
Lengte
GTB 4230mm
GTO 4290mm
F40 4430mm
Breedte
GTB 1720mm
GTO 1910mm
F40 1980mm
Hoogte
GTB 1120mm
GTO 1120mm
F40 1130mm
Wielbasis
GTB 2340mm
GTO 2450mm
F40 2450mm
Spoorbreedte voor
GTB 1460mm
GTO 1559mm
F40 1594mm
Spoorbreedte achter
GTB 1460mm
GTO 1562mm
F40 1610mm
- Jurriuit
- Berichten: 1020
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
- Locatie: Zuid-Oost Brabant
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Waar ik de 959 nooit mooi heb gevonden, is de GTO echt een geweldige kar, heerlijk laag en breed. Alle Porsche vs. Ferrari verhalen in het blad zijn trouwens interessant.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Volgens mij wordt de spoorbreedte gemeten van het hart van het rechter tot het hart van het linker wiel.
Grtz,Hans
Grtz,Hans
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Normaal gesproken wel ja..
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Da's niet de eigenaar maar Richard Meaden, de IMHO andere top redacteur bij evo.Remko schreef:(...) Kijk eens naar de ogen van de bijrijder (eigenaar?). Gaat volgens mij best hard. Mooie pulserende V8 toon ook als ze de "italian driving position" benoemen.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Stefan van Elst schreef:Normaal gesproken wel ja..
Maar weet je ook wanneer niet

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
De 288 GTO is mijn all-time favorite. Ik ben nog altijd verliefd op die auto. Het is ook de enige Ferrari die ik echt mooi vind in de kleur rood, al heb ik liever een zwarte. Het lijkt mij fantastisch om er één te bezitten. Gisteren was er iemand bij BNR's autoshow die een 288 GTO had en ook terecht zei dat het de leukste auto was waarin 'ie ooit heeft gereden.
Met de 959 heb ik nooit veel gehad. Het was, zoals Chris terecht zegt, een technische exercitie. De auto mist emotie. Totdat je het gas intrapt. Een oom van mijn schoonzusje in Canada werkte ooit voor Bill Gates. Gates en zijn compagnon hadden beide zo'n ding. Ze mochten er in de VS niet mee rijden, maar 's ochtends om 5 uur spraken ze af en maakten ze de wegen in en rond Seattle onveilig. Dán is een 959 extra gaaf.... en Bill Gates is ook opeens een stuk cooler. 8)
Met de 959 heb ik nooit veel gehad. Het was, zoals Chris terecht zegt, een technische exercitie. De auto mist emotie. Totdat je het gas intrapt. Een oom van mijn schoonzusje in Canada werkte ooit voor Bill Gates. Gates en zijn compagnon hadden beide zo'n ding. Ze mochten er in de VS niet mee rijden, maar 's ochtends om 5 uur spraken ze af en maakten ze de wegen in en rond Seattle onveilig. Dán is een 959 extra gaaf.... en Bill Gates is ook opeens een stuk cooler. 8)
- Martijn_bmw
- Berichten: 28593
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Dennis Cavallino schreef:Een oom van mijn schoonzusje in Canada werkte ooit voor Bill Gates. Gates en zijn compagnon hadden beide zo'n ding. Ze mochten er in de VS niet mee rijden, maar 's ochtends om 5 uur spraken ze af en maakten ze de wegen in en rond Seattle onveilig. Dán is een 959 extra gaaf.... en Bill Gates is ook opeens een stuk cooler. 8)


-
- Berichten: 55207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
Door de 959 werd ik 'Porsche-enthousiast', zo'n enorm stuk hijg tek. Machtig. Zag er 1 in levende lijve bij 't Intercontinental(?) Hotel in Stuttgart in 1987. Cheese Us Chrysler.
288GTO, buiten kijf 1 van de mooiste wagens ooit , gebouwd in een tijd dat ik TOTAAL FERRARI IDIOOT was(van m'n 6e tot m'n 18e ofzo).Daarna werd ik wat meer 'Porschegek' maar dat ebt de laatste 5 jaar weer weg vanwege Porsche's modelpolitiek die in mijn ogen shit is, maar blijkbaar wel moest ivm 'geld maken of bankroet'. Toen in 1995 de F355 kwam zag ik Ferrari's licht weer:)
Ook al was ik niet zo 360 Modenafreak, de F430 en de 458 zijn voor mij weer echt nazaten van de 288GTO. Dus ja ik ben weer Ferrarist.
Dat met die spoorbreedte 288GTO vs F40 heeft Hanz06 een punt. Wanneer en hoe dan wél?
EDIT, nu ik de EVO pics bekijk, staat de 959 er wel heel sneu bij tov de 288GTO. Wat is die laatste 1 brok KUNST.
288GTO, buiten kijf 1 van de mooiste wagens ooit , gebouwd in een tijd dat ik TOTAAL FERRARI IDIOOT was(van m'n 6e tot m'n 18e ofzo).Daarna werd ik wat meer 'Porschegek' maar dat ebt de laatste 5 jaar weer weg vanwege Porsche's modelpolitiek die in mijn ogen shit is, maar blijkbaar wel moest ivm 'geld maken of bankroet'. Toen in 1995 de F355 kwam zag ik Ferrari's licht weer:)
Ook al was ik niet zo 360 Modenafreak, de F430 en de 458 zijn voor mij weer echt nazaten van de 288GTO. Dus ja ik ben weer Ferrarist.

Dat met die spoorbreedte 288GTO vs F40 heeft Hanz06 een punt. Wanneer en hoe dan wél?
EDIT, nu ik de EVO pics bekijk, staat de 959 er wel heel sneu bij tov de 288GTO. Wat is die laatste 1 brok KUNST.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 288 GTO vs 959: Harris vertelt...
ik heb een paar keer de 959 in het echt gezien, not my cup a tea...
de GTO daar in tegen is
de GTO daar in tegen is

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bart_k, De fiscalist, Semrush [Bot], WillemBoer en 9 gasten