Antonie Kamerling overleden.
- Fasteddie2
Re: Antonie Kamerling overleden.
Ja, ga die kinderen even uitleggen dat het aan depressiviteit lag !....wat nu als de kinderen het zich zelf gaan aantrekken ???...WTF !....leg dan uit dat je juist voor je kinderen WEL in leven blijft mits je niet terminaal ziek bent enz enz...
Nee, het is een laffe gozer....kan die kop niet meer zien in het nieuws !!!...BAH !
Zal ff lekker worden dat als een depressief iemand een misdrijf begaat....en als verzachtende omstandigheid wordt uitgelegd dat meneer "depressief" was....HEEEEL geruststellend voor de familie van het slachtoffer....not !
Nee, het is een laffe gozer....kan die kop niet meer zien in het nieuws !!!...BAH !
Zal ff lekker worden dat als een depressief iemand een misdrijf begaat....en als verzachtende omstandigheid wordt uitgelegd dat meneer "depressief" was....HEEEEL geruststellend voor de familie van het slachtoffer....not !
-
Ruben,
het is een ziekte. Misschien een rare vergelijking maar kun je kanker voorspellen (kon even geen ander voorbeeld verzinnen, excuus). Onderschat een depressie niet want het is echt de freaking pest.
N
het is een ziekte. Misschien een rare vergelijking maar kun je kanker voorspellen (kon even geen ander voorbeeld verzinnen, excuus). Onderschat een depressie niet want het is echt de freaking pest.
N
- duifjes.com
Ruben...een hele goede vraag idd!Ruben schreef:Dan nog is de vraag had ie misschien dan niet iets beter na kunnen denken over het wel of niet nemen van kinderen. Ik denk niet dat ie vandaag op morgen depressief is geworden.
Al kan het zo zijn dat het later pas 'eruit' komt....er zijn mensen waarbij een psychische aandoening pas veel later openbaart etc.
- Robin Hartog
+1 (en ook met je vorige reply)Shakes schreef:Ruben,
N
't Is heel moeilijk in te schatten of iemand lijdt aan een depressie. En waarschijnlijk was het in het geval van AK zo erg dat hij er zelf een end aan moest breien. Ondanks de geboden hulp (zoals Albert Verlinde zei).
Ohja.. Ook ervaring helaas.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik zeg er het volgende over;
Google op depressie, zoek bij DSM IV op depressie............................
en de ogen zullen u worden geopend...............
Google op depressie, zoek bij DSM IV op depressie............................
en de ogen zullen u worden geopend...............
- Fasteddie2
...kinderen zijn 3 en 10 jaar oud man...WTF !...die kunnen nog niet eens googlen en DSM IV intypen...
Gewoon een typhus actie richting z'n kinderen, thats it !
- Robin Hartog
Het is wel makkelijk oordelen he, als je het zelf niet hebt meegemaakt?Fasteddie2 schreef:...kinderen zijn 3 en 10 jaar oud man...WTF !...die kunnen nog niet eens googlen en DSM IV intypen...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Fasteddie2 schreef:...kinderen zijn 3 en 10 jaar oud man...WTF !...die kunnen nog niet eens googlen en DSM IV intypen...
Jij snapt er niets van, helemaal niets.........
Jij moet zoeken.................en wel direct.................
- duifjes.com
Robin....laten gaan...domheid, onwetendheid, niet kunnen lezen etc etc...Robin Hartog schreef:Het is wel makkelijk oordelen he, als je het zelf niet hebt meegemaakt?Fasteddie2 schreef:...kinderen zijn 3 en 10 jaar oud man...WTF !...die kunnen nog niet eens googlen en DSM IV intypen...
Het wordt gewoon ook een keertje tijd in NL dat psychische aandoeningen als echte ziekte worden erkend. *(dat gebeurt wel door bepaalde medici maar gros van de bevolking niet.....totdat ze zelf zoiets van dichtbij meemaken!)
- duifjes.com
Begint met een H en eindigt op ULP?romo schreef:Fasteddie2 schreef:...kinderen zijn 3 en 10 jaar oud man...WTF !...die kunnen nog niet eens googlen en DSM IV intypen...
Jij snapt er niets van, helemaal niets.........
Jij moet zoeken.................en wel direct.................
- Niels
- Auto: Prius+
Weer terug Duif
:
Laten we met alle respect onze mening voor ons houden, het is immers al triest genoeg. Het lijkt me niet gepast om een dergelijk draadje te gaan gebruiken om een eindeloze discussie te gaan voeren over ervaring, begrip en weet ik veel wat. Dan open je maar een nieuwe

Laten we met alle respect onze mening voor ons houden, het is immers al triest genoeg. Het lijkt me niet gepast om een dergelijk draadje te gaan gebruiken om een eindeloze discussie te gaan voeren over ervaring, begrip en weet ik veel wat. Dan open je maar een nieuwe

- Aram
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Ik zag hem laatst bij Ekstra weekend op 3FM en hij kwam bij mij over als iemand die het lekker voor elkaar had en plezier had in het leven.
Blijkt toch weer hoe goed mensen kunnen acteren als ze het willen.
Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn maar van wat ik zo even gelezen heb kreeg hij het pas het afgelopen jaar erg zwaar .
Dus voor die tijd was het waarschijnlijk geen issue (ook al waren er misschien al dipjes) en was er ook geen reden om geen kids te nemen denk ik.
Depressies zijn niet te onderschatten dat kun je alleen al afleiden uit het feit dat er weer een moeder met 2 kinderen achter blijft, dat doe je niet zomaar.
Jammer dat er pas weer aandacht voor is als het een bekender persoon is waarbij zoiets gebeurd.
Blijkt toch weer hoe goed mensen kunnen acteren als ze het willen.
Ik weet niet hoe oud die kinderen zijn maar van wat ik zo even gelezen heb kreeg hij het pas het afgelopen jaar erg zwaar .
Dus voor die tijd was het waarschijnlijk geen issue (ook al waren er misschien al dipjes) en was er ook geen reden om geen kids te nemen denk ik.
Depressies zijn niet te onderschatten dat kun je alleen al afleiden uit het feit dat er weer een moeder met 2 kinderen achter blijft, dat doe je niet zomaar.
Jammer dat er pas weer aandacht voor is als het een bekender persoon is waarbij zoiets gebeurd.
- PD power
Triest......
-
Laten we de discussie juist wel voeren.
Of moeten we hier zeggen goh wat zielig kom maar bij me uithuilen. Het is hier geen Libelle zeg.
Of moeten we hier zeggen goh wat zielig kom maar bij me uithuilen. Het is hier geen Libelle zeg.

- Niels
- Auto: Prius+
Dan open je toch ff een apart topic, lijkt me niet zo moeilijk 

- JP
Triest....RIP
Gelukkig heeft hij zijn vrouw en kinderen niet mee de dood in getrokken. Dat hoor je namelijk veel te veel de laatste tijd....
Gelukkig heeft hij zijn vrouw en kinderen niet mee de dood in getrokken. Dat hoor je namelijk veel te veel de laatste tijd....
- romo
Allemaal kortzichtig.......
Zelfmoord kan zeker een bewust proces zijn, zonder dat er sprake is van een onderliggende depressie. Voorbeelden zijn er genoeg; Himmler en Goering deden het om de galg te ontlopen.
Zelfmoord als "final act" bij een depressie is een heel ander verhaal. Bij een echt doorgebroken depressie ( zie voor de criteria de DSM IV) is de kans op zelfmoord 0,0 %, iemand is te lusteloos, te apatisch, non energetisch om überhaubt tot zo`n daad over te gaan. Het wordt link als de depressie minder diep wordt, er is dan net voldoende daadkracht om het te proberen...........
Bij de meesten blijft het ook een poging (het aantal pogingen tot overtreft verre het aantal geslaagde), soms slaagt een onbedoelde poging toch. Dat het zo ver komt bij een depressie, de poging en de geslaagde, heeft uiteraard te maken met een niet functionerend brein. Daarmee is het volstrekt helder dat een depressief persoon nooit een egoïst kan zijn danwel verwijtbaar voor het disfunctioneren is.
Even een copy-paste;
Zelfmoord kan zeker een bewust proces zijn, zonder dat er sprake is van een onderliggende depressie. Voorbeelden zijn er genoeg; Himmler en Goering deden het om de galg te ontlopen.
Zelfmoord als "final act" bij een depressie is een heel ander verhaal. Bij een echt doorgebroken depressie ( zie voor de criteria de DSM IV) is de kans op zelfmoord 0,0 %, iemand is te lusteloos, te apatisch, non energetisch om überhaubt tot zo`n daad over te gaan. Het wordt link als de depressie minder diep wordt, er is dan net voldoende daadkracht om het te proberen...........
Bij de meesten blijft het ook een poging (het aantal pogingen tot overtreft verre het aantal geslaagde), soms slaagt een onbedoelde poging toch. Dat het zo ver komt bij een depressie, de poging en de geslaagde, heeft uiteraard te maken met een niet functionerend brein. Daarmee is het volstrekt helder dat een depressief persoon nooit een egoïst kan zijn danwel verwijtbaar voor het disfunctioneren is.
Even een copy-paste;
Beeld
De patiënt verliest de werkelijkheid uit het oog, hij ziet het leven somber in, hij ziet de dingen niet zoals die over het algemeen worden gezien. Bij een lichamelijke ziekte blijft de patiënt in contact met de mensen om hem heen en heeft men begrip voor zijn ziekte. Iemand die aan een endogene depressie lijdt, is echter totaal alleen in zijn grote onmacht en hulpeloosheid. Het meest benauwende van deze depressie is de vertraagde werking van lichaam en geest, deze kan de vorm aannemen van een lichte inertie tot een stupor bij ernstige depressies, waarbij de patiënt ieder contact met de buitenwereld verliest. Ook de ademhaling, de bloedsomloop en de spijsvertering verlopen uiterst traag. De patiënt is zich daar doorgaans niet zelf van bewust en wordt door zijn omgeving niet begrepen. Zijn depressie is ook moeilijk te begrijpen. Medeleven, afleiding en troost baten doorgaans niet. Angstgevoelens, wanhoop en een gevoel van totale apathie wisselen elkaar af.
Het wordt voor de patiënt echter gevaarlijk als hij weer enigszins in staat is bewust te handelen, want dan bestaat er een groot gevaar voor zelfmoord. Daar kan hij weinig tegen doen. De neiging tot zelfmoord waar verschillende depressieve mensen onder lijden wordt vaak gefundeerd door een voor buitenstaanders (en ook voor de patiënt zelf) logische redenering. Belangrijk hierbij is te beseffen dat bij een depressief persoon de rationele processen in de hersenen op een bepaald punt niet meer in staat zijn als 'rem' te fungeren voor de emotionele processen. Vaak is dan ook duidelijk hoe patiënten proberen zelf een oplossing te bedenken, en vervolgens vaak ten einde raad zijn omdat elke logische ingreep op de depressie mislukt.