Jay Leno's 300SL

Een eigen hoekje voor alle klassiekers!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Jay Leno's 300SL

Bericht door Dennis Cavallino » 03 sep 2010, 21:55

Afbeelding

Cool project van Leno:
http://www.jaylenosgarage.com/extras/ar ... php?page=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij gaat hem voorlopig nog niet restaureren. Lekker rat-look, origineel, doorleefd (als racer), maar technisch goed. Zo hebben ze ontdekt dat de motor te arm was afgesteld en dit hebben ze opgelost, nog voordat ze 't blok in de soep konden laten draaien. Bij Leno zijn auto's altijd in goede handen, dat kan ik wel waarderen.

Even wat grappige quotes voor de luie lezers:
These 3-liter Sixes were supposed to develop 220 to 240 hp. We cleaned it up internally, did a little work to it, and we’re seeing around 180 hp. I was disappointed, but I talked to a few Mercedes guys, and they said that was about right. It’s like the Jaguar XKE—Jag claimed 265 hp, but it was probably more like 210 hp. Back then, everybody lied about horsepower.
True true
Mercedes-Benz has always produced those parts, and that makes people bond with the brand.
They built just 1402 300SL Gullwing coupes, but it was enough to support the spare-parts market. If you write a book on the Gullwing, you’ll always sell at least 1400 of them. If you write a book on, say, the Jackson car, made in Michigan until 1923, you’ll sell five. There might be five Jacksons left out there.
:df: Even more true

En speciaal voor de AMG-fappers komt 't volgende project:
The Gullwing isn’t our only Mercedes project. I bought a 6.3-liter 600 sedan from the 1960s with 324,000 miles on it—my favorite Mercedes from a styling and performance point of view. I thought, why don’t we install the modern 6.3-liter V8? So we’re putting in a new AMG 563-hp V8, like the one in the SLS, with a seven- speed transmission. We’ll turn it into the ultimate 6.3 Mercedes-Benz. Stay tuned.
Dat wordt me een sleaper! Letterlijk, lekker tukken op de achterbank terwijl je chauffeur de locale Hermandad van zich afschud. :thumbup:

Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

Re: Jay Leno's 300SL

Bericht door Chris van S. » 03 sep 2010, 22:24

Gave post Dennis. Jay Leno heb ik altijd in de gaten gehouden. *klikt nu snel sinds lange tijd weer naar de site van Jay* :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Jay Leno's 300SL

Bericht door Petrolhead Tom » 04 sep 2010, 13:20

Heel gaaf! :thumbup:

Sven VS
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19

Re: Jay Leno's 300SL

Bericht door Sven VS » 19 sep 2010, 18:08

Ik zou in die garage wel eens een kijkje willen gaan nemen :shock:
Daar staat mooi spul binnen .
Collectie deusenbergs vind ik vooral impressive :o

Gebruikersavatar
Koos Buurman
Berichten: 78
Lid geworden op: 05 okt 2009, 12:59
Locatie: nul achtenfieftuch

Re: Jay Leno's 300SL

Bericht door Koos Buurman » 06 okt 2010, 14:52

Het leuke van die Leno vind ik dat hij ook van alles heeft, Niet merkvast of tijdsgebonden, maar van de moderne, hybride tot stokoude oerauto's van begin vorige eeuw.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten