BMW M5 E60 Individual - ADV1s vanaf p13
-
Re: BMW M5 E60 Individual (nieuwe foto's en video's p10)
zoooo wat een dikke dikke m5!
zou het niet mooier staan als je die velgen in gunmetal zou hebben?
damnn heerlijke bak gewoon
zou het niet mooier staan als je die velgen in gunmetal zou hebben?
damnn heerlijke bak gewoon
-
Ziet er mooi uit die wrap
Btw, aangezien je nog lang moet wachten op de ESS kit, heb je G-Power overwogen?
Prijzen zullen elkaar niet veel ontlopen (alhoewel denk ik niet dat dat de doorslag zal geven).

Btw, aangezien je nog lang moet wachten op de ESS kit, heb je G-Power overwogen?
Prijzen zullen elkaar niet veel ontlopen (alhoewel denk ik niet dat dat de doorslag zal geven).
- wjn
Ik zag vandaag rond 11u bij Lunetten op de A12 een M5 E60 met matzwart carbon wrap rijden. Wel een nieuw kenteken (dus import). Ziet er wel apart uit.
- JWD
@Ahmet, heb ik overwogen maar dan met de originele velgen in gunmetal, ik was alleen bang dat gunmetal zou vloeken bij de carbon kleur aangezien het 2 grijstinten zijn.
@330d, G-power vraagt net iets meer (bijna +20k) voor hun 750pk kitje dan ESS, je kan met dealen wel wat van die prijs af krijgen maar ik wacht lekker op ESS, die hebben een enorm goede trackrecord en in vergelijking aardig wat meer kits verkocht dan G-power.
En voor het vermaak nog een video featuring Nutkees en Booooh
.
@330d, G-power vraagt net iets meer (bijna +20k) voor hun 750pk kitje dan ESS, je kan met dealen wel wat van die prijs af krijgen maar ik wacht lekker op ESS, die hebben een enorm goede trackrecord en in vergelijking aardig wat meer kits verkocht dan G-power.
En voor het vermaak nog een video featuring Nutkees en Booooh

-
Mooi filmpje, en was het een politie motor 

-
OnlineMartijn_bmw
he op 1,50min in het filmpje zit je in de tunnel in hilversum bij het station???
heerlijk geluid zeg en wat een dikke kleur zo 8)
heerlijk geluid zeg en wat een dikke kleur zo 8)
-
Aha, heb even rondgesnuffeld op internet, de GP SKII kit 635pk kost al 36kJWD schreef: @330d, G-power vraagt net iets meer (bijna +20k) voor hun 750pk kitje dan ESS, je kan met dealen wel wat van die prijs af krijgen maar ik wacht lekker op ESS, die hebben een enorm goede trackrecord en in vergelijking aardig wat meer kits verkocht dan G-power.

Terwijl de ESS max kit voor de M3 op 15k USD uitkomt. Dan is ESS wel goedkoper ja.
Maar even puur voor de nieuwsgierigheid, heb afgelopen dagen meer rondgesnuffeld op internet over ESS en Gpower (nee ik heb geen M, als het toelaat dan komt die zeker op een dag

ESS heeft over de 100 SC kits verkocht voor de M3, goede service en kracht goed verdeeld over gehele toerengebied.
G-power heeft wat dat betreft een slechtere naam, doordat er talloze meldingen zijn binnengekomen, 'several engine malfunctions'.
Wat ik me dus wel afvraagd, even de M3 kit als voorbeeld: die is in stappen voor 535-550-575-600-625pk beschikbaar. Alleen voor 600 en 625 kit raden ze ron98 aan. Ben geen techneut, dus vraag ik me af of je hierbij had stilgestaan en zoja, hoe zal dat in de praktijk uitpakken?
- JWD
@Joost Hermens;
Het had er wel alle schijn van, bij het passeren zat er duidelijk een opname apparaatje achter zijn scherm, nu hebben wel meer motoren dat maar dit was een vrij fors ding.
Daarnaast gebaarde hij naar de Mustang dat hij zachter moest rijden maar na 5 seconden ging hij er met dik 200 vandoor... rare situatie
.
@330d;
Wij leveren zelf ook G-Power spul en de SKIII (730pk) komt zelfs op 56000,- euro listprice.
Wat betreft de RON getallen maak ik me daar niet zo'n zorgen om, ze zijn zeer groot in de US waar ze toch vaak mindere kwaliteit benzine hebben, ze raden alleen een hoog RON getal aan om ook daadwerkelijk die hoge prestaties te krijgen.
Als je niet aan RON98 kan komen is het verstandiger een lichter kitje te nemen, in NL zie ik dit niet als een probleem.
Het had er wel alle schijn van, bij het passeren zat er duidelijk een opname apparaatje achter zijn scherm, nu hebben wel meer motoren dat maar dit was een vrij fors ding.
Daarnaast gebaarde hij naar de Mustang dat hij zachter moest rijden maar na 5 seconden ging hij er met dik 200 vandoor... rare situatie

@330d;
Wij leveren zelf ook G-Power spul en de SKIII (730pk) komt zelfs op 56000,- euro listprice.
Wat betreft de RON getallen maak ik me daar niet zo'n zorgen om, ze zijn zeer groot in de US waar ze toch vaak mindere kwaliteit benzine hebben, ze raden alleen een hoog RON getal aan om ook daadwerkelijk die hoge prestaties te krijgen.
Als je niet aan RON98 kan komen is het verstandiger een lichter kitje te nemen, in NL zie ik dit niet als een probleem.
- RVV
Ik heb een week of 4 op ron95 gereden ( ron98 niet meer verkrijgbaar bij mij in de buurt), big deal dacht ik altijd, totdat ik het gevoel kreeg dat de M5 best wel traag aanvoelde. Met een timer klokte ik uti de losse pols altijd 2,5 seconden van 80-120 (ron98) ik dacht laat ik het een keer gaan timen. Steevast kwam ik op 3,4 seconden uit. En dat in de 507pk stand. Voorheen deed ik dat bij ron98 in de 400pk stand. 400pk stand duurde zelfs. 5,0 seconden.JWD schreef:
@330d;
Ik dacht dat de M5 in de noodloop stond. Om uit te sluiten of het aan de benzine lag ben ik elders (Gulf) 98 gaan tanken, paar keer de tank goed leeggereden (dat is ook niet zo moeilijk) na een week of 3 weer met ron98 te hebben gereden merkte ik dat de M5 sneller werd. Weer eens gaan timen en ik kwam weer uit op de tijden van voorheen, 80-120 in 2.5 seconden en in de 400pk stand 3,3 seconden.
Ik ben best geschrokken van dit grote verschil.
Voor mijn gevoel zeg ik dat het zomaar 100pk scheelt, ron95 tanken of ron98 tanken.
Zeker iets om rekening mee te houden als je kiest voor serieuze tuning, want de goedkoopste manier van tunen is dan het gebruik van ron98.
- Erik K.
Dat zijn inderdaad aanzienlijke verschillen Rico.
Ook nog verschil gemerkt qua verbruik of let je daar nooit op?
Ook nog verschil gemerkt qua verbruik of let je daar nooit op?

- Knot
Heb vanmiddag zelfs in de 328i weer 98 gegooid, alleen al door dit verhaal 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
ik rijd altijd op Tinq benzine, zal de tank maar weer leegrijden en een paar keer BP Ultimate 98 gaan proberen dan.....Knot schreef:Heb vanmiddag zelfs in de 328i weer 98 gegooid, alleen al door dit verhaal
- JWD
Sowieso hebben hogentoeren motoren veel baat bij een hoog octaangetal.
Ik merk zelfs verschil met 98 en 100.
Bij mij komt er nooit iets onder de 98 in, dit leidt soms tot hachelijke avonturen zoals met een lege tank aankomen bij een pomp waar alleen 95 geschonken wordt, de blik van mijn vriendin toen ik de deur weer dichttrok en wegreed zonder te tanken was priceless
.
Ook met 'Range ---' in het display doet hij het nog prima, gelukkig was er binnen 3km een pomp te vinden die wel 98 had 8) .
Ik merk zelfs verschil met 98 en 100.
Bij mij komt er nooit iets onder de 98 in, dit leidt soms tot hachelijke avonturen zoals met een lege tank aankomen bij een pomp waar alleen 95 geschonken wordt, de blik van mijn vriendin toen ik de deur weer dichttrok en wegreed zonder te tanken was priceless

Ook met 'Range ---' in het display doet hij het nog prima, gelukkig was er binnen 3km een pomp te vinden die wel 98 had 8) .
-
OnlineMartijn_bmw
OMGJWD schreef:dit leidt soms tot hachelijke avonturen zoals met een lege tank aankomen bij een pomp waar alleen 95 geschonken wordt, de blik van mijn vriendin toen ik de deur weer dichttrok en wegreed zonder te tanken was priceless.

- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Bekend verhaal Jordy van die 98 benzine, ik ben ook eens met geknepen billen al hortend en stotend bij de pomp die wel 98 verkocht terecht gekomen
, was met de EVO en inmiddels de 3e stop, heb voor dat ding toen direct maar een TomTom aangeschaft met benzinepomp icoontjes
...
Ben

Ben
- Arthur
- Auto: Nr.51
Gaan ze gelijk stuk van 10 liter 95?
- Petrolhead Tom
+1bmw320i schreef:OMGJWD schreef:dit leidt soms tot hachelijke avonturen zoals met een lege tank aankomen bij een pomp waar alleen 95 geschonken wordt, de blik van mijn vriendin toen ik de deur weer dichttrok en wegreed zonder te tanken was priceless.
Zelf tank ik altijd V-power in mijn Micra, daar loopt hij gewoon net iets mooier op.

-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik wil net zeggen, volgens mij is het tot op de laatste druppel leegrijden van je tank schadelijker dan er even een litertje of 5/10 euro95 in te gooien 

- frank de jonge
Alleen voor de katalysator denk ik.
Met de motor merk ik het verschil ook tussen 98 en 100 btw
Met de motor merk ik het verschil ook tussen 98 en 100 btw

- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
ik gooi er gewoon iets in wat brandbaar is, geen probleem 

-
Heb je een autobedrijf dan? Dus die ESS kit bestel je gewoon via je bedrijf?JWD schreef: @330d;
Ik snap uberhaubt niet dat ESS nu met de aankomst vd nieuwe M5 pas met een kit aankomt voor de E60.
- Femme
Het is maar een klein bedrijf met vziw twee gasten die de productontwikkeling doen. Die kunnen dus niet heel veel tegelijkertijd doen.
Is de prijs van G-Power inclusief een serieuze motorgarantie? Die zit bij ESS niet inbegrepen in de prijs.
Is de prijs van G-Power inclusief een serieuze motorgarantie? Die zit bij ESS niet inbegrepen in de prijs.
-
Wel knap ondanks dat het een klein bedrijf is dat ze toch zoveel hebben verkocht. Maar nu je over garantie hebt, als er wat aan de hand is (stel is nieuwe auto welke nog fabrieksgarantie heeft), dan is het welles nietes verhaal. En moet je daarvoor terug naar Noorwegen?? (las ergens op de M3post.com dat de engineer even vliegtuigje had gepakt om over te vliegen naar UK op wat probleempjes op te lossen).
-
erg stoer zo in het carbon! 

- JWD
Prijs van de G-Power is ook ex. garantie.
Je neemt een risico door dingen te doen die niet standaard zijn, maar dat is met alles zo.
Een supercharger met vrij lage boost is een relatief onschuldige mod, BMW bouwt een aardige marge in wat het materieel aan extra load kan verdragen.
Je neemt een risico door dingen te doen die niet standaard zijn, maar dat is met alles zo.
Een supercharger met vrij lage boost is een relatief onschuldige mod, BMW bouwt een aardige marge in wat het materieel aan extra load kan verdragen.