Citroën C2 VTR
-
- RJay
Re: Citroën C2 VTR
Laatste keer dat ik 'm zag was ie nog redelijk daily, zal 't wel zien, ziet er leuk uit zo 

-
Nog 2 voorbeelden van copy-cats:
Griekenland:

UK:

Later is minder gelijk

Deze (rallycross) C2 lijkt er ook wel op:

Griekenland:
UK:
Later is minder gelijk

Deze (rallycross) C2 lijkt er ook wel op:
-
De laatste stand van zaken:

Kortsluiting o.i.d. ontstaan in de accu
Geluk bij een ongeluk dat we er snel bij waren, als het overdag of 's nachts was gebeurd dan was de auto tot de grond toe afgebrand.
Begin gemaakt met het demonteren van het een en ander:

Er moet dus een hoop werk verricht worden aan de C2. Ik hoop dat ik dit jaar nog kan rijden op het circuit, de DF dag in augustus ga ik denk ik niet redden
Het is de bedoeling om gelijk wat wijzigingen door te voeren (o.a. handbak eronder)
Kortsluiting o.i.d. ontstaan in de accu

Begin gemaakt met het demonteren van het een en ander:
Er moet dus een hoop werk verricht worden aan de C2. Ik hoop dat ik dit jaar nog kan rijden op het circuit, de DF dag in augustus ga ik denk ik niet redden

- Mrton
Klote zeg, succes met de wederopbouw...
In hoeverre is dat blok gelijk aan een 106 GTI-blok?
- Tristan
Zo, heb jij even geluk gehad. :o
Maar hoe kan er nu kortsluiting ontstaan bij de accu? Had je er iets van ICE aangesloten?
Maar hoe kan er nu kortsluiting ontstaan bij de accu? Had je er iets van ICE aangesloten?
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Dat had heel anders af kunnen lopen ja :o
Hoe groot is de schade?
Hoe groot is de schade?
- MartijnGizmo
Wow, heftig!
-
Aardig gelijk. Een JP4 blok (C2) is de moderne uitvoering van de J4 (106/Saxo). Blokken zijn ook gewoon uitwisselbaar. In een C2 zit alleen een stuk meer electronica.Mrton schreef:Klote zeg, succes met de wederopbouw...
Geen idee, de accu had sinds kort wel wat keuren. Had ineens geen genoeg spanning meer om de auto te kunnen starten, accu is hierna onder de lader gegaan. Hierna weer in de auto gezet. Een paar dagen later is de brand ontstaan (in de tussentijd is er niks met de auto gedaan).Tristan schreef:Zo, heb jij even geluk gehad. :o
Geen ICE, er zit niet eens een radio in de auto. Het is een racer he

Wat zeker vervangen moet worden:Richardt. schreef:Dat had heel anders af kunnen lopen ja :o
Hoe groot is de schade?
-accu
-zekeringkast
-kabelboom
-motorkap
kopplamp
En nog wat kleine dingen. En het is dan nog de vraag of de ECU het nog doet.
Dus zeker een paar duizend euro schade.
-
What!?v :o
- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Ook hier nog maar eens, succes met de wederopbouw Pat!

Het grootste verschil is dat een (TU5)JP4 cilinderkop grotere kleppen (maar doorgaans tammere nokkenassen) heeft. Een JP4 kop met J4 nokkenassen is een betaalbare maar doeltreffende ingreep.PatrickC2 schreef:Aardig gelijk. Een JP4 blok (C2) is de moderne uitvoering van de J4 (106/Saxo). Blokken zijn ook gewoon uitwisselbaar. In een C2 zit alleen een stuk meer electronica.Mrton schreef:Klote zeg, succes met de wederopbouw...

-
Ik zal hier eens updaten.
Na brand is er inmiddels het e.e.a. gebeurd. Na wat zoekwerk heb ik een donorauto gevonden, een C2 VTS. Hier kon ik bijna benodigde onderdelen uithalen, samen met veel reserveonderdelen.
Na de donorauto compleet gestript te hebben, kon ik verder met mijn eigen C2. Gelijk van de gelegenheid gebruikt gemaakt om wat wijzigingen door te voeren. Zo heb ik de versnellingsbak van de VTS gemonteerd, dit is een handbak en is in de plaats gekomen van de Sensodrive bak (gerobotiseerde bak). Ook zijn er wat scherpere nokkenassen gemonteerd.
Wat ik inmiddels o.a. heb gedaan:
-compleet motorblok + versnellingsbak e.d gedemonteerd
-motorruimte helemaal leeg gemaakt en voorzien van een laagje witte verf
-complete kabelboom van de VTS gemonteerd
-zekeringkast VTS gemonteerd
-ECU VTS gemonteerd
-versnellingsbak VTS gereinigd, gespoten en gemonteerd
-aluminium inlaatspruitstuk gemonteerd
-BMC luchtfilter geplaatst
-pedalenbox + schakelmechanisme VTS geplaatst
-oliekoeler gemonteerd
-airco verwijderd
-accu naar interieur verplaatst
-Newmann nokkenassen + verstelbare tandwielen gemonteerd
-Wilwood remmen gemonteerd
Er moeten nog wat dingetjes gebeuren, maar binnen een paar weekjes moet die toch wel weer lopen
Ik ga in ieder geval mijn best doen om de C2 voor Mettet rij- en circuitklaar te hebben.
Wat plaatjes tot nu toe:

Als die het weer doet, moet ik ook nog een bezoekje brengen aan de spuiter voor de motorkap e.d.
Na brand is er inmiddels het e.e.a. gebeurd. Na wat zoekwerk heb ik een donorauto gevonden, een C2 VTS. Hier kon ik bijna benodigde onderdelen uithalen, samen met veel reserveonderdelen.
Na de donorauto compleet gestript te hebben, kon ik verder met mijn eigen C2. Gelijk van de gelegenheid gebruikt gemaakt om wat wijzigingen door te voeren. Zo heb ik de versnellingsbak van de VTS gemonteerd, dit is een handbak en is in de plaats gekomen van de Sensodrive bak (gerobotiseerde bak). Ook zijn er wat scherpere nokkenassen gemonteerd.
Wat ik inmiddels o.a. heb gedaan:
-compleet motorblok + versnellingsbak e.d gedemonteerd
-motorruimte helemaal leeg gemaakt en voorzien van een laagje witte verf
-complete kabelboom van de VTS gemonteerd
-zekeringkast VTS gemonteerd
-ECU VTS gemonteerd
-versnellingsbak VTS gereinigd, gespoten en gemonteerd
-aluminium inlaatspruitstuk gemonteerd
-BMC luchtfilter geplaatst
-pedalenbox + schakelmechanisme VTS geplaatst
-oliekoeler gemonteerd
-airco verwijderd
-accu naar interieur verplaatst
-Newmann nokkenassen + verstelbare tandwielen gemonteerd
-Wilwood remmen gemonteerd
Er moeten nog wat dingetjes gebeuren, maar binnen een paar weekjes moet die toch wel weer lopen

Ik ga in ieder geval mijn best doen om de C2 voor Mettet rij- en circuitklaar te hebben.
Wat plaatjes tot nu toe:
Als die het weer doet, moet ik ook nog een bezoekje brengen aan de spuiter voor de motorkap e.d.
-
Kijk! 

- Youp
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Nais Pat! 

- Macboy
Laat ik beginnen met zeggen dat ik dit draadje om voor mij onbegrijpelijke redenen volledig heb gemist. Dit terwijl ik de C2 VTR een geweldige auto vind. Zeer goede wegligging standaard al en op de Ring kan een geoefende rijder het minder geoefende rijders in een Porsche zeer moeilijk maken het 2e gedeelte op de baan.
En als ik dan zie welke aanpassingen jij hebt gedaan denk ik: wat een droomauto ! Serieus, de aanpassingen die je hebt gedaan zijn echt geweldig. Alleen die nieuwe stoel vind ik minder, omdat de achterkant van je oude stoel zo cool was in het wit !
Echt enorme complimenten van mijn zijde ...
Tja en al lezende kwam ik dan ook bij deze pagina
Succes met de wederopbouw. Maar wilde dit toch wel gezegd hebben...
En als ik dan zie welke aanpassingen jij hebt gedaan denk ik: wat een droomauto ! Serieus, de aanpassingen die je hebt gedaan zijn echt geweldig. Alleen die nieuwe stoel vind ik minder, omdat de achterkant van je oude stoel zo cool was in het wit !
Tja en al lezende kwam ik dan ook bij deze pagina

- Robertdj
Gelukkig niet helemaal afgefikt.
Zo te zien gaat het alweer de goede kant op
Zo te zien gaat het alweer de goede kant op

-
Geen halfwerk, hij wordt er alleen maar beter op 

-
schiet lekker op Patrick !
Zijn de TD velgen al gespoten ?
Zijn de TD velgen al gespoten ?
-
Kan gebeuren, zoveel post ik ook niet in mijn topic. Bedankt in ieder geval, altijd leuk om te horenMacboy schreef:Laat ik beginnen met zeggen dat ik dit draadje om voor mij onbegrijpelijke redenen volledig heb gemist. Dit terwijl ik de C2 VTR een geweldige auto vind. Zeer goede wegligging standaard al en op de Ring kan een geoefende rijder het minder geoefende rijders in een Porsche zeer moeilijk maken het 2e gedeelte op de baan.
Tja en al lezende kwam ik dan ook bij deze pagina![]()

De wegligging is inderdaad wel aardig. In feite heb ik nu een VTS i.p.v. een VTR (zoals die origineel was). Ben wel benieuwd hoe die nu rijdt met handbak, iets minder gewicht en iets meer vermogen.
Tja, de stoel die ik nu heb is wat fijner op het circuit. Daar zit ik echt muurvast in

-
Nog niet Arnold, ik wil ze binnenkort naar de coater brengen. Ben er alleen nog niet helemaal uit welke kleur.arnold naber schreef:Zijn de TD velgen al gespoten ?
- michaelvg
Wow... nice!
-
De C2 doet het bijna weer, laatste lootjes.
Inmiddels wel mijn nieuwe circuitvelgen laten poedercoaten. Eerst was rood de bedoeling, maar dat heeft tegenwoordig iedereen al
Daarom nu maar voor oranje gekozen.

En even testen hoe het staat natuurlijk:

Inmiddels wel mijn nieuwe circuitvelgen laten poedercoaten. Eerst was rood de bedoeling, maar dat heeft tegenwoordig iedereen al

En even testen hoe het staat natuurlijk:
-
Niet verkeerd, Jagermeister orange? 

-
gaaf hoor.. op naar het oranje 

- Tim R
Nice, top opgepakt na die brand. Velgjes van de Mini worden ook Oranje, net als de kooi. Wil je mij een PBtje doen met waar jij de velgen hebt laten coaten en wat dit heeft gekost?