Cannonball run the returns

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 26 jan 2007, 17:32

Tom Haex schreef:Wat denken "we" van een dag Papenburg met lap en sectortiming? Je moet dan het standaard bedrag betalen +huur van chips en beacons.

Dan heb je dus driftdagen van Dick op Papenburg en trackdays van Dick op Papenburg. Ik ben zelf benieuwd of er meer animo is voor driftdagen als trackdays. Dit is alleen een idee, ik weet niet hoe Dick er zelf tegenover staat.

Daar heb ik ook al eens aan gedacht, Papenburg is een heel mooi circuit om eens lekker los te gaan, driften vind niet iedereen wat, circuitrijden dus lijnen vaak wel. Beide kun je niet door elkaar doen, dan gebeuren er ongelukken.

Met als afsluiting lekker knallen op de high speed oval!

Tomaz
Berichten: 1303
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02

Bericht door Tomaz » 26 jan 2007, 17:39

Da´s een goed idee, Dick eens vragen wat de mogelijkheden zijn.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 jan 2007, 18:01

Tom Haex schreef:Zoiets hou je toch Arthur, zeker met de diversiteit hier op het forum komt het snelheidsverschil tussen snellere en langzame deelnemers om de hoek kijken. Maar ik denk dat dat probleem niet zo heel groot is als men niet komt om te racen en gewoon zijn gezond verstand gebruikt. Iedereen moet immers terug met dezelfde auto. Eventueel laat men verschillende groepen rijden die op snelheid over ervaring zijn ingedeeld.
Denk ik ook wel. Neem als voorbeeld een Jan de Boer dag. Dat is gewoon open pitlane, daar rijd je met je straatauto ook tussen de M3 GTR's en BRL wagens die je om de oren vliegen. Gouden regel is dat de snellere oplet op de langzamere, die gewoon op zijn lijn mag blijven. Gebeurd haast nooit wat op die dagen.

BDC deelt het vaak wel in verschillende klassen in, bijvoorbeeld een langzame sessie van 30-45 min waarbij je elkaar niet in mag halen en daarna een snelle waarbij inhalen aan alle kanten toegestaan is. Is opzich ook goed te doen omdat je op een trackday niet van 09:00 tot 17:00 in de auto zit. Als ik 45 min gereden heb dan ben ik wel weer even aan uitblazen toe. Plus er zijn niet veel auto's tegelijk op de baan.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 27 jan 2007, 23:30

Waarom zou je als je toch een circuitevenement overweegt direct in de major league op Assen of Papenburg met tijdmeting beginnen?

Tast eerst eens op Lelystad/Midland af wat ervan gemaakt kan worden. Gewoon laagdrempelig zonder officiële tijdmeting. De bereikbaarheid is top, het circuitje is veilig, de financiële risico's gering. Is de opkomst goed en krijgen de deelnemers nadien trek in meer, dan kun je voor een volgend jaar een groot circuit overwegen. Of gewoon houden wat je hebt en wat zich bewezen heeft.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 27 jan 2007, 23:45

Maar eerst de CBR weer :)

Al iemand een idee over wanneer en hoelaat?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 23:50

Frank zondag 28 januari 00:05. heb je je motor al warm ;-)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 27 jan 2007, 23:54

Ben nog wel wakker en over 8 min, kan ik wel al op de A31 zijn maar met winterbandjes die MAAR tot 210 mogen is de lol er gauw af.
En tis me nu te glad om te gaan knallen.

Dus ook nog andere opties :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 27 jan 2007, 23:59

LOL. Ik heb nog geen datum. seizoen is ook prut. Wat in ieder geval niet gebeurt is dat ik van te voren een datum op het forum plaats. iedereen krijgt persoonlijk bericht voor aanmelding.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 28 jan 2007, 00:00

Das nog beter :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 28 jan 2007, 00:08

Lelystad ik weet niet hoor. ik ga me in ieder geval niet sterk voor maken. maar als iemand anders het wil doen dikke prima.
Hielke met alle respect maar er is al een gummen. ik bedoel te zeggen dat DF niet een kloon is en dan vooral op organisatie niveau. DF is geen organiserende instantie. heb daar eerlijk gezegd ook helemaal geen zin in. wat ik zelf leuk vind wil ik best regelen maar ik voel me niet geroepen om een club te vermaken.
Wat DF gelukkig ook niet is.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 28 jan 2007, 00:10

Lelystad word ik niet warm van. Een dag op een ruim circuit wel.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 28 jan 2007, 01:34

Lelystad hoeft van mij ook niet meer. Een circuitdag is prima en papenburg is helemaal goed. Helaas heb ik geen auto meer voor een driftdag dus dat gaat (voor mij) voorlopig niet door.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 28 jan 2007, 03:57

Ik loop persoonlijk niet echt warm voor een baantje als lelystad, wat ik eerder een omhoog gevallen kartbaan vind als een circuit :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 jan 2007, 09:17

Bert ///M3 schreef:Ik loop persoonlijk niet echt warm voor een baantje als lelystad, wat ik eerder een omhoog gevallen kartbaan vind als een circuit :)
Hé, hé, rustig aan ja, dat is de enige baan waar mijn waggie een beetje uit de verf komt ja 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 jan 2007, 09:21

Ontopic:

Papenburg lijkt mij ook wel leuk, ik ken het eigenlijk alleen van de foto's van driftdagen, maar ik heb weleens een plattegrondje gezien (was dat in dit topic?) waar een echte baan op te zien was, en die zag er goed uit :)
Kan iemand wat vertellen over hoe de baan er precies uit ziet en wat voor karakter het heeft? Een hogesnelheidsbaan (a la Spa zeg maar) of een wat mid-speed karakter? Hoe breed is de baan, en hoe zijn de uitloopstroken (gras/grind/vangrails?).

Ik kijk ook wel even of er wat over te vinden is op het www...

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 28 jan 2007, 09:45

Het is een exacte copie van de kleine baan van Hockenheim Maik. Lekker simpel, allemaal 3e versnelling 80-100 km/h bochten en rechte stukjes 4e versnelling tot 170 km/h er tussen in.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 28 jan 2007, 10:16

Bedankt Hielke, het kwartje valt inderdaad weer :wink:

80-100km/u? Elmar komt dan niet eens uit z'n I :idea: :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 28 jan 2007, 13:09

Je bedoelt uit zijn BED, voor dat soort snelheden.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 28 jan 2007, 13:12

lol :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 28 jan 2007, 13:20

Elmar schreef:Je bedoelt uit zijn BED, voor dat soort snelheden.
:mrgreen: briljant :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40164
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 28 jan 2007, 14:11

Papenburg zonder gesproeide baan lijkt me ook wel wat, niet driften (ook gewoon verbieden) en gewoon met zn alleen lekker lijnen rijden!

250 de man met 20 ofzo toch?

René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 29 jan 2007, 10:36

Canonball run lijkt me gaaf. Heb het verhaal en foto's/video's van vorig jaar gezien, geweldig.

Dexter
Berichten: 1600
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:16

Bericht door Dexter » 02 feb 2007, 10:26

En er is ook altijd nog de Pistenclub.de natuurlijk.... :D
Hoef je geen lid van te zijn (alhoewel leden minder betalen) en is altijd erg strak georganiseerd.
Heb daar in het verleden regelmatig foto's gemaakt, en tijdens die dagen nooit iets geks zien gebeuren. (2 x een eenzijdig ongeval meer niet)
Als je daar met een (grote) groep naartoe gaat moet je dat vooraf wel even laten weten aan Ralph Burstedde.
PS: Er rijden daar regelmatig exoten rond die je op de openbare weg niet tegenkomt. Een originele Mclaren Can-Am (wat een geluid maakt dat ding! :shock: ) en de Donkervoort die het Ring-record BTG in handen heeft bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 02 feb 2007, 11:51

Knot schreef:Papenburg zonder gesproeide baan lijkt me ook wel wat, niet driften (ook gewoon verbieden) en gewoon met zn alleen lekker lijnen rijden!

250 de man met 20 ofzo toch?
Ook leuk!

Michel

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 02 feb 2007, 11:58

Ik vind een circuit-dag veel leuker. Kan niet driften met mijn auto, dus als er een circuit-dag georganiseerd kan worden waar gereden en gedrift kan worden. Dat is dat veel aantrekkelijker en voor een veel breder publiek, aangezien hier niet iedereen een RWD heeft of kan driften.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], erwin20vt en 10 gasten