DCA, het middel tegen kanker?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

DCA, het middel tegen kanker?

Bericht door romo » 03 okt 2010, 19:55

Hoewel ik aardig in deze materie zit en het nodige hoor, is dit geheel nieuw voor mij. ( ik kwam het toevallig tegen)

http://www.verontrustemoeders.nl/DCA%20 ... enezen.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij deze wil ik met dit draadje 2 dingen bereiken;

1 Bekendheid geven aan dit middel, waarschijnlijk zitten er hier mensen op dit forum, of ken je mensen die het ook niet kennen, maar het hard nodig hebben.

2 Wellicht zitten hier mensen, of kennen jullie mensen die in het farmaceutischge wereldje vertoeven en hier wat meer licht in de duisternis kunnen geven.

Het is opvallend dat er weinig in de pers over te vinden is (op internet daarintegen weer genoeg), duidelijk is ook dat de farmaceutische industrie het doodzwijgt, ze kunnen er geen geld aan verdienen, er is geen octrooirecht op dit middel omdat het reeds oud is. Dat is voor mij dan ook gelijk de meest geloofwaardige reden dat er wel degelijk met DCA iets aan de hand is.

Zegt het voort...........zijn er ervaringen dan zou ik iedereen willen uitnodigen om dit hier te posten, ik denk dat dit ten goede komt aan de gehele mensheid !!

Adwo

Re: DCA, het middel tegen kanker?

Bericht door Adwo » 03 okt 2010, 21:50

Ik heb altijd zo'n moeite met dit soort berichten...

Toch maar n poging: HET middel tegen kanker is ontdekt. Dat zou wel een Nobelprijs waard zijn, zou je denken.. Maar de industrie kan er niets aan verdienen dus zwijgen ze het dood..

En alle artsen over de hele wereld (die toch wel graag mensen willen genezen) zitten in het complot. Niemand lekt ook maar iets.. Wow!

En je gelooft het zelf?

Get real...

Adwo

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 03 okt 2010, 22:00

Ik vind deze reactie weinig getuigen van respect..............

Ik zeg nergens dat het "het middel" is................sterker er staat een vraag teken achter......

Verder vraag ik om aandacht om en om kennis / kunde t.a.v dit middel, ervaringen zo je wil...............artsen in het complot? Daar heb ik het toch helemaal niet over. Sterker; artsen doen zelf op zeer kleine schaal onderzoek......

De macht van de farmaceutische industrie is wat anders, die moet je niet onderschatten. Waar het om gaat; het middel moet gewoon in een RCT . Dat de industrie dat om financiele reden niet wil vind ik verdacht.

Ik geloof niets, ik breng het onder de aandacht...........je reactie is geheel over the top............

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 03 okt 2010, 22:09

More On Dichloroacetate (DCA) In Cancer Treatment
by Dr. Len mei 14, 2010
You may remember my previous blogs and other media reports from a couple of years ago about the new “miracle” chemical for cancer treatment. The name of the chemical is dichloroacetate, more commonly known as DCA.

When first reported in early 2007, a research paper started a worldwide firestorm of interest and debate about the use of DCA in cancer treatment. Of concern was the fact that since the chemical was long off patent no one was interested in funding further research given the limited potential economic return of the investment.

Well, DCA is back. And in fairness the science as reported is interesting. But it is the report that DCA appeared to have some benefit in the treatment of aggressive brain cancer that is probably going to get the headlines.

Without going into a lot of details, DCA is a commercially available chemical (you can order it off the internet) that has previously been used medically in the treatment of a condition where lactic acid builds up in the body. It is reported to have limited side effects, primarily neurologic.

In the previous experiments, animal and “bench lab” science suggested DCA could reverse the growth of cancer cells. The theory that DCA could work in cancer was based on a longstanding observation that cancer cells rely on a certain way of getting their energy that was essentially unique to cancer. Alter the pathway—so the theory goes—and you can disrupt the growth of cancer cells. The suggestion of the research paper published in January 2007 was that DCA successfully altered that pathway and had the desired effect on the cancer cells and transplanted tumors.

It turns out—as I reported in another blog in August 2008—that the same “energy” theory has been used to develop PET scans, which are commonly used today in cancer diagnosis and treatment.

If you read the comments I made at that time, I made the connection between the two and wrote the following:

So maybe the DCA researcher wasn’t so “far out” after all. And it doesn’t take a huge leap to think about the fact that if researchers could take advantage of this phenomenon, it could indeed be a possible approach to the treatment of cancer.

“I actually asked one of my expert colleagues at the Wednesday meeting about that possibility. He told me that in fact several researchers were pursuing exactly that question. They are trying to find out if the same abnormal glucose metabolism that makes a PET scan useful can be applied to the treatment of cancer.

“I still remain very cautious about the use of DCA in patients. I don’t believe it is a magic bullet, or even that it will have any benefit in the treatment of cancer. We simply don’t have the research that supports that conclusion. As I often say, it is a long road from the bench to the bedside.

“But this experience should also serve as a reminder to all of us that you can never say never. You always have to be open to new thoughts and new ideas, and you always have to be prepared to readdress your prior thoughts and opinions based on new and/or additional information.”

I even called the lead researcher’s office in Canada to see if I could more updated information on the progress with DCA, and was told that they were concluding some studies in brain cancer and they were hoping to get them published.

Well, that publication has now occurred this week in Science Translational Medicine. And the results are interesting.
In this study, the researchers looked at the impact of DCA on tumor cells from patients with an aggressive form of brain cancer called glioblastoma, which generally does not respond well to treatment.

They performed some very sophisticated lab experiments which demonstrated the impact of DCA on the tumor cells from 49 patients with this cancer. The experiments—which are much too complicated to describe here—generally support the effectiveness of DCA at altering cell behavior.

The investigators also treated five patients who had glioblastoma with DCA. The only side effect they found was a reversible change in peripheral nerve function. No other side effects were described. Of the five patients, three had progressing disease despite prior treatment and two were newly diagnosed. Those two patients were treated with different protocols. The results of the treatments were variable as were the approaches to treatment. Nonetheless, the report shows some MRI pictures pre and post treatment which show regression of the cancers in two patients.

How would I characterize this report?

Simply stated, the science is intriguing and I believe is something to be pursued both in the lab and in the clinic. BUT, and this is a big but, it is not a cure for glioblastoma or any other cancer based on these results.

My concern is that this paper is going to be transformed—like the last one—into something that it is not, namely that this is definitive evidence that DCA is the magic bullet for cancer treatment, particularly in glioblastoma (which is a cancer that has a very poor prognosis).

This research still needs lots of work before we know whether it works or doesn’t work, and whether it is really safe or not when given to patients with cancer under a variety of circumstances.

If that sounds overly cautious, so be it. I have seen too many dashed hopes in my medical career which make me a bit cautious about reports like this. That’s not to say I don’t think it could work—it could, as I mentioned above—but I want to see evidence in well done trials that prove the point that DCA is effective in the treatment of which cancers under what circumstances.

Early in my cancer training there was a substance isolated by a researcher that was supposedly non-toxic and would cure leukemia. The research center where I was working was inundated from people around the globe who wanted this treatment, especially after the lead researcher injected himself on a nationwide morning show to demonstrate its apparent lack of toxicity.

Only grams of this medicine existed. Fortunes were offered in return for getting this miracle drug.

But the miracle drug—after reasonable clinical trials were done—didn’t work after all.

In the case of DCA, internet traffic zoomed with reports of its purported success in curing cancer—in lab animals. Clinics sprung up, and are probably still active. The risk is that we are going to see a resurgence of this now that the new report has been issued.

I am not delusional and think that a lid can be put on this information and the expectations it will generate so research can progress in an orderly fashion. But I am also not delusional in thinking that people aren’t going to be subject to outlandish claims and promises about this new cancer cure. There are people out there who are more than willing to separate desperate patients from whatever they own in an attempt to get DCA treatment—let alone knowing if the treatment even contains DCA, which is in limited supply for human use.

We shall see how this progresses. Hopefully, clinical trials will proceed appropriately.

And I stand by my skepticism, while encouraging further research to answer the fundamental question whether or not DCA really works in treating cancer.

In the meantime, caution is advised. Don’t become the victim of a cancer scam. The scamsters are sure to follow this report as night follows day.
(cancer.org)

romo

Bericht door romo » 03 okt 2010, 22:16

Dit is dus een hulpvol bericht.................

En dat, is dus de bedoeling van mijn draadje........................

Adwo

Bericht door Adwo » 03 okt 2010, 22:18

romo schreef:Ik vind deze reactie weinig getuigen van respect..............

Ik zeg nergens dat het "het middel" is................sterker er staat een vraag teken achter......

Verder vraag ik om aandacht om en om kennis / kunde t.a.v dit middel, ervaringen zo je wil...............artsen in het complot? Daar heb ik het toch helemaal niet over. Sterker; artsen doen zelf op zeer kleine schaal onderzoek......

De macht van de farmaceutische industrie is wat anders, die moet je niet onderschatten. Waar het om gaat; het middel moet gewoon in een RCT . Dat de industrie dat om financiele reden niet wil vind ik verdacht.

Ik geloof niets, ik breng het onder de aandacht...........je reactie is geheel over the top............

http://www.youtube.com/watch?v=c4mF4geb7fE" onclick="window.open(this.href);return false;

Eerste 4 minuten.. Over respect en opinies..

Adwo

romo

Bericht door romo » 03 okt 2010, 22:25

Verder nog een zinnige bijdrage aan dit draadje?

wjn

Bericht door wjn » 03 okt 2010, 22:28

romo schreef:De macht van de farmaceutische industrie is wat anders, die moet je niet onderschatten.
Varkens- aka Mexicaanse griep, daar is goed aan verdient met gevaarlijke medicatie.

(Duitse topambtenaren en militairen kregen een ander vaccin (zonder gevaarlijke substanties) als de "gewone" burgers. In Polen werd dat laatste vaccin niet eens het land in gelaten wegens gevaarlijk substanties en hebben ze miljoenen in kas gehouden.)
Laatst gewijzigd door wjn op 03 okt 2010, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 03 okt 2010, 22:29

romo schreef:Verder nog een zinnige bijdrage aan dit draadje?
Hij niet volgens mij........ :hmmm:

Adwo

Bericht door Adwo » 03 okt 2010, 22:55

Downforce Hans schreef:
Euh, wat heb jij nu bijgedragen? Niets? Ok, fijn dat je dat ook inziet..

Adwo

Bericht door Adwo » 03 okt 2010, 22:58

Een weinig inhoudelijke reactie, daar kan ik dus niets mee. Maar vooruit: ook jij hoeft niet meer te reageren als je de opinie van iemand echt te erg vind om te reageren.. Dat was tenslotte de boodschap uit de video..

romo

Bericht door romo » 03 okt 2010, 23:04

Een opinie is niet mis mee................maar dan wel een gefundeerde, niet op de wijze als hierboven waarbij je het geheel uit de context rukt..................sterker; ik noem het selectief lezen, niet begrijpend lezen............

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 okt 2010, 13:08

Volgens mij is dit het snelst off-topic gegane topic ooit. :roll:

Maar er zijn interessante studies over DCA te lezen op pubmed.gov en thedcasite.com, voor wie er wel in geinteresseerd is.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 okt 2010, 13:09

Oh en:

http://www.kanker-actueel.nl/NL/an-aldca-12847.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 04 okt 2010, 13:24

De link in openingspost doet het niet meer. Farmaceutische industrie heeft het van het web gehaald ;)

@ Adwo jezus zeg wat kan jij overdreven reageren. Lees nou eens wat hij bedoelt man.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 13:29

Adwo schreef:
Downforce Hans schreef:
Euh, wat heb jij nu bijgedragen? Niets? Ok, fijn dat je dat ook inziet..
Jij had hetzelfde moeten doen als ik, namelijk niks bijdragen, dan had die onzin van je ook achterwege kunnen blijven. :thumbup:

Xave30

Bericht door Xave30 » 04 okt 2010, 13:41

Ravin ///M schreef:Volgens mij is dit het snelst off-topic gegane topic ooit. :roll:
I concur with you wholeheartedly.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 okt 2010, 13:43

@Macboy, wil je Jezus erbuiten laten, straks word Allah boos :lol: :mrgreen: :bag:

richardk

Bericht door richardk » 04 okt 2010, 13:45

ooit dierbare verloren aan deze ziekte? of jaren de strijd meegemaakt?
Geloof me, in de meeste ziekenhuizen staan ze open voor alles en nog wat en is het beeld wat gemaakt word dat de verzekeraar niets wil onjuist. Ik snap Adwo zijn reactie heel goed en Hans en Macboy geven inderdaad inhoudelijk niets weer.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/DCA ... en-kanker/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook ik sta open voor alles, maar inderdaad de vraagteken in je topictitel is goed geplaatst.
Daarnaast kan je naast je reguliere behandeling dit in overleg nemen. want zoals gezegt, het is overal verkrijgbaar.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 15:03

Ja RichardK inderdaad dierbare verloren en die strijd in huiselijke omgeving ongeveer twee jaar mee gemaakt en dat was niet fraai kan ik je vertellen........
Mijn vader was ongeveer mijn leeftijd nu en ik was destijds 24....
Dus het overkwam mij dus op jonge leeftijd, en jou ervaring?

richardk

Bericht door richardk » 04 okt 2010, 15:12

mijn moeder heeft non-hodskin en borstkanker gehad. zelfs artsen uit prive klinieken uit de vs in laten vliegen. mijn moeder heeft 4 jaar achtereen in groningen gelegen. dus vanaf mijn 14 tot 20ste heel erg bewust meegemaakt. Mijn moeder is een van de weinige die non-hodskin heeft overleefd.Daarnaast is het uniek dat er naast non-hodskin borstkanker word geconstateerd. (maw dat hadden wij weer) vandaar de kennis inlaten vliegen in overleg met groningen.

Met andere woorden heb ik mijn tiener jaren mijn moeder niet thuis gehad. Vaak op de afdeling hematologie kinderen met leukamie zien sterven, etc etc

Daarnaast verscheidende familieleden aan borst, huid en botkanker verloren.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 okt 2010, 15:30

Maar jouw moeder leeft gelukkig nog.............

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 04 okt 2010, 15:33

Vreselijke verhalen heren. Ik sprak laatst ook een man wiens vader overleden was op de leeftijd die deze
man op dit moment had. Raar besef, ik had daar nog nooit bij stilgestaan. Richard ben blij voor je dat je je
moeder nog bij je hebt.

richardk

Bericht door richardk » 04 okt 2010, 15:36

en verschillende andere familieleden niet.

ben ook als tiener naar het ziekenhuis geroepen ( 6 keer maar liefst) om in de nacht afscheid te nemen van mijn moeder, die de volgende dag niet zou redden. Heb ook met haar een kist uitgezocht etc. Ben er dankbaar voor dat elke dat er nog eentje is. Non hodskin is namelijk ongeneselijke lympheklierkanker

ken de tragedie hans. daarom ben ik ook zo gepikeerd op berichten dat er weer een nieuw wondermiddel is.

snap dus al te goed wat je als tiener meemaakt en dat het een litteken achterlaat

Adwo

Bericht door Adwo » 04 okt 2010, 16:32

richardk schreef:ooit dierbare verloren aan deze ziekte? of jaren de strijd meegemaakt?
Geloof me, in de meeste ziekenhuizen staan ze open voor alles en nog wat en is het beeld wat gemaakt word dat de verzekeraar niets wil onjuist. Ik snap Adwo zijn reactie heel goed en Hans en Macboy geven inderdaad inhoudelijk niets weer.

http://www.grenswetenschap.nl/blogs/DCA ... en-kanker/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook ik sta open voor alles, maar inderdaad de vraagteken in je topictitel is goed geplaatst.
Daarnaast kan je naast je reguliere behandeling dit in overleg nemen. want zoals gezegt, het is overal verkrijgbaar.
Dit is inderdaad precies wat ik bedoel.. Als het dan ook nog van de site 'verontruste moeders' komt, dan word ik helemaal pislink...

En ja, ik ga uit van eerlijke dokters en medici en heb een bloedhekel aan mensen die met behulp van Google paniek lopen te zaaien en zo het publieke debat kunnen overheersen..

http://www.dumpert.nl/mediabase/1084571 ... lshit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Adwo

Plaats reactie