sierra cosworth 2 of 4 WD?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

sierra cosworth 2 of 4 WD?

Bericht door Wannes » 23 jan 2007, 08:41

ik moet vanavond gaan kijken naar 2 sierra's ...een 2 en een 4 WD. Kan er iemand raad geven waar ik moet op letten en naar welke jullie voorkeur zou uitgaan . Ze hebben beide tussen de 120 en 150000km. En nog in standard uitvoering. (alleen de achterste remmen van de 2WD komen altijd vast te zitten)richtprijs 4900€ voor de 4WD met leder interieur in topstaat, en 3400voor de 2WD . zal er misschien morgen pics van kunnen posten.

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jan 2007, 09:20

de topstaat slaat dus wel enkel op het leder, want van koetswerk zitten er wel verschillende krassen en builen in. Dus deze heeft een paintjob nodig.

Misschien nog even toelichten waar ik hem ga voor gebruiken: er moet een nummerplaat op ( dus vrij beperkte mods ivm de technische keuring), ik ga er trackday's mee afschuimen en lange ritten van en naar de ring mee maken. k heb me laten wijsmaken dat een 2WD beter en verder te tunen vallen, en dat het verschil tussen de 2 op het circuit niet echt groot is?

Ik zal nu vanavond natuurlijk ook rekening houden met de algemene staat, maar de toekomstplannen moet ik toch ook in gedachten houden.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40548
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 23 jan 2007, 09:22

Ken ze niet door en door, maar let op de turbo, worden vaak lekker opgeschroefd.

Maar klinkt leuk! Ik zou voor de RWD gaan.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 23 jan 2007, 09:25

Gaat het hier over de vierdeurs Sierra 2wd?
Want dan zou ik toch voor de 4wd gaan, mocht het een vleugelcossie zijn dan ongetwijfeld voor die. Maar als ik naar de prijs kijk zal het wel een vierdeurs zijn.
Idd opletten met de turbo en cardans die gaan wel eens stuk.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 23 jan 2007, 09:31

lancerevoclub.org schreef:Gaat het hier over de vierdeurs Sierra 2wd?
Want dan zou ik toch voor de 4wd gaan, mocht het een vleugelcossie zijn dan ongetwijfeld voor die. Maar als ik naar de prijs kijk zal het wel een vierdeurs zijn.
Idd opletten met de turbo en cardans die gaan wel eens stuk.
Dit lijkt me wel het goede antwoord. Het blok is redelijk foolproof als er maar niet bezuinigd is op tuning. Snel de turbo een partij opschroeven is funest voor dit blok.

Ik denk dat wimwerf zich wel zal melden. Die kan je de meeste info geven over een Cosworth.

Enige tip die ik je nog kan geven. Mocht het een 4 deurs Cosworth zijn ga dan niet blindstaren op deze 2. Ga ook eens kijken bij JP Cars in Roermond. Daar staan er tientallen!!

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jan 2007, 09:32

zijn idd alle 2 4 deurs exemplaren, en nog in standard trim. De verkoper is ook een zeer betrouwbaar en gekend persoon .

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 23 jan 2007, 09:42

Ligt ook een beetje aan wat je wilt doen. Ik begrijp dat het om trackdays en af en toe driften gaat. Beide auto's gaan dwars, maar wil je 'driftchallenge' style over de baan, dan heb je meer aan de RWD. Wil je onbekommerd veel km's in goed en slecht weer, en slechts sporadisch het kontje laten zwiepen, dan is de 4wd natuurlijk prima.

Aangezien je in Belgie niet veel klakkeloos aan mag passen, zijn er gelukkig nog originele standaard Cossies te vinden. Hulde aan de Belgische overheid. :)

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 23 jan 2007, 13:49

@Wannes....aangezien jij in Belgie woont ben je waarschijnlijk op de hoogte van de geweldige regels aldaar...

Maargoed...

2wd...heeft een "205" motorblok...door het 2wd systeem kan je probleemloos meer vermogen draaien dan een 4wd systeem tot ongeveer 400pk...zoals gezegd...houd rekening met 2wd ivm eventueel slecht weer...want de cossies rijden met redelijk vermogen op slechts 205 of 215 bandjes...waar een m3, porsche e.d. op wat bredere bandjes rijden...

Met een 2wd kan je leuk driften..als dat de bedoeling is tenminste..
door het 2wd systeem verlies je ongeveer 40-70pk...

4wd..heeft een "200" motorblok..is de sterkere van de twee..door het 4wd systeem kan je tot ongeveer 350pk gaan...dit ivm de tractie...de 4wd variant is zoals gezegd de allrounder van de twee...

Met de 4wd is driften, tenzij met erg veel vermogen of op gladde ondergrond, niet echt te doen...het 4wd systeem vreet ook 30% van het vermogen...

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 23 jan 2007, 15:30

bedankt voor de tips , het zal voor morgenavond worden dat ik moet gaan zien..iets tussengekomen , maar dan maak ik gelijk wat pics en post ik ze eens .

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 23 jan 2007, 17:00

Ik heb nog een website voor je...

T is een fordwebsite in België..

http://www.ffocb.be/forum/index

:D

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 26 jan 2007, 10:09

gisteren ben ik dus eens gaan kijken...wat ben ik allemaal tegengekomen?

een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden

een 4x4 sedan cos met 150.000km en smetteloos lederen interieur , maar met zware parkeerschade allom ( dus needs paintjob) standard motor, géén roest. 4900€ staat al wel een jaar stil...

een escort cos ( lelijk in hetwit) met beschadigd zijspatbord en zonder geschiedenis, met reeds andere motor en geprepareerd, kapotte koppeling...8500€ ( is in principe niet veel , maar als ik hem in orde wil stellen ga ik toch ook een 11000€ kwijt zijn...

nu moet ik in het weekend nog eentje zien van eerste eigenaar (cos 4x4 ) en met 90.000km...die gaat de doorslag moeten geven...

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 26 jan 2007, 17:51

een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
12k vind ik wel erg veel maar het klinkt als supergeile wagen.

Harrie
Berichten: 1908
Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08

Bericht door Harrie » 26 jan 2007, 17:55

Hans Disco schreef:
een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
12k vind ik wel erg veel maar het klinkt als supergeile wagen.
Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 jan 2007, 18:35

Harrie schreef:
Hans Disco schreef:
een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
12k vind ik wel erg veel maar het klinkt als supergeile wagen.
Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.
Wellicht zelfs wel een super koop als de auto aantoonbaar en via een check echt een nieuwe motor heeft. Wellicht zelfs op jou kosten de kop laten lichten om e.e.a. te checken.

Michel

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 26 jan 2007, 19:02

Ik mis de meest interessante Cossie, de sedan 2WD. Die was al verkocht?

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 26 jan 2007, 19:11

De 2wd is het meest "extreem" ja....
Let inderdaad goed op de toestand van de motor....die van mij lust bij "stevig gebruik" (ik rij na warm rijden bijna nooit rustig, daarvoor heb ik deze auto ook niet) toch wel 1 liter olie op 1000km....
Daar moet je wel rekening mee houden..
De cosworths gaan echt als de brandweer, maar hebben wel zo hun eigenaardigheden...

Let wel: met de 2wd is met een beetje glad wegdek al niet meer fatsoenlijk mee te rijden.....ik kan zelfs in z'n 5 bij beetje glad wegdek, al schuin op de weg staan als de turbo inkomt.....
Maar als het wegdek kurkdroog is, is het echt een onbeschoft scheurijzer...en dat is toch wel de kick van de auto :mrgreen:

Good luck ! 8)

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 26 jan 2007, 22:45

Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.
Wellicht zelfs wel een super koop
OK, dat zullen de prijzen dan wel zijn voor een goede cosworth. Ik vind het nog fors geld voor een auto van 15(?) jaar oud.
Het blijven wel geweldige wagens. Ik zou voor de 2WD gaan, als je dan toch extreem gaat dan maar zo extreem mogelijk :wink:

Gebruikersavatar
Wannes
Berichten: 279
Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
Locatie: heverlee belgie

Bericht door Wannes » 27 jan 2007, 10:40

feit is natuurlijk wel , dat de wisselstukken van de carroserie bij de vleugelcos wel een stuk duurder zijn dan bij de 4WD. en aangezien ik er ook trackday's ga mee doen, is dat wel een factor waar ik rekening moet mee houden....
Ik zou graag eens kunnen gaan zonder dat ik te veel aan de grindbak moet denken :D ...
Maandag moet ik nog naar een eerste eigenaar 4WD gaan zien met 90.000km..en dan weet ik weer meer..

wimwerf
Berichten: 417
Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
Locatie: Utrecht

Bericht door wimwerf » 28 jan 2007, 09:28

De sierra 3dr cossie is zelfs 21jaar oud...vergeet niet dat er maar ooit 5000 van zijn gebouwd...waar de helft al van platgereden is/in onderdelen verkocht is etc etc..

En zeker een in goede staat met een gereviseerde motor ofzo is zeker zn 12000 waard...en ze worden alleen maar meer waard..

Moet je eens kijken wat een goede rs500 kost...12000 in ponden ben je zo kwijt...

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 9 gasten