sierra cosworth 2 of 4 WD?
- Wannes
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
- Locatie: heverlee belgie
sierra cosworth 2 of 4 WD?
ik moet vanavond gaan kijken naar 2 sierra's ...een 2 en een 4 WD. Kan er iemand raad geven waar ik moet op letten en naar welke jullie voorkeur zou uitgaan . Ze hebben beide tussen de 120 en 150000km. En nog in standard uitvoering. (alleen de achterste remmen van de 2WD komen altijd vast te zitten)richtprijs 4900€ voor de 4WD met leder interieur in topstaat, en 3400voor de 2WD . zal er misschien morgen pics van kunnen posten.
- Wannes
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
- Locatie: heverlee belgie
de topstaat slaat dus wel enkel op het leder, want van koetswerk zitten er wel verschillende krassen en builen in. Dus deze heeft een paintjob nodig.
Misschien nog even toelichten waar ik hem ga voor gebruiken: er moet een nummerplaat op ( dus vrij beperkte mods ivm de technische keuring), ik ga er trackday's mee afschuimen en lange ritten van en naar de ring mee maken. k heb me laten wijsmaken dat een 2WD beter en verder te tunen vallen, en dat het verschil tussen de 2 op het circuit niet echt groot is?
Ik zal nu vanavond natuurlijk ook rekening houden met de algemene staat, maar de toekomstplannen moet ik toch ook in gedachten houden.
Misschien nog even toelichten waar ik hem ga voor gebruiken: er moet een nummerplaat op ( dus vrij beperkte mods ivm de technische keuring), ik ga er trackday's mee afschuimen en lange ritten van en naar de ring mee maken. k heb me laten wijsmaken dat een 2WD beter en verder te tunen vallen, en dat het verschil tussen de 2 op het circuit niet echt groot is?
Ik zal nu vanavond natuurlijk ook rekening houden met de algemene staat, maar de toekomstplannen moet ik toch ook in gedachten houden.
- mrbbs
- Berichten: 1496
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Dit lijkt me wel het goede antwoord. Het blok is redelijk foolproof als er maar niet bezuinigd is op tuning. Snel de turbo een partij opschroeven is funest voor dit blok.lancerevoclub.org schreef:Gaat het hier over de vierdeurs Sierra 2wd?
Want dan zou ik toch voor de 4wd gaan, mocht het een vleugelcossie zijn dan ongetwijfeld voor die. Maar als ik naar de prijs kijk zal het wel een vierdeurs zijn.
Idd opletten met de turbo en cardans die gaan wel eens stuk.
Ik denk dat wimwerf zich wel zal melden. Die kan je de meeste info geven over een Cosworth.
Enige tip die ik je nog kan geven. Mocht het een 4 deurs Cosworth zijn ga dan niet blindstaren op deze 2. Ga ook eens kijken bij JP Cars in Roermond. Daar staan er tientallen!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ligt ook een beetje aan wat je wilt doen. Ik begrijp dat het om trackdays en af en toe driften gaat. Beide auto's gaan dwars, maar wil je 'driftchallenge' style over de baan, dan heb je meer aan de RWD. Wil je onbekommerd veel km's in goed en slecht weer, en slechts sporadisch het kontje laten zwiepen, dan is de 4wd natuurlijk prima.
Aangezien je in Belgie niet veel klakkeloos aan mag passen, zijn er gelukkig nog originele standaard Cossies te vinden. Hulde aan de Belgische overheid.
Aangezien je in Belgie niet veel klakkeloos aan mag passen, zijn er gelukkig nog originele standaard Cossies te vinden. Hulde aan de Belgische overheid.

-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
@Wannes....aangezien jij in Belgie woont ben je waarschijnlijk op de hoogte van de geweldige regels aldaar...
Maargoed...
2wd...heeft een "205" motorblok...door het 2wd systeem kan je probleemloos meer vermogen draaien dan een 4wd systeem tot ongeveer 400pk...zoals gezegd...houd rekening met 2wd ivm eventueel slecht weer...want de cossies rijden met redelijk vermogen op slechts 205 of 215 bandjes...waar een m3, porsche e.d. op wat bredere bandjes rijden...
Met een 2wd kan je leuk driften..als dat de bedoeling is tenminste..
door het 2wd systeem verlies je ongeveer 40-70pk...
4wd..heeft een "200" motorblok..is de sterkere van de twee..door het 4wd systeem kan je tot ongeveer 350pk gaan...dit ivm de tractie...de 4wd variant is zoals gezegd de allrounder van de twee...
Met de 4wd is driften, tenzij met erg veel vermogen of op gladde ondergrond, niet echt te doen...het 4wd systeem vreet ook 30% van het vermogen...
Maargoed...
2wd...heeft een "205" motorblok...door het 2wd systeem kan je probleemloos meer vermogen draaien dan een 4wd systeem tot ongeveer 400pk...zoals gezegd...houd rekening met 2wd ivm eventueel slecht weer...want de cossies rijden met redelijk vermogen op slechts 205 of 215 bandjes...waar een m3, porsche e.d. op wat bredere bandjes rijden...
Met een 2wd kan je leuk driften..als dat de bedoeling is tenminste..
door het 2wd systeem verlies je ongeveer 40-70pk...
4wd..heeft een "200" motorblok..is de sterkere van de twee..door het 4wd systeem kan je tot ongeveer 350pk gaan...dit ivm de tractie...de 4wd variant is zoals gezegd de allrounder van de twee...
Met de 4wd is driften, tenzij met erg veel vermogen of op gladde ondergrond, niet echt te doen...het 4wd systeem vreet ook 30% van het vermogen...
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- Wannes
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
- Locatie: heverlee belgie
gisteren ben ik dus eens gaan kijken...wat ben ik allemaal tegengekomen?
een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
een 4x4 sedan cos met 150.000km en smetteloos lederen interieur , maar met zware parkeerschade allom ( dus needs paintjob) standard motor, géén roest. 4900€ staat al wel een jaar stil...
een escort cos ( lelijk in hetwit) met beschadigd zijspatbord en zonder geschiedenis, met reeds andere motor en geprepareerd, kapotte koppeling...8500€ ( is in principe niet veel , maar als ik hem in orde wil stellen ga ik toch ook een 11000€ kwijt zijn...
nu moet ik in het weekend nog eentje zien van eerste eigenaar (cos 4x4 ) en met 90.000km...die gaat de doorslag moeten geven...
een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
een 4x4 sedan cos met 150.000km en smetteloos lederen interieur , maar met zware parkeerschade allom ( dus needs paintjob) standard motor, géén roest. 4900€ staat al wel een jaar stil...
een escort cos ( lelijk in hetwit) met beschadigd zijspatbord en zonder geschiedenis, met reeds andere motor en geprepareerd, kapotte koppeling...8500€ ( is in principe niet veel , maar als ik hem in orde wil stellen ga ik toch ook een 11000€ kwijt zijn...
nu moet ik in het weekend nog eentje zien van eerste eigenaar (cos 4x4 ) en met 90.000km...die gaat de doorslag moeten geven...
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.Hans Disco schreef:12k vind ik wel erg veel maar het klinkt als supergeile wagen.een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Wellicht zelfs wel een super koop als de auto aantoonbaar en via een check echt een nieuwe motor heeft. Wellicht zelfs op jou kosten de kop laten lichten om e.e.a. te checken.Harrie schreef:Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.Hans Disco schreef:12k vind ik wel erg veel maar het klinkt als supergeile wagen.een vleugelcos in perfecte staat ( witte met zwarte lichtblokken , witte pinkers, nieuwe motor, stoffen interieur, 17"er's...geen extra kosten) 12000€ halen en rijden
Michel
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
De 2wd is het meest "extreem" ja....
Let inderdaad goed op de toestand van de motor....die van mij lust bij "stevig gebruik" (ik rij na warm rijden bijna nooit rustig, daarvoor heb ik deze auto ook niet) toch wel 1 liter olie op 1000km....
Daar moet je wel rekening mee houden..
De cosworths gaan echt als de brandweer, maar hebben wel zo hun eigenaardigheden...
Let wel: met de 2wd is met een beetje glad wegdek al niet meer fatsoenlijk mee te rijden.....ik kan zelfs in z'n 5 bij beetje glad wegdek, al schuin op de weg staan als de turbo inkomt.....
Maar als het wegdek kurkdroog is, is het echt een onbeschoft scheurijzer...en dat is toch wel de kick van de auto
Good luck ! 8)
Let inderdaad goed op de toestand van de motor....die van mij lust bij "stevig gebruik" (ik rij na warm rijden bijna nooit rustig, daarvoor heb ik deze auto ook niet) toch wel 1 liter olie op 1000km....
Daar moet je wel rekening mee houden..
De cosworths gaan echt als de brandweer, maar hebben wel zo hun eigenaardigheden...
Let wel: met de 2wd is met een beetje glad wegdek al niet meer fatsoenlijk mee te rijden.....ik kan zelfs in z'n 5 bij beetje glad wegdek, al schuin op de weg staan als de turbo inkomt.....
Maar als het wegdek kurkdroog is, is het echt een onbeschoft scheurijzer...en dat is toch wel de kick van de auto

Good luck ! 8)
- HansD
- Berichten: 2376
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
- Locatie: Amsterdam
Voor een in perfecte staat verkerende 3d Cosworth is dit zeker niet teveel.
OK, dat zullen de prijzen dan wel zijn voor een goede cosworth. Ik vind het nog fors geld voor een auto van 15(?) jaar oud.Wellicht zelfs wel een super koop
Het blijven wel geweldige wagens. Ik zou voor de 2WD gaan, als je dan toch extreem gaat dan maar zo extreem mogelijk

- Wannes
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 10:22
- Locatie: heverlee belgie
feit is natuurlijk wel , dat de wisselstukken van de carroserie bij de vleugelcos wel een stuk duurder zijn dan bij de 4WD. en aangezien ik er ook trackday's ga mee doen, is dat wel een factor waar ik rekening moet mee houden....
Ik zou graag eens kunnen gaan zonder dat ik te veel aan de grindbak moet denken
...
Maandag moet ik nog naar een eerste eigenaar 4WD gaan zien met 90.000km..en dan weet ik weer meer..
Ik zou graag eens kunnen gaan zonder dat ik te veel aan de grindbak moet denken

Maandag moet ik nog naar een eerste eigenaar 4WD gaan zien met 90.000km..en dan weet ik weer meer..
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
De sierra 3dr cossie is zelfs 21jaar oud...vergeet niet dat er maar ooit 5000 van zijn gebouwd...waar de helft al van platgereden is/in onderdelen verkocht is etc etc..
En zeker een in goede staat met een gereviseerde motor ofzo is zeker zn 12000 waard...en ze worden alleen maar meer waard..
Moet je eens kijken wat een goede rs500 kost...12000 in ponden ben je zo kwijt...
En zeker een in goede staat met een gereviseerde motor ofzo is zeker zn 12000 waard...en ze worden alleen maar meer waard..
Moet je eens kijken wat een goede rs500 kost...12000 in ponden ben je zo kwijt...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 9 gasten