911-lover schreef:Daar is het idd super , maar dan ben je aan het spreken van een driesterren Michelin restaurant . Niet voor ieders budget en meermaals per jaar te gaan eten.
Dat begrijp ik, maar ik probeer zelf in dit draadje het Fine Dining vast te houden. De prijs van het restaurant is overigens niet bepalend. Een 3-sterren restaurant hoeft absoluut niet zo duur te zijn als het restaurant in België dat wel eens het duurste restaurant van Europa zou kunnen zijn. In de Librije of Oud Sluijs kun je eten voor de helft van het geld. Nog duur, maar flink goedkoper.
Bovendien ken ik genoeg 0-sterren restaurants waar je zo 80-100 p.p. kwijt bent. Dan ga ik toch echt liever voor 100-150p.p. naar een sterrenrestaurant. Easy choice voor mij als de verschillen zo dicht bij elkaar liggen. Iets anders is natuurlijk het tentje waar je max 50p.p. betaalt. Dat is niet te vergelijken. Maar ook dan kan je zeggen: in plaats van 2x goedkoop eten kan je ook een keer écht op hoog niveau eten ! Maar dan moet je wel culinair kunnen en willen genieten.
Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat goedkoop eten niet lekker kan. Integendeel. Een van mijn meest favoriete restaurants is nog altijd
http://www.desmoezer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;