Lotus 340 R Exit.. Welkom Lotus Exige-S 240
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Lotus 340 R Exit..
Wow, goede keuzes Rene. De blauwe trekt mij het meeste aan vanwege de basis, de sport 190. Weet niet wat daar destijds aan gedaan is voor de gewichtsbesparing, maar die auto woog standaard zeer weinig.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Lotus 340 R Exit..
Ik wist het wel!
- JP
- Berichten: 34376
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
- WJ
- Berichten: 11997
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Lotus 340 R Exit..
Die zwarte! Wat een gaaf ding.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R Exit..
dat soort Elise 2 types zijn wel top, en net iets minder hardcore dan een Exige.
maar mocht je het als 2de of 3de auto niet zo uitmaken dan is een hardcore als bv Deze originele Exige 240 Cup ook niet verkeerd.
meer voor race dan straat, doch met kenteken
http://www.lotus-central.com/en/classif ... 3&catid=13" onclick="window.open(this.href);return false;




wat is er toch veel leuks te koop als je wat gaat graven.
maar mocht je het als 2de of 3de auto niet zo uitmaken dan is een hardcore als bv Deze originele Exige 240 Cup ook niet verkeerd.
meer voor race dan straat, doch met kenteken

http://www.lotus-central.com/en/classif ... 3&catid=13" onclick="window.open(this.href);return false;
ding is nog lichter gemaakt met vele veranderingen.Exige 240 Cup Race car - Prepared with no expense spared.
Perfect car for Exige Cup Europe, GT Cup, Britcar Production, etc etc. Has the benefit of a road registration and sold with MOT.
Full Specification as follows:
Engine/Gearbox
Reverie carbon Daytona induction system
Heat wrapped intercooler and pipes
Intercooler heat deflection plate
2bular 4-2-1 exhaust manifold (heat wrapped)
2bular de-cat pipe (heat wrapped)
2bular GT3 8”x24” Silencer
Morroso baffled sump
Lotus sport front mounted twin oil coolers
Aluminium Motorsport radiator
Kazz close ratio gear set
Quaife ATB differential
Chassis
Chromoly T45 6 point roll cage with FIA spec rear stays
Motorsport Aluminium bulk head (covered with heat deflection tape)
70L ATL Lotus Motorsport foam filled bag tank
“Plans Motorsport” Corbeau seat
Luke 6 point harness
SPA quick release steering wheel boss
OMP steering wheel
Fire Sense 2.25L electronic plumbed in fire extinguisher
OMEX hybrid electron battery isolator
MST transponder
Odyssey dry cell battery
SPA oil pressure / temperature gauge
Lotus sport 4 POT front AP callipers
Lotus sport 308mm front discs and bells
“Plans Motorsport” adjustable wide rear wing (mounted directly to chassis)
Lightened doors
Perspex side windows
Lightened rear clam
Suspension
Ohlins 46mm 2way dampers (recently serviced)
“Plans Motorsport” Motorsport solid mounted adjustable anti-roll bar
Rack Plates (10Notch)
Fully Set up with corner weights by Plans Motorsport
Wheels/Tyres
1 x silver spider rims with Dunlop Wet tyres
2 x Lotus sport 240R black rims with Dunlop slicks
Excelllent Value at £30,000.
Pole position at Brands Hatch last time out.
Can convert to LHD if required
Price : £30,000
wat is er toch veel leuks te koop als je wat gaat graven.

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus 340 R Exit..
Die zwarte 2002 die is geweldig.
Michel
Michel
-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus 340 R Exit..
Ik ook, die zwarte SVP!Petrolhead Tom schreef:Ik wist het wel!


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R Exit..
die doet mijn rikketik ook sneller kloppen, kost wat maar dan heb je ook wat.Erik Stoffelsen schreef:Ik ook, die zwarte SVP!Petrolhead Tom schreef:Ik wist het wel!![]()
die blauwe is ook leuk en op een mooie basis en je houd wat geld over,
maar als je wat extra hebt dan is de zwarte een kanon lijkt me

- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R Exit..
Die gele Exige op mobile.de is verkocht..
Die zwarte met Honda is leuk.. maar hoe lang blijft dat heel?

Die zwarte met Honda is leuk.. maar hoe lang blijft dat heel?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Lotus 340 R Exit..
moet aardig standvast zijn volgens Simon...Hans R schreef:Die gele Exige op mobile.de is verkocht..![]()
Die zwarte met Honda is leuk.. maar hoe lang blijft dat heel?
natuurlijk rek je de marge een beetje magoed, soms is het dat waard

denk dat ie desondanks betrouwbaarder is dan Allen's rover motor met dat veel mindere vermogen

-
- Berichten: 18930
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Lotus 340 R Exit..
Hans R schreef:Die gele Exige op mobile.de is verkocht..![]()
Die zwarte met Honda is leuk.. maar hoe lang blijft dat heel?
't is Honda hoor....

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus 340 R Exit..
Honda blok vertrouw ik ook wel.Hans R schreef:Die gele Exige op mobile.de is verkocht..![]()
Die zwarte met Honda is leuk.. maar hoe lang blijft dat heel?
Michel
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Lotus 340 R Exit..
Compressor is leuk voor je power (delivery) natuurlijk, maar heb je niet het geschreeuw van een NA blok ipv het gejank van een compressor?
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus 340 R Exit..
Zo'n Honda maakt ook wel zijn toeren met compressor, geld ook voor de toyota met compressor. Maar je moet wel toeren willen maken. Ik moet wel met mijn NA Exige s2, doe dat ook graag.
Michel
Michel
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Lotus 340 R Exit..
Zou S2 honda wel overwegen, S1 toch niet meer zo snel.
S2 honda zijn er genoeg waar km's mee word gemaakt wat heel blijft. Betere/sterkere componenten in het onderstel.
S2 honda zijn er genoeg waar km's mee word gemaakt wat heel blijft. Betere/sterkere componenten in het onderstel.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R Exit..
Vandaag even gebeld naar deze man, is idd een standaard motor in de Elise, mooie basis voor een DuratecN!co schreef:Mooi ding maar motor is gewoon standaard S1 zo te zien. Das toch wel minder dan die exiges waar je ook naar kijkt. Tenzijn je er natuurlijk gelijk een opgeleukte duratec in laat lepelen.Hans R schreef:Slik, ik kom net deze tegen![]()
http://www.pistonheads.com/sales/2123322.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Superleuk rijden zo'n Elise met Duratec met 200pk misschien nog wel leuker dan een Exige
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus 340 R Exit..
Je 340 deed 280pk per ton, waar een s1 met 200pk zo'n 275 pk per ton doet.Hans R schreef:Superleuk rijden zo'n Elise met Duratec met 200pk misschien nog wel leuker dan een Exige
Je gaat het zwaar krijgen een waardige opvolger te vinden, als drukvulling geen optie is.
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Lotus 340 R Exit..
Of een lichtere auto 

-
Onlinesmiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Lotus 340 R Exit..
Komen we weer bij die 211, die op 380 per kiloton komt 
@Hans; waar ligt je hart; de schoonheid van de NA, of de pk ratio?
@Hans; waar ligt je hart; de schoonheid van de NA, of de pk ratio?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R Exit..
2-11 natuurlijk! Maar ik wil een keer een dak!
Laatst op Zolder meegereden met een Duratec S1 en dat gaat geweldig! Ik was zwaar onder de indruk, Nitron setje zat eronder en elke bocht in de drift 8)
Ik vind het gejank van de Lotus compressor irritant (bij de Mini Works GP was die minder) al zal het een Exige S2 worden, want die vind ik mooier dan een Elise S2, dan ga ik kijken naar een Rotrex compressor zoals die van Jan, die klinkt geweldig! Maarja dan ben je ook weer €10k verder + de aanschaf van een N.A Exige en BPM een Elise S1 zoals deze oranje heb je voor €12k + €10k Duratec scheelt weer en hij is een stuk lichter 710 kilo 8)
Er staat trouwens een motorsport Elise te koop in Epse 8) maarja die kan de weg niet op..
http://auto.marktplaats.nl/lotus/382664 ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst op Zolder meegereden met een Duratec S1 en dat gaat geweldig! Ik was zwaar onder de indruk, Nitron setje zat eronder en elke bocht in de drift 8)
Ik vind het gejank van de Lotus compressor irritant (bij de Mini Works GP was die minder) al zal het een Exige S2 worden, want die vind ik mooier dan een Elise S2, dan ga ik kijken naar een Rotrex compressor zoals die van Jan, die klinkt geweldig! Maarja dan ben je ook weer €10k verder + de aanschaf van een N.A Exige en BPM een Elise S1 zoals deze oranje heb je voor €12k + €10k Duratec scheelt weer en hij is een stuk lichter 710 kilo 8)
Er staat trouwens een motorsport Elise te koop in Epse 8) maarja die kan de weg niet op..

http://auto.marktplaats.nl/lotus/382664 ... ind=4&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Lotus 340 R Exit..
Die motorsport is wel road legal te krijgen volgens Jan Nijland. Heftig ding kan ik zeggen, heb er al in gereden.
S1 met duratec lijkt me vet. Yvo van Elise shop heeft dat Steve Willan blok erin zitten.
Michel
S1 met duratec lijkt me vet. Yvo van Elise shop heeft dat Steve Willan blok erin zitten.
Michel
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R Exit..
Waarom is die zo goedkoop dan?
Edit: ik kreeg zojuist een mailtje van Jan met goede foto's maar dit is geen originele Elise motorsport die hebben de Exige S1 body en deze niet.. dus dat gaat over.
Nu is het meer, ga ik voor een Elise S1 met Duratec motor of gelijk klaar een Exige S2
Net bod gedaan voor de S1 Elise
Edit: ik kreeg zojuist een mailtje van Jan met goede foto's maar dit is geen originele Elise motorsport die hebben de Exige S1 body en deze niet.. dus dat gaat over.
Nu is het meer, ga ik voor een Elise S1 met Duratec motor of gelijk klaar een Exige S2

Net bod gedaan voor de S1 Elise

- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Lotus 340 R Exit..
Duratec > K20A ??
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Lotus 340 R Exit..
Duratec heeft veel meer koppel 8)
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
Re: Lotus 340 R Exit..
Voor meer koppel kan er ook een K24A in, maar dat gaat prolly over het budget heen... 
Duratec S1 is dan wel een leuke optie, maar is een S1 niet hopeloos inferieur aan een S2, ondanks z'n weight advantage?

Duratec S1 is dan wel een leuke optie, maar is een S1 niet hopeloos inferieur aan een S2, ondanks z'n weight advantage?