Voetbal Algemeen/actueel!

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Petrolhead Tom

Re: Voetbal Algemeen/actueel!

Bericht door Petrolhead Tom » 30 sep 2010, 00:07

Welke dan? Nummer 1: Crouch houd Wisgerhof ook vast, dus die is uiterst discutabel.
Nummer 2: Rosales raakt bale niet eens of hij ligt al, geen penalty dus geel voor Bale voor een schwalbe.
nummer 3: aangeschoten hens, Kuiper probeert weg te draaien van de bal, raakt met zijn elleboog de bal, misschien nog wel de meest terechte.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 sep 2010, 10:40

Hoe lullig het ook is, de laatste twee penalties waren gewoon terecht. Rosales is gewoon veels te laat en gewoon dom dat hij als nog een sliding maakt. Die tweede: hands is hands, hoewel ik wel vond dat hij probeerde om hem niet met zijn armen te raken. Maar goed. Twente heeft terecht (op basis van de tweede helft) verloren. The Spurs waren gewoon net ff te goed. Nu zal je het hier wel niet mee eens zijn als Twente fan, maar het lijkt mij dat het klopt ;)

Michel P

Bericht door Michel P » 30 sep 2010, 11:18

Stefan R schreef:1 terechte penalty...

Als je die 'hands' bal ook een penalty waardig vond, had Twente er ook 1 moeten hebben....

Overigens wel de meest bedroevende scheids die ik het laatste jaar in actie gezien heb :?
+1

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 30 sep 2010, 11:24

Jammer, ze kwamen er eigenlijk niet echt aan te pas. En die penaltys, tja, er is altijd wat. En dan hadden ze nog niet gewonnen. Helaas, op naar de volgende :wink:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 sep 2010, 12:02

Michel P schreef:

Als je die 'hands' bal ook een penalty waardig vond, had Twente er ook 1 moeten hebben....

Overigens wel de meest bedroevende scheids die ik het laatste jaar in actie gezien heb :?
+1
Eensch. Twente had er ook zeker 1 moeten krijgen en die andere "hands-actie" (even die Twente speler in het gezicht slaan) had gewoon direct rood moeten zijn.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 30 sep 2010, 12:28

Op een gegeven moment waren the Spurs ook zeker beter in de tweede helft, maar toen stond het al 3-1 door de penalty's dan word het gewoon super lastig voetballen met 20 minuten op de klok. Als je tegen negen man moet spelen vanaf de zestigste minuut dan heb je gewoon super veel kans met 2-1 op het bord. Ik weet ook wel dat dit een beetje als dan praten is maar ik snap niet wat zo'n scheids te zoeken heeft in de champions leaque echt niet! Zo iemand mag in de hoofdklasse nog niet eens aan de bak.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 30 sep 2010, 12:41

Robin Hartog schreef:
Michel P schreef:

+1
Eensch. Twente had er ook zeker 1 moeten krijgen en die andere "hands-actie" (even die Twente speler in het gezicht slaan) had gewoon direct rood moeten zijn.
Apart dat de scheids die klap niet zag trouwens. Er waren 2 pogingen nodig om 'm goed te raken, na de 1e poging gaat het toch opvallen zou je zeggen...

Michel P

Bericht door Michel P » 30 sep 2010, 13:50

Die pipo's op de achterlijn schiet ook niet op, gewoon elke club 3 opties per wedstrijd geven om de beslissing van de scheidsrechter aan te vechten middels beelden! Dan kan je het middels verschillende camera hoeken zien en de scheids een betere keuze maken. Zal wellicht iets vertragen maar in het miljoenenbal dat voetbal heet wel wenselijk. Eerste penalty is gewoon getrek over en weer, dus eigenlijk niets. Leek er meer op dat de Twente speler naar de grond werd meegetrokken door armklem. Scheids ziet rood door en elleboogstoot over het hoofd. Geeft de penalty die de 3-1 oplevert kado, terwijl aan de anderekant de penalty voor een soortgelijke situatie niet gegeven word. 2-2 had dus ook de uitslag kunnen worden, of na 2x rood voor Tottenham zelfs een overwinning voor Twente. Erg jammer. Verder een erg leuke wedstrijd met een superieure Van der Vaart (domme kaarten) je ziet dat hij in een vrije rol, net zoals bij HSV een geweldig rendement heeft.

Michel

Boyd

Bericht door Boyd » 30 sep 2010, 15:03

Petrolhead Tom schreef:Op een gegeven moment waren the Spurs ook zeker beter in de tweede helft, maar toen stond het al 3-1 door de penalty's dan word het gewoon super lastig voetballen met 20 minuten op de klok. Als je tegen negen man moet spelen vanaf de zestigste minuut dan heb je gewoon super veel kans met 2-1 op het bord. Ik weet ook wel dat dit een beetje als dan praten is maar ik snap niet wat zo'n scheids te zoeken heeft in de champions leaque echt niet! Zo iemand mag in de hoofdklasse nog niet eens aan de bak.
Had makkelijk gekund!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GS7YpMQb ... re=related[/youtube]

Boyd

Bericht door Boyd » 03 okt 2010, 13:30

Zal vast tegen wat verkeerde schenen schoppen. Maar Utrecht is lekker bezig :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 03 okt 2010, 13:55

Ajax slecht bezig bedoel je :bag: Die handsbal van Suarez..... das echt iets van de laatste tijd. Veel spelers die ineens zich als keeper wanen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 okt 2010, 15:20

Ajax heeft de beste keeper van NL en alsnog hands maken. Great. Beetje jammer dit zeg maar.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 okt 2010, 16:31

yes! Weer drie punten!!! Strakke overwinning van Twemte, was een leuke pot om naar te kijken.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 okt 2010, 09:34

Boyd schreef:Zal vast tegen wat verkeerde schenen schoppen. Maar Utrecht is lekker bezig :mrgreen:
:banaan:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 okt 2010, 09:36

Boyd schreef:Zal vast tegen wat verkeerde schenen schoppen. Maar Utrecht is lekker bezig :mrgreen:
Idd, heerlijk!

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 okt 2010, 09:51

Michel P schreef:
Idd, heerlijk!
Ach, de havenarbeiders uit Rotje Knor krijgen nog een zwaar seizoen. Geen kampioen, geen beker en geen Europees voetbal... :hosanna:

Michel P

Bericht door Michel P » 04 okt 2010, 11:26

indobesar schreef:
Michel P schreef:
Idd, heerlijk!
Ach, de havenarbeiders uit Rotje Knor krijgen nog een zwaar seizoen. Geen kampioen, geen beker en geen Europees voetbal... :hosanna:
Ja die moeten de mouwen niet opstropen maar gewoon in zonder mouwen speler, doet pijn, maar er moet hard gesaneerd worden in het betaalde voetbal, en wel wereldwijd.

Michel

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2010, 13:26

Wat zeggen de voetbalkenners hier van het gedrag van Nigel de Jong? Die gast moeten ze toch voor lange tijd schorsen? Op het WK is hij ermee weg gekomen, maar nu heeft hij daadwerkelijk schade aangericht.

Wat mij betreft moeten ze dit soort gedrag ZEER zwaar gaan bestraffen, dat is de enige manier om dit soort wangedrag uit te roeien. Niet een schorsing van een paar wedstrijd maar bijvoorbeeld van minimaal een heel seizoen. Dit is verre van de eerste keer dat hij dit doet.

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2010, 13:30

Daarnaast hoop ik dat hij aangeklaagd wordt en dat hij die schadevergoeding uit eigen zak moet betalen.

De enige manier om voetballers echt te raken is hard in hun portemonnee (ze hebben diepe zakken, dus geen lullige bedragen) en op sportief vlak.

Zo snel mogelijk uitroeien dit gedrag, laat de Jong de eerste zijn die zwaar bestraft wordt voor zijn wangedrag. Wat mij betreft (zeker gezien zijn historie) is een schorsing van minimaal 1 seizoen het minste wat ze kunnen doen.

MartijnS

Bericht door MartijnS » 04 okt 2010, 14:09

Hij is door van Marwijk uit de selectie van het Nederlands elftal gezet!

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... NJE__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2010, 14:10

Ik heb het niet gezien. Dat iemand z'n been breekt is erg maar kan ook "per ongeluk" gebeuren. Hoe ging dat hier?

Arthur

Bericht door Arthur » 04 okt 2010, 14:18

Nu wel: http://video.elsevier.nl/?11813898" onclick="window.open(this.href);return false;

Da's wel een onbesuisde actie... :bag:

k33z

Bericht door k33z » 04 okt 2010, 14:24

Dan is dit nog niet eens zijn meest bizarre overtreding, maar het is er wel eentje met grote consequenties.

Zijn overtredingen tegen de USA en Japan richting het WK waren schandalig en over zijn karatetrap in de finale kan ik ook weinig goeds vertellen.

Helaas is er nu letsel bij zijn tegenstander, maar dan is nu HET moment om hem fors te straffen en een voorbeeld te stellen voor alle anderen.

Hier nog de discussie van studio voetbal van gisteravond:
http://nos.nl/video/189092-studio-voetb ... -jong.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Arthur

Bericht door Arthur » 06 okt 2010, 09:02

Dan ff een vrolijke noot: http://www.zie.nl/video/opmerkelijk/Dui ... azr7vf0sul" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 06 okt 2010, 09:29

Die de Jong is helemaal geflipt. Z'n tekortkomingen probeert hij te verdoezelen met idioot gevaarlijk spel. Wat mij betreft nooit meer in Oranje. En dat zeg ik als ajacied....(fwiw)

Plaats reactie