Morgen met de TDI op zandvoort :P What to do?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Zjeraaar

Morgen met de TDI op zandvoort :P What to do?

Bericht door Zjeraaar » 28 sep 2010, 14:39

Beste mensen, morgen doe ik mee aan een race experience dag op zandvoort, met de vrienden van Geenstijl gaan we een dagje racen in cup auto`s, driften met BMW`s, meerijden met proffesionele coureurs en drifters en met onze eigen bolides het circuit onveilig maken! Ik heb weleens slechtere dagen op het werk meegemaakt :mrgreen:

Nu zit ik me een beetje af te vragen waar ik allemaal rekening mee moet houden, we mogen met onze eigen auto`s het circuit op en ik wil als DFer natuurlijk wel bovenaan de lijst eindigen ;) Nu is mijn auto niet het meest circuit waardige voertuig out there (Audi A4 boot met 96kw 1.9 TDI) maar ik wil er (zo veilig mogelijk) uit halen wat er in zit natuurlijk, nu heb ik de kans!

Wat ik zoek zijn dus wat last-minute circuit n00b tips. Ik heb met de motor een aantal circuitdagen gedaan dus met niet helemaal onbekend met zandvoort maar met de diesel zal het wel heel wat anders zijn.. daarom de vraag, what to do and what not to do? Alle tips over lijnen, aanremmen e.d. zijn welkom!

Wat ik er voor de zekerheid bij zeggen dat ik niet richting de 2:00 probeer te gaan of iets dergelijks, maar ik wil wel m`n eerste circuit meters met de auto goed benutten! Mocht het goed bevallen kan ik hier weleens een nieuwe hobby aan overhouden :df: Ik neem iig m`n helm met Bullitcam mee, dus mocht het beeldmateriaal te bekijken zijn, en mocht ik het aandurven :bag: zal ik hier de filmpjes plaatsen!

Misschien zijn er nog meer DFers aanwezig toevallig?

Ik houd jullie op de hoogte :D
Laatst gewijzigd door Zjeraaar op 28 sep 2010, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Robertdj

Re: Morgen met de TDI op zandvoort :P What to do?

Bericht door Robertdj » 28 sep 2010, 14:41

Niet de snelste willen zijn.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 28 sep 2010, 14:52

Robertdj schreef:Niet de snelste willen zijn.
Dat was ook niet al te serieus bedoelt Robert, er zullen waarschijnlijk genoeg mensen zijn met auto die iets meer circuitwaardig zijn (vorig jaar ook porsches, cooper Sjes e.d.) maar dat neemt niet weg dat ik die eerste meters goed aan wil pakken, vandaar `t topic ;)

Knot

Bericht door Knot » 28 sep 2010, 15:04

Mwah... als je een 2m25 haalt is het al knap.... 130pk zware boot op standaard remmen en onderstel.

Als je wilt cheaten op de remmen even snel een set RC6 of HT10 of RS29 blokken monteren ;)

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 28 sep 2010, 15:33

Knot schreef:Mwah... als je een 2m25 haalt is het al knap.... 130pk zware boot op standaard remmen en onderstel.
Hahah noted ;) 2m25 vind ik zelf nog vrij optimistisch.. Qua remmen een goeie tip maar dat red ik niet meer vandaag. Wellicht wat tips voor bochten aanremmen of iets dergelijks?

Boyd

Bericht door Boyd » 28 sep 2010, 17:23

Kort en krachtig remmen, en zo laat mogelijk :wink:

Harrie D

Bericht door Harrie D » 28 sep 2010, 22:03

Niet dr af stuiteren in de Gerlach of op het Scheivlak (die eerste omdat je nauwelijks uitloop hebt, die tweede omdat het hard gaat)

Knot

Bericht door Knot » 28 sep 2010, 22:17

Een beetje zoals hier:

Alleen overal 2x eerder remmen en er rekening mee houden dat de remmen na een paar rondjes minder gaan worden, dus eenmaal een rempunt bepaald niet gaan verleggen maar juist gaan vervroegen, ineens is de kracht eruit. Probeer daarom ook korte sessies te doen, 15min is lang zat en dan is de remvloeistof allang aan de kook en staan de blokken in de fik.

Banden spanning moet warm niet over de 3 bar komen dus start koud met 2,3 of 2,4 zoiets. Verder gewoon lol maken en opbouwend rijden met de bochtensnelheden.

Harrie D

Bericht door Harrie D » 29 sep 2010, 00:06

Denk dat ik volgend jaar ook maar eens leuke dag op zandvoort moet doen met de 02, zo ziet het er beter uit dan afgelopen weekend.
1 vrij rondje nadat je je naar voren hebt geworsteld en vervolgens weer slalommen tot en met.

Moet ik wel eerst eens zorgen dat mn remmen dr niet na een halve ronde mee kappen, 2m10 moet lukken op een droge baan (nog 5,5sec te gaan)
Aanremmen voor de Tarzan ging wel apart (KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT KUT, gehaald)

Plaats reactie