
Triumph Daytona 675 Verkocht! => CBR600RR
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Gefeliciteerd ermee, ziet er super uit 

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Prachtmachine Niels!!!!
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)

Het is echt een beauty in deze uitvoering imho. Misschien met de tijd nog wat kleine dingetjes aanpassen zoals een zwart schermpje e.d. Ik moet zeggend dat het toch wel gaaf is om iets te kopen wat gewoon helemaal nieuw is

@Romo: er zitten Pirelli's onder maar het exacte type weet ik niet. Er stond wel iets van Corsa op en in het verleden betekende dat zacht

- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Supergaaf ding Niels! Heb je 'm al thuis staan, of staat ie nog bij de dealer? (TwinParts?)
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Staat nog bij de dealer en daar blijft ie misschien wel tot 2011 staan
Dan komt het kenteken er pas op namelijk
Misschien dat ik em eerder naar huis haal maar dat moet ik qua verzekering (diefstal, brand etc.) nog ff uitzoeken zonder kenteken.


- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Super Corsa's??
Dingen wel goed warmrijden want ze willen koud nog wel is rare dingen doen
Dingen wel goed warmrijden want ze willen koud nog wel is rare dingen doen

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Zo, inmiddels staan er wel 48 hele kilometers op de teller. Dat schiet niet op! 

- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Tijd vor de lente meet………….. 

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Tijd voor de lente
want koud was het wel..

want koud was het wel..

-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Wanneer komen de foto's
Veel rijplezier ermee!!!

Veel rijplezier ermee!!!
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Staan op de vorige pagina
Andere heb ik nog niet 


- Riceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Schaam je!
Zal eens opletten de komende tijd of ik je nog spot. 


-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Oh en jij heb natuurlijk ook die heerlijke inrijdperiode van 1500km nu? Leuk he, rijden op een 675cc schakelbrommerNiels schreef:Zo, inmiddels staan er wel 48 hele kilometers op de teller. Dat schiet niet op!

- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Moet dat met dat Triumph spul? Collega jankt z'n R1 altijd meteen naar vollast vanaf nieuw en/of koud 

-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Ja, de eerste 1500km moet dat.
Doorjakkeren zou ik sowieso niet doen, met geen een motor.. maar dat moet iedereen zelf weten
Met de auto heb ik dat ook niet gedaan.
Doorjakkeren zou ik sowieso niet doen, met geen een motor.. maar dat moet iedereen zelf weten

- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Ha leuk.......de inrij discussie :banaan:
Volgens de sticker op de tank zoiets als:
0 - 300km max 5000RPM
300 - 600km max 6000RPM
600 - 900km max 8000RPM
900 - 1200km max 10.000RPM
1200 - 1500km max 12.000RPM
Ik weet het niet precies maar ik weet wel dat 5000RPM in zes max. 90-100km/h en echt een drama qua rijden als je daar niet overheen wilt gaan. In het boekje vind ik dergelijke toerentallen niet terug en heeft men het over "belasting" met half gas, 3/4 gas etc. De monteur bij de dealer zegt dingen die meer van deze tijd zijn en waar ik me (inclusief eigen technisch inzicht
) meer in kan vinden: rustig warmdraaien en veel varieeren in toeren en belasting. Daarbij is vaak rustig op temperatuur komen en weer afkoelen tijdens de inrij periode een goede zaak zodat de "werking" wat uit het materiaal gaat en de delen zich goed kunnen zetten.
Dus gisteren lekker slechts 20km gereden en vandaag iets van 35. Lekker rijden en lekker spelen met een max. van ca. 7500RPM tot op heden. Grotendeels zit je wel rond de 5000RPM dus dat moet wel goed komen
Volgens de sticker op de tank zoiets als:
0 - 300km max 5000RPM
300 - 600km max 6000RPM
600 - 900km max 8000RPM
900 - 1200km max 10.000RPM
1200 - 1500km max 12.000RPM
Ik weet het niet precies maar ik weet wel dat 5000RPM in zes max. 90-100km/h en echt een drama qua rijden als je daar niet overheen wilt gaan. In het boekje vind ik dergelijke toerentallen niet terug en heeft men het over "belasting" met half gas, 3/4 gas etc. De monteur bij de dealer zegt dingen die meer van deze tijd zijn en waar ik me (inclusief eigen technisch inzicht

Dus gisteren lekker slechts 20km gereden en vandaag iets van 35. Lekker rijden en lekker spelen met een max. van ca. 7500RPM tot op heden. Grotendeels zit je wel rond de 5000RPM dus dat moet wel goed komen

- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Hier vanochtend weer zout gestrooid alsof de winter nog moet beginnen……..dus ik rijd (nog) niet………..anyway; inrijden voor dat kanon van mij;
0-300km max 7K RPM (Mocht je harder willen dan hakt de toerenbegrenzer er ongenadg in)
300-1000km max 9K RPM (Mocht je harder willen dan hakt de toerenbegrenzer er wederom ongenadig in)
Na 1000km een beurt, en los mag ie……………….en ohhhhhhhhhhh wat gaat het hard, niet normaal meer………...
:
Ik heb vele korte en wisselende ritten gereden met deellast steeds ook afwisselend, remmen idem, schakelen idem, nu ik de otoplastieken heb en lange stukken mag rijden is dat het eerste wat ik ga doen als het weer enigzins beter wordt…..
0-300km max 7K RPM (Mocht je harder willen dan hakt de toerenbegrenzer er ongenadg in)
300-1000km max 9K RPM (Mocht je harder willen dan hakt de toerenbegrenzer er wederom ongenadig in)

Na 1000km een beurt, en los mag ie……………….en ohhhhhhhhhhh wat gaat het hard, niet normaal meer………...



Ik heb vele korte en wisselende ritten gereden met deellast steeds ook afwisselend, remmen idem, schakelen idem, nu ik de otoplastieken heb en lange stukken mag rijden is dat het eerste wat ik ga doen als het weer enigzins beter wordt…..
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Gelukkig is ie niet begrenst, ja pas bij 15.500RPM oid. Wel een shift light die ik zelf kan aanpassen. Ik ga ook niet vreselijk veel toeren draaien en zeker ook niet voor langere stukken hoger in toeren. En geloof me 7000RPM op een 1000cc is heel wat anders dan 5000RPM op een 675
5000RPM, das gewoon ronduit gevaarlijk
De Daytona krijgt bij 800km alweer schone olie en dan pas weer bij de 10.000km geloof ik.


- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Niels, ik zal mijn kameraad even vragen over de inrijprocedure.
Hij heeft hier een internetsite over gevonden met daarin ook de winst in het vermogen
en de slijtage aan de blokdelen.
Zodra ik meer weet, meld ik me weer.
Hij heeft hier een internetsite over gevonden met daarin ook de winst in het vermogen
en de slijtage aan de blokdelen.
Zodra ik meer weet, meld ik me weer.
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Altijd interessant 

- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Dat 5000 toeren en de 100 niet halen, tsja, als het 5800 worden gaat ie ook niet dood van, alleen die variatie, dat is volgens mij echt belangrijk.
Van de 1000RR dat begrenzen wist ik niet, apart dat ie zelf de kmstand weet dan om m te verhogen naar 9.
Van de 1000RR dat begrenzen wist ik niet, apart dat ie zelf de kmstand weet dan om m te verhogen naar 9.
- romo
- Berichten: 27060
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Knot schreef:Dat 5000 toeren en de 100 niet halen, tsja, als het 5800 worden gaat ie ook niet dood van, alleen die variatie, dat is volgens mij echt belangrijk.
Van de 1000RR dat begrenzen wist ik niet, apart dat ie zelf de kmstand weet dan om m te verhogen naar 9.
Tja, ik wist het de 1e keer ook niet, werd ik zowat van het ding gelanceerd, zo abrubt hield ie in.........


- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Moet je ook maar niet vals spelen he 

- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Triumph Daytona 675 (Niels)
Op zich wel een goed ding dat variëren in toeren.
Dat van die begrenzing ook. Kan tegenwoordig allemaal zo mooi softwarematig ja
De SRAD die ik nu heb is ook op goed variërend toerental ingereden. Vandaar ook dat uitzonderlijke vermogen nu nog denk ik??
Dat van die begrenzing ook. Kan tegenwoordig allemaal zo mooi softwarematig ja

De SRAD die ik nu heb is ook op goed variërend toerental ingereden. Vandaar ook dat uitzonderlijke vermogen nu nog denk ik??
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Thomas H en 1 gast