ik woon vlak bij Groningen en ben gek op snelle auto's en dan met name Porsches en BMW's
heb zo langzamerhand een leuke verzameling opgebouwd, waar ik met veel plezier in rijd en aan sleutel. heb daarvoor een fijne garage aan huis met brug en kan dus veel werkzaamheden zelf uitvoeren.
rij graag 's avonds even over de ruilverkavelings weggetjes in de buurt, rij klassieker-rallyes met m'n 911 S Targa (1970) en rij regelmatig op het circuit met mijn race-maten in de M3 (E36) en samen met m'n dochter in de 325I (E36 aprisco).
het (snel) rijden staat voorop, ben een aantal jaren geleden begonnen met een Donkervoort Cosworth en had al snel in de gaten dat het rijden met 240pk in een auto van 650kg. wat meer vaardigheid vergde dan ik toen had. heb daarom een aantal trainingen gedaan en heb m'n racelicentie gehaald (in een Sierra Cosworth, super circuit auto, minder geslaagd als cursusauto..)
de donkervoort is ondertussen ingeruild, maar vormde wel het begin van een geweldige hobby.
mij "oprit" ziet er op dit moment alsvolgt uit:
porsche 997 Turbo, wit/blauw 727pk aan de krukas, bouwjaar 2007(grotere turbo;s en intercoolers, aangepast inlaat- en uitlaat systeem, 6pods brembo's met 2delige schijven, sportech veerpoten, versterkte koppeling met sportplaten, aangepast motormanagement systeem, 20" zwarte velgen, etc...)
porsche 993 Turbo, zwart/zwart, 435pk , bouwjaar 1996 (alleen lichte motor tuning)
porsche 996 GT3-CS, MKI, grijs/zwart, 361pk, bouwjaar 2000 (voorlopig nog standaard)
porsche 964 C4,wit,/blauw ca.295pk, geheel RS opgebouwd, bouwjaar 1993 (sport nokkenassen,ander inlaat- en uitlaatsysteem, aangepast management systeem, en lichter gemaakt)
porsche 911 S Targa, zwart/zwart, 3.2motor, sport nokkenassen, aangepaste uitlaat,carburateurs (ca.250pk)zwaardere torsiestangen, sportschokbrekers, aangepaste remmen/sportblokken, bwjr 1970
BMW 325I cupauto, E36
BMW M3 cupauto , E36 (2 identieke auto's samen met m'n race-maten, super circuit-auto's..)
BMW X5, 3,0I (goede trailer-trekker en familie auto..)
Landrover LR88IIA bouwjaar 1972 (was m'n eerste "fun-auto" moeilijk afscheid van te nemen
tot zover!
groet en veel plezier op het forum..
roonieb1