Tiff Needell test een EVO 6.5 TME

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Tiff Needell test een EVO 6.5 TME

Bericht door Peter Tunissen » 23 dec 2006, 00:11

Ik zocht een leuk filmpje om mijn 2000e post mee op te fleuren. :)
http://www.youtube.com/watch?v=jXTW0kybZqY

Er zit behoorlijk wat onderstuur in, maar dat zal er met wat extra camber en caster wel uit te poetsen zijn denk ik.
Als hij gaat, gaat hij ook erg mooi.
Active Yaw Control lijkt me zo te zien ook best mee te leven, je moet gewoon dwarser dan dwars, dan kun je hem samen met het AYC nog recht trekken.
Tiff is toch altijd meer RWD dan AWD man heb ik het idee, maar hiermee vermaakt hij zich zo te zien wel.
Ik hopelijk binnenkort ook; na kerst even een stukje onder het water door en kijken of het wat is.
Impreza is verkocht, dit wordt voor 98% zeker de opvolger.
Merry Christmas! :)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16655
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 23 dec 2006, 00:19

Volgens mij vind Tiff 4WD ook vet hoor, hij rijdt graag in de Impreza, EVO en Audi Quattro 8)

Deze is wel duidelijk meer onderstuurd als de latere edities van de EVO, maar dat zal er vast wel uit te halen zijn.

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 23 dec 2006, 11:31

blijft een van de mooiste evo's die tme

ga je veel plezier van hebben denk ik me zo zeker na dat filmpje te hebben gezien :lol:

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 jan 2007, 18:27

Ok, daar zijn we weer.
Het wordt intussen definitief een 6.5.

Dat betekent ook dat ik vast zit aan importeren, in Nederland zijn er geloof ik (nog) een of twee en die zijn niet te koop.
In Duitsland zijn ze niet zo EVO-gek en een 6.5 heb ik daar nog nooit gezien, dus dan wordt het Engeland, stuur rechts kan ik wel mee leven (went in een kwartiertje is mijn ervaring, in de McDrive kom ik toch nooit).
Inmiddels drie auto's bekeken, maar dat valt nog niet echt mee, veel kaf onder het koren.
Eentje met een vage rammel in de motor dat volgens de verkoper de nieuwigheid was ("Run Forest, run!"), eentje zonder historie die afgaand op de auto eerder 400.000 dan 40.000 kilometer gereden had (zullen wel 40.000 rally-kilometers geweest zijn) en eentje die (lichte) voorschade gehad had. Verder wel een nette auto, maar we zitten nog iets uit elkaar wat de prijs betreft.

Dus daarom even de vraag hier:
Wat zou een redelijke prijs zijn in Nederland voor een (witte) EVO 6.5 TME, 58.000km, eerste eigenaar, lichte voorschade gehad, maar wel keurig gerepareerd, Brembo remmen voor en achter, motorisch standaard?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 20 jan 2007, 18:37

Pool of sharks!
Denk zo rond de 32/35k?

Lijkt me moeilijk wat moois te vinden. Pistonheads ziet er allemaal heel aardig uit maar ondertussen......

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 20 jan 2007, 18:44

Pistonheads is inderdaad een goed beginpunt, maar je ziet ook daar heel veel verschil.
6.5's van £13.000 (zou rond de 27k op Nederlands kenteken zijn, goedkoper ook nog wel maar dan zijn het omgebouwde 6'en of auto's waar alle TME goodies al vanaf geschroefd zijn) tot £17.000 (+/- 35k), maar je moet er echt je hoofd bijhouden dat je met een nette auto thuis komt en niet een afgeragde ex-rally auto. Is zoooo makkelijk om verliefd te worden op een auto, maar dat lijkt me niet verstandig. :)

Online
Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1496
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 20 jan 2007, 18:49

Peter,

Let maar op hoor, je mag gerust aannemen dat de goedkope dat je vind al ferm afgeragt zijn of iets mis mee is.
Als je een goede EVO wil moet je echt wel iets neerleggen, of het moet al zijn van iemand die hem in bankbeslag moeten verkopen.
Ik ken zo verschillende voorbeelden van mensen die mij vertelden waarom zou ik 30k geven als ik voor 20k een evo vind.. achteraf met alle gevolgen vandien.. dan komen ze mij gelijk geven.

Dit is mijn ervaring die toch op EVO gebied vrij rijkelijk is..

Dick
Berichten: 102
Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:06

Bericht door Dick » 20 jan 2007, 18:54

Peter Tunissen schreef:Ok, daar zijn we weer.
Het wordt intussen definitief een 6.5.

Dat betekent ook dat ik vast zit aan importeren, in Nederland zijn er geloof ik (nog) een of twee en die zijn niet te koop.
In Duitsland zijn ze niet zo EVO-gek en een 6.5 heb ik daar nog nooit gezien, dus dan wordt het Engeland, stuur rechts kan ik wel mee leven (went in een kwartiertje is mijn ervaring, in de McDrive kom ik toch nooit).
Inmiddels drie auto's bekeken, maar dat valt nog niet echt mee, veel kaf onder het koren.
Eentje met een vage rammel in de motor dat volgens de verkoper de nieuwigheid was ("Run Forest, run!"), eentje zonder historie die afgaand op de auto eerder 400.000 dan 40.000 kilometer gereden had (zullen wel 40.000 rally-kilometers geweest zijn) en eentje die (lichte) voorschade gehad had. Verder wel een nette auto, maar we zitten nog iets uit elkaar wat de prijs betreft.

Dus daarom even de vraag hier:
Wat zou een redelijke prijs zijn in Nederland voor een (witte) EVO 6.5 TME, 58.000km, eerste eigenaar, lichte voorschade gehad, maar wel keurig gerepareerd, Brembo remmen voor en achter, motorisch standaard?
Ik ken iemand die is thans bezig met het importeren van een TME. Auto komt inclusief vervoer onder de euro 20.000.

In Nederland wordt toch al snel euro 27.000 tot 30.000 gevraagd voor een TME. Een Evo 6 heb je denk ik voor euro 20.000-25.000.

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 20 jan 2007, 19:31

Waarom een TME? Ik vind het zeker de bruutste/mooiste EVO maar zou toch voor hetzelfde geld eerder een 7, 8 of 9 kopen. Liefst RS.

Grote verschillen t.o.v. de normale 6 zijn de bumper, de wielen en het interieur. Dat is allemaal los te koop. Van de TME zijn er trouwens ook RSen.

Mvg. Obbe

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 21 jan 2007, 14:20

http://autoscout24.ch/AS24Web/Detail.as ... e=1&row=17

De GT is op dit moment volgens mij de ultieme versie van de 9. Een RS met luxe. Is Zwitserland geen optie om je auto te kopen? Er is veel keuze....

Mvg. Obbe

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 26 jan 2007, 15:15

@Peter, Al iets op het oog?

Grt. Obbe

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jan 2007, 18:11

Ik verwacht morgen een update hier. :D

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 26 jan 2007, 18:27

Peter Tunissen schreef:Ik verwacht morgen een update hier. :D
Gaaf, ff bij de RDW kijken waar je snel terecht kunt en dan gelijk dopen tijdens de tunnelrun.

Foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Michel

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9424
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 26 jan 2007, 19:40

Zie hier en daar ex rally auto langskomen, maar dat terugbouwen is toch ook niet iets wat je zomaar doet? Als je kijkt wat het totale preparatie kostenplaatje is. Moet je vervolgens alles weer terugbouwen. Ik geloof daar nooit zo in.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 26 jan 2007, 21:52

Peter Tunissen schreef:Ik verwacht volgende week een update hier. :D
[img:15:20]http://gathering.tweakers.net/global/sm ... ocrite.gif[/img]

Leuk is dat, zo'n auto staat weken of maanden te koop en dan wordt hij net een paar uur voor je neus verkocht. :(

Volgende week lekker verder zoeken dus, EVO is super, maar een tweedeurs GTT-achtige is ook nog niet helemaal afgeschreven, jammer dat Impreza zo duur is/blijft.
http://www.pistonheads.com/sales/116988.htm

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 26 jan 2007, 23:07

22B Zal waarschijnlijk ook alleen maar in waarde stijgen :cry:

Is dit niks voor je Peter?

Klik

Ik weet vrijwel zeker dat ie voor rond de 20K weggaat.

p.s. Ik heb wel een paar foto's van deze auto evt.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 jan 2007, 01:16

Ik had hem al gezien ja:
http://auto.marktplaats.nl/mitsubishi/7 ... -6-rs.html
Beauty!

Maar ik zoek een straatauto, dus geen kuipjes/rolkooien helaas.
Rallyplannen zijn even opgschoven naar 2008, dus als hij over een half jaar of zo nog te koop is het zeker een optie. :)

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 27 jan 2007, 10:40

Is dit niets? Heel anders, gaat goed van de plek(Best Motoring),super zeldzaam en blijft zeker het geld waard....
S15:
http://www.neweraimports.com/carDetails.jsp?carId=283
EVO 6 TME in Zwitserland, 20000Euro zonder belastingen met stuur links:
http://autoscout24.ch/AS24Web/Detail.as ... e=5&row=20

Zo'n 22B is wel gaaf maar al wel weer iets achterhaald als ik het goed begrijp. Heel hard onderstel en bijvoorbeeld een P1 schijnt veel softer te zijn maar zeker zo scherp.

Succes!

Mvg. Obbe

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 27 jan 2007, 11:11

@Obbe, Je gaat toch zeker een 22B niet met een P1 vergelijken? :shock: :wink:

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 27 jan 2007, 11:16

Nee, zou niet durven :)

Natuurlijk is de 22B veel specialer, echter zou ik voor dagelijks gebruik liever de P1 hebben. De 22B schijnt plankhard te zijn en is meer een liefhebbersauto voor erbij in de garage.

Vind de 22B wel veel stoerder. Mooiste Impreza ooit.

Grt. Obbe

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 27 jan 2007, 11:27

De Engelsen vinden de 22B plankhard, maar dat komt door de klöte wegen in de UK. Een 22B is hetzelfde afgeveerd als een 2 deurs STi en die is zeker niet plankhard (ik spreek uit ervaring)

Een P1 daarintegen vind ik weer te soft, zit een beetje op het standaard GTT niveau.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8386
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 27 jan 2007, 15:13

Die S15 is zeker gaaf, maar daar staan er volgens mij nog geen van op Nederlands kenteken?
Weet niet hoe moeilijk de RDW dan gaat doen.

Die TME in Zwitserland is een goede tip, zou op Nederlands kenteken ongeveer 27/28k worden (kunnen we die Zwitsers niet eens lid van de EU maken?).
Stuur links of rechts maakt mij niet eens zoveel uit, zolang het maar origineel is en geen wapsie wapsie zelfombouw, dat je ineens bij het insturen van Schwedenkreuz het stuur los in je handen houdt. :shock: :lol:

Wel een wat vage advertentie (van privaat, maar wel 9 maanden garantie?), maar zeker een telefoontje waard.
Enige wat me nog tegen staat is dat hij net voor de 100.000km beurt zit, maar dat is toch het geval met de meeste van de 6/6.5's die nu te koop staan.

Gebruikersavatar
Damir Vukovic
Berichten: 570
Lid geworden op: 18 dec 2006, 10:29
Locatie: Delft

Bericht door Damir Vukovic » 27 jan 2007, 17:04

Er staan wel een aantal S15s op NL kenteken, zag er minimaal 1 op sxoc.nl langskomen

Obbe
Berichten: 753
Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
Auto: M2
Locatie: Delft

Bericht door Obbe » 28 jan 2007, 09:37

Op Extreme Machines zit Henk Bunte en die heeft met succes een S15 vanuit Japan geimporteerd. Het is dus goed mogelijk. Kan niet direct linken vanaf dat forum maar als je even zoekt in de showroom naar S15 kom je hem vanzelf tegen.

Grt. Obbe

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 28 jan 2007, 09:44

22B komt uit 98.
Sorry hoor maar ik vind het oude meuk! Vroeger zag je ze nog wel eens staan. Deed me weinig.

P1 is zo'n beetje de beste oude Impreza. Met Prodrive pakket helemaal leuk. WRX STI zoals Leo alhier heeft is zo'n beetje de tegenstrever met DCCD. Ook niet naar :wink:

EVO's zijn net wat stoerder IMO.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast