Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
M@rcel

Re: Wereld zaken/oorlogen/politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door M@rcel » 23 sep 2010, 16:28

Niels schreef:Aangezien veruit de meeste oorlogen vanuit geloof zijn ontstaan
Het geloof wordt misbruikt, oorlogen ontstaan vanuit de hang naar macht

HansD

Bericht door HansD » 23 sep 2010, 16:52

Geloven ook.

EG

Bericht door EG » 23 sep 2010, 18:10

HansD schreef:Geloven ook.
Nationalisme ook. En nu? Landen verbieden?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 sep 2010, 19:06

Ieder 't zijne, ik heb 't wel gehad met 't geloof, meer dan, onbetrouwbare lieden etc. die jou vertellen wat ze zelf ook niet weten(daarom heet 't 'geloof'' ik noem 't sprookjes), maar toch:

Don't stop believing is dan wel weer skitterend. :banaan:

Robin

Bericht door Robin » 23 sep 2010, 19:27

Is die domme geit ook dood blijkbaar.. Jammer. Had wel 'n mooi koppie, maar wat er in zat :nul.
http://www.nu.nl/buitenland/2340448/tan ... anval.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 sep 2010, 20:13

Wat we allemaal al wisten natuurlijk....................

http://www.telegraaf.nl/buitenland/7734 ... html?p=9,1" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 23 sep 2010, 20:24

juist, dit slaat ook weer alles...dat niet meer mensen dit soort zaken zien.

diep triest, vele belanglozen/vrijwilligers en goed gevende mensen geven en dan komt er dat van terecht...meeste in zakken van betaalde krachten.
er zijn ook veels te veel instanties.
moet anders kunnen centraal geregeld door de staat of een departement daarvan die gewoon belastinggeld maar dan goed gereguleerd geeft en controleert in de vorm van hulp/goederen/materieel stuurt en voorlichting maar geen geld...die goederen kunnen weer gemaakt zijn door of eigen volk NL of mensen/producten in dat land (gecontroleerd met zware straffen op fraude e.d.)
want zo het de laatste tig jaar gaat is diep bedroefend in vele zaken.

HansD

Bericht door HansD » 23 sep 2010, 22:42

EG schreef:
??? Zie je mij pleiten voor het afschaffen van geloof? Het zou een hoop rotzooi schelen, zeker met de machtsgeloven christendom en islam, maar iedereen mag van mij geloven wat ze willen. Wie ben ik om ze hun sprookjesboek te verbieden? Beetje jammer alleen dat er zoveel doden bij vallen of mensen onderdrukt worden.

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2010, 09:39

HansD schreef:
EG schreef:
??? Zie je mij pleiten voor het afschaffen van geloof? Het zou een hoop rotzooi schelen, zeker met de machtsgeloven christendom en islam, maar iedereen mag van mij geloven wat ze willen. Wie ben ik om ze hun sprookjesboek te verbieden? Beetje jammer alleen dat er zoveel doden bij vallen of mensen onderdrukt worden.
mijn woorden....

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2010, 09:42

HansD schreef:
EG schreef:

+1 maar geloof naar het prive domein terug dringen zou toch al heel wat winst opleveren.

Ik de grondwet staat dat kerk en staat gescheiden zijn, ja op papier wellicht maar de praktijk niet echt.

Michel

Robin

Bericht door Robin » 24 sep 2010, 09:53

Michel P schreef: Ik de grondwet staat dat kerk en staat gescheiden zijn, ja op papier wellicht maar de praktijk niet echt.

Michel
Maak daar maar van 'echt niet'. Wat dat betreft is F goed bezig in zoverre, op hun manier.

Beleef/belijd whatever je geloof in huiselijke/familiekring , ga naar 'n kerk/moskee.

Best. Maar houd je voor de rest rustig in de maatschappij.
Maar kom niet met die door de mens zelf bedachte toestanden bij mij aankloppen.

Ik geloof niet, ik denk ná.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 sep 2010, 10:35

grappig,op GT40.com is er ooke en draadje besteed (nu al heel lang) aan ground zero de moskee...

ook weer een video van iemand een zekere Pat, die begrijpt het goed, zoiets denk/zie ik ook...die man mag het wel ff voor het zegge hebben :clap:
hij legt het wereldwijde ook wat uit.

grappig ook de groene halve maan en ster ipv rood :thumbup:

http://www.jihadwatch.org/2010/06/pat-c ... rised.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vjS0Novt ... r_embedded[/youtube]

:idea:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 24 sep 2010, 11:07

Amerika had gewoon twee identieke wolkenkrabbers (uiterlijk) moeten bouwen op "Ground Zero"
Niks geen park/moskee/kathedraal/herdenkingsoord/pretpark/McDonalds oid.

Michel P

Bericht door Michel P » 24 sep 2010, 11:25

Dat je Pat nog niet kende Rene, gast is geniaal scherp.

Michel

EG

Bericht door EG » 25 sep 2010, 00:14

GTRene schreef:grappig,op GT40.com is er ooke en draadje besteed (nu al heel lang) aan ground zero de moskee...

ook weer een video van iemand een zekere Pat, die begrijpt het goed, zoiets denk/zie ik ook...die man mag het wel ff voor het zegge hebben :clap:
hij legt het wereldwijde ook wat uit.

grappig ook de groene halve maan en ster ipv rood :thumbup:

http://www.jihadwatch.org/2010/06/pat-c ... rised.html" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vjS0Novt ... r_embedded[/youtube]

:idea:
Leuk en schattig wat ie verteld, maar hij vergeet effe wie de echte daders van 9/11 zijn.

En dat Amerika zonder blikken of blozen 2 landen totaal de tering heeft geschoten. Maar nee, de echte terroristen vergeten we effe. Praat het maar goed hoor. Die 100.000en mensen hebben het vast verdient... Saddam was een klootzak dus die half miljoen doden zijn goed te praten. Net als in Afghanistan, de Taliban zijn gore klootzakken dus laten we dat hele land bombarderen.

Voor mij is het klaar als een klontje, wie heeft meer doden op zijn naam staan, de almachtige "Land of the Free" of de Islam? Dan wint de VS het. Hands down om het maar in de taal van die meneer te verwoorden.

Weet je wat we gaan zelfs verder met dit verhaal.

Mijn vader had het heel mooi verwoord. Als iemand 1 man doodschiet krijgt ie daar straf voor. Maar als in Afghanistan een heel dorp word weggevaagd met mortieren, granaten en bommen is dat gerechtvaardigd want het is oorlog. Grappig he, maar niemand realiseert dit. Wacht effe, ik bedoel niemand wilt het realiseren... Het is gemakkelijker om te denken dat het toch een "ver van mijn bed show is". Maar waarom is 9/11 dan geen ver van mijn bed show, maar Afghanistan wel? Denk maar eens goed na. Of geven wij stiekem geen ene ruk om de mensen die daar zinloos doodgaan?

PD power

Bericht door PD power » 25 sep 2010, 08:50

Ja ze kunnen beter gestenigd worden, is veel prettiger.

Wat een gelul, het is helemaal niet bekend hoeveel doden een grappenmaker als Saddam hoesien of Bin laden op z'n naam heeft, lopen iets minder camara ploegen rond die dit vastleggen op het platteland, mensen met idiote denkbeelden in de naam van Allah zijn gewoon levensgevaarlijk voor de wereld, het is idd te betreuren dat er ook slachtoffers vallen die er niks mee te maken hebben, maar dat is helaas in elke oorlog zo, daarnaast was of is de kans groot dat ze anders ook slachtoffer waren of zijn van dit soort regime's.

Als je het daar allemaal zo gewedeldig vind , ga lekker daar naar toe, maar val ons niet lastig met dat primitieve gedoe, moet er niet aan denken dat dat gejank uit de minarettes hier ook hoorbaar is, en dat vrouwen hier besneden worden en met bourka's moeten lopen, en bij overspel gestenigd worden.

Iedereen die denkt dat dit een ver van m'n bed show is, wake up.

http://www.youtube.com/watch?v=OARlLBBLQW0

Robin

Bericht door Robin » 25 sep 2010, 09:22

Kortom, USA, Rusland , Afghanistan, Marokko, Turkije, Syrie, Israel, Palestina, Iran, Irak.Cuba, Venezuela....

Allemaal vreselijke ´mogendheden´ die niet kijken op ´n mensenleven meer of minder en ´t niet zo nou nemen met de rechten van de mens.

Men moet iig niet doen of ´t alléén ´máár aan de USA ligt.
Of alleen maar aan Iran-Irak etc.

Waar 2 kijven 2 schuld.

Ennuh dit is nep hoor, klopt geen bal van, angstaanjagerij:
http://www.nu.nl/algemeen/2341505/vijft ... komen.html" onclick="window.open(this.href);return false;

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 sep 2010, 13:49

Er komt hoe dan ook een "Clash of Civilizations"..................

http://nl.wikipedia.org/wiki/Botsende_beschavingen" onclick="window.open(this.href);return false;

Robertdj

Bericht door Robertdj » 25 sep 2010, 14:09

romo schreef:Er komt hoe dan ook een "Clash of Civilizations"..................

http://nl.wikipedia.org/wiki/Botsende_beschavingen" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelijk het boek besteld.

EG

Bericht door EG » 25 sep 2010, 19:46

PD power schreef:Ja ze kunnen beter gestenigd worden, is veel prettiger.

Wat een gelul, het is helemaal niet bekend hoeveel doden een grappenmaker als Saddam hoesien of Bin laden op z'n naam heeft, lopen iets minder camara ploegen rond die dit vastleggen op het platteland, mensen met idiote denkbeelden in de naam van Allah zijn gewoon levensgevaarlijk voor de wereld, het is idd te betreuren dat er ook slachtoffers vallen die er niks mee te maken hebben, maar dat is helaas in elke oorlog zo, daarnaast was of is de kans groot dat ze anders ook slachtoffer waren of zijn van dit soort regime's.

Als je het daar allemaal zo gewedeldig vind , ga lekker daar naar toe, maar val ons niet lastig met dat primitieve gedoe, moet er niet aan denken dat dat gejank uit de minarettes hier ook hoorbaar is, en dat vrouwen hier besneden worden en met bourka's moeten lopen, en bij overspel gestenigd worden.

Iedereen die denkt dat dit een ver van m'n bed show is, wake up.

http://www.youtube.com/watch?v=OARlLBBLQW0
De mensen die met idiote denkbeelden lopen om in de naam van "vrijheid" landen kapot te schieten, die zijn levensgevaarlijk voor de wereld en die landen zouden gestopt moeten worden.

Ik vind het wel een onzin argument dat het niet bekend is hoeveel doden Saddam op zijn geweten heeft. Wat heeft dat hiermee te maken? Saddam heeft niet 10.000 km verderop een land helemaal de tering in geschoten :roll: Trouwens, Saddam is absoluut geen radicale moslim geweest, sterker nog die man dronk veel alcohol en neukte erop los. Erg radicaal idd :roll:

Ten tweede, het gaat erom dat Amerika die oorlog om niet legitieme redenen is begonnen, waarom zoveel gelieg eromheen? Waarom niet gewoon vertellen waar het om ging? Je gaat mij niet vertellen dat die weapons of massdestruction (de afwezigheid ervan he) een foutje was?

Waarom word 9/11 als een terreur aanslag gezien, en wat de VS in Irak en Afghanistan heeft gedaan legitiem, ben benieuwd naar de argumenten. In mijn ogen is het same shit, different asshole.
Robin schreef:Kortom, USA, Rusland , Afghanistan, Marokko, Turkije, Syrie, Israel, Palestina, Iran, Irak.Cuba, Venezuela....

Allemaal vreselijke ´mogendheden´ die niet kijken op ´n mensenleven meer of minder en ´t niet zo nou nemen met de rechten van de mens.

Men moet iig niet doen of ´t alléén ´máár aan de USA ligt.
Of alleen maar aan Iran-Irak etc.

Waar 2 kijven 2 schuld.

Ennuh dit is nep hoor, klopt geen bal van, angstaanjagerij:
http://www.nu.nl/algemeen/2341505/vijft ... komen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Robin mag ik jou vragen wat 9/11 in hemelsnaam met al die "mogendheden"te maken heeft? Het gaat om 9/11, en het aantal doden die er daar zijn gevallen en het aantal burgerslachtoffers wat door de VS zijn gemaakt. Niet om wat die landen doen, dat het in de wereld geen koek en ei is weet iedereen en is door niemand hier beweert.

Maar qua oorlogen staat de VS bij het kopje "zinloze burgerdoden" echt bovenaan.

romo

Bericht door romo » 25 sep 2010, 21:20

Geen enkele oorlog wordt om legitieme reden gevoerd..........................tenzij je macht uitbreiding als "legitiem" wil kenmerken...................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 sep 2010, 09:58

Ik blijf het geen toeval vinden dat 9/11 plaatsvond onder het regime van neoconservatieven in de US.

Wat EG zegt klopt natuurlijk, de US het het recht niet. Want als het een vervelende dictator motivatie mag zijn om een land kapot te maken, dan hadden ze al wel meer landen mogen binnenvallen. Maar ja, niet overal ligt olie.

romo

Bericht door romo » 26 sep 2010, 13:31

Op politiek niveau zijn overal 3 dubble agenda`s..................................macht corrumpeert, macht erotiseert..................macht is voor de enkeling bevredigend en verslavend, maar voor de grote meerderheid is het een juk op de schouder..............macht brengt ons allen down the drain...................

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 26 sep 2010, 15:23

100%, Robertus...

romo

Bericht door romo » 26 sep 2010, 22:30

Een nieuwe fase in militair-politiek machtsdenken;

130 Teletekst zo 26 sep
Computerworm treft Iraanse pc's

` Iran geeft toe dat een gecompliceerde
computerworm pc's heeft besmet in de
eerste kerncentrale van het land.De
regering zegt dat de computers die de
centrale besturen niet zijn aangetast,
alleen pc's van medewerkers.De centrale
moet over enkele weken gaan draaien.

In heel Iran zijn 30.000 ip-adressen