Dat zou wel een strak verweer zijnJP schreef:@ PH Tom; een waarschuwing voor geen licht op je fiets @ 1300uur. In welk gat is het dan al donker.....
CJIB Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
- Maus335i
Re: Centraal Justitieel Incasso Bureau verkeersboetes
- RutgerK
Drie kan toch niet onder de Wet Mulder?Petrolhead Tom schreef:Ik snap wat jullie bedoelen, maar het was zeker niet zo dat ik stond te wankelen ofzo, in tegendeel ik was prima in staat om het verhaal te begrijpen, daarom snap ik ook echt niet dat ik een bekeuring heb gekregen.
Michel jou opmerking is natuurlijk 100% waar, maar dat heeft de agent in kwestie niet gedaan die heeft ons gewaarschuwd en meer niet, als ik daar ter plekke drie bekeuringen had gekregen had ik daar niets aan kunnen doen en was dat volledig terecht geweest.
- Hugo Bos
- Erik335i
Heeft iemand de nieuwe huisstijl/briefpapier eigenlijk al mogen aanschouwen ?
Een hele verbetering!
Dus daar waren die 6 euro administratiekosten voor nodig.
Een hele verbetering!
- GTRene
ik niet...hoef ik voorlopig ook niet te zienErik335i schreef:Heeft iemand de nieuwe huisstijl/briefpapier eigenlijk al mogen aanschouwen ?
Een hele verbetering!
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Haha. herkenbaar! Vooral dat laatste. Ik mag ook graag altijd dan nog even op hele rustige toon in discussie gaan. Maar mag vaak niet van mijn vriendinMaus335i schreef:Ik werd vanochtend bijna aangereden door een fietserKwam toch écht van rechts (auto), maar mevrouw wist kennelijk nog niet dat rechts voorrang heeft. En vloeken, tieren, handgebaren. Kon er niks van horen met dat dubbel glas, zag alleen een mond bewegen
![]()
Jammer dat ze doorfietste trouwens, had haar graag nog even uitgelegd hoe verkeersregels werken.
2 weken terug hier aan het einde van de straat. Ik rij 's ochtends samen met mijn vriendin naar Rotterdam. Stopt er midden op een kruising (t-splitsing) een auto voor me. Die moest schijnbaar iemand uitlaten bij het stadskantoor. Dus ik een keer toeteren. Ik kon er niet omheen i.v.m. tegemoet komend verkeer en de auto's die van links kwamen konden er ook niet langs dus. Ik nog een keer toeteren, draait een verbaast gezicht zich om. Nog steeds geen actie. Toen kwamen er geen tegenliggers meer aan, dus ik eromheen en er even naast staan. Gaat het raampje naar beneden. 'JA WAT IS ER NOU' krijg ik naar me geslingerd. Dus heel rustig, 'sinds wanneer mag je op een kruising stoppen?'. Haha, je had die kop moeten zien..... helemaal over de toeren.
-
M@rcel
En jij mag wel op een kruising stoppen om verhaal te halen? 
- Jurriuit
Gisteren was het raak, twee mooie enveloppen van het CJIB op de deurmat. Twee keer in 1 week gepakt door dezelfde flitskast, hetzelfde rolletje en dezelfde snelheid. Wel tweemaal administratiekosten betalen graag..... 
-
OnlineRichardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
We boffen trouwens wel.
Volgend jaar gaan de boetes met 15% omhoog en het jaar daarna met nog eens 20%, maar de administratiekosten blijven volgens mij gewoon 6eu

Volgend jaar gaan de boetes met 15% omhoog en het jaar daarna met nog eens 20%, maar de administratiekosten blijven volgens mij gewoon 6eu
- RutgerK
Mogen je bezwaren wel in één envelop?Jurriuit schreef:Gisteren was het raak, twee mooie enveloppen van het CJIB op de deurmat. Twee keer in 1 week gepakt door dezelfde flitskast, hetzelfde rolletje en dezelfde snelheid. Wel tweemaal administratiekosten betalen graag.....
- Arthur
- Auto: Nr.51
Daarom rijd ik dit jaar ook nog ff altijd en overal te hard... beter nu minder betalen dan volgend jaar met die verhogingenRichardt. schreef:We boffen trouwens wel.
Volgend jaar gaan de boetes met 15% omhoog en het jaar daarna met nog eens 20%, maar de administratiekosten blijven volgens mij gewoon 6eu![]()
-
NSXRS
En weer was het gisteren raak (na ruim 1,5 jaar zonder juridische post te hebben gereden nu 4e fanmail binnen 1 maand, telkens minder dan 10 km te hard) nu met 87 (na correctie 84) op provinciale 80km weg zonder zijwegen en met apart gelegen fietspad
de zin hiervan lijkt me overduidelijk
Ik denk dat ik ter voorkoming van mijn latente criminele gedrag en ter verhoging van de verkeersveiligheid vanaf nu maar niet meer op de weg en het verkeer let, maar alleen nog maar op mijn snelheidsmeter kijk, in de visie van justitie rijd ik dan vast veel veiliger
Ik denk dat ik ter voorkoming van mijn latente criminele gedrag en ter verhoging van de verkeersveiligheid vanaf nu maar niet meer op de weg en het verkeer let, maar alleen nog maar op mijn snelheidsmeter kijk, in de visie van justitie rijd ik dan vast veel veiliger
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Ik was deze week ook weer de klos
. Na een keer of 4-5 op rij opgelucht te kunnen zijn omdat de envelop niet voor mij maar voor m'n huisgenoten bleek mag ik nu toch echt zelf 72 euro aftikken. Ik was blijkbaar iets te veel in m'n sas met de mazda
.
- marcokers
Nieuws over flitsboetes in dé Weekendkrant Twente
Kortom... t wordt een stuk lastiger om bezwaar aan te tekenen betreft het aantekenen van ijkrapporten en bewijs enzo. En waarom moet dit nou weer zonodig in Twente....Flitsfoto op de pc
Twente - De Politie Twente lanceert de internetsite Boete Volg Service (BVS)
Hiermee biedt zij inwoners de mogelijkheid om zelf, onder meer de foto van hun eigen verkeersovertreding op te vragen via internet.
Als een bestuurder na 1 januari 2011 in Twente is geflitst voor te hard rijden of rijden door rood licht, kan degenie op wiens naam het voertuig staat gegevens van deze overtreding digitaal bekijken. "Deze service is een aanvulling op de beschikking die men ontvangen heeft van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB), om de overtreder zo optimaal mogelijk te informeren. Als de bekeuring is opgenomen in BVS staat dit aangegeven op de beschikking", zo laat de politie weten.
Op http://www.politie.nl/twente" onclick="window.open(this.href);return false; kan kijken via de banner Boete Volg Service. Na inloggen emt de persoonlijke DigiD en het beschikkingsnummer van het CJIB kan met naast de foto van de overtreding, het ijrapport van de flitspaal en eventueel de relevante certificaten van de politieagent inzien. Ook vindt men er een overzicht van de flitspalen in Twente, tips en een controle checklist.
Op de website staat ook de mogelijkheid om de status en voortgang van een aangifte te volgen. Deze mogelijk is voor de Twentse aangiftes nog niet bevraagbaar. De realisatie hiervan staat voor eind dit jaar gepland.
- GTRene
ze worden steeds slimmer 
- marcokers
Neem aan dat je de twentse betekenis van slimmer bedoelde??GTRene schreef:ze worden steeds slimmer
- GTRene
marcokers schreef:Neem aan dat je de twentse betekenis van slimmer bedoelde??GTRene schreef:ze worden steeds slimmer
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als je dit al met een parkeerkaartje kunt doen:GTRene schreef:stond er ff niet bij stil, toch leuk voor je plakboek als je dan toch pech hebt gehad hoef je niet te schrijve maar gewoon je foto bewijs opzoeken en delen op hyves e.d.
![]()
http://www.autoblog.nl/archive/2011/01/ ... -10-tekens
Kun je nagaan wat voor boodschap je kwijt kunt met een complete achterruit.
Dan is 5km te hard ineens een welbesteed bedrag. Ik voel een nieuwe internet meme aankomen.
- marcokers
Hahaha, die is idd mooi....
Vond laatst nog wel een leuke bumpersticker voor t geval dat

Vond laatst nog wel een leuke bumpersticker voor t geval dat
- GTRene
- Peric
Effe lekker taalnöken, er staan in dit kleine stukje best wat taalfouten..marcokers schreef:Nieuws over flitsboetes in dé Weekendkrant TwenteKortom... t wordt een stuk lastiger om bezwaar aan te tekenen betreft het aantekenen van ijkrapporten en bewijs enzo. En waarom moet dit nou weer zonodig in Twente....Flitsfoto op de pc
Twente - De Politie Twente lanceert de internetsite Boete Volg Service (BVS)
Hiermee biedt zij inwoners de mogelijkheid om zelf, onder meer de foto van hun eigen verkeersovertreding op te vragen via internet.
Als een bestuurder na 1 januari 2011 in Twente is geflitst voor te hard rijden of rijden door rood licht, kan degenie op wiens naam het voertuig staat gegevens van deze overtreding digitaal bekijken. "Deze service is een aanvulling op de beschikking die men ontvangen heeft van het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB), om de overtreder zo optimaal mogelijk te informeren. Als de bekeuring is opgenomen in BVS staat dit aangegeven op de beschikking", zo laat de politie weten.
Op http://www.politie.nl/twente" onclick="window.open(this.href);return false; kan kijken via de banner Boete Volg Service. Na inloggen emt de persoonlijke DigiD en het beschikkingsnummer van het CJIB kan met naast de foto van de overtreding, het ijrapport van de flitspaal en eventueel de relevante certificaten van de politieagent inzien. Ook vindt men er een overzicht van de flitspalen in Twente, tips en een controle checklist.
Op de website staat ook de mogelijkheid om de status en voortgang van een aangifte te volgen. Deze mogelijk is voor de Twentse aangiftes nog niet bevraagbaar. De realisatie hiervan staat voor eind dit jaar gepland.
Hebben ze bij de Twentse krant geen spelchecker?
- RVV
In Groningen ook, gaat straks landelijk worden ingevoerd.Kortom... t wordt een stuk lastiger om bezwaar aan te tekenen betreft het aantekenen van ijkrapporten en bewijs enzo. En waarom moet dit nou weer zonodig in Twente....
- Maus335i
Waarom wordt het lastiger dan? Je krijgt ze nu toch gewoon online? Of ging het op hopen dat ze niet op tijd reageren...?
Nu de binnenquota is afgeschaft zal het allemaal wel wat meevallen met die boetes
Nu de binnenquota is afgeschaft zal het allemaal wel wat meevallen met die boetes
- dvh
Onlangs weer 56 euro in Waalwijk toen ik ff aan het laden lossen was bij een collega....
Er lag een dik pak sneeuw, het was voor winkelopening en ik had de achterdeur even dicht gedaan ivm de kou....
Maar dat waren geen argumenten... bij laden en lossen mag je in Waalwijk gewoon een kaartje kopen..
Waardeloos...
Er lag een dik pak sneeuw, het was voor winkelopening en ik had de achterdeur even dicht gedaan ivm de kou....
Maar dat waren geen argumenten... bij laden en lossen mag je in Waalwijk gewoon een kaartje kopen..
Waardeloos...
- marcokers
T is een gratis huis-aan-huis krantje, misschien verklaart dat ietsPeric schreef: Effe lekker taalnöken, er staan in dit kleine stukje best wat taalfouten..
Hebben ze bij de Twentse krant geen spelchecker?
En inderdaad bezwaar indienen met de vraag om bewijs en ijkrapporten kon de boel vaak vertragen en had je zodoende geloof ik 1 op 5 kans dat je boete niet op tijd behandeld werd en zodoende geseponeerd zou worden.Maus335i schreef:Waarom wordt het lastiger dan? Je krijgt ze nu toch gewoon online? Of ging het op hopen dat ze niet op tijd reageren...?